minkä näköinen jumala on

ihmisenkuvakseen

Onko isot korvat ja pienet silmät.

19

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jobinpostia

      Joh.4:24 Jumala on Henki..... Kol.1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva.....

      • minuaeivoinähdä

        Minä ole myös näkymätön.


    • Kirjakääröt

      Jes.40:18 Biblia (1776) Keneenkä te tahdotte verrata Jumalaa? eli minä kuvaa te tahdotte hänelle tehdä?

      • jumalatvertailuun

        Eli jumala olen minä, mitä etuja minä nyt saan, koska olen jumala.


    • missä.se.jumala.on

      Jo näkyy silmät ja suu ei voinut olalla kukaan muu, siellä, siellä, se jumala on.

    • Jobinpostia

      Job.7:8 Ken minut näki, sen silmä ei minua enää näe; sinun silmäsi etsivät minua, mutta minua ei enää ole.

      • einäyeikuulu

        Jumala on kuollut, näin julisti Nietzsche.


    • Voihanvitalis

      Me olemme Jumalan kuva, katso peiliin, siellä, siellä se Jumala on.

      • voihanvittu

        Se oli Väinö ei jumala.


      • Väinö.katso.uudelleen
        voihanvittu kirjoitti:

        Se oli Väinö ei jumala.

        Entä jos se Väinö on ongelmissa, nälkäisenä, repaleisena, vankeudessa, sairaana jne.
        Kun hän kohtaa lähimmäisensä avustajana, jolta saa olkapään, niin luotuna häntä avustaja katsoo, tavallaan, että tuossa on jumala, Jumalankuvaksi luotu.
        Häneen on Herra puhaltanut elämänhengen ja hän on tämänmaailman herran kautta saatettu tuohon tilaan.
        Näin hän kokee lähimmäisen avun, joka tuo pyyteettömän avun, todelliseksi rakkaudeksi.

        Eli Luoja-Jumalan maailmassa ei pitäisi olla pahaa. Mutta, kuka on tuonut pahan, se on väärän herran valtajakkaralta.
        tuon ryöstetyn apu - ja auttaja tullaan kerran Herran - siis Luojan edessä palkitsemaan, vaikka hän teki sen pyyteettömästi, koska, minä te teitte yhdelle, vaikka tälle Väinölle, minun vähimmistäni, sen te teitte Minulle. Siis onhan Hän Luoja. Hänen luodulleen, Väinölle.
        Näin Väinö on Jumalankuva ja täällä olevat ovat vastuussa Väinön kohtelemisesta, sillä hänelle Herra on luvannut elämän ja leivän. Riistäjät sen ovat riistäneet.
        Siis tarkastapa uudelleen peiliin, hoksaatko, siellä on Jumalan- kuva.
        Minkä lähimmäinen tekee sinulle väärin, hän vastaa tekemisestään kerran tuomiolla.
        Jopa siitä, että on eksyttänyt sinut harhaan ja hän vastaa siitä, että kääntymättömänä menetit iankaikkisen elämän armolahjan.
        Eksyttäjälle näytetään, että Väilöllä meni, näin ja näin, kun veit häneltä elämänarvon ja oikeuden. Siksi eksyttäjä tuomiollaan kiristelee hampaitaan ja itkee tekemisiään.
        Tätä on tuomio. Olemme Herran luomassa maailmassa, missä meidän pitäisi tehdä niitä tekoja, jota Herra tekee, ja Hänen lain päämääränsä on rakkaus. Siis Valtakunnan lain suhteen. Jumalan valtakunnasta on puhe.

        Niin, mitä sielä peilistä näkyy, mitä lähimmäisessä näkyy? Jumalan kuva ja meillä on vastuu - mitä hänelle teemme. Tai mitä teemme itsellemme.


        Näin hoksaamme, että valintojen suhteen tämän maailman herra, rienaaja, panettelija, kuvataan se nyt näin, että saadaan perspektiiviä asiaan. Se on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Eli se katoava valta on siinä. ja jos me istutaan tuolle valtajakkaralle, niin huonosti käy.
        Huonosti käy siksi, että tuolla elämänlaadulla ei ole iankaikkisen elämän arvoa.
        Siksi synnin palkka on kuolema. Synnissä ei ole Jumalankuvaa, jota voisi kumartaa.


    • Ihmettelijä
    • Jumalamies

      Jumalaa ei simppelisti ole ja kun uskonto kehittyi on tutkitusti ollut yleistä nähdä ja kuulla harhoja. esm Mooses 99v näkee näyn ja leikkaa kaikkien esinahkaa ja näin heistä tuli kuningas kansa. Uskonto oli kansan hallinta tapa ja nykyään hyödytön.

    • Eikiitosjeesus

      Laulun mukaan: Pitkät korvat on, piitkät koorvat on ja hännän typykkä.. Vai sekoitinko nyt jotain.
      Mutta oikeasti, ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen. Eli ihan jumalan näköisiä yrmyjä lampsii niskat kyyryssä räntäsateessa vastaan.

    • minäuskon

      Jeesus sanoo, "joka on nähnyt minut, on nähnyt myös Isän." Johannes 14

      • Eikiitosjeesus

        Eipä ole moni Orkkisjesseäkään nähnyt.
        Tuskinpa Jeesuskaan tiesi omaa oikeaa isäänsä jos Maria kerta vetäytyi hätävalheen taakse eikä paljastanut seksiseikkailuitaan.
        Maria varmaan vain hymyili: "Jumalaiselta se ainakin tuntui" . Ei sitä olisi kannattanut ottaa niin kirjaimellisesti.


      • minäuskon

        Uskosta tässä on kyse.


      • memaksammeuskosi
        minäuskon kirjoitti:

        Uskosta tässä on kyse.

        Uskotko myös, että minä olen köyhä sotaa ja väkivaltaa pakeneva pakolainen.


    • Stikkan_Hanur

      Pidä luoja narrinasi ja synti pyyhkii hupaisasti .

      • nääsfikkari

        Pidä itsesi narrina ja usko jumalaan, sillä minä vien rahasi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe