Nyt aletaan susia pandoittamaan, tyhmyyden huippu!

harmaa.peto

Nyt kun Suomi on EU:ssa, nyt halutaan Suomen metsät susitarhoiksi, sinne sitten kaikki herrat ja narrit Saksaa myöden harrastamaan metsästystä!

Ja tuo pandoittaminen, ei mitään järkeä! Parempi olisi ottaa pyssy käteen ja kaataa nuo kotieläinten ja ihmisten uhkailijat jopa tappajat.

Ei susi ole ennenkään saanut pelotella ihmisiä, lapsetkaan kohta ei uskalla mennä kouluun!
Koettakaa nyt ymmärtää tilanne!!

47

568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikäs.siinä

Sehän hyvä kun pannoitetaan, ostat sopivan talutus remmin niin saat rauhassa kävellä, kunhan sat hukan kiinni.

• harmaa.peto

Tarkoitin pannoittamaan. mut ehdit ennemmin! Panta. panoitus, pannoitus taipuu!

• Makriina.ei.kirj
        harmaa.peto kirjoitti:

Tarkoitin pannoittamaan. mut ehdit ennemmin! Panta. panoitus, pannoitus taipuu!

Onhan meillä jo kaksi pandaa! Minusta "pandoittaminen" on paljon hauskempi sana. Yhtä tyhjä idea kuin ehdottamasikin.

• Susiongelmasta päästään maalaamalla kaikki sudet mustavalkoisiksi ja opettamalla ne syömään ainoastaan bambua.

Pandoitus suoritettu.

• Pertikk

1998-2014 välisenä aikana on koirat aiheuttaneet 19 kuolemaa, ampiaisen pistoon 23. Kissa 3.
      Susi ei ole aiheuttanut yhtään kuolemaa yli sataan vuoteen, kyllä harkittu määrä voi suomessa oleskella siten että häirikkö sudet poistetaan.

• näin.uson

Punkki on myös tappanut muutaman, mutta sairastuttanut loppuiäksi ihmisiä. Pandoidettua tai ilman pantaa sutta vaarallisempi eläin.

• Jos ei susi tappanut yhtään ihmistä silloin kun ei niitä Suomessa juurikaan ollut, niin pitääkö odottaa, että se tappaa muutaman lapsen, ennenkuin niitä aletaan vähentämään.

Ja tappaahan susi jatkuvasti, kotieläimiäkin. Kuinka paljon sitten tappaa luonnon eläimiä. Ei sudesta ole vegaani tullut. Kyllä se laji on säilyttänyt luonteensa siitä huolimatta, että niitä ei välillä ollut Suomessa muualla kuin saduissa.

• näin.uson kirjoitti:

Punkki on myös tappanut muutaman, mutta sairastuttanut loppuiäksi ihmisiä. Pandoidettua tai ilman pantaa sutta vaarallisempi eläin.

Onkos punkki rauhoitettu eläin?

• Pertikk

Jaa kyllä ihminen on vaarallisin eläin ilman pantaakin.

• Pertikk kirjoitti:

Jaa kyllä ihminen on vaarallisin eläin ilman pantaakin.

No eikö se pitäisi riittää, että on tällaisia petoja kuin ihminen.
        Miksi tarvittaisiin vielä lisää erilaisia muita petoja.

• Pertikk
        Tellukka kirjoitti:

No eikö se pitäisi riittää, että on tällaisia petoja kuin ihminen.
        Miksi tarvittaisiin vielä lisää erilaisia muita petoja.

Kuten ampiaisia, ampiainen on montakertaa vaarallisempi kuin susi.

• Makriina.ei.kirj

. . . entä pandat? Ne ovat herttaisuudestaan huolimatta petoeläimiä, jolla on karhun voimat.

• Pertikk kirjoitti:

Ampiainen on vaarallinen vain sellaisille, jotka ovat allergisia sen pistoille.
        Pähkinä, omena, raaka porkkana ... ovat myös hengenvaarallisia allergikoille.

Sain montakin ampiaisen pistoa viime kesän aikana ja vielä tässä ollaan hengissä. Jos ne kaikki olisivat olleet suden puremia, niin enpä tässä enää kirjoittelisi.

• kolina
        Pertikk kirjoitti:

Koirat vaarallisempia kuin ampiaiset,.... sudet vähemmän ihmisten päälle hyökkääviä kuin koirat. Koirat vaarallisempia kuin ampiaiset,....koirat tappaneet maailmalla enemmän ihmisiä kuin ampiaiset ja sudet yhteensä.

• panda-panda

Vaihdetaan sudet tosiaan Pandoihin. Ja karhutkin. Pandoitetaan koko maa!
      Eikös ne ole kilttejä ihmisille ja muille eläimille?

• kotkanheta

Ihan oikeasti nyt "pandoittaja": Susi on todennäköisesti elellyt Suomen luonnossa kauan ennen, kun ihminen on näihin erämaihin tiensä löytänyt,
      Pandoittajalle on kait jäänyt trauma päälle sadusta misä susi söi isoäidin, niin tyhmältä aloittajan rähinä vaikuttaa.

• Ja nytkö mielestäsi ihmisen pitäisi väistyä takaisin susien tieltä?

• jokaviestiinvastaa
        Tellukka kirjoitti:

Ja nytkö mielestäsi ihmisen pitäisi väistyä takaisin susien tieltä?

Sinulla ei taida olla mitään kotitöitä?
        Meinaan, kun ennätät joka viestin lukea ja vastata.
        Tuntuu hiukan ylilynniltä nuo kommenttisi tässäketjussa, mutta sitähän sinä olet esittämässä, omaa tietomäärääsi ja asennettasi kaikkeen.

Rauhoitu toki välillä ja mieti.

• joutilailla-aikaa
        jokaviestiinvastaa kirjoitti:

Sinulla ei taida olla mitään kotitöitä?
        Meinaan, kun ennätät joka viestin lukea ja vastata.
        Tuntuu hiukan ylilynniltä nuo kommenttisi tässäketjussa, mutta sitähän sinä olet esittämässä, omaa tietomäärääsi ja asennettasi kaikkeen.

Rauhoitu toki välillä ja mieti.

Älä soimaa Tellukaa, vaikka joka viestiin vastaakin jotain nasevaa ja aina ehtii ennen minua, mutta onneksi meillä on sama huumorintaju, joten itse en tarvitse lisätä sitä "olen samaa mieltä kanssasi".

Mitä luulet yksinäisen naisen kotitöihin kuuluvan? Meidän (tellukka)lapset on maailmalla, miespuolista ei kuulu talouteen, edes viikonlopuksi!D.

Onko sinulla," jokaviestiinvastaa", paljonkin kotitöitä? Minulla ei ole paljon, koska en siivoa joka kaapinnurkaa joka viikko ja yksinäisellä ei tule paljon siivottavaa, paitsi tuo liesitaso ja sen vierustat käy joku aave sotkemassa!D

Minä avaan koneeni noin klo 4-5 ja luen "yön kuulumiset", koska suljen koneeni yleensä ip. 4-5 välillä.

Eikös täällä ole tarkoitus saada keskustelua aikaan? On näköjään joillain aikaa tutkia, mihin aikaan on vastaus tullut ja kuinka kukin on koneelaan.

Aloitus oli susi pannoituksesta. Täytyykö nyt kirjoittajatkin pannoittaa, että liian usein kirjoitettu, tai vastattu olisi jopa rikos, josta seuraisi ylläpidon taholta bannoitus?

• pisteet-tellukalle
        joutilailla-aikaa kirjoitti:

Älä soimaa Tellukaa, vaikka joka viestiin vastaakin jotain nasevaa ja aina ehtii ennen minua, mutta onneksi meillä on sama huumorintaju, joten itse en tarvitse lisätä sitä "olen samaa mieltä kanssasi".

Mitä luulet yksinäisen naisen kotitöihin kuuluvan? Meidän (tellukka)lapset on maailmalla, miespuolista ei kuulu talouteen, edes viikonlopuksi!D.

Onko sinulla," jokaviestiinvastaa", paljonkin kotitöitä? Minulla ei ole paljon, koska en siivoa joka kaapinnurkaa joka viikko ja yksinäisellä ei tule paljon siivottavaa, paitsi tuo liesitaso ja sen vierustat käy joku aave sotkemassa!D

Minä avaan koneeni noin klo 4-5 ja luen "yön kuulumiset", koska suljen koneeni yleensä ip. 4-5 välillä.

Eikös täällä ole tarkoitus saada keskustelua aikaan? On näköjään joillain aikaa tutkia, mihin aikaan on vastaus tullut ja kuinka kukin on koneelaan.

Aloitus oli susi pannoituksesta. Täytyykö nyt kirjoittajatkin pannoittaa, että liian usein kirjoitettu, tai vastattu olisi jopa rikos, josta seuraisi ylläpidon taholta bannoitus?

Tellukalla välähtää, hän ei myöskään kuvia kumartele. Ihan aiheellisesti hän muutamaa näpäyttää hurskastelusta tai itsensä ylettömästi esiin tuomisesta. Kyllä täällä jonkun muun ajankäyttö enemmän ihmetyttää kun joka suupala ja kotoa poistuminen pitää hypätä koneelle kirjaamassa ikään kuin olisi elämässä saanut parhaat kortit. Tellukka pätee älykkyydellään ja rehellisyydellään, toisin kuin, no kalahtaa kehen kalahtaa.

• joutilailla-aikaa
        pisteet-tellukalle kirjoitti:

Tellukalla välähtää, hän ei myöskään kuvia kumartele. Ihan aiheellisesti hän muutamaa näpäyttää hurskastelusta tai itsensä ylettömästi esiin tuomisesta. Kyllä täällä jonkun muun ajankäyttö enemmän ihmetyttää kun joka suupala ja kotoa poistuminen pitää hypätä koneelle kirjaamassa ikään kuin olisi elämässä saanut parhaat kortit. Tellukka pätee älykkyydellään ja rehellisyydellään, toisin kuin, no kalahtaa kehen kalahtaa.

pisteet-tellukalle

Sinulle pisteet, koska uskalsit puolustaa meitä "joka viestiin vastaajia", vaikka minä jäinkin aina altavastaajaksi ja en viitsinyt kirjoittaa että "yhdyn sinuun"!!D

Tellukalle terveiset, että ole mukana vaan, koska se kuuluisa kunniankuko ei aina laulakaan, mutta joskus se kuitenkin laulaa, kuten sinulle nyt minulta.

• Joutavaa

pisteet-tellukalle

Sinulle pisteet, koska uskalsit puolustaa meitä "joka viestiin vastaajia", vaikka minä jäinkin aina altavastaajaksi ja en viitsinyt kirjoittaa että "yhdyn sinuun"!!D

Tellukalle terveiset, että ole mukana vaan, koska se kuuluisa kunniankuko ei aina laulakaan, mutta joskus se kuitenkin laulaa, kuten sinulle nyt minulta.

Tellu yrittää olla näviisas kun ei vissiin parempaa tekemistä, hänellä tarkoitus päästä sanomaan viimeinen sana, periaatteessa.

• joutilailla.aikaalle

On sinulla aikaa, istua koneella 12 tuntia vuorokaudessa!
        Ilmankos on taiteilusi esittelu jäänyt vähemmälle!

• harmaa.peto
        Tellukka kirjoitti:

Ja nytkö mielestäsi ihmisen pitäisi väistyä takaisin susien tieltä?

Tellukka, on oikeassa, kiitos sinulle, että näet asian oikeasti!

• e.lä.mä

Punkit tappaa, samoin liika rokotus seuraus rullatuolissa istuminen.

Milloin on susi tappanut ihmisen Suomessa?

• Aikuinen____

Tiikerit ja pantterit vapaasti juoksemaan Suomen metsiin. Ovat komeampia kuin takkukarvainen pälyilevä susi. Ilmasto lämpenee kasvilajit ja eläimet vaihtuvat.
      Ei mitään vaaraa ole noista safarituristeja houkuttelevista komistuksista.
      Jos joku vasta-argumentiksi esittää tiikerin ja pantterin vaarallisuutta ihmisille, niin
      Milloin on tiikeri tai pantteri tappanut ihmisen Suomessa?

Susikeskustelussa viitataan siihen , että susi tappoi ihmisen Suomessa viimeksi vuonna 1881. Mutta tiedättekös, mitä tapahtui viiden vuoden aikana ennen sitä?

Veikko Huuska Hämeenkyrön susihistoria
      http://veikkohuuska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/133436-hameenkyron-susisurmat-1877-vuoden-tienoilla-9-tahi-10-lasta-menehtyi

Kirkonkirjat vahvistavat
      - Hämeenkyrö, Kuolleiden ja haudattujen luettelo
      http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=9625406
      "Lemmakkalan kylässä merkitty 30.5.1877 kuolleeksi ja 28.7.1877 haudatuksi: Lenkolan itsellisen palvelija Anna Stiina Aatamintyttären lapsi Oskari, 3 1/3 –vuotta," sudelta viety."
      - "Mahnala, kuoli 4.6.1877, haudattu 16.12.1877; Myllymäen itsellisen Jeremias Turvan lapsi Kaarle Vihtori, 7 1/3 –vuotta, sudelta viety."

• Aikuinen____

Susi ei ole 1881 jälkeen tappanut Suomessa ihmistä, kun susia ei ole ollut,
        Susi tapettiin sukupuuttoon Etelä- ja Länsi-Suomesta. Muutamia susia kuljeksi pohjoisessa ja itärajalla, Venäjältä tulleita niissä.

"Sudet tappoivat 22 lasta 1800-luvun lopussa, ja siksi ne kaikki tapettiin – ”Se hyppäs sielt yli aira ja löi käpäläns mun olkapäil”, kertoo Susi-Iita nauhoitteella
        Susien tekemät lasten surmat Turun seudulla johtivat hukkien hävittämiseen sukupuuttoon Suomessa. Kuuntele tämän jutun lopusta Susi-Iitan kertomus siitä, kuinka susi hyökkäsi hänen kimppuunsa lapsena."
        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005422468.html

• Pertikk

Nii tappamalla päästään eroon koska ihminen on ottanut pedon aseman luonnossa säätelemällä esim.hirvikantaa, häirikkö karhut ja sudet poistetaan, villisika supit minkki ovat poistettava uusina tulokkaida. Karhu kanta on jostain syystä lisääntynyt vaikka kuin metsästetään enenevässä määrin ja suden on määrä lisääntynyt kun aiemmin sata metsästäjää jahtasi ainutta sutta, eläimet soputuvat ihmisen läsnäoloon.

• pahaa-sutta-ken

Sudet ja missä niitä on eniten? Paikallislehdessä oli juttua susista ja niitä on mukamas alle 200 yksilöä ja eniten Satakunnassa. Mihin ne Itä-Suomen sudet hävisi, siis tulivat tänne.

On täällä karhujakin, ainakin marjastus aikaan yleensä ilmenee näitä "karhu" havaintoja, joten arimat ei uskalla mennä metsään.

Tuli taas mieleeni ne Pohjoisespoon karhuhavainnot, joita oli lapseni koulun metsikössä. Kouluun oli tullut uusi opettaja ja lapseni oli jo lopettanut siellä. Hän oli tapaamassa tätä uutta opettajaa ja oli "valistanut", että Luonto-ohjelmat on hyvä viedä tuohon läheiseen metsikköön, jossa karhujakin on!

Minä en pelkää susia, en karhuja, mutta käyn tupakallakin vain tuossa ulkona talon vierustalla ja jos lähden pidemmälle, niin kipitän autolleni ja silläkin ajelen taajamissa noin 20km säteellä korkeintain, joten ei ole sattunut peuroja, saati hirviä eteeni.

Huumekuskit tiellä ja ulkona liikkuessa peloitaa eniten, mutta senkin eliminoin liikkuen vain päivisin.

• Monsieur__Gabriel

Mitä ihmeen tarkoitusta on panna keskustelu susien pannoittamisesta 70 - palstalle?
      Pitäisikö 70-plussatkin pannoittaa?

• Anna.kukkien.kukkia

On täällä aloituksia joihin ei ole kommenttoitu yhtään

• kolina

Todella hyvä tämä aloitus juuri tälle palstalle sopiva myöskin. Miksi? Yli 70- vee ihmisillä on paljon kokemusta aikajanalta ja heillä myöskin on tuon aikajanan aikana kertynyt hyvinkin paljon sellaista pitkän aikavälin kokemusta/ tietoa mm. ihmisten suhtautumisessa erilaisiin asioihin ajan saatossa mm. susiin ym. Kiinnostaisi oikeastaan tietää, miten silloin 1930-1940-luvuilla suhtauduttiin susiin. Pelättiinkö ja oliko susia silloin enemmän kuin nyt? Ja muuta kaikkea susitietoutta, kiitos.

• AamunMurjaisu

"Nyt aletaan susia pandoittamaan"
      Risteytetään naarassusi ja pandauros.

• arvio

Mutta, asiaan. Kyllä luonto täytyy pysyä sellaisena, että siellä voi turvallisesti viettää vaikka vapaa-aikaansa, kuin myös poimia marjoja pelkäämättä, että susi syöksyy kimppuun!
      Juuri oli TV:ssä juttua, kuinka terveellistä on metsässä kävely ja lenkkeily. Se tuo terveyttä sielulle ja keholle, on kuin uusi ihminen 3-4 km. lenkiltä tullessa.
      Mutta se stressaa, jos täytyy pelätä, siinä joutuu koko ajan jännittämään.
      Silloin ei saavuteta sitä hyötyä, mikä toisissa olosuhteissa olisi mahdollista!
      Siis panta pois, ja kuula sudelle kalloon, on oikeampi tapa toimia!
      Ne, jotka kovasti haluaisi susia, voisivat mennä vaikka Venäjälle, siellä olisi niitä.

• Pannan laittamisesta suden kaulaanhan tässä on kysymys! Ei taposta tai vähentämisestä!

Naurattaa minuakin kun määrärahaa hankkeelle on myönnetty € 300.000, ja jokainen asetettu panta maksaa 10.000 per kuono. Miksi tämä sitten on lähtenyt Länsi suomessa käyntiin? No, mutta k o i r i e n suojelua varten !!!, kertoo linkissä Maaseudun Tulevaisuus.

Jo onkin kallisarvoista, helikopterilla jahdataan sudet ilmasta käsin, tainnutettaan ja asetetaan panta 🤣 )))
        Kallista on tuo suden ja sukulaisensa koiran yhteiselämä, hi hi,..

• Aikuinen____

Niin juuri,
        Lapsille sudet ovat vaarallisimpia. Eihän lapsia uskalla päästää keskenään leikkimään eikä marjoja poimimaan lähimetsiin, jos siellä susia liikkuu. Aikuisen pitää olla pyssyn kanssa turvana. Susi on peto. Susi syö vain lihaa. Ei susi marjoja napostele. Ihminen on sudella ruoka ja pieni lapsi on lasta isokokoisemman suden helppo pyydystää päivälliseksi. Susilauma on aikuisellekin vaaraksi.
        On merkillistä touhua, että petoeläimet ihmisten asutuksen läheisiin metsiin. Ei paljon järki päätä pakota siellä kaupunkikopperossa kaukana susimetsistä, kun kannatetaan Suomesta luonnonmukaista petotarhaa. Maaseudun ihmisiä tämä susikannan suureneminen haittaa ja tekee maalaisten elämästä hengenvaarallista ja monin tavoin vaivalloista - lapset eivät uskalla koulumatkoja kulkea kuten ennen vaan pitää olla autokuljetus.
        Petojen seassako suomalaisten pitää EU:n mielestä alkaa elää ja lapsemme hoitaa.
        Ja kun aikuiset ihmiset tässäki ketjussa naureskelevat ihan suden vaarallisuudelle - kun eivät itse pelkää sutta. Jos lapsenlapsenne joutuu suden kohtaamaan, niin vieläkö sittenkin pilkaten uhootte pelottomuutta.

• arvio

Jotkut näyttää ymmärtävän asiat oikein! Kiitos kahdelle edellisille kirjoittajille!

• En minä pelolle nauranut vaan nykytekniikalle ja hintavuudelle!
      Kävin Raaseporissa kälyni 85 vuotisjuhlassa nyt kesällä, ja istuessamme seuruena n. 20 henkeä pöydän ympärillä, alkoivat paikalliset kertomaan susihavannosta. Puhelimella olivat pitäneet yhteyttä ja seurasivat suden liikkumista, enkä minä tahtonut todeksi uskoa. Saksan seisojaa ehdotin, mutta talon isäntä vahvisti menneensä portaille, ja totesi sen sudeksi. se ei ollu pelannyt, seisoi vain rauhassa ja katseli ympärilleen. Kovin innokkaasti tosin kaikki naapurit kertoivat pelkoaan, kaipa se kauhua herättää.

Selvää, että pantojen avulla kanta saadaan pysymään kohtuu rajoissa, tarvitseehan susikin ruokaa.

• Aikuinen____

@sini.sirkku

Kommenttini 9.10.2018 13:35 oli vastaus @arvio:lle ja kritiikkini naureskelusta ja uhosta kohdistui ylempänä ketjussa oleviin.

Ymmärsin tarkoituksesi enkä sinun kirjoittamaasi kritisoinut kommentissani.
        Suomi24 nyt vaan sijoittaa nuo kommentit niin hassusti, ettei saa selvää, kelle on osoitettu. Ellei merkitse kuten tässä nyt tein kirjoittamalla @sini.sirkku

• Kiitos kun vaivauduit kertomaan, tuo osoite kenelle on tietenkin hyvä 😊 Enhän minä ihmisten pelolle nauraisikaan, olkoon se sitten mihin tahansa kohdistuvaa.
        Kuka pelkää pimeää, kuka mitäkin, aina siellä taustalla on jokin aiheuttaja.
        Luin nuo entisajan raportit, kyllähän ne kerrottuna sukupolvi sukupolvelta saa aikaan kauhua-
        Herkkä saatan olla itsekin,...niinkuin dokumentissä Myanmarin äideistä, joiden sylistä lapset riistettin ja heitettiin tuleen. Pakko oli kirjoittaa ja purkaa se samaistumisen tuska! Onneksi on näitä yhteisöjä ihmisineen 😊

• lannenhunttari

susia pitaa lyijyttaa,,ei pannoittaa,,,ne hukkaset jotka kiertelee pelottomina taloja ,,ne on hyva ohjata mullan alle...taalla saa huoletta hukkasia kajahuttaa tavattaessa luvallisesti melekein ympari vuoden..ei lopu metsastamalla..

• Metsäänhän se kuuluu, ei ihmisten pihoille.
      Olen aina ihmetellyt sitä, kun eräät tahot suu vaahdossa huutaa, ettei susi ja karhu ole vaaraksi ihmiselle, niin miksi sitten, kun näitä ilmaantuu johonkin taajaamaan, Suomen YLEn uutisissa varoitetaan ihmisiä ja kehoitetaan välttämään alueella liikkumista.
      Onko se niin, että nuo eläimet ovat vaarallisia vain taajamissa, mutteivat haja-asutusalueilla.
      Eikö ole kummallista, vai olenko tulkinnut ihan väärin.

• Elämisen.oikeus

Olet tulkinnut oikein. Metsän pedot ovat vaarattomia metsissä, johon ne kuuluvat. Ihminen menee sinne häiritsemään niiden elämää. Ne puolustavat pentujaan, mikä on aiheuttanut muutamia kamalia päällekarkauksia lenkkipoluilla.

Pihoilta pedot on karkotettava. Pihat ovat ihmisen reviiriä.
        On tyhmää pitää jäteastiaa karhun houkuttimena, sillä karhu puolustaa ruokaansa, jos ihminen sattuu häiritsemään karhun roskiskäyntiä.
        Yleensähän karhu väistää ihmistä, samoin susi. Vain nälkä ajaa ne ihmisten ilmoille, ja monista tulee häiriköitä, jotka eivät arkaile ihmistä. Ne on pakko poistaa, ennen kuin kohtalokkaita asioita tapahtuu.
        Mutta luonto on parhaimmillaan, kun se suojaa karhut ja sudet, pienemmistä metsän asukkaista puhumattakaan. Ihminen ei saa hävittää luojanluomia. Se on väärin.
        Takavuosina Euroopassa oli yksi karhu. Sitä seurattiin, sille annettiin nimi, sen asusti jossakin Tsekkoslovakian metsissä, ja sitten se ammuttiin, sillä olihan se tietenkin kauhea vaara eurooppalaiselle ihmiselle!

• Elämisen.oikeus kirjoitti:

Olet tulkinnut oikein. Metsän pedot ovat vaarattomia metsissä, johon ne kuuluvat. Ihminen menee sinne häiritsemään niiden elämää. Ne puolustavat pentujaan, mikä on aiheuttanut muutamia kamalia päällekarkauksia lenkkipoluilla.

Pihoilta pedot on karkotettava. Pihat ovat ihmisen reviiriä.
        On tyhmää pitää jäteastiaa karhun houkuttimena, sillä karhu puolustaa ruokaansa, jos ihminen sattuu häiritsemään karhun roskiskäyntiä.
        Yleensähän karhu väistää ihmistä, samoin susi. Vain nälkä ajaa ne ihmisten ilmoille, ja monista tulee häiriköitä, jotka eivät arkaile ihmistä. Ne on pakko poistaa, ennen kuin kohtalokkaita asioita tapahtuu.
        Mutta luonto on parhaimmillaan, kun se suojaa karhut ja sudet, pienemmistä metsän asukkaista puhumattakaan. Ihminen ei saa hävittää luojanluomia. Se on väärin.
        Takavuosina Euroopassa oli yksi karhu. Sitä seurattiin, sille annettiin nimi, sen asusti jossakin Tsekkoslovakian metsissä, ja sitten se ammuttiin, sillä olihan se tietenkin kauhea vaara eurooppalaiselle ihmiselle!

"""Pihoilta pedot on karkotettava. Pihat ovat ihmisen reviiriä.
        On tyhmää pitää jäteastiaa karhun houkuttimena, sillä karhu puolustaa ruokaansa, jos ihminen sattuu häiritsemään karhun roskiskäyntiä."""

Just tuota kirjoitin jokunen aika sitten koskien hirviä ja puutarhojen ylijäämäomenoita, kun meillä riistanhoitajat käskevät viedä ylimääräiset omenat metsään eläinten ravinnoksi, eikä kasata niitä piha-alueitten reunaan.
        Sain aika kitkerää palautetta (valehtelemisesta) joiltakin palstan kaikkitietäviltä.

• Elämisen.oikeus
        Tellukka kirjoitti:

"""Pihoilta pedot on karkotettava. Pihat ovat ihmisen reviiriä.
        On tyhmää pitää jäteastiaa karhun houkuttimena, sillä karhu puolustaa ruokaansa, jos ihminen sattuu häiritsemään karhun roskiskäyntiä."""

Just tuota kirjoitin jokunen aika sitten koskien hirviä ja puutarhojen ylijäämäomenoita, kun meillä riistanhoitajat käskevät viedä ylimääräiset omenat metsään eläinten ravinnoksi, eikä kasata niitä piha-alueitten reunaan.
        Sain aika kitkerää palautetta (valehtelemisesta) joiltakin palstan kaikkitietäviltä.

Hirvi on aika kookas pihapiirissä. En kovin helposti sitä opettaisi omenapuitteni alle käyskentelemään.
        Niin että neuvo omenien metsään kuljettamiseksi oli varmaan ihan tarpeellinen.

• Elämisen.oikeus kirjoitti:

Hirvi on aika kookas pihapiirissä. En kovin helposti sitä opettaisi omenapuitteni alle käyskentelemään.
        Niin että neuvo omenien metsään kuljettamiseksi oli varmaan ihan tarpeellinen.

Hirvi on kookas, eikä ihan vaaraton ihmiselle silloin, kun se on menettänyt syöttämällä kesyttäen sen eläimille luonnollisen varovaisuutensa ihmiseen.

• arvio

Sudet ja hirvet, niitä pitäisi molempia vähentää, nyt ne laumat ovat kasvaneet aivan tolkuttomasti.!
      Kuinka paljon tulee sairaalareissuja , jopa kuolemia näiden tähden.
      Nyt, kun tulee taas hirvenmetsästys, ne rynnii vauhkona teille ja kun niitä on niin paljon,
      vähentäkää nyt oikein kunnolla.
      Loppuisi hirvikärpäsetkin!!
      Sudet nyt on luku sinänsä, tarpeettomia otuksia, jotka nyt meinaavat laittaa ihmiset pelkäämään,
      repivät lampaita öisin ja heikkoja vasikkojakin, ei muuta, kuin kuula kalloon, että saadaan maaseudulle sen ainut ilo, ettei tarvitse pelätä, metsissä, eikä muualla!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      612
      2256
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1108
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      26
      1096
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      5
      954
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      865
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      855
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      752
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65