olen laittanut suun säkkiä myöten.

jehanni

Kulutan vain sen mitä tienaan. Kun on hankintoja teen kahta työtä. Vaatteeet kirppiksiltä ja syön itsetekemää oikeaa ruokaa

7

361

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osake-Paroni

      Tuo on ihan hyvä alku. Sitten kun saat vielä tulot suuremmaksi kuin kulutus alkaa jäädä ylimääräistä sivuun eikä hankintoja varten välttämättä tarvi sitä työtä, tai sijoitat ja annat potin kasvaa ajan kanssa

    • Tuttua__touhua

      Noin minäkin ole tehnyt noin 70 vuotta. Nuorena laskin montako markkaa minulla oli kulutettavaa viikossa, että rahani riitivät seuraavaan kesään, jolloin köyhänä opiskelijana voin taas mennä kesätöihin. Talvesta selvisin hyvin siksi, että asuin opiskelukaupungissani äitini asunnossa, eikä hän velottanut asumisesta ja ruuasta mitään.

      Koska opintotukea ei ollut keksitty, otin jonkin verran opintolainaa välttämättömiin menoihin.

    • hseseg

      Opintolainaan vaaditaan opiskelupaikka :O

    • Spora_sucks

      Miksi kulutat sen mitä tienaat? Laita nyt hyvä mies/nainen hieman talteen pahan päivän varalle. Ei ikinä tiedä koska Suomesta loppuu sossurahat, kun mamut niitä kuppaa.

    • Jihuu

      Prkle, idiootti. Itse 30 v työssä ollut, ja en tosiaankaan kuluta sitä mitä tienaan. Ulkomailla 1-2 kertaa vuodessa emännän kanssa, velaton omakotitalo. Rahaakin jokunen kymppitonni makaa inflaation syötävänä pankkitilillä.

    • Jihuuu

      Vielä lisään, "teen kahta työtä ja vaatteet ostan kirppikseltä" No ei kyllä kuullosta ihmiselämältä.

    • Neuvojia

      Opiskelua ei kannata pelätä. Jos mahdollista niin kannattaa opiskella vähän pidemmälle kuin matalapalkka-alalle, jolloin ei tarvitse elää suu säkkiä myöten. Jos itse valitsee ja pyrkii matalapalkka-alalle, niin hyvin helposti sinne myös pääsee, vaikka ei olisi kovinkaan rankkaa opiskella joku korkeakoulututkinto, jonka ansiosta pääsisi parempi palkkaiseen työhön jossa olisi todennäköisesti muitakin mukavia puolia kuin parempi palkka. Jos on psykologisia ongelmia, mitä tahansa, niin kouluilla on oma psykologi ja apua on saatavilla. Oma elämäsi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe