Kympistä seiskaan

taidan-pakata

Takaisin Windows seiskaan. Olisiko siinä järkeä? Kymppissä on toisinnaan ongelmia.

14

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mitään järkeä. Windows 7 on näillä näkymin kelvoton 1,5v kuluttua.

      Parempi korjata ne ongelmat mitä sinulla on Windows 10:ä käytettäessä.

      • äänetöntä

        Ongelma on se, että ääni on kadonnut, enkä minä sitä onnistu saamaan koneeseeni.


      • äänetöntä kirjoitti:

        Ongelma on se, että ääni on kadonnut, enkä minä sitä onnistu saamaan koneeseeni.

        Mahdollisia vikaantumispaikkoja:

        1. Kaiutin- tai kuulokejohto, ja liitin
        2. Mikserin asetukset
        3. Ajuri

        Jos noita penkomalla ei selviä niin oisko se sitten vaan niin, että tuoreet varmistukset kaikesta, sitten puhdasasennus uusimmalta 64-bittiseltä Windows 10 asennusmedialta mitä Microsoft julkaissut ja käyttäjätiliksi Omistaja tai Admin, turvallisella salasanalla.

        Asennuksen jälkeen ensitöikseen sitten päivittää täysin mitä tullut pikkupäivityksiä ja luo tavallisen käyttäjätilin etunimellä minkä sitten liittää Microsoft tiliin ja mielellään S-Mode päälle jos mahdollista. Sitten kirjautuminen ja käyttö aina tavallisella käyttäjätilillä eikä missään vaiheessa syötä järjestelmänvalvojan tunnuksia.

        Tässä vaiheessa äänien pitäisi toimia. Jos ei toimi niin sitten tarvinee jotain käsin tehtävää nysväämistä tehdä kirjautumalla järjestelmänvalvojan tilille ja jotain ajureita asentaa laitevalmitajan viralliselta sivulta.

        Kun se on ratkaistu niin Windows 10 tosiaankin kannattaa rauhoittaa että on siellä tavallisella käyttäjätilillä, kirjoittamatta järjestelmänvalvojan salasanaa ja mielellään S-Modessa. Windows 10 toimii yleisesti ottaen hyvin kun sinne ei tule mitään muutoksia mihinkään Windows tai Program Files kansiohin tai mihinkään muualle vaan Microsoft hoitaa nämä ja itse mellastaa vain siellä tavallisella käyttäjätilillä.


      • äänetöntä

        Oli ihme ja kumma. Ääni heräsi henkiin.
        Ei muuten ollut helppo. Hommassa meni tuntitolkulla aikaa. Kiitos kuitenkin.


      • Kamalakymppi

        W10 ei ainakaan ole mitään järkee!


    • Tottaturiset

      On siinä varmaan järkeä, mutta seiska happanemassa muutaman vuoden päästä, ellei synny W7 yhteisöä.
      Harkinta myös Linuxjakeluihin kannattaa muistaa. mm Ubuntu ja Mint.
      W10 on hyvin ongelmallinen ja suuri tietoturva riski.

      • optiosanktio1

        Seiska on ihan käyttökelpoinen ja turvallinen AINAKIN seuraavat 1,5 vuottta, tietoturvapäivitykset latautuvat ja pelaavat ilman on gelmia.
        Tuona aikana monelle voi tulla eteen tilanne että haluaa päivittää vanhan XP-koneen nykyaikaan ja moni ongelma poistuu.

        Mielestäni jos on jatkuvasti joitakin ongelmia ajureiden ym kanssa niin hyvä ja toimiva vaihtoehto on palata takaisin seiskaan ja katsoa 1,5-2 vupoden päästä mikä tilanne itsekullakin on.


      • jotainhäikkääkaitaas

        Onko tullut jo lokakuun päivitykset W7? Muutama pv sitten oli tarjolla yksi saman nro KB joka on asennettu minulla jo lokakuussa 2016. Jäin odottamaan mitä tulisi tehdä. Mitään laatukoontia ei ollut mitä on tullut on joka kk viime aikoina.


      • kerrallakuntoon
        optiosanktio1 kirjoitti:

        Seiska on ihan käyttökelpoinen ja turvallinen AINAKIN seuraavat 1,5 vuottta, tietoturvapäivitykset latautuvat ja pelaavat ilman on gelmia.
        Tuona aikana monelle voi tulla eteen tilanne että haluaa päivittää vanhan XP-koneen nykyaikaan ja moni ongelma poistuu.

        Mielestäni jos on jatkuvasti joitakin ongelmia ajureiden ym kanssa niin hyvä ja toimiva vaihtoehto on palata takaisin seiskaan ja katsoa 1,5-2 vupoden päästä mikä tilanne itsekullakin on.

        Se vaan aiheuttaa turhaa työtä kun joutuu kuitenkin asentamaan toisen järjestelmän reilun vuoden päästä.. Jos on paljon ohjelmia ja pelejä niin tähän saa varata kokonaisen päivän..


      • optiosanktio1

        Niinhän se aiheuttaa.....;) harmittaako...!!!!???

        Jos ei aikoinaan tullut asennettua kymppiä edes kokeilumielessä silloin kuin sen sai ilmaiseksi teki aika tyhmästi ja jos nyt on kuitenkin aikeissa sellaisen hankkia niin onhan siinä aikamoinen esentelu sitten.
        Selaiset jotka ovat aikaisemmin kokeilleet ilmaisen kympin käyttöä mutta pallanneet jatkamaan seiskan käyttöä olivat kaukaa viisaita, siirtyminen aikanaan kymppiin on paljon vaivattomampaa kun vanhat ohjelmat siirtyy päivityksen myötä.


      • bourbonangel

        Itse olen ratkaissut nämä operatiivisysteemi ongelmat näin:
        Minulla yks Win7 jäljellä.
        Minulla 2 Win 8.1 jäljellä
        Minulla 4 Win 10 toiminnassa
        Summa Summarum:
        Ei kovin suurta eroa näissä normaalikäytössä mutta jos pelaa pelejä jne.. niin toki eroja on.
        Kaikki toimii kuitenkin... perushommat ok....ei pahempaa valittamista.


      • 10ainanurin
        bourbonangel kirjoitti:

        Itse olen ratkaissut nämä operatiivisysteemi ongelmat näin:
        Minulla yks Win7 jäljellä.
        Minulla 2 Win 8.1 jäljellä
        Minulla 4 Win 10 toiminnassa
        Summa Summarum:
        Ei kovin suurta eroa näissä normaalikäytössä mutta jos pelaa pelejä jne.. niin toki eroja on.
        Kaikki toimii kuitenkin... perushommat ok....ei pahempaa valittamista.

        Pelatessa seiska ei kaatuile, mutta kymppi jopa kahden tunnin välein.


    • sössöö

      siinähän on järkee

    • hardwaresta-riippuu

      On järkeä koneen hardwaresta riippuen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe