Voidaanko kolminaisuusoppi perustella

paljon-pohtinut

Raamatulla vai voiko ihminen ylipäätään käsittää ja lausua mitään varmaa Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen olemuksesta ? Minä olen sitä mieltä, että ei voi ja siksi en uskalla väittää kolminaisuusopista mitään varmaa. Uskon kuitenkin, että siihen uskominen ei ole pelastuksen ehto.

4

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomason-poika

      Uskoni mukaan kolminaisuus voidaan perustella Raamatulla.

      "Kolminaisuusoppi on ollut jakanut kristikuntaa koko sen historian ajan. Vaikkakin kolminaisuuden keskeiset kohdat on Raamatussa esitetty selkeästi, jotkut vähemmän tärkeät kohdat ovat epäselvempiä. Isä on Jumala, Poika on Jumala, ja Pyhä Henki on Jumala – mutta on vain yksi Jumala. Tämä on raamatullinen opetus kolminaisuudesta."

      https://www.gotquestions.org/Suomi/Raamattu-kolminaisuus.html

      • Kolminaisuutta saattaa auttaa ymmärtämään Raamatun ilmoittama tieto, että ihminenkin koostuu kolmesta eri osasta. Hengestä, sielusta ja ruumiista.


    • serious

      Sanan mukaan Isän luo tullaan vain Jeesuksen kautta.

      Jeesus vastasi: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jos te tunnette minut, tulette tuntemaan myös minun Isäni. Tästä lähtien te tunnette hänet ja olette nähneet hänet.” (Johannes 14:6-7 [FinRK])

      Jumalan olemus on yliluonnollinen , Hän ei ole ihminen. Minä aloittaisin Jumalaan tutustumisen Jeesuksen kautta. Sitten selviää myös Isä ja Pyhä Henki.

      Jeesus vastasi: ”Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka sinä voit sanoa: ’Näytä meille Isä’? Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Niitä sanoja, joita minä puhun teille, en puhu omasta aloitteestani. Isä asuu minussa, ja teot ovat hänen tekojaan.
      (Johannes 14:9-10 [FinRK])

    • Kirjakääröt

      1Joh.5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä. 1Joh.5:8 Biblia (1776) Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2535
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1897
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1625
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      109
      1388
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe