Jyrkkä EI pakkopalautuksille!

Jenna1997

8

249

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Millakrt

      Olen samaa mieltä kanssasi. Ketään ei saa poistaa maasta vasten tahtoaan.
      Itse olen valmis suoraan toimintaan esim. lentokoneessa.

      • pensselitäti

        Minä taas olen sitä mieltä, että kehenkään ei saa yhtyä sukupuolisesti vastoin hänen tahtoaan. Mitä mieltä sinä olet siitä? Olen valmis suoraan toimintaan, mikäli osun kohdalle, kun mainittua törkeyttä yritetään.


    • johntravoltanserkku

      Joukkoraiskaajia ei saa palauttaa omaan maahansa? Sulaa hulluutta!

    • YRJÖttääkö

      Sinne vaan kaikki joilla ei ole osoittaa Suomen kansalaisuutta.

    • Honro

      Ei tarvitse palauttaa, kun pidetään huoli, ettei tänne tulla kuin valinnan kautta.

    • RikastaUnelmaa

      "Yli 2000 allekirjoitti adressin, joka vastusti irakilaisen perheenisän karkotusta Suomesta - tuomittiin nyt lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä

      Päätöksessä kerrotaan Akram Rikanin hyväksikäyttänyt lasta lukemattomia kertoja vuosien ajan. Lapsi on ollut tekohetkellä 8-14-vuotias.

      Sai karkotuspäätöksen vuonna 2016

      Akram Rikan ehti asua Suomessa yhdeksän vuotta ennen kuin vuonna 2016 sai karkotuspäätöksen. Hänen karkotustaan vastustettiin laajasti muun muassa yli 2 000 ihmisen allekirjoittaman adressin voimin."

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/825d35bf-890f-4fd2-8a32-ca1a4d53c1bc_u0.shtml

      "Voi luojani, miksi minut hylkäsit, miksi tämän kohtalon minulle soit. Olin vain viaton lapsi, jonka piti nauttia elämästä niin kuin lapsen pitäisi; iloiten ja riemuiten joka päivästä.

      Päinvastoin, sain kokea jotain äärimmäistä, tuskaa, häpeää, vihaa ja nöyryytystä. Oi miksi minua pysyvästi vahingoittanutta ihmistä ei saatu ajoissa tämän maan ulkopuolelle. Lapsuuteni, nuoruuteni ja aikuisuuteni olisi ollut valoisa toisin kuin nyt; se on tuhottu ja tulevaisuuteni näyttää hyvin synkältä ja ahdistavalta.

      Oi miksi, sitä kysyn joka ilta kun itken itseni uneen. Miksi, miksi, miksi te 2000 ääri-ihmistä annoitte tämän minulle tapahtua. Katson teitä silmiin ja kysyn yhä uudelleen, miksi?

      Ville, Li ja ne loput 2000 ihmistä, miksi te teitte tämän minulle, oi miksi? Mitä pahaa minä olin teille tehnyt ansaitakseni tämän vastenmielisen kohtelun aikuiselta mieheltä? Näen painajaisia, olen äärimmäisen ahdistunut ja enkä pysty enää koskaan luottamaan aikuisiin."

      -Kyynelten virta

    • vinkuintiaan

      Kaikki laittomasti maahanmuuttajat heti palautettava. Samoin kaikki ne vierasmaalaiset, jotka ovat tehneet raskauttavia rikoksia. Suomen tulleet "siirtolaiset" ovat laittomia maahantulijoita, joten älämölöö palautuksista on lähes rikollista.

    • EiHelvetti

      Okei. Humanistiset arvot ovat tärkeitä, mutta hallitsematon laiton maahanmuutto ei palvele kenenkään etuja. Nythän Bengt Holmström ehdotti maahanmuuttajille heikompia työehtoja ja pienempää palkkaa. Se on tavallaan ihan järkevä ajatus, mutta johtaisi lopulta yhteiskunnan voimakkaaseen jakaantumiseen. USAssa latinot tekevät minimipalkalla kaikki sellaiset työt, jotka eivät amerikkalaisille kelpaa. Heillä ei ole suuren suurta mahdollisuutta nousta sosiaalisella asteikolla parempaan asemaan, mutta he tekevät yötä maksaakseen lapsiensa opiskelun, jotta lapsilla olisi valoisampi tulevaisuus.

      Kannatan humanitaarista mahanmuuttoa, mutta hyväksyn pakkopalautukset, jotka liittyvät joko palautettavan tekemiin rikoksiin tai perusteettomaan syyhyn hakea turvapaikkaa. Suomessa on tilaa ja se ei ole ongelma, mutta ongelmia aiheuttaa taloudelliset kustannukset ja yhteiskunnan voimakas jakautuminen.

      Tällä hetkellä maahanmuutto ei ole suuri ongelma. Meillä on akuutimpia ongelmia mm. nuorten syrjäytmisen kanssa. Migri tekee nähdäkseni hyvää - ei täydellistä - mutta hyvää työtä. On mahdollista, että joku joka ansaitsisi turvapaikan ajetaan maasta pois samalla kun sellainen, joka turvapaikkaa ei ansaitse, saa turvapaikan. Sille ei kai voi oikein mitään. Tietyt säännöt pitää olla, koska muuten seurauksena on hallitsematon kaaos.

      Mielestäni pakkopalautusten vastustaminen edustaa naiivia ja sinisilmäistä maailmankuvaa. Maailma ei kuitenkaan ole hyvä tai paha - ihmiset ovat. Jos asiaa tarkastellaan kansainvälisten kokemusten ja historian näkökulmasta, hitaampi ja hallitumpi maahanmuutto toimii sekä maahamuuttajien että vastaanottajamaan hyödyksi, kun taas nopea maahanmuutto ja kyvyttömyys integroida maananmuuttajia maan tavoille ja maan kantaväestöä tulijoiden tavoille, johtaa lähes aina levottomuuksiin ja sosiaalisiin ongelmiin.

      Tähän ongelmaan ei tietenkään ole yksiselitteisesti oikeaa tai väärää vastausta. Asiat eivät ole mustavalkoisia. Me emme voi pelastaa kaikkia pelastuksen ansaitsevia vaikka kuin tekisimme työtä asian eteen. On selvää, että tarvitsemme maahanmuuttajia, mutta samalla on aivan varmaa, että maahanmuuttajien lähtömaan kehittyminen edellyttää, että viisain väestönosa rakentaa omaa maataan. Onko se helppoa. Ei helveitissä. John F. Kennedyn puheita muistellen: "Älä kysy mitä maa voi tehdä sinun hyväksesi, kysy mitä sinä voit tehdä maasi hyväksi. " ja "Me emme tee sitä siksi, että se on helppoa, me teemme sen siksi, että se on vaikeaa".

      Nythän Syyrian pakolaisista suurin osa on Turkissa ja Jordaniassa. Eurooppaan heitä tuli vain miljoona, mikä sai paikalliset äärioikeistolaiset tärisemään kauhusta. Todellinen ongelma syntyy kun ilmastonmuutos pakottaa kymmenet miljoonat ihmiset etsimään elinkelpoisia alueita. Siihen meidän pitää oppia varautumaan, joten nykyinen pakolaiskriisi pitäisi selvittää vasemman käden pikkusormella. Ongelmat ovat edessä. Nyt vasta harjoitellaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe