ekan auton suositushinta

jööpä

minkälaisen auton ootte ekaks menopeliks hankkineet?
mietin tässä, mikä ois viisas investointi, kun uuteen ei oo lähimainkaan varaa, mut ihan pommiakaan ei haluis..Jotain 4-8 000 väliltä. Eli mitä saa siinä, kun maksaa enemmän, ajovuosiako?

17

3220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henkka

Mä lähdin siitä että ekaks autoksi vois ostaa jonkun vanhan (mutta silti hyväkuntosen) pelin ja Todella halvalla.Ei sitte tarvi olla ihan paskat housuissa jos pakittaa vaikka jotain päin jne.
      Et varmaankaa oo nuori tms opiskelija, kerran voit laittaa noin paljon ekaan autoon?

• henni8

mitä minulle ei tehty.. kortti ollu neljä vuotta mutta oma auto edelleen saamatta.

• jööpä

ja säästämään joutuu kyllä vuoden päivät ainakin.

• automaatti kunniaan

osta automaatti!! taatusti oppii liikenne virrat eikä tartte turhaan jännittää ylämäissä,vilkkaat risteykset on helppo hahmottaa ja sekaan putkahtaa, ostin vaimolle ekaksi autoksi v8 dodge aspen rt;n,on todennu jälkeenpäin olleen hänelle hyvä valinta, 20v. ilman kolareita ja ajaa sujuvasti on kaikenlaisa autoja tullut sen jälkeen kokeiltua ja omistettua ei tartte akan vieressä pelätä, kun pääsi heti alkuunsa ajamaan ilman pelkoa et auto sammuu risteyksissä tai ylä mäissä.tai onko oikea vaide ylipäätään.
      turha kuvitella että kytkin auto opettaa paremmin, se on juuri päin vastoin,opit ensin cruisailee liikenteen seassa, kyllä sen kytkimen käytön sitten helposti hallitsee kun on hankkinut itsevarmuutta ajamisesta

• ei ei ei

Asia on juuri päinvastoin. Kun opettelee/ajaa aluksi jollain vanhemmalla autolla, jota pitää ihan oikeasti AJAA, niin nykyautoon siirryttäessä se on sitten todella helppoa. Jos taidot eivät riitä kytkimen käyttöön, niin sitten sitä pitää vain treenata, ei siihen montaa päivää mene ja se on kuitenkin opittava. Se ei ole paras vaihtoehto, että menee aina sieltä missä aita on matalin.

• Ladamies

Paras valinta ensimmäiseksi autoksi on tietysti 80-luvun alkupuolen takavetoinen ja takamoottorinen skoda. Sillä kun oppii ajamaan etenkin talvella niin osaa sen jälkeen ajaa millä tahansa autolla. Jos ei vanhaa kunnos skodaa löydy niin myös pyöreälamppuisella farkku-ladalla pääsee hyvin alkuun.

• isännälle kunnonpeli

voi voi näitä lada maalais möllejä, niille ei koskaan oma perhe ole ollut minkään arvoinen,ainakaan autoa ostettaessa. omalle jälkikasvulle ostetaan 200€ itä paska että ei vain köyhtyis? sama koskee vaimoa! sensiaan että ostettas niin turvallinen ja varma ajettava kuin rahaa löytyy !itelle hommataan väyrynen ja sika takapenkille ja eikun kylille, perhe kyllä selviää kuten ennenkin.

• hemmoilija

Kyllähän siihen hintaan ihan kunnollisen auton voi saada, kunhan ei osta sellaista ritsaa, jossa on paljon tyyppivikoja. Kannattaa netistä etsiä sellaisia tyyppivikalistoja vaikka Googlen kautta. Ainakin Helsingin Sanomilla on kattava tilasto näistä vioista ja Tuulilasin nettisivuilla, kunhan ensin rekisteröityy ilmaiseksi. Itsekin olen tuon hintaluokan autoa katsellut nettiauto.comista ja hyvin näyttää löytyvän. Tosin joulukuussa vasta kortinkin sain, että vähän hirvittää jos sitten kolaroi, mutta parempi sekin kuin kolaroida isän uusi auto. Itse en tosin autoa maksa, vaan ylioppilaslahjaksi vanhemmat suostu sen hommaamaan. Japsimerkit olisi ainakin kuuluisia luotettavuudestaan, mutta ajo-ominaisuudet ja ruostuminen vähän arveluttaa. Renault olisi hieno ajettava ja turvallinen mutta kuinka luotettava käytettynä? Sitten joku 90-luvun traktori-Volvo, mutta ylläpito on kalliimpaa. Ja volkkareissa kuulemma hirveästi vikoja, että yritä siinä sitten löytää sopivaa...

• Tapio

Keltaisesta pörssistä löytyy pilvin pimein tonnilla autoja, jotka on juuri katsastettu ja joilla voi ajaa hyvinkin pari-kolme vuotta. Se tulee ylivoimaisesti halvimmaksi noin ensialkuun. Osta esim. joku 15 vuotta vanha Nissan Sunny, niissä on äärettömän kestävä kone. Itse ostin viime kesänä (aloittaessani opettamaan opetusluvalla) opetuspolkimen, jossa oli kiinni Nissan vm. -90 700 eurolla, pienen pientä pientä laittoa oli mutta olen kaikenkaikkiaan erittäin tyytyväinen. Halvempia kilometrejä ei löydy mistään ja jos sattuu pikkukolhuja, niin sekään ei sitten kirpaise niin pahasti.

• kissafani-82

Mä ostin vm.88 VW Golffin 1,3l. Maksoi 1685€. Joo, maksoin itte autokoulun, auton ja vakuutukset. Mulla on nyt ollu toi ensiauto 9 kuukautta ja katsastusaika oli viime kuussa...mitää vikaa ei ollu :)

• Jookas

Ootko ehkä Pikkasen maksanu ylihintaa tosta autosta... :S

• kissafani-82
        Jookas kirjoitti:

Ootko ehkä Pikkasen maksanu ylihintaa tosta autosta... :S

Mutta eipähän oo kilahtanu vielä kertaakaa, toimii moitteettomasti ja pelliltänsäkki hyvässä kunnossa (ei ruostetta missää)

• Volvisti

Yli 5000 EUR ei kannata ensimmäiseen autoon laittaa. Jos kovin kalliin pistät, niin sitten pitää olla vakuutuksetkin aika hyvät. Viiden tonnin autoon et tarvitse kaskoa, vaan liikennevakuutus riittää, ja silti vuodessa on maksettavaa alkuu ihan tarpeeksi.

Volvo on hyvä valinta vanhemmissakin autoissa, niistä ei moottori ajamalla lopu, varaosat on edullisia ja koska auto on yleinen niin romikseltakin saa osia.

Olen ajanut itse eka autollani (-87 Volvo) yli 60 tkm, eikä siinä ole ollut isoja vikoja.

• volvo-fani

Ite en vielä moneen vuoteen saa ajokorttii mutta ite ostaisin varmaan myös volvon. Jotenkin aina vaan tykänny siitä.
        Kaikki pitää mersua kauhean hienona ja hyvänä autona. Itse en oikein välitä, sillä on kuulema luotettavuusongelmia ollut. Moottori saattaa paukkua aika äkkiä. No mutta omapa on valintasi.

• jööpä
        volvo-fani kirjoitti:

Ite en vielä moneen vuoteen saa ajokorttii mutta ite ostaisin varmaan myös volvon. Jotenkin aina vaan tykänny siitä.
        Kaikki pitää mersua kauhean hienona ja hyvänä autona. Itse en oikein välitä, sillä on kuulema luotettavuusongelmia ollut. Moottori saattaa paukkua aika äkkiä. No mutta omapa on valintasi.

mielipiteitä on monia..eiköhän noista silti apua ollu :)(ja kerranhan sen ekan auton vaan ostaa)

• Porvari1

Ite ostin/sain ekaks autoks audi a5 hinta oli jotain 55 000€

• kertomus.90-luvulta

Vuonna 1992 ensimmäisen autoni ostin 6500 markalla mikä on nykyrahassa 1587 euroa. Auto oli 10 vuotta vanha Mazda 323 ja yllättävän ruosteinen alustasta ja takapyöräkoteloista vaikka päällepäin oli ihan asiallisen näköinen. Tulipahan kokemusta myös auton korjauksista ja korjauttamisesta, ajoin sillä kuitenkin peräti 6,5 vuotta. Tekniikka oli Mazdassa kuitenkin sen verran hyvässä kunnossa että auto ei jättänyt tielle milloinkaan ja katsastuksetkin meni läpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2538
    2. 135
      1945
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1276
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1271
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1131
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1122
    7. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      27
      1113
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1079
    9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      83
      1029
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      60
      992
    Aihe