City katsastus.

EiEnäänCity

Kannattaa ajaa ohi Espoo Kauklahti Citykatsastus jos ette haluaa ongelmia. He kun tulkitsee Trafin ohjeet aivan omalla tavalla ja siten saa auto kahteenkertaan heille.
Itse jouduin tähän soppaan mutta en mennyt toista kertaa heille vaan toiselle asemalle jossa auto kelpasi ilman mitään ongelmia siis samana päivänä.
Auto kelpasi viime vuonna vaikka siihen oli asennettu lisäilmajousia mutta tänävuonna ei. Trafin sivujen mukaan lisäilmajouset eivät tarvii muutoskatsastaa jos vanhat jouset ovat paikalla mutta Citykatsastusmies oli eri mieltä asiasta. No Citykatsastus menetti meidän kolmea autoa ja kaikki meidän kavereitten autot kans mutta onhan se tärkeätä että näyttää että on mies ja insinöörikoulutus takana.

20

3622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gegner1990

      Laitakko linkin mistä TraFin sivuilta löytyy ko. asia. Ettei vain olisi kuitenkin mennyt oikein CityKatsastuksessa? Akseliston muuttaminen nimittäin aiheuttaa muutoskatsastusvelvollisuuden. Mutta laita linkki niin arvioidaan asiaa uudestaan :)

      • HaeiteTrafinSivuista

        Mistä minä tiedän mikä linkki? Toinen katsastusfirma hyväksyi auton se riittää minulle. On kuulema vuosia sitten tullut joku muutos joka koskee juuri näitä muutoksia.
        Luulisin että kun jousitakomo Punkka Helsingissä tekee monta sataa jousikorjauksia kuukaudessa niin tuskin joka auto tyyppikatsastetaan uudestaan? tai mistä minä tiedän luusisi vaan että näin on.


      • Uskonettänäinon

        Olen Punkalla laittanut kahteen asuntoautoon lisäilmajousitus enkä ole koskaan muutoskatsastanut autot eikä myös Punkka joten uskon kyllä että Citykatsastuksessa on tapahtunut nyt väärinkäsitys asiasta.


    • ettänäin

      Hahahahahaahahahahaha vai sellainen on se paikka, että hahahahahah

      • Gegner1990

        Pysyn alkuperäisessä kannassani, koska et lähettänyt linkkiä...muutoskatsastus on pakollinen ko. muutoksessa, vaikka olisi hyväksytty ilman jollakin asemalla. Ja vaikka jousipaja toimisi miten. On joskus mennyt madallusarjatkin läpi ilman muutosta, vaikkei pitäisi. Sit kun joku sen huomaa ja puuttuu asiaan, ei auta että meni viime vuonna läpi. Linkkiä odotellessa...


      • Anonyymi
        Gegner1990 kirjoitti:

        Pysyn alkuperäisessä kannassani, koska et lähettänyt linkkiä...muutoskatsastus on pakollinen ko. muutoksessa, vaikka olisi hyväksytty ilman jollakin asemalla. Ja vaikka jousipaja toimisi miten. On joskus mennyt madallusarjatkin läpi ilman muutosta, vaikkei pitäisi. Sit kun joku sen huomaa ja puuttuu asiaan, ei auta että meni viime vuonna läpi. Linkkiä odotellessa...


        ja ota selväääää


    • painetta

      No ainakin jos autossa on jousituksen korkeuden mukaan toimiva paineenrajoitinventtiili, niin ei ilmajousien asennus ole helppoa. Mieti: kuormaa lisätään, ilmajousien painetta lisätään, perä ei painu, takajarruissa on tyhjän auton tehot, jarrutusmatkat kasvavat.

      • qplushetula

        Juurikin näin. Tämä on se syy miksi näitä ei voida hyväksyä määräaikaiskatsastuksessa, eikä sen enempää muutoskatsastuksessa, koska ajoneuvojen valmistajat eivät anna muutosohjeita kuormantuntevan jarruvoimansäätimen ohittamiseksi. Ja matkailuautoissa sellainen on käytännössä kaikissa yli 10 vuotiaissa.

        Karavaanarit on muuten vuonna 2018 kaikista pahimpia katsastuksessa synnyttäjiä. Tänä vuonna olen joutunut poistattamaan kotikutoisen vetokoukun kahdesta matkailuautosta, joissa valmistaja nimenomaisesti kieltää perävaunun kytkemisen. Laukaisi aivan hirveän poraamisen molemmissa tapauksissa. Toinen lahtelaisista pökälejunteista sentään ymmärsi asian edes jollain tasolla.


      • HohooEttäOnVaikea

        Aivan mutta tässä ei ollut eikä ole mitään automatiikka vain lisä pussi alkuperäisen jousen päällä joka täytetään tarpeenmukaan käsin.


      • qplushetula

        Automatiikalla tai ilman, niin takajarrut eivät toimi kuin marginaalisella teholla kun pussit on täytetty. Nyt kannattaa sisäistää että karavankkurisi hyväksynyt katsastusasema toimi väärin.


      • Anonyymi
        qplushetula kirjoitti:

        Juurikin näin. Tämä on se syy miksi näitä ei voida hyväksyä määräaikaiskatsastuksessa, eikä sen enempää muutoskatsastuksessa, koska ajoneuvojen valmistajat eivät anna muutosohjeita kuormantuntevan jarruvoimansäätimen ohittamiseksi. Ja matkailuautoissa sellainen on käytännössä kaikissa yli 10 vuotiaissa.

        Karavaanarit on muuten vuonna 2018 kaikista pahimpia katsastuksessa synnyttäjiä. Tänä vuonna olen joutunut poistattamaan kotikutoisen vetokoukun kahdesta matkailuautosta, joissa valmistaja nimenomaisesti kieltää perävaunun kytkemisen. Laukaisi aivan hirveän poraamisen molemmissa tapauksissa. Toinen lahtelaisista pökälejunteista sentään ymmärsi asian edes jollain tasolla.

        siis pökälejuntti ??????? mitä ????


    • AikaHuonoMainos

      Näin ne hommat loppuu teillä. Jos kerran karavaanarit ovat ongelma teille niin menemme muualle jossa ei tarvii itkeä. Eihän meitä ole kun kourallinen lähellä Espoon Kauklahti mutta ehkä se tuntuu silti teidän tuloissa kun katsastamme tämän jälkeen Suomenojalla jossa homma toimii.

      • Kaivoit_kuopan

        Ihan "kivaa" että kerroit katsastusaseman insseille minne soitella ja ojentaa toistakin asemaa noudattamaan Trafin ohjeita. Ehkäpä tämän jälkeen Suomenojallakaan ei mene enää läpi.


      • EiItketäänMissään

        Sitten mennään vaikka Kirkkonummelle mutta Kauklahteen emme karavaanarit ikinä enään tullaan.


      • KirkJohnson

        Hei pösilö! Lahdessa ei taida olla Citykatsastusta?


    • Anonyymi

      Aivan jäätävän konemainen jopa tyly kassanainen, pieni koulutus tekis ihan hyvää.

      • Anonyymi

        Espoo Myntinsyrjän toimipisteessä. ⬆️


    • Anonyymi

      Joo kävin viime viikolla, ajattelin että huono päivä vaan hänellä, mutta ilmeisesti yleisempikin tilanne hänen kohdalla, keskustelu meni näin:

      Minä:
      -Moi!
      Kassahenkilö, kylmä katse naamalla:
      -Mikä asia?!
      -Mulla olis aika katsastukseen.
      -Rekkari!
      -xxx-123
      -avaimet!

      Maksupääte nenän eteen ja kuitti, sen jälkeen asiakas(palvelija) ei sanonut mitään, eikä vilkaissut päinkään.

      Itse katsastus toimi hyvin, siitä kiitos. Mutta toi vastaanottohenkilö, patti otsassa, siitä ei jää epäilystä, mutta ei ole mun syy jos kotona on hankalaa, tai mikä ikinä painaakaan mieltä. Ensi kerralla melko varmasti valitsen toisen paikan.

    • Anonyymi

      Kiertäkää kyseinen asema kaukaa. Katsastaja ylivirkaintoinen pikkuh...eri. P.L

    • Anonyymi

      No sehän on selvää että ne lisäilmajouset täytyy muutoskatsastaa. Nehän muuttavat jousituksen korkeutta. Muutoskatsastus on tietysti mahdotonta mikäli autossa on kuormantunteva jarruvoimansäädin, eikä sen poistamiseksi anna auton valmistaja ohjetta/lupaa.

      Yksikään katsastusasema ei menetä tuollaisessa asiassa yhtään mitään. Jos tietäisin ennakolta jotain asiaa arvioidessa lopputuloksen olevan tuo, niin saattaisin jopa toimia niin, että todennäköisemmin pääsisin tuollaisesta itkijästä eroon. Tiedän toki että se olisi väärin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2359
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      71
      1772
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1487
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1035
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      879
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      172
      755
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe