Kulutan vain sen mitä tienaan. Kun on hankintoja teen kahta työtä. Vaatteeet kirppiksiltä ja syön itsetekemää oikeaa ruokaa
olen laittanut suun säkkiä myöten.
7
405
Vastaukset
- Osake-Paroni
Tuo on ihan hyvä alku. Sitten kun saat vielä tulot suuremmaksi kuin kulutus alkaa jäädä ylimääräistä sivuun eikä hankintoja varten välttämättä tarvi sitä työtä, tai sijoitat ja annat potin kasvaa ajan kanssa
- Tuttua__touhua
Noin minäkin ole tehnyt noin 70 vuotta. Nuorena laskin montako markkaa minulla oli kulutettavaa viikossa, että rahani riitivät seuraavaan kesään, jolloin köyhänä opiskelijana voin taas mennä kesätöihin. Talvesta selvisin hyvin siksi, että asuin opiskelukaupungissani äitini asunnossa, eikä hän velottanut asumisesta ja ruuasta mitään.
Koska opintotukea ei ollut keksitty, otin jonkin verran opintolainaa välttämättömiin menoihin. - hseseg
Opintolainaan vaaditaan opiskelupaikka :O
- Spora_sucks
Miksi kulutat sen mitä tienaat? Laita nyt hyvä mies/nainen hieman talteen pahan päivän varalle. Ei ikinä tiedä koska Suomesta loppuu sossurahat, kun mamut niitä kuppaa.
- Jihuu
Prkle, idiootti. Itse 30 v työssä ollut, ja en tosiaankaan kuluta sitä mitä tienaan. Ulkomailla 1-2 kertaa vuodessa emännän kanssa, velaton omakotitalo. Rahaakin jokunen kymppitonni makaa inflaation syötävänä pankkitilillä.
- Jihuuu
Vielä lisään, "teen kahta työtä ja vaatteet ostan kirppikseltä" No ei kyllä kuullosta ihmiselämältä.
- Neuvojia
Opiskelua ei kannata pelätä. Jos mahdollista niin kannattaa opiskella vähän pidemmälle kuin matalapalkka-alalle, jolloin ei tarvitse elää suu säkkiä myöten. Jos itse valitsee ja pyrkii matalapalkka-alalle, niin hyvin helposti sinne myös pääsee, vaikka ei olisi kovinkaan rankkaa opiskella joku korkeakoulututkinto, jonka ansiosta pääsisi parempi palkkaiseen työhön jossa olisi todennäköisesti muitakin mukavia puolia kuin parempi palkka. Jos on psykologisia ongelmia, mitä tahansa, niin kouluilla on oma psykologi ja apua on saatavilla. Oma elämäsi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983