Nenäpäivän painajainen lähestyy taas..

suomi.vai.irak.ensin

Miksi sitä rahaa ei voi kerätä suomeen, Ja suomalaisten hyväksi ??

21

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ncnvb

Nenäpäivä hölmöily taas tulossa! Voi Jessus, anna mun kaikki kestää!!
      Rahankeräyksiä on joka puolella käynnissä, Marketeissa jos jonkinlaista lipaskerääjää, kadulla päivittäin joku käsi ojossa pyytämässä avustusta. Telkussa kerätään jatkuvasti rahaa erilaisiin kohteisiin ulkomaille, joskus tosin Suomenkin apua tarvitseville.
      Oma eläkkeeni menee aika tarkasti jokaista euroa myöten omiin välttämättömiin menoihini, eikä aina riitäkään, mutta olen tottunut tiukkaan talouden pitoon koko elämäni ajan niin tiedän kuinka saan asiani hoidettua ilman kerjuulle lähtemistä.

• ennustelija

En ole vuosiin laittanut rahaa mihinkään keräyksiin, kun en tiedä mihin rahat menee. Maailman lapsille, suurin osa menee eri yhdistysten toimijoiden palkkoihin, näin olen kuullut.

• JaskaPontti

Keräyksiä on jatkuvasti,milloin mihinkin kohteeseen..
      Lähes kaikki menee ulkomaille.
      Keräystuottojen seuranta on vaikeata.Välistävetäjiä riittää.Ensiks ehtivälle rosvolle eniten.
      Keräysjärjestöjen johtajilla,sihteereillä,ym nilkeillä on satojentuhansien vuosipalkkiot.

Keräysvaroja menee teille tietymättömille.Kukaan ei perään katso,eikä kysele.
      Useimmiten varoja menee sotaakäyvien heimopäälliköiden taskuihin.
      Mitä köyhempi valtio,niin sen nykyaikaisemmin asein varustettu armeija.
      No osa asehankinnoistahan tule valtion huumebisneksistä,ym hämärähommista.

Keräyskulut,niitä ei missään ilmoiteta,mikä on tuotto ja mitkä ovat keräyksen kulut.
      Markkinointi,mainonta,rekvisiitta,sitten tilaisuuksien järjestäminen,ym,ym.
      Mikään ei ole ilmaista.

Joka keräyksessä pitää sitten olla lauma kaikenmaailman omaan-napaansa tuijottavia julkkiksia.
      Joidenka pärstät on jo entuudestaan jokapäivä milloin missäkin lehdessä,tv ohjelmassa,
      kisailemassa,sekoilemassa,koheltamassa.

Miksi ei kerätä Suomen vähävaraisille autettaville.
      Täälläkin avuntarvitsijoita riittää pilvinpimein.
      Saako kerääjät kirkkaamman sädekehän päänsäpäälle,
      kun tungetaan keräysmiljoonat ulkomaille pohjattomiin kaivoihin.

• mvmvnvb

Nyt kun oli tuo nälkäpäivä keräys äskettäin niin paikallisessa marketissa oli ikäiseni noin 80 vuotias mummo lippaan kanssa keräämässä. Minulla ei ole juuri koskaan käteistä rahaa kun en tarvitse mihinkään niin sanoin kerääjälle etten voi osallistua niin hän antoi minulle sitten kortin jossa oli tilinumero johon voi lahjoittaa. En lahjoittanut koska oli viimeiset eurot menneet ruokakauppaan ja piti vielä viikko pärjätä seuraavaan eläkepäivään. Ihmettelin kun lipaskerääjä jaksoi seisoa pari tuntia käytävällä jossa ei ollut edes tuolia istumista varten. Itse tarvitsen kyynärsauvoja lonkkamurtuman takia liikkumiseeni.

• Nykysuomi.com

Ärsyttäviä nuo kerjäykset/keräykset.

• Sahtivaarikin--

Sahtivaarikin vain lihoo?!!!!

• oikeaanosoitteeseenedes

Minä haluaisin mielummin auttaa jotain yksittäistä ihmistä, joka on todella avun tarpeessa, suoraan apua tarvitsevalle, enkä minkään järjestön tms. tilille.

• 345646trty5r

Luulen että järjestöjen tililtä menee vain murto-osa hyväntekeväisyyteen. Sen kannalla että hyväntekeväisyys suoraan autettavalle. Ei sinne afrikkaan kannata rahaa laittaa, pohjaton kuilu ja hyväntekeväisyysrahat menee kaupunginjohtajille ja varakkaiden uima-altahankkeisiin sun muuhun. Onhan tuo jo nähty ettei kolmenkymmenen vuoden hyväntekeväisyys ole näkynyt juurikaan mitenkään tavallisten afrikkalaisten arjessa. Jos pari hyttysverkkoa ja muutama malarialääkitys saatu perille, voidaan heti sanoa että nyt on autettu. Mihinkä tuo afrikka ja sen pahimmat kehitysmaat ovat edenneet? Ei mihinkään avustuksista huolimatta. Suomessa voisi keskittyä suomalaisten asioihin ja esim. nuorten asunnottomien hyväksi, on myös ollut paljon puhetta lastensuojelun piirissä olevasta tarpeesta ja ettei sosiaalityöntekijöitä ole tarpeeksi ja ettei kaupungit pysty taloudellisessa tilanteessaan palkkaamaan tarpeeksi henkilökuntaa ainakaan koulutuksen ja opetuksen alalla. Minimillä mennään ja loppujen lopuksi lapset ja nuoret ovat tulevaisuudessa ne kärsijät. Se on tosiasia jos joku ei tuota mitään, sitä ei kannata edes ajatella. Lapset eivät tuota vielä mitään eikä vanhukset enää tuota mitään yhteiskunnan hyväksi niin niihin ei kannata panostaa.

• EiRahaaSinne

Välistä vetäjiä enimmäkseen kohdemaissa. Asia tuli hyvin esille ohjelmassa jossa koiran avulla etsittiin norsunluun salakuljettajia. Suomalaiselle etsijälle koirineen tuli äkkilähtö ja homma jäi kesken. Liian suuret kengät tulivat tahrituiksi.

• samaa_mieltä

Samaa mieltä, meillä olisi omiakin autettavia. Pelastusarmeija onneksi sentään auttaa Suomessa ja suomalaisia.

• syntyperäinen

Samaa mieltä minäkin. En koskaan laita rahaa tähän nenäpäiväjankutukseen, enkä -90 luvun jälkeen SPR.lle. Vain taatusti suomalaiselle kohteelle, koska heitäkin on paljon, kuten asunnottomien yö osoitti.

• matujen.kulutusjuhla

Jep, Oma väki on unohdettu..

• JaskaBontti

Taas YLE,n toimittajalle kenkää.
      Toimittajia & juontajia irtisanotaan ja toiset lähtee vapaehtoisesti muille kanaville.
      Taitaa YLE,n hommat olla pahasti perseellään.
      Että kaikesta huolimatta,hyvää nenäpäivää,toivottaa YLE

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005886615.html

• aktiivimallista---

Aktiivimallista "huolissaan" ollut Yle irtisanoo itse suomalaisia - perusteet mitkä

• tillintallintt

Keräyskohteet ovat ihan ok, mutta ne typerät nenät voisi jättää pois, olevinaan hassua ja kuitenkin asia on vakava.

• hölmöläistentouhuja

Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa, kerätyt rahat ei takuulla koskaan perille mene.
      Ärsyttää nenäpäivä konsertit, telkun suljen heti kun ohjelma alkaa.

• Rahoittaja

Kuinkahan paljon näistä keräysvaroista todellisuudessa meneekään perille keräysten kohteeseen? Olen edellisvuosina katsonut joitain tv-lähetyksiä, julkisihmisten näyttäytymisisiä ja maailmalla kulkemisia keräyksen tiimoilta. Ei ihan halpoja reissuja näy olleen. Samoin nuo keräysten kukittamiset esiintyjille. Mihin kaikkeen rahaa kuluukaan ja mikä osa tosiaan lopulta keräyskohteessa on käytettävissä?

• Nähty

Teillä oli (on) sentään mahdollisuus. Heillä ei ole.

• JaskaBontti

Tuolla vähän nippelitietoa keräyksistä.
      Mihinkä keräysvarat menee.???
      Kohteeseen vai järjestöjen johtajien / välistävetäjien / sijoittajien tileille.

https://www.google.com/search?q=hyväntekeväisyy keräykset.mihinkä varat menee&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b

• Suomi.vai.somalia.eka

Keräisivät vaikka Heikki Hurstille rahaa, Hän tekee arvokasta työtä SUOMALAISTEN hyväksi.

• samaa_mieltä

Olen kanssasi täysin samaa mieltä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      86
      2247
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      433
      2140
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1442
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1420
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1313
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1065
    7. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      1032
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      257
      1023
    9. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      269
      1017
    10. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      15
      952
    Aihe