Pieni uusi uskonpuhdistus toraistien tapaan

Elokuun 10 päivä 2018 alkoi olla selviä merkkejä uudesta inkarnaatiosta maan päällä. Ehkä kyse on jopa kollektiivisen Mujaddid eli uudistaja hahmon yhdestä osasta tai sitten Mujaddid persoonasta kokonaisuutena. Tarkoittaa, että islamin odottama joka 100 vuoden välein toistuva USKON PUHDISTUS ON MENEILLÄÄN, ALUILLAAN JA TAPAHTUMASSA.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mujaddid

Uusin SWAMI:

https://www.youtube.com/watch?v=i33Q_KCT0Cw

Imaami Mahdi tuo juutalaisille takaisin LAIN ja kristityille PUHDISTETUN evankeliumin. Se tehdään suurella rahalla ja tuhansien enkelien avulla. Se tarkoittaa, että nyt kun on paljon sikailtu viime aikoina alkaa puhdistaminen ja vanhan kunnon uskon palauttaminen toraistien tavoin ehkä?

Tätä puhdistusta on mahdoton vastustaa tai kritisoida sillä se tullaan varmuudella viemään lävitse. Monet raamatun kirjat osoittavat samaa.

4

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse olen paljon odottanut Imaami Mahdia itseään niin, että minulta jäi huomaamatta se, että ensin tulee Mujaddid. Kun Mujaddid ilmestyy alkaa olla liian myöhäistä tehdä kääntymystä, vaan jokainen joutuu jatkamaan siinä asemassa ja elämäntyylissä, jonka on siihen mennessä omaksunut. Jotkut ovat Kristuksen orjuuttamia ja osa Kristuksen vapauttamia, mutta kun 1800-luvun alun uskonpuhdistus oli vapaamielinen luonteeltaan tulee tämä uusi uskonpuhdistus luultavasti olemaan äärikonservatiivinen.

      Se merkitsee että Kristuksen orjuuttamat saavat valta-aseman ja konservatiivit alkavat kukoistaa. Varsinainen vallankumous tapahtuu vuonna 2100 jKr tai sen tienoilla, mutta nyt on jo varsin suuresta asiasta kyse.

    • Jeesus oli itse lähimpänä farisealaisia kuin muita Israelin tuon ajan puolueita, saddukeuksia, selootteja ja essealaisia? Fariseusta käytetään myös synonyyminä ulkokultaisuudelle Uuden testamentin evankeliumien painotusten mukaan.

      »Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista. He köyttävät kokoon raskaita ja hankalia taakkoja ja sälyttävät ne ihmisten kannettaviksi, mutta itse he eivät halua niitä sormellaankaan liikauttaa. Kaiken minkä tekevät he tekevät vain siksi, että heidät huomattaisiin. He käyttävät leveitä raamatunlausekoteloita ja panevat viittaansa isot tupsut, he istuvat pidoissa mielellään kunniapaikalla ja synagogassa etumaisilla istuimilla ja ovat hyvillään, kun ihmiset toreilla tervehtivät heitä ja kutsuvat heitä rabbiksi.»
      (Matt. 23:2-7)

      Jeesuksella ja fariseuksilla oli kuitenkin hyvin vähän teologisia eroja. Jeesuksen kritiikki suuntautui siihen, että fariseukset eivät eläneet kuten he opettivat, ja että fariseukset painottivat mishnaa halakhan sijaan, ja lain kirjainta sen hengen sijaan.

    • Jeesus oli itse lähimpänä farisealaisia kuin muita Israelin tuon ajan puolueita, saddukeuksia, selootteja ja essealaisia? Fariseusta käytetään myös synonyyminä ulkokultaisuudelle Uuden testamentin evankeliumien painotusten mukaan.

      »Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista. He köyttävät kokoon raskaita ja hankalia taakkoja ja sälyttävät ne ihmisten kannettaviksi, mutta itse he eivät halua niitä sormellaankaan liikauttaa. Kaiken minkä tekevät he tekevät vain siksi, että heidät huomattaisiin. He käyttävät leveitä raamatunlausekoteloita ja panevat viittaansa isot tupsut, he istuvat pidoissa mielellään kunniapaikalla ja synagogassa etumaisilla istuimilla ja ovat hyvillään, kun ihmiset toreilla tervehtivät heitä ja kutsuvat heitä rabbiksi.»
      (Matt. 23:2-7)

      Jeesuksella ja fariseuksilla oli kuitenkin hyvin vähän teologisia eroja. Jeesuksen kritiikki suuntautui siihen, että fariseukset eivät eläneet kuten he opettivat, ja että fariseukset painottivat mishnaa halakhan sijaan, ja lain kirjainta sen hengen sijaan.

    • Edellinen kirjoitus on Wikipediasta, mutta totuus on siinä, että VAIKKA ON MAHDOTONTA ELÄÄ JA OLLA ONNELLINEN LAKIA NOUDATTAMALLA NIIN ON MAHDOLLISTA ELÄÄ JA OLLA ONNELLINEN LAKIA RIKKOMALLA, MUTTA SITÄ OIKEIN OPETTAMALLA.

      Ei raamattu kiellä saamasta elantoaan lakia opettamalla juutalaisilta. Huolimatta siitä millainen elämäntapa näillä muuten olisi. Siis on tuo Jeesuksen, joka itse on PRONSSI tasoa totuudessa juutalaisille KULTA tason edustajille esittämä kritiikki täysin tarpeeton. Apostoli Paavali ennakoi tulevan ajan jolloin lakia ei saa kritisoida tai joutuu kuoleman tuomion alaiseksi.

      Tarkoittaa sitä, että Jeesus saattoi itse olla tekopyhä ja luopunut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1716
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      172
      1334
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1026
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      890
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      834
    Aihe