Juutalainen seurakunta tarvitsee apuamme

AmYisraelChai

Helsingin juutalainen seurakunta on joutunut pulaan ja tarvitsee nyt rahallista apuamme turvapalveluihinsa, koska valtiomme ei auta heitä, toisin kuin muissa maissa.

Tämä on häpellistä maallemme, mutta totta - juutalaiset eivät uskalla mennä enää seurakunnan kokouksiinsa, koska heitä uhataan väkivallalla.

Nyt he järjestävät keräyksen omilla sivuillaan ensi ma-ke (8.10 - 10.10.18) aikana olisi tarkoitus saada kokoon turvapalvelurahoja 90 000 euroa, joten jos Jumalan kansan, Israelin perushyvinvointi on sinulle tärkeä, osallistuthan keräyksiin sopivalla katsomallasi summalla.

https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/708904-helsingin-juutalaiset-aloittavat-turvallisuuskerayksen-yli-puolet-jasenmaksuista

64

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoitettu

      Ps.91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.

    • Nettitieto

      Helsingin kaupunki luovutti vuonna 1900 tontin Helsingin juutalaiselle yhteisölle, synagogan rakentamista varten Malminkadulle Kamppiin.

      • AmYisraelChai

        Niin, tuostahan on jo vierinyt "muutama vuosi".

        Pelkään, että saamme kirousta maallemme, kun hallituksemme ei tue juutalaisten turvatoimia.


    • ertertyetu

      Olen ollut työmarkkinatuella vuosia, mutta näyttääkseni edes kuvaannollisesti tukeni heille, lahjoitin pikku summan. Jos Suomen kristityistä osakin lahjoittaisi edes kerran pari prosenttia kuukausitulostaan, se voisi auttaa tuota maassamme asuvaa Jumalan kansaa edes hiukan. Jeesus tulee pian. Sen jälkeen ne juutalaiset, jotka eivät vielä kääntyneet uskomaan Jeesukseen, joutuvat kokemaan todella kovia. Parasta, mitä voisimme heille tehdä, on auttaa heitä kääntymään Jeesuksen, heidän Messiaansa puoleen ajoissa.

      • AmYisraelChai

        Minusta oli hieno huomata, että Helsingin juutalaiset pyytävät nyt sivuillaan meitä kristittyjä tukijokseen ja ystävikseen heidän elämäänsä ja heidän seurakuntansa tilaisuuksiin ja kaikkiin juhliinsa.

        Eli, joka vaan tuntee kutsua tutustua ja ystävystyä Jumalan kansaan juutalaisiimme Helsingissä, voi nyt sen tehdä heidän tuekseen ja heidän pyynnöstään. Hienoa.


    • IsraelinPuolella

      Mitä nuokin uskovaisiksi itseään luokittelemat Sipilä ja Soini eivät välitä Jumalan kansasta lainkaan, vaikka voisivat sen tehdä? Minusta he ovat valehtelijoita.

    • glhy

      Minun muistikuvani mukaan valtio on osallistunut Helsingin synagogan turvallisuusteknisten systeemien kustantamiseen. Ei siitä kovin kauan ole kun sellaista uutisoitiin olisiko edes vuotta. Edelleen muistikuvani varassa - taisi olla luokkaa 100 000 euroa.

      • hghghghgh

        Valitettavasti sellaista ei ole tapahtunut.


      • KaikkeaTurvaaTeille
        hakukoneisto1 kirjoitti:

        Ehkä Räsänen sitten liioitteli?

        https://demokraatti.fi/suomen-juutalaiset-huolestuivat-turvallisuudestaan-valtio-reagoi-100-000-eurolla/

        Kävin facebookissa vilkaisemassa sivustoa ja huomasin, että Patmos ry on sekaantunut keräykseen.

        Patmos hyväksikäyttää juutalaisten turvallisuusuhkaa, työntäen omaa jalkaansa synagoogan portin väliin, esiintymällä ystävänä. Mutta tämän ketjun kirjoituksista voi suoraan lukea patmoslaisten suunnitelmat juutalaisten suhteen. Patmos jopa netissä levittää vieraille ihmisille omia kutsujaan juutalaisen seurakunnan omiin, yksityisiin tapahtumiin. Tämä on juutalaisuuden suurin, hengellinen turvallisuusuhka Suomessa ja vastoin juutalaisuutta.

        Melleriläiset ovat röyhkeitä. Varoitan Suomen juutalaisia olemasta missään tekemisissä Patmos-jäjestön kanssa.

        Juutalaisilla on muitakin ystäviä Suomessa kuin joku pieni melleriläinen lahko. Ystävyytemme ja myötätuntomme ei liity millään tavoin Patmos-järjestön toimintaan. Emme ole samaa joukkoa.


      • capiche
        hghghghgh kirjoitti:

        Valitettavasti sellaista ei ole tapahtunut.

        Kyllä on. Hallitus myönsi vuonna 2015 Helsingin juutalaiselle seurakunnalle 100 000 euroa turvallisuuslaitteiden ostoon. Kyllä sillä jo pitäisi saada hälytys- ja kamerajärjestelmä. Pysyvä poliisivartio on vaikeampi järjestää poliisin resurssien ollessa mitä ovat, ellei ole konkreettista henkeen ja terveyteen kohdistuvaa uhkaa.


      • AmYisraelChai
        KaikkeaTurvaaTeille kirjoitti:

        Kävin facebookissa vilkaisemassa sivustoa ja huomasin, että Patmos ry on sekaantunut keräykseen.

        Patmos hyväksikäyttää juutalaisten turvallisuusuhkaa, työntäen omaa jalkaansa synagoogan portin väliin, esiintymällä ystävänä. Mutta tämän ketjun kirjoituksista voi suoraan lukea patmoslaisten suunnitelmat juutalaisten suhteen. Patmos jopa netissä levittää vieraille ihmisille omia kutsujaan juutalaisen seurakunnan omiin, yksityisiin tapahtumiin. Tämä on juutalaisuuden suurin, hengellinen turvallisuusuhka Suomessa ja vastoin juutalaisuutta.

        Melleriläiset ovat röyhkeitä. Varoitan Suomen juutalaisia olemasta missään tekemisissä Patmos-jäjestön kanssa.

        Juutalaisilla on muitakin ystäviä Suomessa kuin joku pieni melleriläinen lahko. Ystävyytemme ja myötätuntomme ei liity millään tavoin Patmos-järjestön toimintaan. Emme ole samaa joukkoa.

        Minä Ap sanoudun jyrkästi irti patmoslaisista - en saanut ideaani aloitukseen Patmokselta vaan lukiessani Vantaan Sanomia, jota olen aloituksessani lainannutkin.

        En myöskään kehoita ketään menemään Patmoksen tilaisuuksiin, sillä he eivät valitettavasti edusta tervettä evankeliumia - vaan harhaoppia nimeltä menestysteologia, joka ei ole Raamatun opetuksen mukaista.


      • NäinAsiaon

      • tiivistämistä
        KaikkeaTurvaaTeille kirjoitti:

        Kävin facebookissa vilkaisemassa sivustoa ja huomasin, että Patmos ry on sekaantunut keräykseen.

        Patmos hyväksikäyttää juutalaisten turvallisuusuhkaa, työntäen omaa jalkaansa synagoogan portin väliin, esiintymällä ystävänä. Mutta tämän ketjun kirjoituksista voi suoraan lukea patmoslaisten suunnitelmat juutalaisten suhteen. Patmos jopa netissä levittää vieraille ihmisille omia kutsujaan juutalaisen seurakunnan omiin, yksityisiin tapahtumiin. Tämä on juutalaisuuden suurin, hengellinen turvallisuusuhka Suomessa ja vastoin juutalaisuutta.

        Melleriläiset ovat röyhkeitä. Varoitan Suomen juutalaisia olemasta missään tekemisissä Patmos-jäjestön kanssa.

        Juutalaisilla on muitakin ystäviä Suomessa kuin joku pieni melleriläinen lahko. Ystävyytemme ja myötätuntomme ei liity millään tavoin Patmos-järjestön toimintaan. Emme ole samaa joukkoa.

        "Varoitan Suomen juutalaisia olemasta missään tekemisissä Patmos-jäjestön kanssa."
        Hah-hah. Surkean naurettava provokaatioyrityksesi saa vain Patmoksen ja juutalaisten yhteisyyden tiivistymään.


      • AmYisraelChai
        tiivistämistä kirjoitti:

        "Varoitan Suomen juutalaisia olemasta missään tekemisissä Patmos-jäjestön kanssa."
        Hah-hah. Surkean naurettava provokaatioyrityksesi saa vain Patmoksen ja juutalaisten yhteisyyden tiivistymään.

        En varoittanut juutalaisia olemasta missään tekemisissä Patmoksen kanssa, vaan kristittyjä tuo varoitukseni koski.

        Enkä usko tällä palstalla paljon juutalaisia olevankaan. :-)


    • Jeesuksen.kansaa

      En sano mitään. Olen jo moneen kertaan sanonut.

      Tällä foorumilla ei vähääkään kunnioiteta kristittyjä, ei murehdita kristittyjen vainoja maailmalla. Klassisia kristittyjä, jotka tunnustamme Jeesusta, eivät hellarit nimeä Jumalan kansaksi. Pilkkaa vain saamme lukea.

      Mutta Kristuksen kieltäjät hellarit nopeasti nimeävät oman jumalansa kansaksi. Se jumala on näillä molemmilla raha. Kun yksi vihjaisee, että rahaa pitää antaa juutalaisille tai muuten Jumala kiroaa Suomen, jo löytyi monta siunaajaa.

      Minun Jumalani ei ole kiristäjä. Minun kansani ovat suomalaiset. Kuka puolustaisi meitä?

      Venäjä lienee ainoa, aito ystävämme, Kristuksen maa, jota vastaan juutalaiset jatkuvasti toimivat, mm. Ukrainassa.

      On oma asianne, yritättekö te rahalla ostaa pelastuksenne. Jeesuksen omia te sen sijaan vihaatte.

      Näköjään Suomenkin juutalaiset ovat nyt keksineet rahasammon. Lyönpä vetoa että joku melleri on antanut heille vinkin. Tai itse tehneet päätelmänsä näillä foorumeilla.

      Onhan heillä itsellään rahaa.

      Vaikka ei pitänyt sanoa, sanoin sittenkin. Uhkaatteko te nyt henkeäni?

      • AmYisraelChai

        Kukaan ei varmasti uhkaa henkeäsi, ole ihan rauhassa vaan.

        Minä Ap, tavallinen armosta pelastettu pakana, uudestisyntynyt ja Jeesuksen Krituksen seuraaja ollut jo yli 32 vuotta - enkä ole siis juutalainen, enkä hellarikaan.

        Aloitin siis tämän ketjun, koska näin tuon kirjoituksen Vantaan Sanomissa ja menin Helsingin juutalaisten sivuille, josta luin koko jutun.

        Tässä tämä on kutsu on, Helsingin juutalaisen seurakunnan sivuilta otettuna:

        https://www.jchelsinki.fi/fi/ystavat

        En olisi ikinä uskonut, että tästä nousee tällainen hulabaloo - minulla on Herraltani saatu rakkaus siskojani ja veljiäni kohtaan Jeesuksessa Kristuksessa, mutta myös rakkaus juutalaisia, Hänen kansaansa kohtaan.

        Muistakaa, mitä Jumala sanoi jo Aabrahamille eli Israelille (juutalaisille):

        "Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." (1.Moos.12:3)


    • pankaastöpinäks

      Meidän kantasuomalaisten suojeluun tarvittaisiin myös lisää rahaa.
      Sekakansa ja muut maahamme muuttaneet uhkaavat supisuomalaista kulttuuriamme ja turvallisuuttamme kaikkein eniten.
      Suomi ei ole vain tämä nimenomainen paikka vaan yhtälailla me nimenomaiset kantasuomalaiset.

      • AmYisraelChai

        Kyllä, olet oikeassa me kantasuomalaisetkin tarvitsemme suojelua - tuntuu, että olemme aivan katoavaa kansaa tässä kansojen meressä, jota Suomeksi kutsutaan.

        Paras Suojelijamme on kuitenkin Isä Jumala, jolta rukoilemme Suomen kansan suojelua kaikesta pahasta ja iankaikkista pelastumista Jeesuksen Kristuksen nimessä. Amen.


    • Jobinpostia

      Helsingin juutalaista seurakuntaa vartioi poliisi. Ajankohtainen kakkonen 17.3.2015. Tammikuussa Helsingin juutalaisesta seurakunnasta lähti kirje hallitukselle. Siinä pyydettiin valtiolta apua turvallisuusjärjestelyjen kehittämiseen, kuten muissa pohjoismaissa on jo tehty. Avustusta myönnettiin 100 000 euroa.

      • capiche

        Tuolloin vartioi Tanskassa tehtyjen synagoogaiskujen vuoksi. Ja ilmeisesti on vartioinut juutalaisten juhlapyhien aikana, jolloin rakennuksessa on enemmän väkeä. Mutta ei Suomessa ole resursseja täyspäiväiseen poliisivartiointiin kuin tällaisissa erityistapauksissa. Sen vuoksi yksityinen vartiointibisnes kukoistaa.


    • turhaa_aivan_turhaa

      Kyselkööt juutalainset USA:sta apua. Sielä ne rikkaat jutkupankkiirit asuu, tai muuttakoot Israeliin. Trumpin USA on antanut turvatakuut Israelin jutkuille, kyllä sen luulisi riittävän.

      • Jeevarehhehhaa

        Rauhoitu. He eivät ole pyytäneet yhtään mitään. He ovat ilmaisseet, että on meneillään keräys.

        Se, keräys on kohdennettu synagoogan omille seurakuntalaisille johon keräykseen myös muut ystävät ja tukijat voivat osallistua. He eivät ole viestissään eritelleet kristittyjä. Heillä on muitakin ystäviä ja tukijoita kuin höpöttäjien lisäämät "kristityt". Tokihan kristitytkin saavat antaa tukensa.

        Tuo ilmoitettu asia, teksti on juutalainen, jos mikä. Laitetaan rahakippo esille, mitään ei pyydetä, mutta otetaan toki vastaan. Kunkin oma asia, lahjoittaako. He eivät pyydä. Jos laitat rahaa kippoon, se on sinun asiasi, he eivät tiedä siitä mitään. Sattuivat katsomaan muualle.

        Taidanpa itsekin lykätä heille setelinpuolikkaan. Ihan vanhasta ystävyydestä. Ja etenkin, koska he eivät sitä pyydä. mutteivät voi kieltäytyäkään, vaikka tahtoisivat.

        Miten vaikea onkaan helluntaimessarien pysyä tarkassa totuudessa. Kyllä juutalaiset osaavat itse puolensa pitää. En hetkeäkään epäile.


    • Waffenbruderschaft

      Eikös Suomen asevoimissa palvellut juutalaisia jotka saivat Hitleriltä rautaristejäkin.

      Kannattaa siis kysäistä avustusta vaikkapa Veljesapu-Perinneyhdistys ry:lta.

    • MessariValheenJäljet

      Olen elämäni aikana tuntenut paljon juutalaisia. Niin ulkomaisia, israelilaisia kuin suomalaisiakin. Jotenkin mulla on alusta asti tämän aloituksen luettuani soineet jonkinlaiset hälytyskellot.

      Tällainen, etenkään näin avoin "avunpyyntö" kristityiltä ei ole juutalaisuudelle tyypillistä. Juutalaiset kyllä paljonkin hyväksikäyttävät kristittyjä, sillä me olemme heille vihollisia, emme ystäviä. Jos kristityt tuntevatkin ystävyyttä juutalaisia kohtaan, juutalaiset eivät tunne ystävyyttä kristittyjä kohtaan.

      Tällainen "avunpyyntö" olisi vastoin heidän kansallista ylpeyttään. "Mekö pyytäisimme apua kristityiltä?!" Jääden siis jonkinlaiseen kiitollisuudenvelkaan.

      Kyllä he rahaa ottavat vastaan, mutta siten, että kristityt itse sitä heille tyrkyttävät. Näin heille ei jää kiitollisuutta. Ja että he kutsuisivat kristittyjä mukaan toimintaansa? Eivät varmasti kutsu. Juutalaisuus itsessään kieltää tällaisen. He eivät saisi olla edes samassa huoneessa kristittyjen kanssa ja jos ovatkin, kristityt ovat siellä heidän ehdoillaan, tai he poistuvat.

      En usko, että synagoogan vartioimisessa olisi yhtäkkiä syntynyt ongelma. Ovat he tähänkin asti, vuosikymmenien ajan itse vartiointiasiansa hoitaneet.

      Jokin tässä tarinassa mättää. Ei käy yksiin, niinqu sanotaan.

      Haistan palaneen käryä. Onko aloitus trollausta?

      Luin linkin takana olevan tekstin.

      "– Seurakunta joutuu laittamaan jo yli puolet jäsenmaksuistaan turvallisuuteen ennen kuin yhtään tapahtumaa tai tilaisuutta voidaan edes ajatella järjestettävän. Samalla Suomi on ainoa Pohjoismaa, joka ei säännöllisesti tue maan juutalaisten seurakuntien turvallisuuskustannuksia, juutalainen seurakunta kertoo Facebook-tilillään.

      – Tähän turvallisuus- ja yhdenvertaisuuskysymykseen ei tällä hetkellä ole näkyvissä muuta ratkaisua kuin varojen kerääminen jäseniltä, ystäviltä ja tukijoilta."

      Hmmm. Kirjoitus ei sano, että he eivät voisi mennä synagoogapalveluksiinsa elleivät krisut tyhjennä taskujaan. He siis itse ilmaisevat maltillisesti, että heillä on rahankeräys johon kuka tahansa saa antaa tukensa.

      Höpöttäjä nimeltä AmIsraelChai itse löi hiukan helluntailisää uutiseen, luoden väärän mielikuvan itse seurakunnan tarkoituksesta. Missään en huomaa "juutalaisen seurakunnan kutsuvan kristittyjä tukijoikseen ja ystävikseen, seurakuntansa tiloihin, heidän ystävikseen ja kaikkiin juhliinsa". AmYisraelChai on pikkasen epärehellinen, aikaansaaden valheellaan ehkä lievästi antisemitisten ja -judaistisen reaktion. He uutisoinnillaan kohdistivat rahanpyynnön seurakuntalaislleen ja jo oleville ystävilleen.

      "AmYisraelChai
      5.10.2018 14:43

      Minusta oli hieno huomata, että Helsingin juutalaiset pyytävät nyt sivuillaan meitä kristittyjä tukijokseen ja ystävikseen heidän elämäänsä ja heidän seurakuntansa tilaisuuksiin ja kaikkiin juhliinsa.

      Eli, joka vaan tuntee kutsua tutustua ja ystävystyä Jumalan kansaan juutalaisiimme Helsingissä, voi nyt sen tehdä heidän tuekseen ja heidän pyynnöstään. Hienoa."

      Juutalaiset eivät ole pyytäneet mitään tuollaista. AmYisraelChai on kylmäverinen valehtelija, vahingoittaen samalla "Jumalan kansan" mainetta.

      Juutalaiset tuntien tiesin heti, että mistään tällaisesta EI TUOLLAISENAAN VOI OLLA kyse.
      .

      • AmYisraelChai

        Kylläpä näytkin olevan kovin epäluuloinen minun ja myöskin tuon kutsun suhteen, jonka juutalaiset ovat yleisölle esittäneet - he todellakin kirjoittavat sivuillaan haluavansa olla ystäviämme ja kutsua meitä juhliinsa ym.

        Itselleni tuli sellainen olo, että he taitavat olla todella pulassa, kun pyytävät myös pakanoiden apua, koska pyyntö on niin tavaton.

        Onko tämä sitten valhetta mielestäsi, tämä on heidän sivuiltaan, voit itse lukea sen sieltä - tosin itsekin hieman ihmettelin heidän haluaan ystävystyä myös meidän pakanoiden kanssa, mutta niin tässä sanotaan: Lue itse, jos et usko:

        https://www.jchelsinki.fi/fi/ystavat

        P.s. en kuulu helluntalaisiin, enkä käy koskaan heidän tilaisuuksissaan, mutta olen ollut jo yli 32 vuotta Jeesus-uskossa ja kirjoittelen tällä palstalla, koska täällä on nähdäkseni eniten toimintaa.


      • SeurakunnanYstävä
        AmYisraelChai kirjoitti:

        Kylläpä näytkin olevan kovin epäluuloinen minun ja myöskin tuon kutsun suhteen, jonka juutalaiset ovat yleisölle esittäneet - he todellakin kirjoittavat sivuillaan haluavansa olla ystäviämme ja kutsua meitä juhliinsa ym.

        Itselleni tuli sellainen olo, että he taitavat olla todella pulassa, kun pyytävät myös pakanoiden apua, koska pyyntö on niin tavaton.

        Onko tämä sitten valhetta mielestäsi, tämä on heidän sivuiltaan, voit itse lukea sen sieltä - tosin itsekin hieman ihmettelin heidän haluaan ystävystyä myös meidän pakanoiden kanssa, mutta niin tässä sanotaan: Lue itse, jos et usko:

        https://www.jchelsinki.fi/fi/ystavat

        P.s. en kuulu helluntalaisiin, enkä käy koskaan heidän tilaisuuksissaan, mutta olen ollut jo yli 32 vuotta Jeesus-uskossa ja kirjoittelen tällä palstalla, koska täällä on nähdäkseni eniten toimintaa.

        Okei. En tosin linkin takaa löytänyt tuollaista tekstiä, mutta jos näin on, niin sitten on. Heidän oma asiansa.

        https://www.jchelsinki.fi/fi/ystavat

        Käsitän, että pyyntö on kohdistettu joukolle nimeltä "juutalaisen seurakunnan ystävät". Tämä on siis yhdistyksen nimi. Nuo ystävät voivat olla keitä tahansa, pääasiassa he kai ovat seurakunnan omia jäseniä ja muita juutalaisia tahoja jotka toimivat seurakuntansa parhaaksi.

        Ainahan näihin tilaisuuksiin ovat ulkopuolisetkin saaneet osallistua, kunnioittaen juutalaisia tapoja, he eivät anna näissä tavoissaan periksi. Esim. synagoogaan mennään kaikki miehet pää peitettyinä. Olkoon sitten juutalainen, pakana, tavallinen kristitty tai tasavallan presidentti. Ilmeisesti synagoogan eteisestä saa lainata kipan. Synagoogassa käyttäydytään juutalaisittain. Mikä sellainen "seurakunnan ystävä" olisi, joka toimisi toisin, vaikka itse toisin uskoisikin? Siellä kunnioitetaan rabbiinista juutalaisuutta.


      • AmYisraelChai
        SeurakunnanYstävä kirjoitti:

        Okei. En tosin linkin takaa löytänyt tuollaista tekstiä, mutta jos näin on, niin sitten on. Heidän oma asiansa.

        https://www.jchelsinki.fi/fi/ystavat

        Käsitän, että pyyntö on kohdistettu joukolle nimeltä "juutalaisen seurakunnan ystävät". Tämä on siis yhdistyksen nimi. Nuo ystävät voivat olla keitä tahansa, pääasiassa he kai ovat seurakunnan omia jäseniä ja muita juutalaisia tahoja jotka toimivat seurakuntansa parhaaksi.

        Ainahan näihin tilaisuuksiin ovat ulkopuolisetkin saaneet osallistua, kunnioittaen juutalaisia tapoja, he eivät anna näissä tavoissaan periksi. Esim. synagoogaan mennään kaikki miehet pää peitettyinä. Olkoon sitten juutalainen, pakana, tavallinen kristitty tai tasavallan presidentti. Ilmeisesti synagoogan eteisestä saa lainata kipan. Synagoogassa käyttäydytään juutalaisittain. Mikä sellainen "seurakunnan ystävä" olisi, joka toimisi toisin, vaikka itse toisin uskoisikin? Siellä kunnioitetaan rabbiinista juutalaisuutta.

        Siinähän luki sanasta sanaan näin:

        "Me, Helsingin juutalaisen seurakunnan ystävät ry avaamme vihdoinkin laajalle yleisölle mahdollisuuden nauttia juutalaisesta kulttuurista Suomessa".

        Minä ainakin käsitän laajan yleisön käsittävän kaikkia niitä ihmisiä, jotka suhtautuvat heihin ystävällismielisesti.


    • Old_Jerusalem

      Jeesuksen pitäisi taas käydä kaatamassa synagoogassa rahanvaihtajien ja muiden swindlereiden pöydät.

    • Kirjakääröt

      Gal.6:13 Biblia (1776) Sillä ei nekään, jotka ympärileikataan, lakia pidä; vaan he tahtovat teidän ympärileikata, että he teidän lihastanne kerskata saisivat.

      • Kyllä.judet.pärjää

        Juu. Tuossa siis puhutaan tuon ajan eräänlaisista, kuitenkin aidoista juutalaismessiaanisista, eli kristityiksi tulleista juutalaisista. Nämä halusivat säilyttää juutalaiseen uskoon kuuluneet perinteet, mutta apostolit olivat tällaista vastaan.

        Kristinusko on juutalaisuudesta alkunsa saanut, mutta siitä itsensä irroittanut tai pikemminkin: siitä kivet perässään ulos heitetty, uusi uskonsuunta.

        Nuo, joista apostoli puhuu, eivät olleet itse rabbiinisia juutalaisia. Nämä olivat jo Jeesuksen eläessä ottaneet täyden pesäeron kristittyihin.

        Suomen juutalaiset ovat oma juutalainen uskontokuntansa. He eivät pyri ympärileikkaamaan kristittyjä. He ympärileikkaavat vain juutalaisia tai esim. kristinuskon täysin hylänneitä, Jeesuksen aivan seremoniallisesti kieltäneitä, juutalaiseen uskontoon kääntyneitä. Juutalaisuskoinen ei tunnusta Jeesusta. Jos tunnustaa, silloin hän ei ole juutalaisuskoinen. Juutalaisuus on antikristillinen uskonto. Kristus ja juutalaisuus eivät kulje käsikädessä.

        Jotenkin ihmetyttää, että Meller on noinkin onnistunut luikertelemaan lähelle synagoogaa. Olen kuitenkin varma, että juutalaisia hän ei huijaa. Juutalaiset kyllä vetävät aina sen pitemmän korren. Tämä on koko juutalaisuuden olemassaolon edellytys.


    • Jobinpostia

      Rabbi: 1. juutalainen lainoppineiden ja opettajien arvo nimi: opettaja mestari. Matt.23:8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi......Matt.23:10 Älkää antako kutsua itseänne mestareiksi....

    • Nettitieto

      Lisääntyneen häirinnän vuoksi, seurakunnan omistava tontti on nykyisin tiukasi vartioitu. Aidan lisäksi kulkua synagogaan kontrolloidaan vartiontikopin avulla. Näin on jouduttu toimimaan jo 2000-luvun alkupuolelta lähtien. Vartiat ovat juutalaisten seurakunnan palkkaamia. Emme voi ajatellakkaan, että vartia olisi jonkun ulkopuolisen yrityksen, Nadbornit kertoo.

      • Zysse.maksakoon.viulut

        Synagooga on aina ollut vartioitu, ei vain "nykyään". Se ei koskaan ole ollut vartioimaton. Vartiointityö kuitenkin on ollut erilaista.

        Kuten toisaalla kirjoitan, häirintää on myös aina ollut, mutta tänäpäivänä ilmeisesti enemmänkin.

        Myös, etenkin Ben Zyskowicz, Kokoomus, on ollut kannattamassa nk. vapaata maahanmuuttoa Suomeen, (jota monet kantasuomalaiset kutsuvat sen oikeammalla nimellä: maahantunkeutumista, kantasuomalaisten siivellä elämistä). Viime yönä paloi taas monta autoa Espoossa:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005855650.html

        Poliitikkomme ovat vaatineet, että "maahanmuuttajien" rikoksista ei kerrota. Siksipä monille suomalaisille lienee rasistinen uutinen, että Ruotsi on ollut tulessa jo parikymmentä vuotta, satoja autoja viikottain.

        Juutalainen seurakunta katsokoon tässä asiassa omia poliitikkojaan. Ehkäpä Zyskowicz maksaa seurakunnan uudet kamerat ja muun tarvittavan rojun omasta pussistaan?


    • laitapoikapipopäähän

      Kuka nyt juutalaisia haluaa uhkailla? Eivätkä varmasti ole tosissaan. Kenelläkään ei varmasti ole mitään syytön uhkailla juutalaisia.

      • HeTarvitsevatTukea

        Kyllä juutalaisia Suomessa on aina, kautta vuosikymmenten ja -sadan, ainakin pienessä määrin häiriköity. Ehkä jopa uhkailtukin, mutta he itse eivät ole tehneet asiasta suurta numeroa.

        Häirikkötahot ovat olleet nämä tyypillisesti Israel- ja juutalaisvastaiset eri poliittiset ja / tai uskonnolliset tahot.

        Muslimien massiivisen haittamaahanmuuton seurauksena tällainen on viime vuosikymmeninä ilmeisesti lisääntynytkin. Kuten myös rikokset uskonnollisista ja kulttuurinvastaisista syistä kristinuskoisia, suomalaisia vastaan, omassa maassamme!

        Kyllä Suomen juutalaiset tarvitsevat tietynlaista suojelua, suojelu ainakin vähentää uhkatekijöitä.

        Sinänsä hyvä olisi eri suomalaisten tahojen, sekä valtion että yksityisten kansalaisten tässä asiassa herätä ja antaa tukeaan, pyyteettömästi, korottamatta tämän kautta itseään tai omaa esim. poliittista tai uskonnollista motiiviaan. Tällainen tuki kuuluu itsestäänselvänä asiana ihmisyyteen ja jokainen avuntarjoaja on auttajana yhtä arvokas.
        .


    • EräsVanhaYstävä

      Kysymys on siis jollain tavoin Hgin juutalaisen srk:n ja Leo Mellerin yhteishankkeesta. Juutalaiset vielä hyväksyn ja annan heille tukeni, mutten Melleriä. Mellerille kaikessa ehdoton EI!

      Meller liittyy asiaan siten, että hän tahtoo lyödä muita juutalaisten ystäviä kerralla kolmekertaa paremmaks! Jos joku köyhä Israelin / juutalaisten ystävä lahjoittaa esim. 10 euroa, Meller kolminkertaistaa sen Patmoksen pussista! "Tuo mitä annoit ei riitä, mutta annas kun Minä, Meller sinun puolestasi lyön vielä 20 lisää! Enkös olekin se suurin judujen kaveri, te muut jäätte kolme kertaa jälkeen!"

      Minä en huoli Melleriltä mitään apua! Jos tukeni annan, se on oma tukeni, jos tahdon, kolminkertaistan sen korvieni välissä ja tilisiirrossa ihan itse. Mutta: tällöinkin hyökkää Meller kunnian jaolle, halveksien liian pientä lahjaamme!

      Itseasiassa tuollainen on siis lahjoittajia kohtaan loukkaavaa. Pikku tukemme ei siis riitä ja Meller kiilaa tässä kaikkien seurakunnan todellisten ystävien ohi ja kustannuksella suurimmaksi Ystäväksi. Jenkeille tyypillisesti Melleriltä / Patmokselta puuttuvat kaikki sivistyneet tavat. Sitä Paitsi Patmoksen rahat eivät ole oikeasti Patmoksen omia rahoja vaan nekin kristityiltä huijattuja. Mellerin kaikki toiminta ja kirjallinen tuotanto on aina ollut täynnä halpaa sensaatiota, kuin heppoisia Valittuja paloja lukisi.

      Kaikki juutalaisia kohtaan sympatioita tuntevat eivät ole millään tavoin tekemisissä tällaisten muka-kristittyjen järjestöjen kanssa jotka lyövät rahaa juutalaisten erilaisilla ahdingoilla, tunkien siihen sitten näyttävästi "auttajiksi". Meller aikoinaan olisi halunnut jonkin lahjoittamansa pommisuojan kylkeen kissankorkuisin kirjaimin nimensä, mutta Israelin valtio ei siihen suostunut. Jos auttaa Israelia ja sen kansaa, auttaa sitten, mutta juutalais-/ ateistisena Israelina itsenään, ei käyttäen maata ja kansaa kauppatavarana. Tarinan loppu taisi olla, että Patmokselta ei näillä ehdoin pommisuojaa herunut.

      Kuten huomaamme, näiden patmoslaisten juutalaisystävyys ei ole pyyteetöntä. Voimme edellä lukea, että juutalaiset eivät kelpaa heille juutalaisina itsenään, vaan ainoastaan käännytyksen kohteina, jonka kautta he uskovat saavansa vähintäänkin henkilökohtaista hyötyä, erilaisten rahalla ostettavien "Israelin siunaamisten kautta". Ovat vetämässä jopa Suomeakin mukaan tällaiseen halpamaiseen toimintaan!

      Ei Suomi valtiona, - eikä rehellinen Suomen kansa muutoinkaan! - käy Jumalan, edes Paholaisen edessä kauppaa juutalaisillamme!

      Todellisia, pyyteettömiä ystäviä löytyy muualta, jopa ateisteistakin. Myös monet muut juutalaisten ystävät ovat elämänsä aikana saattaneet antaa ihan omaa, henkilökohtaista tukeaan sekä juutalaislle yleensä ja esim. Israelin valtiolle, myös jopa itse juutalaiselle seurakunnalle Suomessa. Mutta Mellerpä pyrkii kurkkimaan tilejämme ja ohittamaan meidän muiden ystävyyden. Onhan varkaalla rahaa millä kiilata.

      Juutalaiselle seurakunnalle ja juutalaisille Suomessa toivotan kaikkea hyvää, turvallisuutta ja Jumalan siunausta, juutalaisuuden omilla ehdoilla.
      *

      • Rillipöllö

        En ole kaikista päätelmistäsi samaa mieltä, mutta en halua lähteä niistä kinaamaankaan. Sellainen mikä kuitenkin särähti korvaan on tuo: "Meller aikoinaan olisi halunnut jonkin lahjoittamansa pommisuojan kylkeen kissankorkuisin kirjaimin nimensä, mutta Israelin valtio ei siihen suostunut." Onko sinulla jotain tarkempaa tietoa tuosta tai ehkä jopa linkkiä johonkin missä tuosta kerrottaisiin? Yleensähän Israelissa on niin, että paikalliset haluaisivat välttämättä laittaa lahjoittajien nimiä näyttävästi näkyviin, mutta etenkin kristityt haluavat mieluummin auttaa, ja joutuvat voimakkaasti ottamaan kantaa sen puolesta, ettei lahjoittajia korostettaisi. Tuota taustaa vasten tuo väitteesi tuntuu melko erikoiselta.


      • Olen.kuullut
        Rillipöllö kirjoitti:

        En ole kaikista päätelmistäsi samaa mieltä, mutta en halua lähteä niistä kinaamaankaan. Sellainen mikä kuitenkin särähti korvaan on tuo: "Meller aikoinaan olisi halunnut jonkin lahjoittamansa pommisuojan kylkeen kissankorkuisin kirjaimin nimensä, mutta Israelin valtio ei siihen suostunut." Onko sinulla jotain tarkempaa tietoa tuosta tai ehkä jopa linkkiä johonkin missä tuosta kerrottaisiin? Yleensähän Israelissa on niin, että paikalliset haluaisivat välttämättä laittaa lahjoittajien nimiä näyttävästi näkyviin, mutta etenkin kristityt haluavat mieluummin auttaa, ja joutuvat voimakkaasti ottamaan kantaa sen puolesta, ettei lahjoittajia korostettaisi. Tuota taustaa vasten tuo väitteesi tuntuu melko erikoiselta.

        Asian kertoi minulle vuosia sitten henkilö, jolla oli yhteyksiä Patmokseen. Ei ihan tämän päivän tapaus.


      • Rillipöllö
        Olen.kuullut kirjoitti:

        Asian kertoi minulle vuosia sitten henkilö, jolla oli yhteyksiä Patmokseen. Ei ihan tämän päivän tapaus.

        Ok. Voihan asia olla noinkin, mutta oman kokemukseni perusteella tuo vaikuttaa vahvasti siltä, että joku on ymmärtänyt tilanteen tai siitä kerrotun tarinan väärin.


    • PasiToivonen

      Mene naimisiin. Juutalaiset hallitsevat maailman timanttikauppaa.

      • SiunaanSeurakuntaa

        En mitenkään voisi... Hih!

        Olen Kristuksen morsian, Taivaan häitä odotellen.

        Nunna, omasta tahdostani. 😌


      • capiche
        SiunaanSeurakuntaa kirjoitti:

        En mitenkään voisi... Hih!

        Olen Kristuksen morsian, Taivaan häitä odotellen.

        Nunna, omasta tahdostani. 😌

        Timanttikauppaa voi tukea sinkkunakin.:)


    • IstuuTähtienPöytään
    • Radionkuulija

      Olen ymmärtänyt että, Patmos tukee niin ei-messiaanisten juutalaisten toimintaa kuin messiaanisten. Eikö tuo kyseisen juutalainen seurakunta ole sitä juutalaisuus-uskontoa ympärileikkauksineen kaikkineen?

      • NäinAsianYmmärsin

        Juutalainen seurakunta on sitä itteään juutalaisuutta. Juutalaista uskontoa ja kulttuuria. He eivät ole "messiaanisia". Ympärileikkaavat ja syövät kosheria ja elävät omassa, suljetussa piirissään.

        Siksi ihmettelen mitä Patmoksella on heidän seurakuntansa asioissa tekemistä. Ei mitään. Mutta Patmoshan on aina tikkana joka paikassa, missä saa sekaantua muiden asioihin, etenkin juutalaisten.

        Monet muutkin ihmiset tuntevat ystävyyttä juutalaisia kohtaan ja antavat erilaista tukeaan. Lähinnä vain Patmos paukuttaa asiassaan rumpua. Ei Patmos ole mikään juutalaisten "ykkös ystävä". Patmos on yksi auttaja tuhansista muista. Tuohonkin keräykseen antavat tukensa taatusti enemmän muut, Suomen juutalaisia tuntevat henkilöt ja tahot kuin "Patmos". Ilman taka-ajatuksia käännyttää heitä pois juutalaisuudesta.

        Ensisijaisesti rahankeräys kohdistuu juutalaisen seurakunnan omiin jäseniin, mutta saavathan muutkin antaa. Keräys ei ole Patmoksen, vaikka se siten haluaisi esiintyä. Keräys on Helsingin juutalaisen seurakunnan.

        Jos haluaa pyyteettömästi heitä auttaa, niin sitten laittaa kippoon lahjansa. Odottamatta palkintoa, edes taivaista.


    • huijarit-vankilaan

      Rahan keräämiset aina herättää epäluuloja. Niin nytkin.
      Suomessa tai Helsingissä kukaan ei ole niin köyhä, etteikö juutalaiset itse saisi tuota summaa kokoon. Ei siihen tarvitse muiden sekaantua, etenkään kun nykyään rahankerääjät tuntuvat olevan huijareita.
      Sitten tuo summa 90 000 turvallisuuslaitteisiin?
      Kyllä jo muutamalla tonnilla saa turvalaitteita.
      Älkää pitäkö ihmisiä tyhmänä!

      • hjhjgjojop

        Juutalaiset tarvitsevat tuon rahan vartijoiden palkkoihin - turvallisuuslaitteet eli kamerat heillä jo onkin.


    • Voihanvitalis

      Helsingin juutalaisten seurakunnan turvallisuuteen satsataan vuosi vuodelta enemmän. Seurakunta sijoittaa vuosittain jo yli 200 000 euroa synagogan, kultuurikeskuksen, päiväkodin ja peruskoulun muodostaman kokonaisuuden. Kotimaa 22.11.2017

    • ohjeistusko

      Monet naiset haluaa liittyä juutalaisuuyeen mutta siihen liitytään miespuolisten ympörileikattujen kautta. Näin oli Mellerin ohjelmassa taivaan ja maan välillä. Mites liityt kun miespuoliset sukulaiset ei suostu ympärileikkauksen. Tutkitaanko asia?

    • PasiToivonen
    • Jobinpostia

      "Juutalainen seurakunta tarvitsee apuamme." Oikea sanonta, on tarvitsee apuanne.

      • Anonyymi

        Ne ei "tarvii" yhtään mitään.
        Ovat varakkaita.

        Jos on rahan tarvetta, nauravat ja sanovat: "Pyydetään kristityiltä!"

        Vedättävät sitten valhekristittyjä, - jotka luulevat rahalla ja erilaisilla, juutalaisia mielistelevillä teoillansa ostavansa itselleen pelastuksen - ja pilkkaavat näitä selän takana.

        Olen omin korvin kuullut!

        Meller on samanlainen huijari. Upporikas, näiden eräiden avustuksella.

        On syntiä tukea vääryyttä!
        Mahdollistaa toisen epärehellisyys, saattaa hänet kiusaukseen.

        Eikä "rehellistä ihmistä voi huijata".


    • Anonyymi

      Nämä eräät maahanmuuttajat jatkuvasti kirjoittavat Helsingin Yliskylän /Laajasalon/alikulkutunneliin
      "Kristinuskolle kuolema" "Israel on tuhottava" Ne maalataan päälle, mutta aina samat tekstit uusiksi. Kaupunki sanoo, ettei voi mitään.

      • Anonyymi

        Missäpäin Yliskylää on alikulkutunneli?


    • Anonyymi

      Ap.t.20:33-34 En minä ole halunnut kenenkään hopeaa tai kultaa tai vaatteita; te tiedätte itse, että nämä minun käteni ovat työllänsä hankineet, mitä minä ja seuralaiset olemme tarvinneet. Ap.t.18:3. 1Kor.4:12-13

    • Anonyymi

      Miten tämä liittyy helluntailaisuuteen? Ei mitenkään!

      • Anonyymi

        Hellarit ovat uskossa juutalaisiin.
        Eivät Jeesukseen.


    • Anonyymi

      Room.9:27-33 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pejastuu heistä vain jäännös. Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti. Niikuin Esaias myös on ennustanut: Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Ssdoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi. Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta; mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut. Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskossa, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukauskiveen, niinkuin kirjoitettu on: Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu. Jes.8:14. 28:15-16

    • Anonyymi

      Höpö höpö , yhteiskunnan kuppaaminen on ala-arvoista jo syntyperän vuoksi . Ihmis arvoa ei saa noin halventaa .

    • Anonyymi

      Neh.10:37-39 Me tuomme parhaat jyvärouheemme ja antimemme, parhaat kaikkinaisten puiden hedelmät, parhaan viinin ja öljyn papeille, Jumalamme temppelin kammioihin, ja saamme kymmetykset leeviläisille. Leeviläiset itse kantavat kymmenykset kaikissa kaupungeissa, missä meillä on maanviljelystä. Ja papin, Aaronin pojan, tulee olla leeviläisten kanssa, heidän kantaessaan kymmenyksiä, ja leeviläisten tulee viedä kymmenykset kymmenyksistä meidän Jumalamme temppeliin, varastohuoneen kammioihin. Sillä israelilaisten ja leeviläisten on vietävä anti jyvistä, viinistä ja öljystä näihin kammioihin, joissa pyhäkön kalut ja virkaansa toimittavat papit, ovenvartiat ja veisaajat ovat.

    • Anonyymi

      > koska valtiomme ei auta heitä,

      Mielestäni poliisin olla myös Juutalaista seurakuntaa varten, eli mistäköhän johtuu, jos poliisi ei ole turvaamassa myös heidän elämää?

    • Anonyymi

      Ps.3:4-9 Mutta sinä, Herra olt minun kilpeni, sinä olet minun kunniani, sinä kohotat minun pääni. Ääneen minä huudan Herraa, ja hän vastaa minulle pyhältä vuoreltansa. Sela. Minä käyn levolle ja nukun; minä herään, sillä Herra minua tukee. En pelkää kymmentuhantista joukkoa, joka asettuu yltympäri minua vastaa. Nouse, Herra, pelasta minut, minun Jumalani! Sillä sinä lyöt poskelle kaikkia minun vihollistani, sinä murskaat jumalattomain hampaat, Herrassa on pelastus; sinun siunauksesi tulkoon sinun kansallesi. Sela. Ps.27:2-5 Kun pahat käyvät minun kimpuuni, syömään minun lihaani, niin he, minun ahdistajani ja vihamieheni, kompastuvat ja kaatuvat. Vaikka sotajoukko asettuisi minua vastaan, en minun sydämeni pelkäisi; vaikka sota nousisi minua vastaan, siinäkin minä olisin turvassa. Yhtä minä rukoilen Herralta, sitä minä pyydän: että saisin asua Herran huoneessa kaiken elinaikani, katsella Herran sulosuutta ja tutkistella hänen temppelissänsä. Sillä hän kätkee minut majaansa pahana päivänä, hän suojaa minua teltansa suojassa, korottaa minut kalliolle. Ps.84:2-5

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe