Miten toimii väärä profeetta?

Loogisesti

Antaako Raamattu jotain vinkkejä heidän tunnistamiseen?

40

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei.

      Raamattuon satukirja ja sen pystyy toteamaan vajavaisellakin ymmärryksellä varustettu ihminen.

      • Loogisesti

        Oho. En ole koskaan kuullutkaan tuollaista väittämää :o
        Toistaisitko sen vielä niin ehkä se iskostuisi paremmin :D


      • SuojissaOlen

        Raamattua lukevalle..Tietty hetki täyttyy Häneltä lukijallensa ymärtämisen Hänen sanansa kuuliaisuuden kautta yhä enemälti. Raamattuansa jatkuvasti lukeva avaa myös pääsyn Pyhän Hengen alati ymmärtmyytensä olevaan Hanen sanansa lukien sitä ymmärrtäväisesti jakaen sen kaikelle kuullijillensa..
        Tekijä lukija on saanut armon ja kulkee tiellä hakien yhälti Häneen pääsyn yhteyttä ja tulee paikka joka vaikein tielläsi on.. on nöyryys ja kuuliaisuus Hänelle se tie on kistittyjen haaste tänä päivänä. Uskovlle joka kulkee lähellä häntä se ei ole niinkään haaste sillä me olemme myös vanhursautettuja, eli tunnustaen Hänen kuolleen ristilä ja nouseen kuolemasta kolmantena päivänä, ilmestyen useimille opetuslpilensa niinä aikoina, Mutta Jeesus sinunkin pelastaja elää edelleenkin odottaen vastaustasi pelastautua monien kirkkauteen..


      • SuojissaOlen kirjoitti:

        Raamattua lukevalle..Tietty hetki täyttyy Häneltä lukijallensa ymärtämisen Hänen sanansa kuuliaisuuden kautta yhä enemälti. Raamattuansa jatkuvasti lukeva avaa myös pääsyn Pyhän Hengen alati ymmärtmyytensä olevaan Hanen sanansa lukien sitä ymmärrtäväisesti jakaen sen kaikelle kuullijillensa..
        Tekijä lukija on saanut armon ja kulkee tiellä hakien yhälti Häneen pääsyn yhteyttä ja tulee paikka joka vaikein tielläsi on.. on nöyryys ja kuuliaisuus Hänelle se tie on kistittyjen haaste tänä päivänä. Uskovlle joka kulkee lähellä häntä se ei ole niinkään haaste sillä me olemme myös vanhursautettuja, eli tunnustaen Hänen kuolleen ristilä ja nouseen kuolemasta kolmantena päivänä, ilmestyen useimille opetuslpilensa niinä aikoina, Mutta Jeesus sinunkin pelastaja elää edelleenkin odottaen vastaustasi pelastautua monien kirkkauteen..

        Lataamotavaraa selkeästi.

        Mielikuvitusjumalien maailmassa eläville pitäisi saada apua jahoitopaikka pikimmiten.

        Kuinkas on papit, jotka ansaitsevat elantonsa tällaisesta jumalvalheesta ja tukevat näitä vinksahtaneita? Onko hyvä mieli?


    • Herättelevä

      Kyllä on. Herra Jeesus sanoi / opetti että "hedelmistään puun, hyväksi tai pahaksi tunnistaa". Joita hedelmiä sanatkin / puheet on. On joka Raamatunn UT mukaisen = kaikille hyväksi Kristillisyyden puolesta, tai sen vastaisuuden puolesta, puhuvia. Samoin tekojen, harrastusten, valintojen, valitsemisten, käytösten, ym. kanssa.

      • Kyllä - tuo on juuri paras ohje - väärien profeettojen tunnistamiseen.

        Jeesus varoittaa SANOEN . . .

        Väärät profeetat ovat --- SUSIA LAMMASTEN VAATTEISSA . . .

        . . .

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 7

        15. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17. Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.


      • 1234567---
        EI_TROLLI_vaan_TOTUUS kirjoitti:

        Kyllä - tuo on juuri paras ohje - väärien profeettojen tunnistamiseen.

        Jeesus varoittaa SANOEN . . .

        Väärät profeetat ovat --- SUSIA LAMMASTEN VAATTEISSA . . .

        . . .

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 7

        15. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17. Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

        Väärät profeetat julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.


    • AhneusJumalana

      Esim isojen puolueiden politiikkaa ,,,,,,ne ovat vääriä profeettoja.
      Mammonan ja naivisti idealismin palvelijoita.

    • Raamatuntotuus

      Profetian seitsemän testiä kertovat, kuka on väärä profeetta.

      1. Profetioiden täytyy toteutua (5. Moos. 18:22)
      2. Profetioissa ei saa olla valheita eikä kerskuntaa (Jer. 23:32)
      3. Profeetta ei saa varastaa sanoja muilta (Jer. 23:25-30)
      4. Profetiat eivät saa missään kohdassa olla ristiriidassa Raamatun kanssa (Jes. 8:20)
      5. Profetioiden täytyy tuottaa hyviä hedelmiä (Matt. 7:15-16)
      6. Profeetta puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi (1. Kor. 14:3)
      7. Profeetan täytyy tunnustaa Paavalin kirjoitukset Herran käskyiksi (1. Kor. 14:37)

      • LukekaaJumalanSanaaITSE

        Väärin!
        Nyt sekoitat, kaksi eri "virkaa" tahi toimea.
        Profeetta on Jumalan SUU.

        Se mitä oikea Profeetta sanoo ON JUMALAN SANA:
        jos Profeetan sana, eli Jumalan Sana on ehdollinen niin, esim parannuksen teko tahi muu voi sitten, muuttaa tahi "poistaa" sen mitä Profeetta eli Jumala on Sanonnut, ihmisen eli Profeetan kautta.

        Sitten on eräs Hengen lahja, jota kutsutaan profetoinniksi ja sitä saa ja täytyy arvostella ja usein se on, ihmisen omaa sanaa ja sitten arvotonta.
        Myös tämänprofetien sanojen kautta Jumala antaa kansalle mitä sanoo.
        lohdutusta ja mitä sitten ihminen joka sen kuulee tarvitsee.

        Profeetta ei aina tahi pikemminkin puhuu "pahaa" ja lupaa eli sanoo että tulle, nälkää,murhetta, kuolemaan ja muuta.

        kohta 1.
        profetioiden ei tarvitse toteutua.

        2, Kyllä, tosin osa kaksi on siinä ja siinä, Kunnia sille jolle kunnia kuuluu.

        3, kyllä, kuintenkin toine Profeetta saa lainata toisen Profeetan sanoja.
        alkaen, Abram, Mooses, Daavid, Jesaja jne jne jne, sekä Paavali ja tietysty Jeesus.
        varastaminen tässä yhteydessä tulisi avata että es osuus tulee esille.

        4 Jes. 8:20, kyllä, ja tässä käytät sanaa profetia ei Profeetan ilmoitus tahi sana.
        kuten yleensä, otetaan sanan paikka jossa ei ole asia yhteyttä!
        no sama se.
        Profetian olisi hyvä olla yhtä Sanan kanssa mutta jos ei ole, ei tule kuitenkaa lannistaa sen tuojaa vaan, vaikka rukoilla että profetian antaja kuulisi paremmin.

        Kukaan ei saa olla eikä puhua, Kirjoituksia vastaan.

        5 Väärin. ei mutta se voi tuottaa hyvää.
        Ap. t. 20:23
        Sen vain tiedän, että Pyhä Henki jokaisessa kaupungissa todistaa minulle ja sanoo, että kahleet ja ahdistukset minua odottavat.

        6 Väärin.
        Jesaja puhuu yleensä hyvää, Jeremia yleensä pahaa.
        Elia ja Elisa oli monen hallitsijan piikki lihassa!

        1. Kor. 14:3
        3 Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
        Profeetta ja profetoija ei ole sama!

        7 väärin-
        Mooses eikä Elia ole samaa mieltä.

        Paavalilla oli paljon puhetta jota hän itse sanoo, että tämä on minun käsitykseni ja että puhun tämän sillä arvovallalla mitä minulla on sen perusteella mitä te minussa näette ja tiedätte.

        1. Kor. 14:37
        37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.

        2. Kor. 8:8
        En sano tätä käskien, vaan viittaamalla muiden intoon minä tahdon koetella teidänkin rakkautenne vilpittömyyttä.

        2. Tim. 4:13
        Tuo tullessasi päällysvaippa, jonka jätin Trooaaseen Karpuksen luo, ja kirjat, ennen kaikkea pergamentit.

        Onko siis Herran KÄSKY, että tulee tuoda / viedä päällysvaippa Paavalille? :)

        joten, hyvä veli, kuka lie olet, TARKASTA MITÄ SANOT!


    • Loogisesti

      hmmmm... onkohan se kovin ilmeistä että väärillä profeetoilla jotain mentaalisia juttuja joita yleisesti voidaan luokitella ongelmiksi.

    • jooeisitäjeesustataas

      Eikös niiden kirjoituksia löydy mm raamatusta.

    • Jarmo__Eklund

      Toteutuiko profeetta Joonan ennustus Niiniven tuhosta? KYLLÄ! Mutta ei silloin kuin hän sen ilmoitti tapahtuvan, vaan paljon myöhemmin. Samoin Jumalan profetia Sodoman tuhoamisesta, se toteutui, mutta koska Abraham rukoili, Jumala siirsi tuomiotaan. Elikkä profetian ei tarvitse toteutua sanottuun aikaan ja se tekeekin profeettojen arvostelemisesta mahdotonta, joka on myös raamatullista sekin. Koetelkaa, mutta älkää vaan menkö kutsumaan vääräksi.

      • Huomauttelia

        Onneksi sinun ennustuksiasi ei tarvitse koetella eikä kommentoidakaan, nehän eivät ole kuulemma profetioita vaan faktuaalisia skenaarioita.


      • Jarmo__Eklund

        Niin, ja onneksi sun huomautteluihis ei tartte vastata sen syvällisemmin.


      • Huomauttelia

        Mitäpä sinä voisitkaan vastata, kun noin olet itse todennut. Sinua harmitti, kun sinua arvosteltiin samoin kriteerein kuin ketä tahansa profeettaa, joten keksit että et esitäkään profetioita vaan skenaarioita. Ei sitä kakkua voi sekä syödä eikä säästää.


      • Huomauttelia

        Korjataan: ...sekä syödä että säästää.


      • Jarmo__Eklund

        Jaaha! Mun vastaus poistettiin, jossa oli selkeä viesti profetioastani ja siitä, mitä eroa sillä on skenaarioihin. Tämä on profetia palsta, eikä täällä saa kertoa profetioista. SÄÄLITTÄVÄÄ!!!

        Suomi24 on sairastunut myös muiden sometalojen myötä tähän mielipide- ja sanavapauden rajoittamiseen. Poistoon vaan kaikki mikä ei ylläpitoa miellytä. Verukkeeksi laitetaan omat moraaliset säännöt. Kristittyjä saa solvata ja pilkata minkä ehtii, mutta jos joku viesti sattuu olemaan totta ja pelottava, niin se pitää äkkiä poistaa.

        HÄVETKÄÄ Suomi24... Mä jään taas pois täältä.


      • Huomauttelia

        Jos joku haluaa jotain profetioida, niin on varsin helppoa profetioida Jarmon täysin lopullinen poistuminen kokonaan suomi24-palstoilta. Se tapahtuu 1-5 vuoden välein aina uudestaan ja uudestaan.


      • häpeällistä
        Huomauttelia kirjoitti:

        Jos joku haluaa jotain profetioida, niin on varsin helppoa profetioida Jarmon täysin lopullinen poistuminen kokonaan suomi24-palstoilta. Se tapahtuu 1-5 vuoden välein aina uudestaan ja uudestaan.

        Jarmohan ei viestiäsi poista! Ei ikinä!
        Odotamme ainoastaan että Jumala sen poistaa henkilökohtaisesti


      • faktuaali
        Jarmo__Eklund kirjoitti:

        Jaaha! Mun vastaus poistettiin, jossa oli selkeä viesti profetioastani ja siitä, mitä eroa sillä on skenaarioihin. Tämä on profetia palsta, eikä täällä saa kertoa profetioista. SÄÄLITTÄVÄÄ!!!

        Suomi24 on sairastunut myös muiden sometalojen myötä tähän mielipide- ja sanavapauden rajoittamiseen. Poistoon vaan kaikki mikä ei ylläpitoa miellytä. Verukkeeksi laitetaan omat moraaliset säännöt. Kristittyjä saa solvata ja pilkata minkä ehtii, mutta jos joku viesti sattuu olemaan totta ja pelottava, niin se pitää äkkiä poistaa.

        HÄVETKÄÄ Suomi24... Mä jään taas pois täältä.

        "Mä jään taas pois täältä. "
        Mutta tämän faktuaalisen skenaarion tai profetian toteutumisajankohtaa ei kukaan voi tietää.


      • Huomauttelia
        Jarmo__Eklund kirjoitti:

        Jaaha! Mun vastaus poistettiin, jossa oli selkeä viesti profetioastani ja siitä, mitä eroa sillä on skenaarioihin. Tämä on profetia palsta, eikä täällä saa kertoa profetioista. SÄÄLITTÄVÄÄ!!!

        Suomi24 on sairastunut myös muiden sometalojen myötä tähän mielipide- ja sanavapauden rajoittamiseen. Poistoon vaan kaikki mikä ei ylläpitoa miellytä. Verukkeeksi laitetaan omat moraaliset säännöt. Kristittyjä saa solvata ja pilkata minkä ehtii, mutta jos joku viesti sattuu olemaan totta ja pelottava, niin se pitää äkkiä poistaa.

        HÄVETKÄÄ Suomi24... Mä jään taas pois täältä.

        Poistohan saattoi olla aiheellinenkin. Tämä palsta on profetioita, ei skenaarioita varten, joten jos keskustelet skenaarioista, viesti on väärällä palstalla.


    • Loogisesti

      Kyllä väärä profeetta ja profetia tulee todeta vääräksi. Tietysti ymmärrettävää ellei väärä profeetta sellaista itse sitten tahdo.

    • Soinionläski

      Minä olen ainoa oikea profeetta! Uskokaa ateistin sanaa!

    • Tiitus_1

      10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;

    • ibsil

      Raamatun mukaan väärät profeetat ovat heitä, jotka ennustavat taivasten valtakunnan saapuvaksi ( Jehovan todistajat ). Jeesukselta kysyttiin koska taivasten valtakunta saapuu. Vastaus oli: "vain isä yksin sen tietää". Vanhan Testamentin profeetoista suurinpiirtein kaikki varoittivat näistä vääristä profeetoista, jotka väittävät taivasten valtakunnan tulevan "silloin ja silloin". Jesaja huomautti näiden taivasten valtakunnan saapumisesta saarnaavien saarnaavan omasta päästänsä.

      • näin-arvelisinjotta

        "Vastaus oli: "vain isä yksin sen tietää"."

        Koska maan päällä on silloin pimeys, eikä- kuten Jeesus sanoi- tuolloin voida nähdä tähtiä, joista Jeesus sanoi: "on oleva merkit auringossa, kuussa ja tähdissä". Näiden merkkien mukaisesti ei pystytä enää ennustamaan. Eikä tässä ole kyse siitä, että "noidilta, ennustajilta ja vääriltä profeetoilta" kiellettäisi toimiminen "Herran päätöksellä". Muussa tapauksessa Jeesus olisi myös tätä sama porukkaa.


    • mehiboset

      Eikö väärä profeetta myös pöyhkeile?
      Näkyjensä sokaisema?

    • Suo-ojissa

      Väärä profeetta kylvää väärää siementä. Väärä profeetta saarnaa oman voiton vuoksi, ei Jumalan valtakunnan edestä. Väärä profeetta antaa käsityksen Jumalasta, että profeetta kykenee säännöstelemään ehdollisesti rakastavan Jumalan armoa. Jumala rakastaa kuitenkin meitä ehdottoman mustasukkaisesti ja armo kuuluu kaikille opetuslapseuden hengessä. Väärä profeetta toimii ikään kuin Jumalan parittajana ja hyötyy hänestä kuin käärmeöljykauppias tai kaupustelija. Hän on juuri sellainen, jonka Jeesus ruoskisi temppelissä.

    • tulimieleen

      Väärä profeetta hokee latteuksia. Toistaa itseään, kertoo valheita, ja puhuu ristiriitaisia.

    • myöskinseettä

      Niin ja mainostaa myös itseään.

    • joka-puolella

      Kaikkihan nuo kautta suomen ittiään mainostaa... mediat tunkee sitä ja tätä. Niist ei kyllä ota selvää prohveetoix... ruudut ja neti täynnä

    • Lisätäänlistaan

      Uhriutuminen

    • sanottu

      Väärä profeetta se, jonka ennustukset eivät toteudu.
      Joka puhuu Herran nimessä jotain, mitä Herra ei ole puhunut.
      Sellainen, joka korottaa itsensä yli muiden: pitää itseään ja sanojaan ainoina oikeina totuuksina, joita ei löydy Raamatusta, ja joita kukaan ei saa arvostella. (apuna käytetään vanhan testamentin yhtä kohtaa jossa sanotaan: "Älkää koskeko minun voideltuihini, älkää tehkö pahaa Minun profeetoilleni" ts. peloitellaan ihmistä niin että hänen tulee uskoa väärän profeetan sanat Jumalan sanoina.
      Profeetan hedelmät paljastavat hänet, eli miten hän elää. Onko elämä sopusoinnussa Jumalan Sanan, eli Raamatun, ja sen ohjeiden kanssa, vai löytyykö "profeetan kaapista luurankoja"?
      Jumala ei anna kunniaansa ihmiselle, joten usein nämä suurmiehet putoavat korkealta alas-valitettavasti, kun heistä löydetään vääryys.
      Väärät profeetat ovat myös sellaisia, jotka korostavat itseään (ei Jeesusta) ja jotka vetävät eksytykseensä sellaisia heikkoja uskovia, jotka eivät ole lukeneet tarpeeksi Raamattua, tai jotka eivät ole täyttyneet Pyhällä Hengellä.
      Pyhä Henki paljastaa totisille Jumalan lapsille väärät profeetat.
      Uskovien seurakunnista ovat väärät profeetat lähteneet....... he eivät ole jumalattomia.

    • klaavajakruuna

      Totta sanottu. Mutta eikö ole myös toisinkinpäin, eli se toinen ääripää. Olen huomannut että monet vääriä ennustuksia antavat eksyttäjät myös hokevat Jeesuksen nimeä aivan tolkuttomasti. Lisäksi niin että saattavat heittäytyä vainotuksi ja jopa niinkin härskisti esiintyvät että pilkkaavat itsekin itseään niin etteivät muut sitä havaitse, tai havaitsisi, ja sillä metodilla sitten sanovat taikka jättävät ymmärrettäväksi että: "katsokaa nyt miten paljon minua pilkataan" ; joten enkö vain olekin oikea profeetta siitä syystä.

      Sitä on vaikea arvioida ovatko koskaan uudestisyntyneet. Ehkä joukkoon mahtuu jokunen sellainenkin joka sitten on lähtenyt omalle polulleen, mutta suurin osa ei taida koskaan olla Jumalaa tuntenutkaan.

    • rauhaa__

      Miksi olette niin huolestuneita vääristä profeetoista? Kyllä Jumala heidät paljastaa.

      • kaikkituleeilmi

        Näin on. Olemme täälläkin sitä todistaneet


    • Pirun.profeetta

      Täälläkin kirjoittaa eräs väärä profeetta. Hänet tunnistaa isoista kirjaimista, joita viljelee lauseisiin vähän väliä. Väittää saavansa tekstin Jumalalta, mutta todellisuudessa saa sen pimeyden syvyyksistä. Välttäkää tätä väärää profeettaa.

      • monetkeinot

        Voi olla että kyseessä on vain väärän profeetan sivupersoona jotta sitten voisi itse haukkua ja kehua itseään, ja antaa sillä ihmisille vaikutuksen miten pätevä hän onkaan. Saatanan palvelijoiden metodit ovat moninaiset eivätkä he häpeä käyttää mitä tahansa keinoa.


    • Tulosnäkyy

      Kokoomus Kepu SDP vihreät on täynnä vääriä profeettoja

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe