Kilpailevat kristityt ja ekumenia

Kristityt ovat jakaantuneet "lukemattomiin" lahkoihin, suuntauksiin, tunnustuksiin, seurakuntiin ja kirkkokuntiin. Nämä kilpailevat keskenään jäsenistä ja osa tuomitsee eri tavalla uskovat "kristityt" kadotukseen, mutta osa harrastaa kristittyjen yhteyttä, jossa pidetään "Jumalan lapsina" tai "seurakuntaan" kuuluvina kaikkien eri suuntausten "kristittyjä" opillisista eroista huolimatta. Pisimmälle ekumeniassa menneet pyrkivät uskontojen synkretismiin, jolloin saman Jumalan lasten "perheen" jäseninä pidetään kaikkia niitä, jotka uskovat jonkinlaiseen jumaluuteen, jumaliin tai Jumalaan - tai kenties pelkästään ihmisyyteen, jossa noudatetaan tiettyjä moraalisia tai eettisiä sääntöjä ja ollaan suvaitsevia "eri tavalla uskovia" kohtaan.

Ateistit poikkeavat kaikkien uskontojen kannattajista ja ekumeenikoista siten, että kaikki ateistit ovat yhtä keskenään vailla erimielisyyksiä ja se näkyy siinä, että ateistit eivät ole hajaantuneet lahkoihin, suuntauksiin tai puolueisiin niin kuin kristityt ja eri uskontojen edustajat. Toki tärkein ero uskovaisiin nähden on se, että ateistit eivät usko mihinkään yliluonnolliseen tai jumaliin, joista ei todistetta ole ja koska mitään todisteita sellaisista asioista ei ole voitu koskaan esittää, eivät ateistit pidä niitä totena. Jos todisteita voitaisiin esittää, niin silloinkaan ateistit eivät uskoisi vaan pitäisivät totena todistettuja asioita.

Ateisti on siis henkilö, joka ei usko ja se on yhteistä kaikille ateisteille, niin että mitään hajaannusta ei ateistien keskuudessa pääse syntymään. Me olemme yhtä - täydellisesti.

45

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12____13

Raamattua mies lukee iltasatunaan ennen nukkumaan menoa vuoteessaan.

• Eihän ateismissa ole kyse kuin yhdestä kysymyksestä, onko jumala/jumalat olemassa vai ei kun taas eri uskonnoissa on kyse kokonaisista maailmankatsomuksista. Ateisteja ei yhdistä mikään muu kuin jumaluskon puute, muuten poliittiset ja moraaliset käsitykset voivat olla hyvinkin pahasti ristiriidassa keskenään. Ja siitä uskon puutteestakin on erilaisia aste-eroja kuten positiivinen ja negatiivinen ateismi.

• Plussasin kirjoitustasi, mutta jälleen kerran esitän eriävän mielipiteeni yhteen asiaan: ateismi ei ole mitään puutetta tai puuttumista.

Väite, että ateismi olisi uskon puutetta tai puuttumista on yhtä hullu, kuin sanoa että ihmiseltä puuttuu suomut, tai lohikäärmeen kyky hönkiä tulta, tms.

• kekek-kekek kirjoitti:

Plussasin kirjoitustasi, mutta jälleen kerran esitän eriävän mielipiteeni yhteen asiaan: ateismi ei ole mitään puutetta tai puuttumista.

Väite, että ateismi olisi uskon puutetta tai puuttumista on yhtä hullu, kuin sanoa että ihmiseltä puuttuu suomut, tai lohikäärmeen kyky hönkiä tulta, tms.

Sehän on ihan suora käännös sanoista 'a' ja 'teismi'.

• ageless_stranger kirjoitti:

Sehän on ihan suora käännös sanoista 'a' ja 'teismi'.

Kirjain a on etuliite, joka on liitetty sanaan teismi ja niin on saatu teismin vastakohta kreikankielen sääntöjen mukaan, josta kielestä tuo sana on johdettu. Onko ateismi sitten "uskon puutetta" vai "uskon vastakohta" on asia, josta voimme keskustella aikuisten tavoin. Tahdotteko?

• Moi, ’a-true-friendly-atheist’. Yksinäinen viikonloppu alkamassa?

• Luulin sinun kirjoittaneen ranskaksi "moi" (muaa), mutta sehän oli pelkkä "moi!" ihan suomenkilellä. Olisikin ollut ihme, jos olisit osannut ranskaa amispojan taidoillasi... mutta vastaukseksi kysymykseesi: trohättan en ole minä. Mikä lie ateisti tai hihhuli hän...

Niin - minä en ole yksin vaan koko perheeni ja sukuni olemme koolla yhtä aikaa sukumme maatilalla. Me syömme ja juomme hyvin, minkä ohella keskustelemme asiallisesti erilaisista uskomuksista ja ateismista, joka on meidän kaikkien vakaumus - syvällisen ja pitkään harkitun pohdiskelun ja tutkimisen tuloksena.

• a-true-friendly-atheist kirjoitti:

Luulin sinun kirjoittaneen ranskaksi "moi" (muaa), mutta sehän oli pelkkä "moi!" ihan suomenkilellä. Olisikin ollut ihme, jos olisit osannut ranskaa amispojan taidoillasi... mutta vastaukseksi kysymykseesi: trohättan en ole minä. Mikä lie ateisti tai hihhuli hän...

Niin - minä en ole yksin vaan koko perheeni ja sukuni olemme koolla yhtä aikaa sukumme maatilalla. Me syömme ja juomme hyvin, minkä ohella keskustelemme asiallisesti erilaisista uskomuksista ja ateismista, joka on meidän kaikkien vakaumus - syvällisen ja pitkään harkitun pohdiskelun ja tutkimisen tuloksena.

"Niin - minä en ole yksin vaan koko perheeni ja sukuni olemme koolla yhtä aikaa sukumme maatilalla."

Hyvä juttu. Viimeksi valmistit sisäfilepihviä ja sienimuhennosta tyttärellesi ja Ameriikan vävyllesi. Taisi jäädä vävypojan kanssa seurustelu melko vähiin tuona viikonloppuna, sen verran maanisesti trollasit palstalla koko viikonlopun. Taitaa tyttäresi ja vävypoikasi olla mielikuvitusta, kuten vaimosi ja koko sukusi maatila.

PS. Edelleen tuo kirjoitustyyli paljastaa sinut. Alkaa maaninen trollaaminen 'luojan olemattomuudesta ei yhtään todistetta' jne. etkä malta pysyä pois adventismi -palstalta. Trohättan -nimimerkki on tänään perustettu, sarkasmi on vähän hienovaraisempaa kuin sinulla aiemmin mutta edelleen sen alta pilkottaa yksinkertainen ja typerä uskovainen.

Luulin sinun kirjoittaneen ranskaksi "moi" (muaa), mutta sehän oli pelkkä "moi!" ihan suomenkilellä. Olisikin ollut ihme, jos olisit osannut ranskaa amispojan taidoillasi... mutta vastaukseksi kysymykseesi: trohättan en ole minä. Mikä lie ateisti tai hihhuli hän...

"trohättan en ole minä. Mikä lie ateisti tai hihhuli hän..."

Joo joo. Miksi ryntäsit paikalle 25 minuutissa minun kommentistani kun sitä ennen olet malttanut kuitenkin pysyä kokonaisen viikon trollaamatta? Ettei nyt vain sattunut olemaan nikinvaihto-operaatio käynnissä ja luulit peitteleväsi jälkiä ryntäämällä paikalle 'a-true-friendly-atheistina' mutta typeryyksissäsi paljastit, että 'trohättan' ja 'a-true-friendly-atheist' käyttävät samaa konetta ja ovat sama henkilö.

• Trollitveks
        poIeemikko kirjoitti:

Joo joo. Miksi ryntäsit paikalle 25 minuutissa minun kommentistani kun sitä ennen olet malttanut kuitenkin pysyä kokonaisen viikon trollaamatta? Ettei nyt vain sattunut olemaan nikinvaihto-operaatio käynnissä ja luulit peitteleväsi jälkiä ryntäämällä paikalle 'a-true-friendly-atheistina' mutta typeryyksissäsi paljastit, että 'trohättan' ja 'a-true-friendly-atheist' käyttävät samaa konetta ja ovat sama henkilö.

Hahhahhaaa!!! Yllättäen molemmat trollit vaikenivat. Voi helvetti, kuinka tyhmiä jotkut uskovaiset ovat. Tällä kertaa trolli kompastui omaan näppäryyteensä. Toivottavasti ei kumpaakaan nähdä täällä enää.

• poIeemikko kirjoitti:

Sillä ei ole merkitystä kuinka pian jonkun toisen henkilön kirjoittamisen jälkeen minä ilmestyn paikalle ja kommentoin jotakin keskustelua. Se voi olla 25 minuuttia, 2,5 tuntia tai pidempi aika, mutta oikeudessa tällaiset sattumat eivät todista yhtään mitään. Miksi ne todistaisivat tällaisella amispoikien kansoittamalla keskustelupalstalla? No, amispoikien mielikuvituksessa...

Oletetaan, että voisit todistaa viestien olevan peräisin samasta IP-osoitteesta ja samalta tietokoneelta: todistaisiko se sen, että kirjoittajia on yksi ainoa? Ei tietenkään. Moni eri henkilö voi käyttää samaa tietokonetta. Tämäkään todiste ei riittäisi oikeudessa, mutta amispojalle riittää se, mikä saa pään sekaisin näin perjantai-iltana. Taisi yksi sellainen tuossa jo riemuita siitä, että molempien trollien takana oleva nikki katosi paikalta, kun oli poissa... hetken.

• trollhättan
        poIeemikko kirjoitti:

"Niin - minä en ole yksin vaan koko perheeni ja sukuni olemme koolla yhtä aikaa sukumme maatilalla."

Hyvä juttu. Viimeksi valmistit sisäfilepihviä ja sienimuhennosta tyttärellesi ja Ameriikan vävyllesi. Taisi jäädä vävypojan kanssa seurustelu melko vähiin tuona viikonloppuna, sen verran maanisesti trollasit palstalla koko viikonlopun. Taitaa tyttäresi ja vävypoikasi olla mielikuvitusta, kuten vaimosi ja koko sukusi maatila.

PS. Edelleen tuo kirjoitustyyli paljastaa sinut. Alkaa maaninen trollaaminen 'luojan olemattomuudesta ei yhtään todistetta' jne. etkä malta pysyä pois adventismi -palstalta. Trohättan -nimimerkki on tänään perustettu, sarkasmi on vähän hienovaraisempaa kuin sinulla aiemmin mutta edelleen sen alta pilkottaa yksinkertainen ja typerä uskovainen.

Minä en usko mitään, joten en ole uskovainen.

• troIlhättan
        poIeemikko kirjoitti:

Minäkään en usko mitään, joten en ole uskovainen.

• trolIhättan
        troIlhättan kirjoitti:

No nythän meitä on jo ainakin kolme, jotka emme usko mitään, joten me emme ole uskovaisia.

• Minä en kirjoittanut tuota viestiä, jonka poieemikko kirjoitti. Hän on plagioinut nikkini muuttamalla pienen l-kirjaimen isoksi i-kirjaimeksi. Sen seurauksena nimimerkit näyttävät samalta, mutta ovat eri nimimerkkejä ja eri henkilö kirjoittaa ne.

Vai osaatko erottaa pelkän ulkonäön perusteella toisistaan sanat poleemikko ja poIeemikko? Ensimmäinen on poleemikko ja toinen on poieemikko.

Kun poieemikko kirjoittaa plagioidulla nikillään, niin hän rikkoo netikettiä vastaan, mutta tämän palstan ylläpito ja kaikki ateistit pitävät sitä hyväksyttävänä tekona. Ainoastaan yksi tosi ystävällinen ateisti on tuominnut tuollaisen teon, mutta kaikki muut ovat hyväksyneet sen vaikenemalla asiasta.

Tämä vahvistaa näkemystäni ateisteista: heidän joukossaan ei ole yhtä ainoata sellaista ihmistä, joka toimisi moraalisesti ja eettisesti korkealla tavalla. Läpimätää ihmisroskaa koko sakki ja häpeäksi koko ihmiskunnalle. Onneksi evoluutio poistaa heidät keskuudestamme sitä kautta, että he lisääntyvät kaikkein hitaimmin eikä valheellinen propagandakaan lisää heidän määräänsä muualla kuin täällä takapajulassa.

• poIeemikko kirjoitti:

Olen nimimerkki poleemikko enkä kirjoittanut tuota viestiä, jonka nikkini plagioinut henkilö (poieemikko) kirjoitti. On hienoa, että kaikki ateistit antavat kuorossa hyväksyntänsä tämän nikkivarkaan teoille. Se kertoo paljon arvon ateisteista - ihmisroskasta, joka pitäisi poistaa suomi24 foorumilta.

• poIeemikko kirjoitti:

Minä en kirjoittanut tuota viestiä, jonka nikkini plagioinut poieemikko kirjoitti. On hienoa, että kaikki palstan ateistit hyväksyvät vaitiolollaan sen, mitä kyseinen henkilö tekee. Se todistaa sen, että kaikki ateistit ovat samanlaisia: vailla moraalia ja eettisyyttä, joka on ominaista vain deisteille ja ehkä valituille teisteille. Heidän joukossaan on muutama poikkeus, mutta ateistien joukossa ei yhtäkään, joten voimme vahvistaa säännön ilman poikkeusta. Ateisti on moraalisesti ja eettisesti paha ihminen eikä muuten voisikaan olla.

Sillä ei ole merkitystä kuinka pian jonkun toisen henkilön kirjoittamisen jälkeen minä ilmestyn paikalle ja kommentoin jotakin keskustelua. Se voi olla 25 minuuttia, 2,5 tuntia tai pidempi aika, mutta oikeudessa tällaiset sattumat eivät todista yhtään mitään. Miksi ne todistaisivat tällaisella amispoikien kansoittamalla keskustelupalstalla? No, amispoikien mielikuvituksessa...

Oletetaan, että voisit todistaa viestien olevan peräisin samasta IP-osoitteesta ja samalta tietokoneelta: todistaisiko se sen, että kirjoittajia on yksi ainoa? Ei tietenkään. Moni eri henkilö voi käyttää samaa tietokonetta. Tämäkään todiste ei riittäisi oikeudessa, mutta amispojalle riittää se, mikä saa pään sekaisin näin perjantai-iltana. Taisi yksi sellainen tuossa jo riemuita siitä, että molempien trollien takana oleva nikki katosi paikalta, kun oli poissa... hetken.

"Sillä ei ole merkitystä kuinka pian jonkun toisen henkilön kirjoittamisen jälkeen minä ilmestyn paikalle ja kommentoin jotakin keskustelua."

Älä jauha paskaa. Sinä et ole malttanut seitsemän päivää pelkästään stalkata ateismipalstaa ja kun nimesi mainitaan niin ryntäät paikalle kommentoimaan. Huomaa nyt pelle se, ettei hälytys tullut sinun nikille vaan 'trohättanille'. Koska te olette yksi ja sama henkilö, päätit tulla "laittamaan Poleemikon ojennukseen", mutta tolloudessasi kompastuit omaan näppäryyteesi.

• poleemikko kirjoitti:

Minä en kirjoittanut tuota viestiä, jonka poieemikko kirjoitti. Hän on plagioinut nikkini muuttamalla pienen l-kirjaimen isoksi i-kirjaimeksi. Sen seurauksena nimimerkit näyttävät samalta, mutta ovat eri nimimerkkejä ja eri henkilö kirjoittaa ne.

Vai osaatko erottaa pelkän ulkonäön perusteella toisistaan sanat poleemikko ja poIeemikko? Ensimmäinen on poleemikko ja toinen on poieemikko.

Kun poieemikko kirjoittaa plagioidulla nikillään, niin hän rikkoo netikettiä vastaan, mutta tämän palstan ylläpito ja kaikki ateistit pitävät sitä hyväksyttävänä tekona. Ainoastaan yksi tosi ystävällinen ateisti on tuominnut tuollaisen teon, mutta kaikki muut ovat hyväksyneet sen vaikenemalla asiasta.

Tämä vahvistaa näkemystäni ateisteista: heidän joukossaan ei ole yhtä ainoata sellaista ihmistä, joka toimisi moraalisesti ja eettisesti korkealla tavalla. Läpimätää ihmisroskaa koko sakki ja häpeäksi koko ihmiskunnalle. Onneksi evoluutio poistaa heidät keskuudestamme sitä kautta, että he lisääntyvät kaikkein hitaimmin eikä valheellinen propagandakaan lisää heidän määräänsä muualla kuin täällä takapajulassa.

"Minä en kirjoittanut tuota viestiä, jonka poieemikko kirjoitti."

Katos perkele, toinenkin multinikki ryntäsi paikalle yli kuukauden hiljaiselon jälkeen. Kaikkihan tietävät, että sinä olet sama trollaava pelle kuin 'a-true-friendly-atheist' ja nyt yhdistit itsesi myös 'trohättaniin'.

• poleemikko kirjoitti:

Minä en kirjoittanut tuota viestiä, jonka poieemikko kirjoitti. Hän on plagioinut nikkini muuttamalla pienen l-kirjaimen isoksi i-kirjaimeksi. Sen seurauksena nimimerkit näyttävät samalta, mutta ovat eri nimimerkkejä ja eri henkilö kirjoittaa ne.

"Läpimätää ihmisroskaa koko sakki ja häpeäksi koko ihmiskunnalle."

Minä olen Jumalan tuuli, joka lakaisee kaltaisesi roskat pois. Ilman trollaamistasi minuakaan ei olisi.

• trollhättan kirjoitti:

Minä en usko mitään, joten en ole uskovainen.

Miksi et ole rekisteröinyt nimimerkkiäsi trollhättan?

• troIlhättan kirjoitti:

Miksi et ole rekisteröinyt nimimerkkiäsi troIlhättan?

• trolIhättan kirjoitti:

No nythän meitä on jo ainakin kolme, jotka emme usko mitään, joten me emme ole uskovaisia.

Miksi et ole rekisteröinyt nimimerkkiäsi trolIhättan?

• poIeemikko kirjoitti:

"Sillä ei ole merkitystä kuinka pian jonkun toisen henkilön kirjoittamisen jälkeen minä ilmestyn paikalle ja kommentoin jotakin keskustelua."

Älä jauha paskaa. Sinä et ole malttanut seitsemän päivää pelkästään stalkata ateismipalstaa ja kun nimesi mainitaan niin ryntäät paikalle kommentoimaan. Huomaa nyt pelle se, ettei hälytys tullut sinun nikille vaan 'trohättanille'. Koska te olette yksi ja sama henkilö, päätit tulla "laittamaan Poleemikon ojennukseen", mutta tolloudessasi kompastuit omaan näppäryyteesi.

Minä en ole kirjoittanut tuota viestiä, jonka nikkini varastanut ATEISTI on varastanut muuttamalla sen muotoon poieemikko (pieni l-kirjain on vaihdettu isoon i-kirjaimeen, minkä johdosta nimimerkit muistuttavat ulkonäöltään toisiaan: poleemikko ja poIeemikko).

Koska yksikään ateisti ei ole tuominnut kyseisen ATEISTIN toimintaa, on se todiste siitä, että KAIKKI palstan ateistit hyväksyvät hänen toimintansa ja toisen (uskovaisen) nikin varastamisen (plagioinnin). Se kertoo paljon siitä, millaisia KAIKKI ateistit ovat ilman yhtä ainoaa poikkeusta. Ei ole kehumista moraalin ja eettisyyden kannalta... evoluution tuottamaa ihmisroskaa siis.

• poIeemikko kirjoitti:

"Minä en kirjoittanut tuota viestiä, jonka poieemikko kirjoitti."

Katos perkele, toinenkin multinikki ryntäsi paikalle yli kuukauden hiljaiselon jälkeen. Kaikkihan tietävät, että sinä olet sama trollaava pelle kuin 'a-true-friendly-atheist' ja nyt yhdistit itsesi myös 'trohättaniin'.

Minä en kirjoittanut tuota viestiä, mutta on hienoa huomata, miten KAIKKI ATEISTIT hyväksyvät uskovaisen nikin varastamisen ja sen käytön uskovaista vahingoittavalla tavalla. Tämähän ei ole mikään uutinen, sillä se oli kaikkien moraalisesti ja eettisesti käyttäytyvien ihmisten tiedossa jo ennen tätä.

• poIeemikko kirjoitti:

"Läpimätää ihmisroskaa koko sakki ja häpeäksi koko ihmiskunnalle."

Minä olen Jumalan tuuli, joka lakaisee kaltaisesi roskat pois. Ilman trollaamistasi minuakaan ei olisi.

Trollaaja syyttää trollaamisesta toista henkilöä, jonka nikin hän on varastanut. Tyypillistä ATEISTILLE ja KAIKKI ATEISTIT hyväksyvät hänen toimintansa tällä palstalla. Ei yhtä ainoaa poikkeusta, joka tuomitsisi moisen käytöksen. Paitsi uskovaisten langettama tuomio...

• poleemikko kirjoitti:

Minä en kirjoittanut tuota viestiä, mutta on hienoa huomata, miten KAIKKI ATEISTIT hyväksyvät uskovaisen nikin varastamisen ja sen käytön uskovaista vahingoittavalla tavalla. Tämähän ei ole mikään uutinen, sillä se oli kaikkien moraalisesti ja eettisesti käyttäytyvien ihmisten tiedossa jo ennen tätä.

Minä en kirjoittanut tuota viestiä vaan kirjoittaja on hullu uskovainen, joka tekeytyy false-flag operaatiossaan ateistiksi ja yrittää horjuttaa ateistien uskottavuutta. Tämä multinikki kirjoittaa nimimerkeillä 'Poleemikko', 'a-true-frindly-atheist', 'trohättan', 'cretu' eri muunnoksineen ja 'deity-unknown'.

• poIeemikko kirjoitti:

Minä en kirjoittanut tuota viestiä vaan kirjoittaja on hullu uskovainen, joka tekeytyy false-flag operaatiossaan ateistiksi ja yrittää horjuttaa ateistien uskottavuutta. Tämä multinikki kirjoittaa nimimerkeillä 'Poleemikko', 'a-true-frindly-atheist', 'trohättan', 'cretu' eri muunnoksineen ja 'deity-unknown'.

Miksi plagioit toisen nimimerkkiä?

Mikä on tavoitteesi?

Osoitatko käytökselläsi esimerkkiä siitä, millainen ihminen ateisti on?

Olen toinen ateisti, joka tuomitsee sinun käyttäytymisesi. Olet säälittävä ihmisroska, joka pitäisi poistaa suomi24 foorumilta.

Valitsin nikkini siten, että et voi plagioida sitä. Olisit voinut plagioida nikin Trollhättan, mutta koska tiesin sen mahdolliseksi ja että teet sen satavarmasti, niin valitsin tämän paremman nikin, joka kuvaa minua paremmin kuin nimimerkki Trollhättan.

• trohättan kirjoitti:

Miksi plagioit toisen nimimerkkiä?

Mikä on tavoitteesi?

Osoitatko käytökselläsi esimerkkiä siitä, millainen ihminen ateisti on?

Olen toinen ateisti, joka tuomitsee sinun käyttäytymisesi. Olet säälittävä ihmisroska, joka pitäisi poistaa suomi24 foorumilta.

Valitsin nikkini siten, että et voi plagioida sitä. Olisit voinut plagioida nikin Trollhättan, mutta koska tiesin sen mahdolliseksi ja että teet sen satavarmasti, niin valitsin tämän paremman nikin, joka kuvaa minua paremmin kuin nimimerkki Trollhättan.

Katos, trohättan astui kuvioihin, menikö Poleemikko tauolle?

"Olen toinen ateisti, joka tuomitsee sinun käyttäytymisesi. Olet säälittävä ihmisroska, joka pitäisi poistaa suomi24 foorumilta."

Totta kai tuomitset minut ja ihan täsmälleen samoilla sanoilla kuin multinikkeilevä sivupersoonasi.

"Valitsin nikkini siten, että et voi plagioida sitä."

Huomasin, otit opiksi Poleemikko -nikistä. Uskovainen typeryskin näköjään oppii jotain.

• poIeemikko kirjoitti:

Katos, trohättan astui kuvioihin, menikö Poleemikko tauolle?

"Olen toinen ateisti, joka tuomitsee sinun käyttäytymisesi. Olet säälittävä ihmisroska, joka pitäisi poistaa suomi24 foorumilta."

Totta kai tuomitset minut ja ihan täsmälleen samoilla sanoilla kuin multinikkeilevä sivupersoonasi.

"Valitsin nikkini siten, että et voi plagioida sitä."

Huomasin, otit opiksi Poleemikko -nikistä. Uskovainen typeryskin näköjään oppii jotain.

Tuotat kunniaa ateisteille, joten jatka trollaamistasi poieemikko. Sinua voi vain ihailla.

• samoin

Olen ateisti.
      Arvostan uskovaisia ja heidän vakaumustaan yhtä paljon kuin uskovaiset minua ja minun vakaumustani.
      Kohtelen uskovaisia samoin kuin he kohtelevat minua.
      Mitä mieltä olitkaan minusta ja ateismista ?

• Läpimätää ihmisroskaa koko sakki ja häpeäksi koko ihmiskunnalle. Onneksi evoluutio poistaa heidät keskuudestamme.

• poIeemikko kirjoitti:

Läpimätää ihmisroskaa koko sakki ja häpeäksi koko ihmiskunnalle. Onneksi evoluutio poistaa heidät keskuudestamme.

Minä en kirjoittanut tuota viestiä. Nimimerkkini varastanut ATEISTI kirjoitti sen (poieemikko).

On tieteellinen fakta, että ateismi katoaa ihmiskunnasta ellei se suo kannattajilleen valintaetua. Ateistit lisääntyvät paljon hitaammin kuin uskovaiset ja koska heidän propagandansa ei käännytä riittävän nopeasti uskovaisia ateisteiksi, on todennäköistä, että ateistit katoavat maapallolta tulevina vuosisatoina. Se, että sanoin ateisteja ihmisroskaksi, on tarkoituksellinen provo, jolla mittaan tiettyä asiaa...

• poleemikko kirjoitti:

Minä en kirjoittanut tuota viestiä. Nimimerkkini varastanut ATEISTI kirjoitti sen (poieemikko).

On tieteellinen fakta, että ateismi katoaa ihmiskunnasta ellei se suo kannattajilleen valintaetua. Ateistit lisääntyvät paljon hitaammin kuin uskovaiset ja koska heidän propagandansa ei käännytä riittävän nopeasti uskovaisia ateisteiksi, on todennäköistä, että ateistit katoavat maapallolta tulevina vuosisatoina. Se, että sanoin ateisteja ihmisroskaksi, on tarkoituksellinen provo, jolla mittaan tiettyä asiaa...

Katos perkele kun sinä trollaat niin nimimerkit 'trohättan' ja 'a-true-friendly-atheist' ovat hiljaa. Hmmm...sattumaako? Ei suinkaan, te kaikki olette sama henkilö. Et pysty trollaamaan kolmena henkilönä yhtäaikaa paskahousu.

• poleemikko kirjoitti:

Miksi aktivoiduit yli kuukauden hiljaiselon jälkeen ja samalla hetkellä multinikkisi vaikenivat?

• En ole mitään mieltä sinusta, koska en tunne sinua, mutta ateismista minulla on mielipide samoin kuin uskovaisista ja eri uskontojen kannattajista. Jos he ovat uhkailleet sinua helvetin tuomiolla tai kohdelleet sinua jollakin muulla tavalla väärin, niin ymmärrän sen, mikäli olet kiukkuinen heitä kohtaan. Jos ole tehnyt vääryyttä tai olet perverssi tai muuta sellaista, ja joku uskovainen on sinua sen vuoksi arvostellut tai moittinut ja olet siitä vihainen, niin sitten olen niiden uskovaisten puolella, jotka ovat aivan syystä sinua moittineet. Kaikki, mitä ihmiset tekevät tai uskottelevat olevansa, ei ole oikein.

• "Ateisti on siis henkilö, joka ei usko ja se on yhteistä kaikille ateisteille, niin että mitään hajaannusta ei ateistien keskuudessa pääse syntymään. Me olemme yhtä - täydellisesti"

Kaikissa uskonnoissa tiedetään, että Jumala on olemassa ja siinä mielessä kaikki ne muodostavat yhtenäisen joukon.
      Myös ateistit tietävät sisimmässään, että Jumala on olemassa, koska Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle riittävästi tietoa itsestään, ettei kukaan rehellinen ihminen voi kiistää Hänen olemassaoloaan. Kaikki ihmiset eivät hain halua alistua Jumalan auktoriteetin alle ja siitä syystä kieltävät Jumalan olemassaolon.

On kuitenkin parempi uskoa ja tunnustaa Jumalan olemassaolo, olla uskossa ja mennä iankaikkiseen elämään Jumalan valtakuntaan, vaikka hajanaisena ryhmänä, kuin yhtenäisenä ryhmänä kieltää Jumalan olemassaolo ja mennä sen seurauksena iankaikkiseen kadotukseen.

Tästä syystä kenenkään ei kannata olla ateisti, vaan uskova.

• Minä olen ateisti eikä Jumala ole antanut minulle mitään tietoa itsestään. Väitteesi on siten ilmiselvästi väärä tai ainakin kyseenalainen, koska yksi poikkeus on tuonut itsensä julki.

• Taitaa aloittaja taas olla Nedda uudella nimimerkillä.

• ei-kirj

Minä en ole Nedda.

• Niiin

Kun vanhaksi elää ja tapaa monia ihmisiä,niin vastaan tulee aika ajoin ateisteja ,oman kertomuksen mukaan eivät usko Jumalaan.
      Mutta mutta kun keskustelee heidän kanssa käy ilmi että he ovat ensin määritelleet Jumalan ja sen jälkeen sanovat etteivät usko siihen.
      Eli aika vieras ajatus että jos en tunne jotain niin en usko siihen.
      Ajattelen ihmisellä olevan haluttomuus tai halu uskoa .
      Kristinuskon tietämys on ihmisillä aika vähillä tiedoilla ,kaikkea väitetään ja ei edes vaivauduta tutkimaan.
      Kristinusko ei ole uskonto

• "Eli aika vieras ajatus että jos en tunne jotain niin en usko siihen.
        Ajattelen ihmisellä olevan haluttomuus tai halu uskoa .
        Kristinuskon tietämys on ihmisillä aika vähillä tiedoilla ,kaikkea väitetään ja ei edes vaivauduta tutkimaan."

Eli sinun pitää olla tonttulogian maisteri, että voit olla uskomatta tonttuihin? Melkoisen aivopierun ripuloit.

• Kristinusko on uskonto kaikkien järjellisten kriteerien mukaan. Sanoilla kikkailu on aina kuulunut eräiden porukoiden kaanaankieleen ja se on näköjään parin viimeisen vuosikymmenen aikana vain pahentunut.

Minä olen tullut uskoon ja kasvanut vasta sen jälkeen pitkän prosessin kautta ateismiin. Tunsin kristillisyyden ja sen eri suuntaukset parikymmentä vuotta sitten paremmin kuin useimmat uskoviksi itseään mainostavista. Kaikkien kotimaisten herätysliikeiden tärkeimmät kirjat on tullut luetuksi Lestadiuksen postillasta lähtien. Nyt tuntuu, että jopa silloinen hengllinen kotini, viidesläisyys, on vääristymässä minulle tuntemattomaksi.

• Harri Veijonen on tunnettu suomalainen profeetta. En lue hänen juttujaan, koska tiedän ne roskaksi. On kuitenkin kivaa, että Harri tuli kirjoittamaan tänne. Saadaan vähän väriä ja elämää muuten niin kuolleeseen palstaan. Ai niin - palstahan olisi täysin kuollut ja tylsä ilman minun panostani siihen! Ellen kirjoittaisi täällä, niin monien "nukkuvien ateistien" elämä olisi tylsää. Nyt he saavat virtaa elämäänsä lukemalla monia viestejäni ja vastaamalla niihin. Viestini ovat kuin huumetta, jota nämä palstan ateistit kaipaavat ja toivovat saavansa sitä lisään.

Miltä tuntuu lukea totuudelllista proosaa?

• MustaTuntuuSano

Miksi kirjoitat useilla nikeillä? Ei se mitään hyödytä, koska ylimielinen itserakkautesi paistaa kirjoituksistasi kuin Naantalin aurinko. Nikkien vaihto antaa sinusta vielä hölmömmän kuvan kuin tyhjäpäinen mölinä yhdellä nikillä.

Miltä tuntuu olla itserakas moukka?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2338
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1597
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1255
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1164
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1128
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1028
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1014
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe