Jos oikein totta puhutaan...

Freeeedoooom

... niin on ihan vitun hienoa olla työtön. Rahaa tulee aina satavarmasti, kun valtio nappaa "aktiivileikkauksia" niin KELA maksaa sen toimeentulotuessa. Yksinelävänä, savuttomana ja raittiina ei kulu ruokaan per päivä kuin ehkä kymppi. Salille ja uimaan pääse halvalla, ja siellä käydään joka toinen päivä. Saa valvoa myöhään, nukkua niin kuin huvittaa. Tänään oli hieno ilma pyöräillä ja ihailla syksyä.
Ei minusta pitänyt tulla työtöntä. Olen mennyt töihin teollisuuteen 18-vuotiaana, ja töissä olin n. 20 vuotta. Sitten ns, tavallisiin töihin tuli tunkua. Yhtä varastohommaa hakemassa n. 200 hakijaa. Kun työttömyyttä on kulunut 700 päivää, pääsen työllistykseen, eli 80% ajasta. Sitten taas 700 päivää työttömänä.
Ei minua ainakaan hävetä yhtään!

16

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyddyt

      Niin miks pitäs hävettää, ei mihinkään tosta vaan pääse vaikka olis mitkä kokemukset. Jotkut vaan käyttää nekin rahansa vain väärin esim rahapeleihin ja juopotteluun. Sitten tänne tullaan latomaan kuinka kaikki on paskaa kun loppukuusta on tilit nollilla. Jotkut on jopa juopotellut työpaikkansakin alta niin sellasia luulis hävettävän. Silloin se on ongelma joka ei ole muiden vika ainakaan.

    • aktiivimallille

      Juuri teidänlaisille pummeille on aktiivimallit kehitetty. Onneks turvapaikanhakijoista saadaan ahkeraa työvoimaa ja heidän kotoutukseen sijoitetaan työttömiltä leikatut rahat, niin saadaan hyvä tuotto tulevaisuudessa. Laiskureille kaadettua rahaa ei saa koskaan takaisin.

      • miljardeja.maksaa

      • työttömänäeihävetä

        Se on hyvä että turvapaikanhakijat joutuvat töihin, ilmetteeks muuten asustelevat hotelleissa.

        Kas kummaa kun et heitä hauku täällä vaikka ovat työttöminä? Mitä he ovat maallemme antaneet? Toisin kuin kantasuomalaiset. On hienoa että ihmiset jotka tänne tulevat hankkivat itse elantonsa.


      • Pummisuutari

        No eipä niistä aktiivimalleista ole juuri hyötyä jos sossu/Kela maksaa ne takaisin.


      • loisijien.loppu

        Toimeentulotuesta lohkeaa myös kun makoiluttaa.

        https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maaran-alentaminen


    • Alas.PaskaSydeemi666

      Miksi raataisin jossain vitu ns. töissä tämän HomoYhteiskunnan/PaskaValtion eteen?

      • hahhahahaa

        Juuri näin. Pistäköön valtion herrat nyt äkkiä ne ääri-insinöörit ja konemestarit töihin. Ja kova verotus, että saa maamme työttömille elätyksen hoidettua.
        Meidän maamme duunarit on tehneet niin paljon töitä, että nyt on jo aika heidän höllätä ja levätä. Sillä välin ne "ahkerar" sitten tienaavat elätysrahat.
        Olkaa ylpeitä vaan työttömät, niin minäkin olen.


    • kotityötparhaita

      Ei työtön ole työtön koskaan. Aina on ihmisillä tekemistä varsinkin kotona. Työssä ollessaahan ne ovat työttömiä, kun sanovat että menevät töihin lepäämään kun kotona on niin rankkaa.

      Mä olen olen tahalteni työtön koska en voi hoitaa kahta työni yhtäaikaa, kotihommia ja sitä kodin ulkopuolista työtä. Jostain on aina luovuttava ja se on kodin ulkopuolinen työ.

      Kotitöistä saa aina palkan kun koti on siisti ja kaikk i hyvin, muualta ei palkkaa saa, menoja vaan lisää.
      JOS saan työn mistä saa palkkaa ja vähintään 5000 kk niin menen, mutta muuten ei tämä ammatin osaava osaamista näytä.

    • harjkarenssi

      Harjotteluun vaan pois kotoa makaamasta kun työttömyyspäivärahaa maksetaan sen takia että hakee aktiivisesti töitä. Menkää kursseille. Kyllä tää tästä ajattelumalli pois kun pitkässä juoksussa helposti luu käteen
      Työttömänä notkuu työttömänä ja sitten eläkkeellä köyhyys jatkuu. Vain idiootti on työttömänä.

      • menkää

        Vain idiootti kuvittelee että ilman palkkaa tehtäis jotain.


    • kiitosrehellisyydestä

      Kela juuri valitti että loisijoiden takia rahat alkavat olla loppu. Ei siinä mitään, maailmalta saa lisää lainaa ja kyllä työssäkäyvät kustantaa.

    • LiveInAmoment

      No hei, ihan naulankantaan. Pitäisikö työttömän surra tilannettaan 24/7, ripotella tuhkaa päällensä ja valittaa surkeasti? Vastaavasti työssäkäyvä voi hehkuttaa omaa tilannettaan. Monesti työssäkäyvät ajattelevat mitä kaikkea tekisivät enemmällä vapaa-ajalla, mutta jouduttuaan työttömiksi, eivät niitä tee. Työpaikkailmoitusten selaaminen vie päivässä ehkä 20 minuuttia. Sitten onkin ohjelma vapaa. Etsikää aina niitä hyviä puolia tilanteista, joissa olette.

    • rsthsrjtj

      On ne sultakin työpaikan kysynyt lainahakemuksissa.

    • vanha.setä

      Ainakaan ei kannata joutessaan alkaa tupakkia kiskomaan, alkoa ja kaljaa kittaamaan, mieluummin hyvää ruokaa ja liikuntaa ym.harrasteita.

      nim.merk. kokemusta on

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1792
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      123
      1240
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      245
      907
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      867
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe