Tiesitkö, että Keskustaksi ainoana Suomessa ei jaa sairaskyytejä kaikille maakunnan luvallisille takseille, vaan ainoastaan omille osakkeenomistajilleen.
Tämän takia on lääkärissä käynteja ja kuntouksia peruuntunut.
Osassa maakunnan kuntia, vain puolet autoilijoista pystyi ostamaan pakko-osakkeen.
Ihmeellistä ettei kilpailuvirasto puutu monopoliasemassa olevan keskustaksin toimintaan.
Ja se, että Kela suostuu maksamaan edestakaisesta sairaskyydistä molempiin suuntiin, maakunnassa on pitkät etäisyydet, matka keskussairaalaan voi olla 80-90km, sädehoitoon Vaasaan jopa 140-150km. Ennen heinäkuuta nämä kyydit ajettiin odotuskyyteinä, jolloin taksi odotti, tyypillisesti alle tunnin, ja ajoi potilaan
Mittari kiinni takaisin, odotustunti maksaa alle 50e, molemmin suuntainen matka paljon enemmän .
Nyt nämä keskustaksin laillistetut maantierosvot, rokottavat yhteiskunnan verovaroja oikein kunnolla.
Keskustaksin Kela-kyydit
7
1001
Vastaukset
- EnsikokemusBernesistä
Eikös se ole niin, että Keskustaksi on osallistunut tarjouskilpailuun ja Keskustaksin osakkaat näin ollen ottavat Kela-kyytejä. Sama idea se on joka puolella.
Muuten olen kanssasi samaa mieltä. Systeemi on pe....ä. Autoja on vähän. Ennen Kela-taksin sai sairaalanmäellekin muutamassa minuutissa. Muutama päivä sitten odotettiin runsas kaksi tuntia ja sekin tuli vasta kyselyn jälkeen. Matka oli ja on kuutisen kilometriä.Kesällä erään potilasta katsomassa olleen omaisen olisi pitänyt päästä rautatieasemalle, mutta myöhästyi junasta, kun ei saanut normaalia taksia kuin hyvin pitkän ajan jälkeen.
- PäätteleppäIte
Näin se on. Ja tämänkaltaisten asioiden takia oikeistojohtoinen eduskunnan hallitus ottaa yhä enemmän valtionvelkaa. Ja tämä lisävaltionvelka menee kaikki yksityisten rosvojen taskuun. Oli sitten kyseessä keskustaxi taikka pihlajalinna, niin valtion kasvavalla velalla maksetaan tämäkin lysti. Moni yksityislysti tulee sitten valtiolle puolet kalliimmaksi. Mutta mitäs väliä, kun tietyt oikeistotahot tienaa tällä. Bernerilläkin monenlaisia kytköksiä, näihin pihlajalinnoihin yms.
- laittomuuksienjäljillä
Keskustaksi mainostaa LAITTOMASTI taksiensa kyljessä sikakallista 0700-numeroaan ilman että kertoo paljonko siihen soittaminen maksaa.
- Anonyymi
kenelle keskustaksille kuukausittain maksettavat rahat menee?
- Anonyymi
Olen haju allerkikko ja mamut taksit haisee. Joten pyysin hajuttoman kyydin ei tarvii mamun kyydissä olla. Mamu haiseetupakalle lialle partavedelle haju on karmee meinaa tukehtua Näin mamuille saadaan lakia aikaseksi
- Anonyymi
Eikös Persut ollu hallituksessa kun näitä taksareita tuli yli rajan kymmeniätuhansia. Joskus 2015.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606394- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252636- 212238
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3561806- 271781
- 251540
- 491432
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423- 321398