Missä on vainaja?

uskonperuskysymyksiä

1.
Missä on ihminen kun hän kuolee, onko hän Taivaassa vai missä?
2.
Uskovatko adventistit että ihmisessä on
henki, sielu ja ruumis?
3.
Miten on selitettävä että väärä profeetta Ellen G White vaikuttaa tänä päivänäkin henkensä kautta?

38

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaatko.vastata

      1. Miksi nimitetään ihmistä, joka ei ymmärrä eikä muista mitään ja kyselee jatkuvasti samoja kysymyksiä?

      2. Kannattaako sellaiselle ihmiselle vastata mitään?

      • vastaan

        1. Jokaisella ihmisellä on nimi, jolla häntä puhutellaan.
        2. Mielestäni sairaalle pitää vastata. Hän on tunteva ja arvokas, jos ei aina jaksa samoihin kysymyksiin vastata voi yrittää kääntää aihetta muihin asioihin. Voi kertoa läheisten kuulumisia, laulaa, lukea kirjaa, lehteä ym.


      • David.osaa.vastata
        vastaan kirjoitti:

        1. Jokaisella ihmisellä on nimi, jolla häntä puhutellaan.
        2. Mielestäni sairaalle pitää vastata. Hän on tunteva ja arvokas, jos ei aina jaksa samoihin kysymyksiin vastata voi yrittää kääntää aihetta muihin asioihin. Voi kertoa läheisten kuulumisia, laulaa, lukea kirjaa, lehteä ym.

        Olet tietenkin oikeassa.

        David Bowien Lazarus kappale vastaa aloittajan 1. kysymykseen.

        Hänen holhoojansa/omaishoitajansa voisi näyttää Lasarusvideota aina, kun tämä kysymys juolahtaa tämän dementikkovanhuksen mieleen. Video voisi myös paremmin jäädä mieleen kuin nämä kirjoitetut vastaukset.


    • vastaan

      1. Henki palajaa Jumalan tykö. Ruumis mätänee. Kuolleet eivät tiedä mitään.
      2. ihminen on elävä sielu, kun on henki ja ruumis.
      3. Olen huomannut, Ellen G. W. vaikuttaa tänääkin, kun hänen nimensä tulee esille, ei ole unholassa.

      • Selvyyden_vuoksi

        Kiitos vastauksesta. Vaikka aloittaja kyselee samoja asioita itse oppimatta mitään, palstaa lukee välillä muita ensikertalaisia.


      • uskonperuskysymyksiä

        Millä perusteella ihminen muuttuu kuoleman jälkeen henkiolennoksi?
        Tutkiva tuomio "henkiolennolle"?
        Eihän Jumalan tykönä ole yhtään henkiolentoa eikä Elleniäsi!!

        MITÄ HENKI SANOO?
        Ilm. 2:7
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'
        Ilm. 2:11
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
        Ilm. 2:17
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'
        Ilm. 2:29
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
        Ilm. 3:6
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
        Ilm. 3:13
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'


      • uskonperuskysymyksiä

        Adventistit
        - mitä Ellenin henki sanoo

        Krtistityt:
        - mitä Pyhä Henki sanoo


      • KTuomari
        uskonperuskysymyksiä kirjoitti:

        Millä perusteella ihminen muuttuu kuoleman jälkeen henkiolennoksi?
        Tutkiva tuomio "henkiolennolle"?
        Eihän Jumalan tykönä ole yhtään henkiolentoa eikä Elleniäsi!!

        MITÄ HENKI SANOO?
        Ilm. 2:7
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'
        Ilm. 2:11
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
        Ilm. 2:17
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'
        Ilm. 2:29
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
        Ilm. 3:6
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
        Ilm. 3:13
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'

        Missä se paratiisi sitten on, maassa vai puussa ? Ei hengen tarvitse syödä hedelmiä, koska sillä ei ole ruokaa varten suolistoakaan. Ei ole olemassakaan mitään muuta kuin maanpäällinen paratiisi. Taivas on AINEETON paikka.


    • eisanakiistoja

      Opinkiistoilla oli niissä oikeassa tai väärässä ei ole muuta vaikutusta uskoviin kuin, että ne tuhoavat hänet. Ne eivät ole Jumalan sanan mukaista elämää uskovana.

      • uskonperuskysymyksiä

        Minä olen Hengessä elävä Tosiuskova ja teen näitä hengellisiä aloituksiani, jotta tekin tulisitte Hengestä osallisiksi ja pelastuisitte.


      • Selvyyden_vuoksi
        uskonperuskysymyksiä kirjoitti:

        Minä olen Hengessä elävä Tosiuskova ja teen näitä hengellisiä aloituksiani, jotta tekin tulisitte Hengestä osallisiksi ja pelastuisitte.

        Voisit kirjoittaa ja selventää miten tuo Henki sinussa vaikuttaa.


      • uskonperuskysymyksiä
        Selvyyden_vuoksi kirjoitti:

        Voisit kirjoittaa ja selventää miten tuo Henki sinussa vaikuttaa.

        Henki esimerkiksi kehottaa minua tekemään näitä aloituksiani. Tosin muuhun ei sitten paljon aikaa jääkään, mutta en valita, sillä olen saanut Hengeltä aloituksien tekemisen armolahjan.

        Minut on siis valittu tähän tehtävääni Herran huoneen rakentamiseksi.


    • Ellen Whiten henki ei vaikuta. Ellen White on kuollut ja kuopattu 1915, ja on mädäntynyt pois, ja kuollut White ei ole tietoisessa tilassa, vaan odottaa kuolleiden ylösnousemusta. Whitella ei ole mitään olevaista henkeä joka vaikuttaisi. Whitella ei ole ajatuksia, ei tekoja, sillä Ellen White on kuollut 1915.

      • uskonperuskysymyksiä

        Miten sitten on selitettävissä että väärä profeetta Ellen G White kuitenkin vaikuttaa tänä päivänäkin henkensä kautta adventistien keskuudessa, sillä minut on valittu profetian Hengeksi tänä päivänä ja minun tehtäväkseni on annettu toimia totuuden valona eksytetyille adventistiveljilleni ja sisarilleni?

        Tätä tehtävääni varten olen saanut aloituksien tekemisen armolahjan.

        Hyljätkää Ellenin harhaopit ennen kuin on myöhäistä ja alkakaa elämään Hengessä ja Totuudessa niin kuin me kristityt teemme!


      • uskonperuskysymyksiä kirjoitti:

        Miten sitten on selitettävissä että väärä profeetta Ellen G White kuitenkin vaikuttaa tänä päivänäkin henkensä kautta adventistien keskuudessa, sillä minut on valittu profetian Hengeksi tänä päivänä ja minun tehtäväkseni on annettu toimia totuuden valona eksytetyille adventistiveljilleni ja sisarilleni?

        Tätä tehtävääni varten olen saanut aloituksien tekemisen armolahjan.

        Hyljätkää Ellenin harhaopit ennen kuin on myöhäistä ja alkakaa elämään Hengessä ja Totuudessa niin kuin me kristityt teemme!

        Höspsistä lapsukaiseni, - White puhui oman aikansa seurakunnan palvelutehtävästään- en sano enempää koska ei tähän kannattaisi vastata kun ei ole lainattu mistään mitään, on kriitikon omia sanoja jossa hän koettaa höpsöttää "väärästä profeetasta" ilman perusteluja._


      • uskonperuskysymyksiä kirjoitti:

        Miten sitten on selitettävissä että väärä profeetta Ellen G White kuitenkin vaikuttaa tänä päivänäkin henkensä kautta adventistien keskuudessa, sillä minut on valittu profetian Hengeksi tänä päivänä ja minun tehtäväkseni on annettu toimia totuuden valona eksytetyille adventistiveljilleni ja sisarilleni?

        Tätä tehtävääni varten olen saanut aloituksien tekemisen armolahjan.

        Hyljätkää Ellenin harhaopit ennen kuin on myöhäistä ja alkakaa elämään Hengessä ja Totuudessa niin kuin me kristityt teemme!

        Kriitikolle on ollut liian vaikea asia käsittää 1 Tess 5:19-23; -Kaikki "adventistit" -miljoonat ovat ymmärtäneet tuon Raamatun ohjeen.


      • elämänperustarpeita
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Höspsistä lapsukaiseni, - White puhui oman aikansa seurakunnan palvelutehtävästään- en sano enempää koska ei tähän kannattaisi vastata kun ei ole lainattu mistään mitään, on kriitikon omia sanoja jossa hän koettaa höpsöttää "väärästä profeetasta" ilman perusteluja._

        Älä sinä persneitsyt ollenkaan "lapsuttele", vaan aja perskarvat ja hanki tummelia. Sillä olisi jo sinunkin aika vakiintua, ennen kuin päädyt matojen ruoaksi ja mätänet.

        Etkö ole huomannut, että naapurin Reiska on jo vuosikausia katsonut sinua sillä silmällä, joten unohda jo ne pystytissit, joille et ikinä tule kelpaamaan. Reiska sen sijaan on odottanut vuosikaudet uskollisesti, että saisi sinusta itselleen morsiamen.

        Pyöräilystä tulleet peräpukamat kannattaa myös hoidattaa ennen vihkimistä ja tehdä sovinto niiden sinua naittavien ämmien kanssa. Ehkä ne sitten jättävät sinut rauhaan.


      • elämänperustarpeita kirjoitti:

        Älä sinä persneitsyt ollenkaan "lapsuttele", vaan aja perskarvat ja hanki tummelia. Sillä olisi jo sinunkin aika vakiintua, ennen kuin päädyt matojen ruoaksi ja mätänet.

        Etkö ole huomannut, että naapurin Reiska on jo vuosikausia katsonut sinua sillä silmällä, joten unohda jo ne pystytissit, joille et ikinä tule kelpaamaan. Reiska sen sijaan on odottanut vuosikaudet uskollisesti, että saisi sinusta itselleen morsiamen.

        Pyöräilystä tulleet peräpukamat kannattaa myös hoidattaa ennen vihkimistä ja tehdä sovinto niiden sinua naittavien ämmien kanssa. Ehkä ne sitten jättävät sinut rauhaan.

        Heh, heh-


      • elämänperustarpeita kirjoitti:

        Älä sinä persneitsyt ollenkaan "lapsuttele", vaan aja perskarvat ja hanki tummelia. Sillä olisi jo sinunkin aika vakiintua, ennen kuin päädyt matojen ruoaksi ja mätänet.

        Etkö ole huomannut, että naapurin Reiska on jo vuosikausia katsonut sinua sillä silmällä, joten unohda jo ne pystytissit, joille et ikinä tule kelpaamaan. Reiska sen sijaan on odottanut vuosikaudet uskollisesti, että saisi sinusta itselleen morsiamen.

        Pyöräilystä tulleet peräpukamat kannattaa myös hoidattaa ennen vihkimistä ja tehdä sovinto niiden sinua naittavien ämmien kanssa. Ehkä ne sitten jättävät sinut rauhaan.

        Höpsistä lapsukaiseni - oli kauniisti ja osuvasti kirjoitettu. Aloittaja ei ole kaikkein välkyimpiä adventismin vastustajia, mutta hänellä on ansionsa aloitusten tekijänä.

        Adventismi-palstalla on jo 2029. sivu käytössä, mikä on reilusti adventtikirkon kokoa suurempi suhteellinen määrä verrattuna muihin kristinuskon aihealueisiin. Keskustelu osoittaa, että adventismi herättää tuntemuksia puolesta ja vastaan, mikä on hyvä. Esim. katoliset ja ortodoksit ovat surullisia, kun heidän palstansa ei herätä keskustelua.

        Sen sijaan sinä "elämänperustarpeita" osoitit surkuteltavan elämänkatsomuksesi. Olet laskenut tietoisuuteen ja henkesi tämän maailman ja katoavan ruumiin varaan. Vielä on aikaa vaihtaa suuntaa.


      • elämänperustarpeita
        Pyhpyh kirjoitti:

        Höpsistä lapsukaiseni - oli kauniisti ja osuvasti kirjoitettu. Aloittaja ei ole kaikkein välkyimpiä adventismin vastustajia, mutta hänellä on ansionsa aloitusten tekijänä.

        Adventismi-palstalla on jo 2029. sivu käytössä, mikä on reilusti adventtikirkon kokoa suurempi suhteellinen määrä verrattuna muihin kristinuskon aihealueisiin. Keskustelu osoittaa, että adventismi herättää tuntemuksia puolesta ja vastaan, mikä on hyvä. Esim. katoliset ja ortodoksit ovat surullisia, kun heidän palstansa ei herätä keskustelua.

        Sen sijaan sinä "elämänperustarpeita" osoitit surkuteltavan elämänkatsomuksesi. Olet laskenut tietoisuuteen ja henkesi tämän maailman ja katoavan ruumiin varaan. Vielä on aikaa vaihtaa suuntaa.

        "Höpsistä lapsukaiseni - oli kauniisti ja osuvasti kirjoitettu...Sen sijaan sinä "elämänperustarpeita" osoitit surkuteltavan elämänkatsomuksesi. Olet laskenut tietoisuuteen ja henkesi tämän maailman ja katoavan ruumiin varaan. Vielä on aikaa vaihtaa suuntaa."

        Ai, pitäisikö ottaa mallia uskovaisesta Jarista??

        No mutta juuri niinhän minä teinkin...kirjoittelin yhtä räävittömiä kuin Jarikin kirjoittelee tällä palstalla! Ja huomasitko, että se huvitti häntä toisin kuin sinua...Joten mikä minun "elämänkatsomuksessani" on vikana?

        Pitäisikö ottaa mukaan hieman raamatullisiakin kirjoituksia raamatunpaikkalainauksineen, niin elämänkatsomukseni muuttuisi heti oikeaan suuntaan? Vai eikö sekään riittäisi?

        Entä jos alkaisin vielä puolustamaan adventismia, niin se varmaan sitten pyhittäisi kaiken sen muun sonnan, mitä päästelen suustani ja kirjoittelen tällä palstalla ja tekisi minusta tosiuskovaisen?

        Voi voi, ei taida tulla minusta oikeanlaista uskovaista...

        ps. tuo "elämänperustarpeita" ei kuvaa omaa elämänkatsomustani, vaan oli pelkkää piruilua Jarille hänen omista törkykirjoituksistaan.


      • elämänperustarpeita kirjoitti:

        "Höpsistä lapsukaiseni - oli kauniisti ja osuvasti kirjoitettu...Sen sijaan sinä "elämänperustarpeita" osoitit surkuteltavan elämänkatsomuksesi. Olet laskenut tietoisuuteen ja henkesi tämän maailman ja katoavan ruumiin varaan. Vielä on aikaa vaihtaa suuntaa."

        Ai, pitäisikö ottaa mallia uskovaisesta Jarista??

        No mutta juuri niinhän minä teinkin...kirjoittelin yhtä räävittömiä kuin Jarikin kirjoittelee tällä palstalla! Ja huomasitko, että se huvitti häntä toisin kuin sinua...Joten mikä minun "elämänkatsomuksessani" on vikana?

        Pitäisikö ottaa mukaan hieman raamatullisiakin kirjoituksia raamatunpaikkalainauksineen, niin elämänkatsomukseni muuttuisi heti oikeaan suuntaan? Vai eikö sekään riittäisi?

        Entä jos alkaisin vielä puolustamaan adventismia, niin se varmaan sitten pyhittäisi kaiken sen muun sonnan, mitä päästelen suustani ja kirjoittelen tällä palstalla ja tekisi minusta tosiuskovaisen?

        Voi voi, ei taida tulla minusta oikeanlaista uskovaista...

        ps. tuo "elämänperustarpeita" ei kuvaa omaa elämänkatsomustani, vaan oli pelkkää piruilua Jarille hänen omista törkykirjoituksistaan.

        Missähän - mikä siinä piruilua on? En minä huomaa piruiluja


      • elämänperustarpeita
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Missähän - mikä siinä piruilua on? En minä huomaa piruiluja

        No et tietenkään, koska minä kirjoitan sinun omalla kielelläsi, joka on aivan normaalia ja luonnollista sinulle ja sinun hurskaalle elämänkatsomuksellesi.

        Ja nyt siitä on tullut myös aivan luonnollista ja osa adventistienkin kulttuuria, kunhan sitä vaan käyttää joku adventismille myönteinen. Muut "menevät väärään suuntaan" ja "ovat laskeneet tietoisuutensa ja henkensä tämän maailman ja katoavan ruumiin varaan".

        Adventismin valo kirkastuu päivä päivältä, mutta ainoastaan viisaat ja ymmärtäväiset käsittävät tämän.


      • elämänperustarpeita kirjoitti:

        No et tietenkään, koska minä kirjoitan sinun omalla kielelläsi, joka on aivan normaalia ja luonnollista sinulle ja sinun hurskaalle elämänkatsomuksellesi.

        Ja nyt siitä on tullut myös aivan luonnollista ja osa adventistienkin kulttuuria, kunhan sitä vaan käyttää joku adventismille myönteinen. Muut "menevät väärään suuntaan" ja "ovat laskeneet tietoisuutensa ja henkensä tämän maailman ja katoavan ruumiin varaan".

        Adventismin valo kirkastuu päivä päivältä, mutta ainoastaan viisaat ja ymmärtäväiset käsittävät tämän.

        Hep- Olen nähnyt elämäni 60- vuoden varrella urbanisoituneiden taviksien, porkkanan viljelijöiden ja taatelin tallaajienkin elämää. Myös herrojen ja jätkien elämää. Myös monensortin uskovaisten elämää.

        Uskonpuhdistuksen työ on tehty useiden protestanttisten järjestöjen toimesta. Nämä syntyivät pääasiassa Amerikan siirtolais-sataman ympärillä. Amerikka oli uskontovapaa maa, jonne Euroopasta Lutherin aloittaman uskonpuhdistuksen vainotuksi joutuneita pakeni uskonvainoja. Euroopassa keskiajan kirkko oli vahva alueittain, ja taisteli monopolistaan. Meidän kansankirkkomme on aikoinaan eronnut Ruotsin vastaavasta kirkosta. Luterilainen kirkkomme uskonpuhdistuksen juuret ovat 1500 luvun alussa. Suomen viimeinen katolinen piispa oli Arwid Kurki. Kurki vihki Ilmajoen ensimmäisen kirkon 1516. Suomen suurin katolinen piispa oli Maunu Tawast. Piispa Maunu on haudattu Turun isoon kirkkoon. Minulla ja Maunu Tawastilla on sama isä sukututkimuksen mukaan. Polveudun myös Ilmajoen nuijasodan aikaisesta kirkkoherrasta Matti Stuut Stuteuksesta. Hänet Flemingin sotilaat tappoivat nuijasodan aikana. Polveudun Flemingeissä monta sukupolvea juuri ennen marsalkan syntymää. Marsalkka Mannerheimilla ja minulla on yksi sama kantaisä Henrik Fleming. Flemingit rakensivat Suomen komeimmat kartanot, ja eräs Fleming josta polveudun oli Suomen ylituomari kuninkaan vallan aikana. - Mutta pelastava usko tarkoittaa rakkaus-suhdetta Jumalaan Jeesukseen Kristukseen. Ihmiset ovat olleet erilaisen teologian tiedon varassa em. piireissä aina


    • Dan 12:2 kuvaa ylösnousemuksia (Ilm 20:5-6, 11-15, Joh 5:29) "Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun."
      Unesta herätään ylösnousemukseen; Joh 5:28-29, 1 Kor 15:51-53.


      Uudessa testamentissa Jeesus puhui kuolleista "nukkumisena;" Matt 9:24, Mark 5:39, Joh 11:11-14. Kun Jeesus kuoli, nousi poisnukkuneiden pyhien ruumiita ylös; Matt 27:52. Stefanos nukkui pois. Apt 7:60. Myös Paavali ja Pietari nimittivät kuolemaa nukkumiseksi; 1 Tess 4:13-17, 2 Piet 3:4.


      Saar 9:5-6 opettaa; - Kuolleet eivät tiedä mitään, ettei tuonelassa ole tekoja, ajatuksia, tietoa, eikä viisautta. Kuolleiden rakkaus, viha ja kiihkonsa on mennyt eikä heillä enää koskaan ole osaa mitä tapahtuu auringon alla. (9-10) Hankkeet raukeavat kuolemassa kaikki. (Ps 146:4) "Kuolleet eivät ylistä Herraa!" (Ps 115:17)

      Kreikkalainen filosofia ja spiritismi ovat tuoneet erilaisia sielun kuolemattomuusteorioita jotka ovat pesiytyneet kristinuskoonkin. Ainoa "välitila" Raamatun mukaan on kuoleman tiedoton uni. Kuoleman unta pitää verrata Raamatun opetukseen kuolleiden herättämisestä. Kuolleita ei herätetä tietoisesta "välitilasta" vaan kuoleman tiedottomasta unesta.
      Jos uskoisimme teoriat että ihminen olisi jossakin tietoisessa välitilassa kuolemansa jälkeen tai ihminen menisi suoraan kuolemassa rangaistukseen tai ikuiseen elämään olisi Raamatun opetus ylösnousemuksesta turha ja vailla pohjaa. Viimeistä tuomiotakaan ei tarvittaisi, jos tuomio olisi toimeenpantu heti ihmisen kuoltua. (Ilm 20)

      Raamattu ei esitä kuolemattomuutta sellaisena ominaisuutena jonka ihminen omistaisi luonnostaan. Raamatussa esiintyy termejä joita on käännetty "henki" tai "sielu" mutta ainuttakaan kertaa näiden termien yhteydessä ei esiinny käsitettä "kuolematon" tai "kuolemattomuus."
      Paholainen on alusta asti valehdellut ihmistä kuolemattomaksi;
      1 Moos 3:3-5, Joh 8:44.

      Miksi Jeesuksen pitäisi tulla takaisin, (Ilm 1:7, 22:12) jos kuolleet olisivat jo taivaassa tai helvetissä?

      "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."
      (Joh.5:28-29)

      >> Raamatussa ei missään kerrota ja kuvata elämää kuoleman tilassa, eikä elämää helvetissä, sen kummemmin.

      • niinkuinsanotaan

        Kiitos Jari että jaksat vastata asiallisesti vaikka monet vain solvaavat!


      • puolueelliset.uskovaiset
        niinkuinsanotaan kirjoitti:

        Kiitos Jari että jaksat vastata asiallisesti vaikka monet vain solvaavat!

        Taidat olla puolueellinen tai sitten sinulta on jäänyt huomaamatta about 50% Jarin kirjoituksista, jotka on ihan räävitöntä paskaa. Sivistyneet ateistitkaan eivät kirjoittaisi moista sontaa.


    • Ateisti

      Kuollut mätänee ja on matojen ruokaa!

      • GrilliOnKuumana

        Ei pidä paikkaansa, vaan Minä Lusifer, kaikkien grillien isä>>>odotan päästäkseni grillaamaan teidän kuolematonta lihaanne iankaikkisesta iankaikkiseen....!!!


    • Kirjakääröt

      Ps.88:11-12 Jes.14:9

      • tjhth

        Jes 14:9 Tuonela tuolla alhaalla on kiihdyksissä, siellä odotetaan sinun tuloasi. Sinun vuoksesi on ajettu liikkeelle kuolleitten henget:


    • iankaikkisuuskysymys

      Ovatko kuolleet ateistit henkiolentoja adventtiopin mukaan?

    • Jobinpostia

      Jes.26:14 Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse, niin sinä olet heille kostanut, tuhonnut heidät ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa. Job.14:14

    • Todellinen.muisti
      • niiin

        Kari Kuuva näyttäsi olevan tässä asiassa adventistien kanssa samoilla linjoilla.


    • Ehkä pitäisi ensin kysyä, missä on ihminen ennen syntymäänsä.

      Ja sitten pitää kysyä, missä ja mikä hän on syntymänsä ja kuolemansa välisenä aikana.

      Kun nämä on ensin selvittänyt itselleen, on helpompi tajuta, mitä on kuolema.

      Missä on liekki, kun kynttilä on palanut loppuun ja sammunut? Se ei ollut hetkeäkään sama, vaan muuttui koko ajan. Ja kuitenkin me näemme sen jatkuvuuden, ikään kuin jokin olisi ja pysyisi tässä ajassa.

      Mikä tekee sinun kovasti arvostamasi yksilöllisen minuuden? Miksi sen voi ajatella olevan sama, vaikka aika juoksee?

      Vastaus on muisti. On oma muisti ja toisten muisti. Voi miten epäluotettava ja aukkoinen se muisti onkaan. Niin on myös epäluotettava ja aukkoinen se, että sinä olisit sama syntymästä tähän päivään ja aina kuolemaan asti.

      Me olemme enemmän yhtä kuin ikäviä kavereita ajatellessa haluaisimme myöntää. Ihminen syntyy, elää, ehkä tuottaa jälkeläisiä ja kuolee. Mutta ihmislaji, tämä meidän perheemme, oli ennen ja jää hänen jälkeensä. Se on elävä olento. Se on samalla osa suurempaa elävää olentoa, jossa ovat mukana eläimet, kasvit, sienet ja arkeonit.

      Ja sillä kaikella on myös alku ja loppu. Aika vain kerta kaikkiaan on sellaista.

      Yksinkertainenkin ihminen voi oivaltaa, ettei siinä ole kaikki. Mutta siitä muusta ei voi puhua, koska kielemme ei ylety siihen. Niinpä on parempi vaieta, samalla kun voi tietää, ymmärtää ja tyyntyä.

      • "Ehkä pitäisi ensin kysyä, missä on ihminen ennen syntymäänsä.

        Ja sitten pitää kysyä, missä ja mikä hän on syntymänsä ja kuolemansa välisenä aikana.

        Kun nämä on ensin selvittänyt itselleen, on helpompi tajuta, mitä on kuolema."

        Hieno aloitus kommentillesi.

        Vastauksena, kuolema on sitä kun täällä hyrräävät enää vain karhukaiset. ;)


      • Jobintodistus

        Job ei oman todistuksensa mukaan ole tyhjiin hävinneenä?

        Job 19:26. Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan,
        27. saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa.


      • eiadventtiannihilaatio

        Paavalikin oli annihilaatiosta ulkona kuin lumiukko.

        8. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö (2. Kor. 5:8).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe