SuperAlko Suomeen heti kuin mahdollista!

IlonPäivä

30

319

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten.voi

Miten joku voi olla noin innoissaan jostain viinasta.

• Muttei-Iirosta

No huh huh, kuka ei!? Suomessa on tehty viinasta joku helkkarin tabu. Jos viina maksaisi saman kuin Saksassa, niin suomalaisilla olisi varaa matkailla Suomessa ja tuoda Suomeen hyvinvointia. Nyt tarttee lähteä October-festivaaleille Finnairilla, ja samalla puksauttaa vähän co2-kaasua kehään. Ihme pelleilyä tää Suomen touhu, ei voi muuta sanoa. Jopa Venäjällä saa keitellä itse pontikkaa. Suomi on ainoita kehitysmaita maailmassa.

• ei.mitään.hyötyä
        Muttei-Iirosta kirjoitti:

No huh huh, kuka ei!? Suomessa on tehty viinasta joku helkkarin tabu. Jos viina maksaisi saman kuin Saksassa, niin suomalaisilla olisi varaa matkailla Suomessa ja tuoda Suomeen hyvinvointia. Nyt tarttee lähteä October-festivaaleille Finnairilla, ja samalla puksauttaa vähän co2-kaasua kehään. Ihme pelleilyä tää Suomen touhu, ei voi muuta sanoa. Jopa Venäjällä saa keitellä itse pontikkaa. Suomi on ainoita kehitysmaita maailmassa.

Mutta miksi viinaa pitää ylipäänsä juoda ollenkaan?

• kysynvaan

Onko suomessa muita laillisia päihteitä?

• Viina.luo.hyvinvointia
        ei.mitään.hyötyä kirjoitti:

Oletko tyhmä tai jotain? Miksi pitää yleensä elää? Miksi pitää syödä ja juoda? No pysyäkseen hengissä ja nauttiakseen elämästä.

Tietysti jos omassa elämässä ei ole sisältöä, niin pitää yrittää heitellä kapuloita muiden "elämänrattaisiin". Normaalia alemmuuskompleksista kärsivän kateellisen käyttäytymistä, eikä sinänsä edes mitenkään yllättävää psykiatrian näkökulmasta.

Viinaa on juotu niin pitkään kuin on ollut ihmiskuntaakin. Viina on normaali päivittäin käytettävä elintarvike siinä missä peruna ja riisi, tai vesi. Viina on myös yksi vanhimmista lääkkeistä. Viina on elämän eliksiiri.

• yhteiskunnallehyödylline
        ei.mitään.hyötyä kirjoitti:

sen takia, kun kannabista ei voi käyttää. tulee potkut välittömästi, jos saa h-merkinnän.

• oikeassa.olet
        Viina.luo.hyvinvointia kirjoitti:

Oletko tyhmä tai jotain? Miksi pitää yleensä elää? Miksi pitää syödä ja juoda? No pysyäkseen hengissä ja nauttiakseen elämästä.

Tietysti jos omassa elämässä ei ole sisältöä, niin pitää yrittää heitellä kapuloita muiden "elämänrattaisiin". Normaalia alemmuuskompleksista kärsivän kateellisen käyttäytymistä, eikä sinänsä edes mitenkään yllättävää psykiatrian näkökulmasta.

Viinaa on juotu niin pitkään kuin on ollut ihmiskuntaakin. Viina on normaali päivittäin käytettävä elintarvike siinä missä peruna ja riisi, tai vesi. Viina on myös yksi vanhimmista lääkkeistä. Viina on elämän eliksiiri.

Jos omassa elämässä ei ole sisältöä sitä jatketaan tietysti viinalla ja huumeilla.

• Mielenvikaista
        oikeassa.olet kirjoitti:

Jos omassa elämässä ei ole sisältöä sitä jatketaan tietysti viinalla ja huumeilla.

Oletko oikeasti noin vitun tyhmä? Saksassa saa viinaa Lidlistäkin. He ovat siellä aivan samanlaisia ihmisiä kuin täälläkin. Todiste: suomalainen ja saksalainen voivat risteytyä keskenään.

Suomen alkoholipolitiikka on täysin järjetöntä. Ulkomaan viinaralli ei hyödytä kuin ulkomaalaisia ja eräitä ahvenanmaalaisia hurreja. Alkoholivero on taas poissa muusta kotimaisesta kulutuksesta. Nyt veroja kierretään ostamalla alkoholi ulkomailta. Kaikki ne rahat ovat poissa Suomesta. Lidl-syndrooma?

Jälkijättöinen kansa toki saa pysyäkin jälkijättöisenä. On uskomatonta minkälaista järjenköyhyyttä Suomessa esiintyy vielä 2000-luvulla. Nähtävästi täällä ei ole ihmisillä elämässään sisältöä, kun yritetään kontrolloida pelkästään muiden elämää.

Onneksi on EU.

Toivottavasti lakia jo rikkoneet virkamiehet saavat kunnollisen rangaistuksen.

• karutotuus

Sitä päivää ei tule. Suomalainen virkamies on jumalasta seuraava.

• emmäkä.näe

Toivottavasti tuota päivää emme tule näkemään.

• samppanjan.arvoinen

Käyn huomenna ostamassa Elysee-magnum pullon tuota päivää varten. Se on juhlapäivä, ja jopa liputuspäivä! Ei ole paita housussa koko päivänä, eikä varmasti seuraavanakaan.

• rdrdrk

Suomalaiset houkuteltiin eu: hun nimenomaan halvemmalla alkoholilla. Sitten jos sitä suomalainen jostakin saa niin virkamiehiltä alkaa julmettu pullikointi. Etämyyntiä kieltävää lakia ei ole mutta silti vängätään.

• Alkon.palvelut.riittää

Suomessa on jo Alko, sen palvelut riittää kaikille asiakkaille. Tosin näyttää siltä että on olemassa vielä persaukisiakin.

• reliikkialko

Suomessa asumistukea saa yli 800 000 ihmistä. Näille vähävaraisille soisin saada edes jotain halvemmalla kuin nyt.

• siinä.on.halpaa
        reliikkialko kirjoitti:

Suomessa asumistukea saa yli 800 000 ihmistä. Näille vähävaraisille soisin saada edes jotain halvemmalla kuin nyt.

Suurin osa asumistukea saavista tuhlaa rahansa viinaan.

• hght

Sinähän sen epäilemättä tiedät. Minä en tunne läheskään kaikkia asumistuen saajia.

• ÄlyHoi

Nyt pitäisi maan hallituksenkin jo tajuta.
      Ainut tapa saada jatkossakin verokertymää alkoholista,
      on vapauttaa sen myynti tavallisiin kauppoihin. Kuten
      muuallakin sivistyneissä maissa. Ja laskea alkoholin
      veroprosentti niin alas, että rahavirrat kääntyy naapurimaista
      Suomeen päin.

• ontääuskomatonta

Viinaralli syy on se, että verotus on korea. Se ei auta vaikka kaikki vapautettaisiin suomessa, mutta vero on sama niin hinta ei juuri laske esimerkkinä lonkerot ei pudonnut ollenkaan alkon hinnoista ihan sama hinta kaupassakin. Nelosoluen hinta vain hieman putosi.

Ensivuonna jälleen nostetaan alkoholiveroa. Mitä järkeä tässä on? Päättäjät ei jotenkin millään tajua, että ollaan eu:ssa. Kuvittelevat elävän vanhassa markassa,neuvostoliitossa ja tuontirajoitus ajassa, että kyllä sen tuontirajoituksen voi tehdä kun se silloin vuonna 1990 kin oli.

No ei voi,koska eu sanaelee meille yhä enempi sääntöjä varsinkin alkoholin tuonissa jos on njiin, että eu:ssa alkoholi liikkuu vapaasti eu maiden välillä niin se vaan on sitten niin eikä sille voi mitään eikä tehdä mitään muutkun erota eu:sta Sitten vasta voidaan tehdä ja enmpä usko, että erotaan eu:sta ja silloin on vaan hyäksyttävä, että alkoholi veroa karkaa ulkomaille jos täällä nostellaan veroja ja verotellaan monta kertaa muita eu maita enempi.

.

• No viinaralli lisää Suomen hiilijalanjälkeä. Iisalmesta Olvin tehtaalta viedään olutta Viroon rekka-autoilla ja useilla linja-autoilla ja pakettiautoilla rahdataan takaisin Iisalmeen. Onko järkee vai ei ?

• Että_silleen kirjoitti:

No viinaralli lisää Suomen hiilijalanjälkeä. Iisalmesta Olvin tehtaalta viedään olutta Viroon rekka-autoilla ja useilla linja-autoilla ja pakettiautoilla rahdataan takaisin Iisalmeen. Onko järkee vai ei ?

Ja Olvin omistaman A.Le Coq -tehtaan kaljoja rahdataan Tartosta Iisalmeen. Kalja tykkää matkanteosta.

• TavallinenMiez

Mä en ymmärrä tuota oluen hakemista Virosta, halpuusperusteella. Jos mä nyt juon olutta joka toinen perjantai sen 3-4 tölkkiä, niin se tekee noin neljä olutlaatikkoa vuodessa. Ne maksaa kaupasta ostettuna noin 100 euroa. Jos mä nyt saisinkin ne laatikot Virosta puolet halvemmalla, niin ei mun elämäs yks 50 euronen meinaa mitään. Ja se 50 euroa menee jo äkkiä siihen laivalippuun sekä syömisiin.

Taitaa olla nämä oluen hintaitkut suurkuluttajien murhe. Tuntus vähän siltä.

• No eiköhän se Viron tai Liettuan reissut ole huvi ja hyötymatkailua yhdistettynä ?

• Ratikkamiäs

Minä ihmettelen näitä bensanhinnoista itkijöitä. Ei minulla mene penniäkään bensaan, koska ei ole edes autoa. Taitaa olla bensan suurkuluttajien murhe. Näiden ilmastontuhoajien ongelma siis.

• efefef

Minä ihmettelen näitä bensanhinnoista itkijöitä.

Bensan verotus nyt on joka eu maissa suunnilleen sama. Vain venäjä verottaa bensaa kevyemmin, mutta sehän ei ole eu maa. Saa toki virosta hieman halvempaa bensaa, mutta sen perässä nyt en lähtis se ei nyt niin merkittävä hintaero ole jos saa 0,2€/e litra halvemmalla

Alkoholin verotus sen sijaan on suomessa ihan omilla luivillaan muihin maihin verattuna etenkin mietojen juomien kuten siiderin oluen ja lonkeron ja hinta suomessa pompashtaa ihan käsittömästi kolmosen ja nelosen välillä. Ei vapautus paljon auttanut. Kolmosta judaan edelleen,koska sitä verotetaan paljon kevyemmin. Nelosoluet ja lonkerot sitten rahdataan yhä virosta, koska hinta ja vero ero on ihan käsittämätön. Samoin viinit. Jos viinitkin vapautettaisiin niin ei jengi ei jokse niiitä tällä verotuksella suomen ruokakaupasta ostaamaan vaan rahaa niitä yhä virosta.

• TavallinenMiez
        Ratikkamiäs kirjoitti:

Minä ihmettelen näitä bensanhinnoista itkijöitä. Ei minulla mene penniäkään bensaan, koska ei ole edes autoa. Taitaa olla bensan suurkuluttajien murhe. Näiden ilmastontuhoajien ongelma siis.

Juu, no bensahomma nyt on vähän huono vertaus, koska kohtuullisillakin kilometreillä menee rahaa 1500-2000 euroa vuodessa. Sen sijaan oluen kohtuukäyttäjällä menee 100-150 euroa vuodessa. Joten mittaluokka on aivan eri.

• Ratikkamiäs
        TavallinenMiez kirjoitti:

Juu, no bensahomma nyt on vähän huono vertaus, koska kohtuullisillakin kilometreillä menee rahaa 1500-2000 euroa vuodessa. Sen sijaan oluen kohtuukäyttäjällä menee 100-150 euroa vuodessa. Joten mittaluokka on aivan eri.

Spåralippu vuodeksi maksaa noin 600 euroa. Voi käydä pubissa hörppäämässä muutaman 8 euron tuopposen, ja silti pääsee kotiin.

Saastuttava autoilu on vaan helkkarin tyhmää. Autoilusta kärsii muutkin kuin itse autoilija. CO2:n lisäksi tulee pienhiukkasia, ja katupöly kuraa kaiken. Autojen renkaista irtoava mikromuovi sotkee puolestaan vesistöt.

Alkoholiveron voisi aivan hyvin siirtää autoilijoiden maksettavaksi, koska autoilijoista on oikeasti harmia ihmisille.

Olut puolestaan on tuhansia vuosia vanha luomujuoma. Vaikka se on ravitsevaa, niin sen tuottaminen ei ole epäekologista, jos niin halutaan. Enemmän paikallisia pienpanimoita, ja vähemmän keskittyneitä megalaitoksia.

• TavallinenMiez
        Ratikkamiäs kirjoitti:

Spåralippu vuodeksi maksaa noin 600 euroa. Voi käydä pubissa hörppäämässä muutaman 8 euron tuopposen, ja silti pääsee kotiin.

Saastuttava autoilu on vaan helkkarin tyhmää. Autoilusta kärsii muutkin kuin itse autoilija. CO2:n lisäksi tulee pienhiukkasia, ja katupöly kuraa kaiken. Autojen renkaista irtoava mikromuovi sotkee puolestaan vesistöt.

Alkoholiveron voisi aivan hyvin siirtää autoilijoiden maksettavaksi, koska autoilijoista on oikeasti harmia ihmisille.

Olut puolestaan on tuhansia vuosia vanha luomujuoma. Vaikka se on ravitsevaa, niin sen tuottaminen ei ole epäekologista, jos niin halutaan. Enemmän paikallisia pienpanimoita, ja vähemmän keskittyneitä megalaitoksia.

No juu. Mun puolesta alkoholiverot voi maksaa vaikka autoilijat, aivan sama. Sillä ei vaan ole meille kohtuukäyttäjille mitään merkitystä, että säästetäänkö me nyt vuodessa sen avulla sitten tuo 50 euroa.

• sugababes
        TavallinenMiez kirjoitti:

No juu. Mun puolesta alkoholiverot voi maksaa vaikka autoilijat, aivan sama. Sillä ei vaan ole meille kohtuukäyttäjille mitään merkitystä, että säästetäänkö me nyt vuodessa sen avulla sitten tuo 50 euroa.

Sokerivero pitäisi ottaa myös käyttöön, koska sokeri rasvoittaa ihmisten maksat. Sokeri on nimittäin alkoholiakin pahempi myrkky, ja se pilaa aikuisten lisäksi myös alaikäisten terveyden.

Paljon pitäisi Suomessa saada lisää veroja, että hommat alkaisivat luistamaan! Vehnä- ja riisiveroakin olisi syytä harkita.

• TavallinenMiez
        sugababes kirjoitti:

Sokerivero pitäisi ottaa myös käyttöön, koska sokeri rasvoittaa ihmisten maksat. Sokeri on nimittäin alkoholiakin pahempi myrkky, ja se pilaa aikuisten lisäksi myös alaikäisten terveyden.

Paljon pitäisi Suomessa saada lisää veroja, että hommat alkaisivat luistamaan! Vehnä- ja riisiveroakin olisi syytä harkita.

Samaa mieltä...

• mlmlmlmlmlm

Arvaaas mitä sitten tapahtuu kun noihin tungetaan veroa?

No minäpä kerron. Ihmiset hakevat sokeri tuotteet. Riisit ja vehnät viron tain ruotsin puoleta tai tilaavat ulkoliasesta nettikuapasta.

Kaikkiin tuotteisiin verojen tunkeminen aiheuttaa sen, että ne tuotteet haetaan tai tilataan ulkomailta ja eu:ssahan kaikki liikkuu vapaasti joten millään keinolla niihin ei voi tuontirajoituksia tehdä.

Myönnän toki, että palkan verottamiessakin on ongelma jos sitäkin aletaan verotaan paljon siirtyy houkutus muuttaa monacoon.

EU:ssa kuitenkin kaikkia tuotteita tulisi verottaa suunnilleen saman verran kuin muutkin jäsenmaat. Niin aikalailla verotetaankin, mutta alkoholin verottaminen muihin maihin verrattuna on kyllä suomessa ylitse muiden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      106
      4873
    2. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      151
      4834
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      4652
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3014
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      30
      2683
    6. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2194
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2158
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1889
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      73
      1390
    10. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      22
      1375
    Aihe