Onko uskovaiset nyt oikealla linjalla?

Ahkera_seuraihminen

Käyn palstalla satunnaisesti ja luin Kesistasin avauksen lähetystyöstä, asiasta, joka on kiinnostanut minuakin. Kirjoitan kuitenkin suoraan heille, jotka laittoivat asiatonta "rääsää" omissa vastuksissaan, jotka eivät olleet vastauksia, vaan kirjoittajan haukkumista.

Tunnen erään perheen Laukaasta, joka on ollut lähetystyössä varmaan 10 vuotta ja palannut nyt Suomeen. Olin samamassa tilaisuudessa, missä He kertoivat toiminnastaan.
Olivat opettaneet lähettimaassaan ihmisiä kirjoittamaan ja lukemaan, sekä kääntäneet heidän kotikielelleen toisen Suomalaisen perheen kanssa Uuden Testamentin. Olivat näin toteuttamassa Jeesuksen lähetyskäskyä.
Tämän asian olen ottanut usein seuroissa esille kahvilla, ja en ole saanut vastausta, sillä kuulemma jokainen on vastuussa omasta uskomisestaan. Joku myös tiuskaisi, että seuroihin voi jokainen tulla, jos etsii Jumalan Valtakuntaa??
Olen todella pahoillani toiminnallisesta aukostamme, mutta Kessin haukkuminen oli samaa luokkaa, mitä minä sain osakseni, omissa seuroissani. Vaikuttaa siltä, että meillä usealla on paha olo, sekä huutava omatunto asian suhteen?

63

811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksikysyjä

Sitä on usea ihmetellyt ja kaikki, jotka ottavat asian esille, joutuvat huonoon valoon, kuten tuo Kes.

• Apua.ja.Seuraa

Meistä jokainen on jollain lailla Seuraihminen. Osta taikka tilaa Seura sen kuvat ei liiku.

• Pisteitäkertyy

Ehottomasti lähetystä. Siinä kertyy ansioita pelastukseen. Yksin armo ei ahkeralle riitä, pitää huhkia vielä omavanhurskauden työsaralla ansiopisteitä.

• onsesurkeaa

On se kumma jos taivaan tilille ei saa kerätä pisteitä mutta sille omalle osuuspankin tilille kyllä kerätään kaksin käsin irvillä hampain, jopa puoliväkisin jos mitä kaivonkatsomista kauppaamalla.

tässäkään asiassa ette tuki mitä Raamattu sanoo leiviskäin käytöstä, miksi ette lue ja viisastu häh !?

• miksiettelue

vai on tervetullut jos etsii Jumalan valtakuntaa !!?

kyllä teidän tulisi jo päivittää uskonne Raamatun linjalle ja lakata noista typeristä opinkappaleistanne , herätkää jo viimeinkin !
      miksi ette viisastu näissä asioissa ollenkaan, mikä sen oikein estää, avatkaa joksus se Raamattunne ja lukekaa sieltä mitä sanotaan.

• Hyväonkes

”Olen todella pahoillani toiminnallisesta aukostamme, mutta Kessin haukkuminen oli samaa luokkaa, mitä minä sain osakseni, omissa seuroissani. Vaikuttaa siltä, että meillä usealla on paha olo, sekä huutava omatunto asian suhteen?”

Kessiä kukaan hauku. Koko ajan kehutaan miten ahkera se on ollut Raamattujen jakamisessa ja aina valmis, kun lestadiolaisia pitää arvostella ja juttuja levitellä. Kes on ollut ahkera jo vuosikymmenen ja jakanut monia rakkaita neuvoja kehitysvammaisten lasten kohtelusta tampoonien käyttöön asti. Etenkin lestadiolaiset ovat kesi erityisen rakkauden kohteena edelleenkin. Vapaakirkkonen viihtyy palstalla 24/7/365 ja aina on ollut uutta moitittavaa ja herjaamista. Hyvä on Kes ollut siinä.

• Kiitos osanotostasi ketjuun.
        Noin paljon tiedät minusta, joten panetko "haukkumiset" näkyviin, voisin kokeilla vastata, mikä aiheuttaa moitteet, joita ne todellisuudessa ovat.
        En vaan voi hyväksyä VL businesta, härskeyttä sekä mielivataa, omaveli juttua, enkä lasten hyväksikäyttöä.
        Onko sekin "haukkumista", kun manitsen sen, että Jeesuksella on kaikki valta (Matt 28;17) josta taas minua haukutaan.
        Olen eittämättä pahimien puskalestadiolisten hampaissa aina, eikä asiaa kommentoida, vaan minua.
        Muista mottoni. - Sitä saa mitä tilaa, ja se on totisinta totta.
        Tämä ei ole haukkumista, vaan puolustautumista, selvyyden nimissä. Minä en nuolentaa kunnioita pätkääkään.

• Pierusaharaan

No mutta, Kes on nyt puolustautumassa vl-palstalla. Paras puolustus on, jos korjaat luusi ja menet vapareiden ja hellareiden palstalle. Sinua ei kukaan muista, kun häviät täältä, ei suurherjaaja Melperiäkään enää kukaan muista, ei Heinoa tai Lauria, Ilolasta ei enää hajuakaan. Kaikki ovat häipyneet kuin pieru Saharaan.

• näinonnäppylät

vaparit ja helluntait mieluusti ottavat oppia kesitakselta ja keneltä vaan jossa vaistotaan terveeen opin piirteet, kiitos vihjeestä!

veeällät eivät ot a oppia keneltäkään, ei vaikka itse Jumala taivaasta lähettäisi oppaan se ei heille kelpaa, heillä on niin valtava itseriittoisuus kaikkien tyhmien oppiensa kanssakin ettei vertaista taida löytyä.

• Jonkun pitää tälläkin palstalla kirkastaa Kristusta.
      Niin paljon rakastan teitä, että en haulua tedän joutuvan kadotukseen, pelkän tiedon puutteen, sekä Raamatun tutemisen vuoksi.
      Jeesus on Herra ja Kaikkivaltais, Hallelujaa.
      Amen.

• totuus_

Vain Jumala on Kaikkivaltias, Jeesus on Jumalan Valtakunnan Kuningas, Sana.

• totuus_ kirjoitti:

Vain Jumala on Kaikkivaltias, Jeesus on Jumalan Valtakunnan Kuningas, Sana.

Hieman ongelmia hermenutiikassa; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Ja vahvistus VT;ssa Dan 7;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
        Mysö Matt: 11:;27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa

Etkö usko Raamatun sanaan, KAIKKI- VALTA- TAVAASSA - MAAN PÄÄLLÄ.

• 547683
        Kesitas kirjoitti:

Hieman ongelmia hermenutiikassa; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Ja vahvistus VT;ssa Dan 7;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
        Mysö Matt: 11:;27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa

Etkö usko Raamatun sanaan, KAIKKI- VALTA- TAVAASSA - MAAN PÄÄLLÄ.

Mitenkäs Jeesus henkensä antoi isän käsiin, kaikkivaltiaalle. Miten ei tiennyt milloin loppu tulee , vain taivaallinen isäni tietää , taisi sanoa.

• 547683 kirjoitti:

Mitenkäs Jeesus henkensä antoi isän käsiin, kaikkivaltiaalle. Miten ei tiennyt milloin loppu tulee , vain taivaallinen isäni tietää , taisi sanoa.

Lue hieman enemmän Raamattua. Jeesus palvoi Isäänsä niin kauan, kunnes sai Vallan, n vuotta ennen kuolemaansa.
        Sehän on vahvistettu Raamatusta, ei sitä kannata vääntää, mutta Sinun kannattaa opiskelle Jeesuksen jalanjälkiä, ja ajoittaa ne oikein.
        Eihän Sauli Niinistölläkään ollut Presidentin valtaa, ennekuin se Hänelle annettiin.

JUmalan yksi nimi oli Adoani, "minä olen", ja Jeesus otti sen käyttöönsä saadessan vallan. Joh 11;25 - Jeesus sanoi hänelle: "MINÄ OLEN ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

Joh 6;41 Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "MINÄ OLEN SE LEIPÄ, joka on tullut alas taivaasta";

Hän sanoi lähes 20 kertaa olevansa Jumala, MINÄ OLEN, joka Hän todella oli.
        Mieti, mikä oli se seikka, millä fariseukset saivat Hänet ristille??
        Se oli Minä olen, Minä olen Jumala, nasretilainen Jeesus, Kaikkivaltias.

Jeesuskella on Valta tulla silloin kun haluaa. Miten Hän olisi antanut merkkejä sekä aikoja, jotka löytyy Matteus 24 luvusta, jollei tietäsi tulemisestaan.

Kaikki löytyy Raamatusta, jos viitsii paneutua.

• totuus_

Tuo Dan.7:14 liittyy siihen, kun Jeesukselle annettiin Valtakunnan Kuninkuus ja Hänen näkymätön läsnäolonsa eli parousiansa alkoi, samoin tämän järjestelmän viimeiset päivät.
        Häntä edeltäneiden kuninkaiden valta päättyy viimeistään kun tämä kuolee. Jeesuksen Kuninkuus ei pääty, Hän on nyt kirkastettu henkiluomus, jolla on kuolemattomuus. Valtakunta hallitsee tuhatvuotiskauden, jonka jälkeen emme voi nyt sanoa, miten Jumala käyttää tätä hallitusta. Joka tapauksessa sen ennallistustyön vaikutukset ovat ikuisia.

Meitä varoitetaan Raamatussa tökkimästä sanoihin.

• kukapa.ei
        Kesitas kirjoitti:

Lue hieman enemmän Raamattua. Jeesus palvoi Isäänsä niin kauan, kunnes sai Vallan, n vuotta ennen kuolemaansa.
        Sehän on vahvistettu Raamatusta, ei sitä kannata vääntää, mutta Sinun kannattaa opiskelle Jeesuksen jalanjälkiä, ja ajoittaa ne oikein.
        Eihän Sauli Niinistölläkään ollut Presidentin valtaa, ennekuin se Hänelle annettiin.

JUmalan yksi nimi oli Adoani, "minä olen", ja Jeesus otti sen käyttöönsä saadessan vallan. Joh 11;25 - Jeesus sanoi hänelle: "MINÄ OLEN ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

Joh 6;41 Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "MINÄ OLEN SE LEIPÄ, joka on tullut alas taivaasta";

Jeesuskella on Valta tulla silloin kun haluaa. Miten Hän olisi antanut merkkejä sekä aikoja, jotka löytyy Matteus 24 luvusta, jollei tietäsi tulemisestaan.

Kyllä sinä velliä keität, jos leikillisesti sanoo. Jätä pois tuo "minä olen".
        >>>>Jeesus otti sen käyttöönsä kun sai vallan<<<<
        ja sitten lainaat jakeita Hänen palveluksensa aikana.

• 547683
        Kesitas kirjoitti:

Tottahan se tulee ihmisten turvautua Jeesukseen .Valta on taivaassa ja maan päällä Kuninkaana. Niin lukee . Mutta käsitän kaikkivaltiaan kuitenkin että on Isä Jumala . Ehkä se kysymys auttaisi ratkaisussa minkälaisena Jumala haluaa että hänet ihminen tuntee mitäkin persoonaa käyttäessään, niistä kolmesta mitä hänellä on. Halu on kyllä Raamattua vielä lukea kiitos kehoituksesta.

• totuus_ kirjoitti:

Tuo Dan.7:14 liittyy siihen, kun Jeesukselle annettiin Valtakunnan Kuninkuus ja Hänen näkymätön läsnäolonsa eli parousiansa alkoi, samoin tämän järjestelmän viimeiset päivät.
        Häntä edeltäneiden kuninkaiden valta päättyy viimeistään kun tämä kuolee. Jeesuksen Kuninkuus ei pääty, Hän on nyt kirkastettu henkiluomus, jolla on kuolemattomuus. Valtakunta hallitsee tuhatvuotiskauden, jonka jälkeen emme voi nyt sanoa, miten Jumala käyttää tätä hallitusta. Joka tapauksessa sen ennallistustyön vaikutukset ovat ikuisia.

Meitä varoitetaan Raamatussa tökkimästä sanoihin.

Huomaan, että olet teologi, mutta jo Daniel tiesi Jeesuksen Messiannisuuden ja Kuninkuuden, joka ei täsmää enneustuksiin heimon osalta, mutta niin se kuitenkin on, että Jeesus on myös Kuningas.
        Dan 7;13 selittää lisää; Yhä minä katselin yöllisiä näkyjä ja näin, miten taivaan pilvien keskellä tuli eräs, näöltään kuin ihminen. Hän saapui Ikiaikaisen luo. Hänet saatettiin Ikiaikaisen eteen.
        Hän on Jeesus, joka ei ole henkiruumissa, vaan ylösnosemusruumissa, joka voi syödä ja juoda. Uudessa Jerusalmissahan on myö elämän puu, joka antaa Pyhille ihmislle sekä Johtajille myös ravinnon.
        Siellä Jumala luovuttaa vallan takaisin Jumalalle.
        1. Kor. 15:24
        Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.
        Mutta toimenpidettä ennen Hän puhdistaa omiensa kanssa maan puhtaaksi ja n.1/ 3 ihmisä pelastuu ainoastaan (Ilm 9).
        Eikö ole vaikea uskoa Raamattua, kun kaikki on maallikoiden, Raamattua tuntemattomien käsissä`?

• kukapa.ei kirjoitti:

Kyllä sinä velliä keität, jos leikillisesti sanoo. Jätä pois tuo "minä olen".
        >>>>Jeesus otti sen käyttöönsä kun sai vallan<<<<
        ja sitten lainaat jakeita Hänen palveluksensa aikana.

Mutta sehän on Raamatussa.
        Kerho jättä todella Jeesuksen pois, mutta sehän tietääkin tien,,, ties mihin.
        Väärensinkö Raamattua, kerro se.
        Panempa Sinulle kerrottavaa tupakka ringissa asiasta.

Miten mielestäsi meni se, kun Mooses nousi Vuorelle ja Jumala ilmestyi Hänelle, ja Mooses kysyi, kuka Sinä olet jsa mitä Jumala sanoi? Hän sanoi "MINÄ OLEN, mikä MINÄ OLEN.
        Tämä oli Lain alla elävien Israelaisten puhuttelunimi Jumalalle, ja Jeesus otti saman nimen, saatuaan Vallan.

• 547683 kirjoitti:

Tottahan se tulee ihmisten turvautua Jeesukseen .Valta on taivaassa ja maan päällä Kuninkaana. Niin lukee . Mutta käsitän kaikkivaltiaan kuitenkin että on Isä Jumala . Ehkä se kysymys auttaisi ratkaisussa minkälaisena Jumala haluaa että hänet ihminen tuntee mitäkin persoonaa käyttäessään, niistä kolmesta mitä hänellä on. Halu on kyllä Raamattua vielä lukea kiitos kehoituksesta.

Jeesushan ei ole vielä Kuningas, mutta Kirkastettu Hän on, jolla on kaikki Valta Taivaassa ja maan päällä. Muilla sitä ei ole.
        Voi todella käsittää toisinkin, mutta se on taikauskoa. Raamattu puhuu Jeesuksen vallan molemmissa Testamenteissa. Kaikki muu on pakanallista.
        Jos Jumala olisi halunnut "souvata" Hän olisi sen tehnyt, mutta kun ei, Hän kertoi jo profeetoille, että antaa vallan Pojalleen, Ihmisen kaltaiselle, Ihmisen Pojalle, nasaretilaiselle (Dan 7).
        Kokeile myös saada apua, kuten minä, vaikka TV7 David Pawaonilta, yms oikeilta evankelistoilta ja lue myös Olavi Kokkosen Ilmestyskirja nyt, sekä Suomalaisen Rovasti Olavi Peltolan kirjoituksia, se auttaa Hengessä ymmärryksen alkuun.
        Jokuhan minullekin Isäni, sekä Pyhän Hengen kautta opetuksen on poikinut ja nyt saan opettaa etsiviä itse.
        Se pitää aina muistaa, Raamattu ei ole romaani, jota luetaan, vaan sitä tutkitaan jaekokonaisuus kerrallaan ja etsitään siihen vastaus.
        Siunausta tutkimiseen.
        Kes.

• 547683
        Kesitas kirjoitti:

Jeesushan ei ole vielä Kuningas, mutta Kirkastettu Hän on, jolla on kaikki Valta Taivaassa ja maan päällä. Muilla sitä ei ole.
        Voi todella käsittää toisinkin, mutta se on taikauskoa. Raamattu puhuu Jeesuksen vallan molemmissa Testamenteissa. Kaikki muu on pakanallista.
        Jos Jumala olisi halunnut "souvata" Hän olisi sen tehnyt, mutta kun ei, Hän kertoi jo profeetoille, että antaa vallan Pojalleen, Ihmisen kaltaiselle, Ihmisen Pojalle, nasaretilaiselle (Dan 7).
        Kokeile myös saada apua, kuten minä, vaikka TV7 David Pawaonilta, yms oikeilta evankelistoilta ja lue myös Olavi Kokkosen Ilmestyskirja nyt, sekä Suomalaisen Rovasti Olavi Peltolan kirjoituksia, se auttaa Hengessä ymmärryksen alkuun.
        Jokuhan minullekin Isäni, sekä Pyhän Hengen kautta opetuksen on poikinut ja nyt saan opettaa etsiviä itse.
        Se pitää aina muistaa, Raamattu ei ole romaani, jota luetaan, vaan sitä tutkitaan jaekokonaisuus kerrallaan ja etsitään siihen vastaus.
        Siunausta tutkimiseen.
        Kes.

Muualta ei tule etsiä varmuutta pelastumiseensa, kuin Jumalan antamista armon välineistä. Joh.6:44 ei kukaan voi tulla tyköni, ellei isä ,joka on minut lähettänyt ,häntä vedä ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

• 547683 kirjoitti:

Muualta ei tule etsiä varmuutta pelastumiseensa, kuin Jumalan antamista armon välineistä. Joh.6:44 ei kukaan voi tulla tyköni, ellei isä ,joka on minut lähettänyt ,häntä vedä ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Mitä ne mielestäsi on, ja missä Raamatussa esiintyy "armon välineet"?

• 547683
        Kesitas kirjoitti:

Mitä ne mielestäsi on, ja missä Raamatussa esiintyy "armon välineet"?

Kaste, ehtoollinen, rippi. Kyllä sinä ne löydät enempi lukeneena. minä en nyt enempää tässä viitsisi kirjoitella tällä kertaa pärjäile.

• 547683 kirjoitti:

Kaste, ehtoollinen, rippi. Kyllä sinä ne löydät enempi lukeneena. minä en nyt enempää tässä viitsisi kirjoitella tällä kertaa pärjäile.

En edes usko, että tunnet kasteen kontekstin?
        Miten on etoollinen, miksi se nautitaan?
        Missä esiintyy rippi Raamatussa?

Selitätkö tämän.
        Sitten, miten luulet, että opiskelun velvoite oli alkuserankunnassa, ennen bar mizvaa?

Sitten kolmanneksi? Mitä haittaa on etsiä totuutta?

On muuten hienoa tälläinen dialogia, molemmat siitä saa jotain.

• 48vuottavl

On hyvä, että täällä on joku, joka kirkastaa Kristusta, kun on niin paljon niitä, jotka vain kirkastavat vanhoillista seurakuntaa ja sen oppia!

• TutustuRauhassa

Muutamat veljet kirjoittavat täällä asia. Yhdistyksen kirkastamisesta ei kukaan kostu, mutta Jeesus Kristus on ainut tie pelastukseen.

Laitan tänne linkin Esikoiset ry;n seuroista tänään Tampereelta.

Lopulta tosiaan kävi meilläkin niin, että Kristusta kirkastavien oli pakko lopulta perustaa oma yhdistys, kun Esikoislestadiolaiset ry painui separatismin kautta vapaakirkkolinjalle, keskittyen voimakkaasti kaiken maailman isän säädöksiin ja väärään seurakuntaoppiin tiukasti, ja liikettä johtavien henkilöiden arvovaltaan.

https://www.dropbox.com/sh/rz84mqbsjreybbk/AAAYxNxJCOpYoOWeYZx-8i2Ba?dl=0&preview=181007 Uk EH.mp3

• Miksiaina

En kyllä tunnista lähipiiristä tuota, josta meitä syytetään. Jeesus on meidän Herramme. Pyrimme elämään raamatun ohjeiden mukaan, mutta heikosti siinä onnistumme. Pahalta tuntuu tuo kielen käyttö täällä molemmin puolin. Ei ole kivaa kesitaksen haukkuminen, kuin hänenkään kielenkäyttö. Ei alkunkaan uskovaisten ihmisten käytöstä. No tuskinpa tätä kukaan noteeraa.

• näinonjapysyy

Ei ole Jeesus herranne, vaan SRK on herranne joka käänteessä.

JOS Jeesus olisi Herranne te kääntyisitte hoopoista opinkappaleista Hänen puoleensa, mutta niin ei tapahdu, vaan vuodesta toiseen jatkuu samat metodit ja samat fraasit toistuu seuroissanne.

yhtenä räikeänä harhana on veeälpuheet Jumalan valtakunnasta eli teistä itsestänne, joka on aivan hoopo fraasi, j amont amuuta vastaavaa.

• Samaa_mieltä

Olen samaa mieltä Miksiainan kanssa. Tällä palstalla olisi mukava keskustella ihan oikeasti, uskovaisen tavalla toista ihmistä kunnioittaen, vaikka ei aina samaa mieltä olisikaan. Ehkäpä näitäkin mielipiteitä joku noteeraa kuitenkin :)

• mitenonasiantila
        Samaa_mieltä kirjoitti:

Olen samaa mieltä Miksiainan kanssa. Tällä palstalla olisi mukava keskustella ihan oikeasti, uskovaisen tavalla toista ihmistä kunnioittaen, vaikka ei aina samaa mieltä olisikaan. Ehkäpä näitäkin mielipiteitä joku noteeraa kuitenkin :)

No keskustellaan nyt sitten, ja ihan aluksi kysynkin miten olette huomanneet Raamatun ilmoittavan tämän Jumalan valtakunnan?

• Uskonasioita

Uskokoon kukanenkin miten haluaa, mitä näistä inttää. Tietysti se aiheuttaa toisissa känää kun joku luulee omaa malliaan oikeaksi. Säännöthän on sen mukaiset mihin suuntaan kuuluu.

• TutustuRauhassa

Hyvin ja oikein sanottu tuo, etten tunnista. Kun lestadiolaisuudelle tyypillisessä "vain me pelastumme" kuplassa elää, tuo kupla sulkee sydämen Kristukselta joka lähettää omansa kaikkeen maailmasn, viemään evankeliumia.

Ilokseni näen vanhoillislestadiolaisissakin herätyksen tuulia. Kaikkea hallitsevan seurakuntajumalan sijaasta on alettu etsimään Jeesusta Kristusta.

• TutustuRauhassa

Evankeliumi ei ole sellaista, että uskokoon kukin mitä huvittaa. Tällainen puhe on vaarallista.

Vain usko Kristukseen pelastaa. Taivaaseen ei ole muita teitä.

Kaikenlaiset sääntöopit ja kristittyjen hirmuhallinnot eivät ole muuta, kuin hajaannuksia varten. Sääntökokoelmat saavat ihmiset kyttäämään ja vahtimaan toinen toisiaan, sen sijaan että iloittaisiin Jumalan armosta ja hyvyydestä yhdessä, kiitollisina.

• kysytäänpäs

Voiko siis käsille saarnata evankeliumia?

• Parantumaton

Ei voi. Parantumaton pilkkaajat ja omavanhurskas. Ei ole tehnyt syntiä koskaan.

• asiallinenseon

..niin ja sitten se kysymys siitä Jumalan valtakunnasta Raamatussa, miten sen luette?

• kysytäänpäs

Niin ja sitten oletteko samoilla linjoilla kesitaksen kanssa Lutherin opista?

• Luterus

Luther sen sanoo "Kuullessasi taivaan valtakunnasta puhuttavan sinun ei siis tarvitse tähyillä ylös taivaaseen, vaan saat pysyä täällä alhaalla ja etsiä sitä ihmisten seasta niin lavealta kuin maailmassa evankeliumia opetetaan, uskotaan Kristukseen ja oikein viljellään pyhiä sakramentteja. Taivaan valtakunta on siis nimen omaan sama kuin Kristuksen valtakunta, evankeliumin ja uskon valtakunta. Missä näet on evankeliumi, siellä on Kristus. Ja missä Kristus on, siellä on myös Pyhä Henki ja hänen valtakuntansa, oikea taivaan valtakunta. Kaikki, jotka omistavat sanan ja sakramentit, uskovat ja uskon kautta pysyvät Kristuksessa, ovat taivaallisia ruhtinaita, Jumalan lapsia. Ei muuta tarvita, kuin että Herra Jumala poistaa väliseinän, joka vielä meidät sieltä erottaa, toisin sanoen, että me kuolemme, niin me pääsemme täydellisesti taivaan autuuteen."

• TutustuRauhassa

Aamen. :)

Joku näsäviisas kysyi, voiko käsille saarnata evankeliumia?

Kas kun et kysynyt voiko sinun pippelillesi saarnata evankeliumia.

Näinkö halpana sinä pidät Kristuksen, joka on sinunkin puolestasi vuodattanut verensä ja antanut henkensä, että sinäkin pelastuisit?

• 456734

Oliko tämä nyt tarkoitus olla hauska vai asiallinen?

• kummaoppi

Pitikö Luther halpana Kristusta selittäessään tuota?

• TutustuRauhassa

Asiallista.

Luther opettaa oikein, aamen. Iloitsen siitä että vanhoillislestadiolaisuudenkin piirissäkin tapahtuu herätystä.

Luottamus kaikkitietävään ja aina oikeassaolevaan seurakuntajumalaan Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen asemasta alkaa horjumaan, se on hyvä asia.

Sieltäkin sisäänlämminneestä umpiosta alkaa ihmisiä tulla elävään uskoon, luottamaan yksin Kristukseen. Tämä usko luo paitsi vapauden lain käskyjen orjuudesta, myös yhteyden muihin Jeesukseen uskoviin, kaikkialla maailmassa.

Kirjoitus evankeliumin julistamisesta käsille, sen sijaan pilkkaa hyvin halveksivalla tavalla Kristusta.

• 564276

Tätä käsille evankeliumin saarnaamista on Luther käyttänyt vertauksissaan vääräoppisuudesta. Pippelille saarnaamista ei. Sinulla ei ole muuta tarkoitusta kuin alkaa rienaamaan luullen itsesi kaikkitietäväksi ,se selviää lukemalla kirjoituksiasi.

• ysyäänpäs

Semmonen siis on esikoiset ry.

• TutustuRauhassa

Luther ei saarnaa käsille, tai muille kehon jäsenille eri evankeliumia, se oli rienaajan höpinöitä. Ja nimenomaan siihen höpinään minä vastasin.

Esikoiset ry:n toimintaan ja julistukseen voi ja ehdottomasti kannattaa tutustua https://www.esikoiset.fi/

• 4537658

Kysyminen ei ole niin väittämistä.pääseekö teillä kukaan taivaaseen tuon sääntöviidakon tähden.

• TutustuRauhassa

Luther opettaa oikein ja hyvin selkeästi evankeliumin. Niitä opetuksia on ilo kuunnella ja lukea.
      Tutustuttuaan Lutherin opetuksiin, ei ole enään itseään korostavien ja kiittelevien nurkkapatrioottien uhrina.

Toki vapaassa maassa saa orjanakin elää, jos sen kokee omakseen. Pitää vaan antaa lyödä naskalilla reikä korvalehteensä, kuten Raamattu opettaa.

2. Moos. 215 Mutta jos orja vakuuttaa: 'Minä rakastan isäntääni, vaimoani ja lapsiani enkä tahdo päästä vapaaksi',
      2. Moos. 21:6 niin hänen isäntänsä vieköön hänet Jumalan eteen ja asettakoon hänet ovea tai pihtipieltä vasten, ja hänen isäntänsä lävistäköön hänen korvansa naskalilla, ja hän olkoon hänen orjansa ainiaan.

• Oletko huomannut tämän; 1 Moos 12

1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Luther Hitlerin oppi-isänä oli juutalaisten vihaaja ja käski tappaa heidät Saksassa.
        Helvetin kulkia koko juoppo.

• vapaakirkosta
        Kesitas kirjoitti:

Oletko huomannut tämän; 1 Moos 12

1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Luther Hitlerin oppi-isänä oli juutalaisten vihaaja ja käski tappaa heidät Saksassa.
        Helvetin kulkia koko juoppo.

Jos kaikki juutalaiset on yhtä veetumaisia kuin kesitas, niin Luther oli oikeassa.

• TiedäÄläLuule

Sinä et ole riittävän vanha, ollaksesi tavannut henkilökohtaisesti Martti Lutherin 1500 luvulla. Olet pelkkien sinua miellyttävien valheiden varassa elävä henkilö. Juutalaisvainot Saksassa olivat 1940 luvulla, eikä niillä ole Martti Lutherin kanssa mitään tekemistä. Kuinka ihmiset voivat ollakin noin sokeita ja tyhmiä, etteivät erota useitakaan vuosisatoja toisistaan.

Mitä sitten tulee judaismiin, niin sehän on kristinuskon pahin vihollinen ollut, aina Herramme Jeesuksen ja hänen seuraajiensa murhaamisesta saakka jo ensimmäisellä vuosisadalla.

• Älä uhmaa Jumalaa!
        Toisaalta, anna palaa vaan, koska tuollaiset lausunnot vievät suoraapäätä helvettiin.
        ankaikkisessa on tilaa Uudestsyntyneille Pyhille, Jumalan omaisuuskansalle, jotka pelastuvat kaikki, mutta lestadiolaisista ei manita mitään, mutta se on tiedossa, että he tökkivät koko ajan Jumalan silmäterään.
        Jatka vaan, saatana tykkää siitä.

• TiedäÄläkäLuule
        Kesitas kirjoitti:

Älä uhmaa Jumalaa!
        Toisaalta, anna palaa vaan, koska tuollaiset lausunnot vievät suoraapäätä helvettiin.
        ankaikkisessa on tilaa Uudestsyntyneille Pyhille, Jumalan omaisuuskansalle, jotka pelastuvat kaikki, mutta lestadiolaisista ei manita mitään, mutta se on tiedossa, että he tökkivät koko ajan Jumalan silmäterään.
        Jatka vaan, saatana tykkää siitä.

Olet selvästi mieleltäsi sairas yksilö. Jumalaksi itsensä mieltävä henkilö on selkeästi mielisairas.

Lopeta tuo tyhjänpäiväinen uskoaminen.

• 123-4
        TiedäÄläkäLuule kirjoitti:

Olet selvästi mieleltäsi sairas yksilö. Jumalaksi itsensä mieltävä henkilö on selkeästi mielisairas.

Lopeta tuo tyhjänpäiväinen uskoaminen.

Jaa taas se lestapuskahuutelija????

• kempeleestäkö
        123-4 kirjoitti:

Jaa taas se lestapuskahuutelija????

Mistä teitä vajaakirkkolaisia pönttö-taavetteja sikiää?

• 123-4
        kempeleestäkö kirjoitti:

Mistä teitä vajaakirkkolaisia pönttö-taavetteja sikiää?

Mistä seiltä? Älä puskalesta höpäjä. Asun etelä Suomessa.

• haeapua
        123-4 kirjoitti:

Mistä seiltä? Älä puskalesta höpäjä. Asun etelä Suomessa.

Pöpi mikä pöpi.

• TiedäÄläkäLuule
    • TutustuRauhassa

Näitä hurmahenkisiä amerikkalaisten uususkontojen uhreja on Suomessa todella paljon.

Olkaa varovaisia te joilla on vanhan kirkon tunnustuksen mukainen terve evankeelinen oppi.

• paraskin

Onkohan tuo tervettä härkit kirjoituksesi.

• RahoituHärkki

paraskin kysyy 8.10.2018 22:29

"Onkohan tuo tervettä härkit kirjoituksesi."

Sen näet viimeistään sillä hetkellä, kun henki poistuu ruumiistasi, oliko profetiani oikea. :)

Onhan se kieltämättä härskiä tuo viihteen, petollisten ihmeiden ja rahan teko Jeesuksen nimen taakse naamioituneena. - Pettyneitä ihmisiä tuhansittan.

• 348765

Ei tosiaan tarvitse sinua Jeesuksen paikalle tuomitsemaan .

• asioidenedelle

Maapallon uskonnolliset ovat vajoamassa syvemmälle, muiden mukana. He menevät omia teitään, ilman Armagedonia, sekä tuhatvuotiskautta, jolloin
      maapallo pitäisi saada ennallistettua alkuperäiseen kuntoon.

• Miettinyt

Hienoa, että joku puhuu lestadiolaisten arkipäivästä. Itse perheessä töissä olevana, ihmettelin, että lapset saivat katsoa tietokoneen kautta samoja ohjemia, mitä tulee telkkarista. teinit katsoivat sitten puhelimien kautta , mitä halusivat.Ja kaikki kohtelivat töissä olevaa kuin alempaa rotua..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      161
      8398
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      446
      7512
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      74
      3854
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      154
      3590
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      112
      3019
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2685
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2036
    8. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      37
      2021
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1873
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1540
    Aihe