Itseäni Herra auttaa päivittäin monin tavoin. Jos auton avaiment ovat hukassa, rukoilen vain pikaisesti Jumalaa ja kas, Hän osoittaa ne minulle siten, että esim. jalkani osuu sohvan reunan alle piiloon menneisiin avaimiin. Tai Herra järjestää minulle parhaiten sopivan renkaiden vaihtoajan, kun soitan liikkeeseen rukoiltuani ensin. Olen joskus kokeillut selvitä tällaisista tilanteista ilman rukoilua ja ei siitä mitään ole tullut, lopulta on ollut pakko rukoilla, että asia on järjestynyt.
Mutta miten on teillä ateisteilla, kun teillä ei ole tätä mahdollisuutta helpottaa elämäänne? Veikkaan, että ivallisuutenen uskontoja kohtaan johtuu juuri elämänne vaikeudesta ja kateudesta, koska kritityillä menee paremmin. Teilläkin voisi mennä, mutta itsepäisyyttänne ette halua antaa Jumalalle edes mahdollisuutta vaikuttaa elämäänne.
Kuinka ateistit selviävät arjesta?
42
573
Vastaukset
- sgjklgkl
Ateismi luo vain valheellista turvallisuuden tunnetta siitä, että olisi olemassa järkeviä ja rationaalisesti ajattelevia ihmisiä, vaikka todistettavasti suurin osa ihmisistä on järkevään ajatteluun kykenemättömiä uskonnollisia sekopäitä.
- q.v
Aloittajan kannattaisi mennä heti lasten syöpäosastolle rukoilemaan leukemialapset terveeksi.
- Suurempi_Herra
Minuakin Herra auttaa päivittäin imuroimalla, käymällä kaupassa ja laittamalla ruokaa ja kaiken pääteeksi käy puolestani paskalla!
- Suurempi.Voima
Oletkos se sänhyllään mahkoleva Luhrelainen, joka kännissä vetää imuriinsa mällit?
- Suurempi_Herra
Herra auttaa myös kyttäämällä kerrostaloja ja keksimällä kekseliästä kirjoittettavaa tänne nettiin, aina kun vain ehdin sen tekemmän kello 17.30 (talviaikani vaihtui juuri). herra auttaa minua näin puolustamaan ateismia kaikki trolleja vastaan.
Minun avaimeni eivät itsekseen mene piiloon. Löydän ne sieltä, mihin ne olen jättänytkin. Myös rengasliikkeeseen voi varata puhelimitse ajan ennakkoon.
Jos perusteesi uskomisen paremmuuteen on tuo, niin Jumalan tarpeellisuus katoaa pienellä järjestelmällisyydellä ja kohtuullisella järjen käytöllä. Olen itse pärjäillyt rukoilematta vuosikausia. Johtusikohan ihan vaan terveestä maalaisjärjestä?"Jos perusteesi uskomisen paremmuuteen on tuo, niin Jumalan tarpeellisuus katoaa pienellä järjestelmällisyydellä ja kohtuullisella järjen käytöllä. Olen itse pärjäillyt rukoilematta vuosikausia. Johtusikohan ihan vaan terveestä maalaisjärjestä
Rakkaudessaan Jumala on antanut ateisteillekin järjen. Näin ateistikin voi Jumalan ansiosta pärjätä arkisissa asioissa.- Mark.luuvitonen
Mark5 kirjoitti:
"Jos perusteesi uskomisen paremmuuteen on tuo, niin Jumalan tarpeellisuus katoaa pienellä järjestelmällisyydellä ja kohtuullisella järjen käytöllä. Olen itse pärjäillyt rukoilematta vuosikausia. Johtusikohan ihan vaan terveestä maalaisjärjestä
Rakkaudessaan Jumala on antanut ateisteillekin järjen. Näin ateistikin voi Jumalan ansiosta pärjätä arkisissa asioissa.Miksei Jumala ole rakkaudessaan antanut sinulle yhtä paljon?
- RaamatunLainaus
"Ja katso, silloin tuli Herran eteen yksi vähimmistä veljistä, joka oli saanut kasteessa nimekseen Mark. Ja veli kysyi Herralta: Herra, mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu? Ja Herra kosketteli Markia sanoen: Veli Mark, onko niin, ettei niittää voi sieltä, mihin koskaan ei kylvetty?"
Paavalin kirje idiotalaisille 16:2 - asgasdfg
Mark5 kirjoitti:
"Jos perusteesi uskomisen paremmuuteen on tuo, niin Jumalan tarpeellisuus katoaa pienellä järjestelmällisyydellä ja kohtuullisella järjen käytöllä. Olen itse pärjäillyt rukoilematta vuosikausia. Johtusikohan ihan vaan terveestä maalaisjärjestä
Rakkaudessaan Jumala on antanut ateisteillekin järjen. Näin ateistikin voi Jumalan ansiosta pärjätä arkisissa asioissa.Mutta tuohon jumalaan uskova siis ei pärjää? Näinhän aloittaja totesi.
Mark5 kirjoitti:
Rakkaudessaan Jumala on antanut ateisteillekin järjen. Näin ateistikin voi Jumalan ansiosta pärjätä arkisissa asioissa."Rakkaudessaan Jumala on antanut ateisteillekin järjen. Näin ateistikin voi Jumalan ansiosta pärjätä arkisissa asioissa."
Ilmeisesti juuri näin.
Ateisti ei koe ongelmaa avaimista, mutta uskovainen kokee.
Tulisiko jullen antaa sitä älyä vähän niille sekoileville uskovaisillekin?
- uskova-urpo
Olin ennen ateisti, jolta oli jalka amputoitu. Sitten kerran rukoilin ja katso! Jalkani kasvoi takaisin yhdessä yössä. Toisen kerran olin pa, mutta rukoiltuani voitin lotossa miljoonan, vaikka en ollut edes lotonnut. On tämä ihmettä kerrakseen, halleluuja!!!
Sarkasmi on Sinussa vahva.
agnoskepo kirjoitti:
Varokoon kuitenkin pimeää puolta.
"Kun pimeää puolta katselet, varovainen olla sinun pitää. Pimeys katselee takaisin."
- Vesimies84
Ateismi ei ole mun lempparijuttuja, Raamattua on mielenkiintoista
tutkia, Jeesuksen ajan Israelia varsinkin. Tykkään käydä silloin
tällöin kirkossa istuskelemassa ja hiljentymässä. En vierasta
hartaustilaisuuksia, mutta lestadiolaiseksi kiihkoilijaksi en rupea,
se on varma!
Suomi olkoon vastedeskin kristillinen maa, vaikka muslimit ovat
suurin maahanmuuttajaryhmittymä Suomessa tällä hetkellä.
Turun tuomiokirkko, Espoon tuomiokirkko, Vantaan Pyhän Laurin
kirkko ja Porvoon tuomiokirkko ovat hienoja keskiaikaisia kivikirkkoja
lähiseuduin.- q.v
Raamatusta et löydä ajanlaskun alun ajan Israelin historiallisia tapahtumia. Ne asiat löytyy historiankirjoista.
- cvbcvbn
Olettekohan tulleet ajatelleeksi seuraavaa: Kun ihminen rukoilee jumalaltaan jotakin asiaa, jota katsoo tarvitsevansa välttämättä, hän käytännössä ilmaisee tyytymättömyytensä jumalansa toimintaan. Hän rukouksellaan ilmaisee, että hänen mielestään se jumala ei olekaan antanut hänelle kaikkea, mitä hänelle oikeudenmukaisesti kuuluisi ja hänen täytyy huomauttaa jumalaansa heikosta asioiden hoidosta pyytämällä erikseen jotakin.
Ainakin kristinuskon Jumala-hahmon oletetaan olevan kaikkitietävä ja täydellisen hyvä, joten olettaisi todellakin uskovan tyytyvän tasan siihen, mitä Jumala on katsonut viisaudessaan ja kaikkitietävyydessään hänelle antaa. Mutta ei, kinutaan lisää. Ettekö kristityt luota jumalaanne niin, että uskoisitte hänen antavan teille tarvitsemanne asiat ilman erikseen huomauttamista?
Rukoilu on melkoinen epäluottamuksen osoitus jumalaa kohtaan. Jos Raamatun lupaukset rukouksen voimasta pitäisivät paikkansa, niin uskovaisilla ei olisi mitään puutetta eikä ongelmia. Onkohan näin?
- KaikkiHukassako
Ei ole jatkuvasti hukassa mitään ja tuollaiset pikkuaskareet kuten renkaiden kausivaihto sujuu ihan itse ja ilman mielikuvituskaverien avustusta.
- HellaniKäyKuumana
Herra auttoi minua lottonumeroissa ja nyt olen miljonääri!
Ensiviikolla koetan uudestaan. Helppoa. En hukkaa avaimia, ja renkaat vaihdan itse. En tiedä, alkaisinko uskoa jumaliin, jos elämäni olisi yhtä vaikeaa kuin aloittajalla.
- Omahyväisiä.pskiaisia
Uskovaisten itsekeskeisyys ja omahyväisyys on puistattavaa.
Kuinka joku voi olla niin pihalla että kuvittelee että on olemassa Jumala joka antaa tuhannen (etupäässä lapsen) kuolla malariaan joka päivä, mutta auttaa jotain toheloa uskovaa avainten löytymisessä.
Sairas ajatusmaailma.- HerrOttoVonGott
Maailman typerimmät sanonnat: "tutkimattomat ovat herran tiet" ja "Herra antaa ja Herra ottaa.".
- hohhoijjaa
Haluatko helpon elämän kaikkine lisukkeineen? Tyypillinen ateisti. Mulle mulle mulle kaikkii hyvää.
- Suurempi.Voima
eIPÄ ole Herra vielä vessaani siivonnut,vaikka rukoilin. Jeesus, miksi olet laiska?
- PianRoskatKäveleeItse
Minun herrani makaa taas sohvalla vaikka piti viedä roskat ulos.
Jostain syystä minulla pysyvät auton avaimet tallessa. Jos jokin tavara on hukassa, niin looginen pohdinta auttaa löytämään.
- NORANDOR
Uskikset ei taas kykene loogiseen pohdintaan, koska heillä ei ole logiikkaa.
- EttäPitikin
Herra antoi minulle muistin, mutta en muista, missä se on. Ja nyt myös Herra on kadoksissa.
- keräätkö.säälipisteitä
Eiköhän ihan normaalisti.
- GoneIn60Hours
Lähinnä ajankuluksi huorintekemistä, viinaa ja musiikkia, tappamista ja tuhoamista ... just kävin niittaamassa kaksi rottaa talonvintiltä ihan paljain käsin, apuna tosin kaksi Maglightia, toisella sokaisee ja toisella kallo halki. Onkohan Maglighteilla metsästäminen muuten kielletty? Esim. peurat ja kauriit menee kallo halki periaatteella hyvin nurin, hirviin tarvii varmaan jo lekan.
Ihan normi meininki. - fgr
Vedäpä avaimesi vessanpöntöstä alas ja rukoile sitten Jumalaasi palauttamaan ne sinulle, niin katsotaan miten käy.
Sillä että löydät avaimesi sohvan reuna alta ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että rukoilet olematonta Jumalaasi.
Kyllä minäkin löydän sohvan alle tippuneet avaimeni ja ihan ilman rukoilemista- ihmettelenvaan
Minä kadotin avaimeni pyöräretkellä ja naapuri toi ne illalla minulle. Olin pudottanut talomme pihalle. Niin ja olivat helposti tunnistettavissa. En kerinnyt edes rukoilla. Ei tosin tullut mieleenikään.
Huonosti ....hyvin huonosti
- Suurempi.Voima
Sinulta imurikörtiltä EN kysynyt...pallinaama... Eikö edes osaa
lausetta moudustaa kun sähkyllyäsi kakoilet kakki päivät?
vkt?
Miksi elämäsi on niin huonoa, olethan Hellari?! Kun rukoilin VÄHÄN,
LAATUA
vastausksiin, en tarkoittanut ihan tätä!!!!!!!!!!!!!!!! Suurempi.Voima kirjoitti:
Sinulta imurikörtiltä EN kysynyt...pallinaama... Eikö edes osaa
lausetta moudustaa kun sähkyllyäsi kakoilet kakki päivät?
vkt?
Miksi elämäsi on niin huonoa, olethan Hellari?! Kun rukoilin VÄHÄN,
LAATUA
vastausksiin, en tarkoittanut ihan tätä!!!!!!!!!!!!!!!!Mitä tarkoittaa Hellari vai oletko tehnyt taas kirjoitusvirheen, tarkoititko Kellari ?
- TriplaXXXX
Joskus nuorempana rukoilin lottovoittoa, muttei sitä tullut. Sitten tajusin että itse pitää leipä ansaita.
- kauheen.ihmeissään
Veikkauksen sivuila kuitenkin kerrotaan jatkuvasti juttuja voittajista. Mitenköhän he ovat rukoilleet ja miltä jumalalta?
- Hehhah
<< Jos auton avaiment ovat hukassa, rukoilen vain pikaisesti Jumalaa ja kas, Hän osoittaa ne minulle >>
Tämän on pakko olla Olli S:n hölmöilyistä periytyvää satiiria.
Tosiaan, Olli S ilmeisesti ihan tosissaan kirjoitti tuosta, että hän rukoilee löytämään kadottamansa esineen, johon hän kuvittelee saavansa rukousvastauksen kun avaimet sitten todella löytyy (jollain aikataululla). Tätä hän piti ehdottomana todisteena Jumalasta.
Kirjoitin tähän vastauksen, että eikö ateistien (ja muunuskoisten) avainten pitäisi sitten jäädä kadoksiin. Ja että, jos tehtäisiin tutkimus kadonneiden esineiden löytymisestä rukoilun funktiona, niin osoittaisiko tulos rukoilun auttaneen. Tästä Olli S ilmeisesti tajusi, miten idioottimainen hänen "rukousvastaus" kuvittelu oli. Eipä ole kehdannut kirjoittaa tänne sen jälkeen.
Ja tosiaan, pitäkää tekin huoli, että pidämme tämän hänen idiotisminsa esillä, jos hän kehtaa naamaansa täällä näyttää.- mää.vaan.kysyn
Miksi se hyväksi kehuttu Jumala edes sallii avainten hukkua :O
Laittaisi sen sijaan ihmeellisellä taikavoimallaan avaimet killumaan ilmassa hyvin näkyvään paikkaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894100
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353181Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032313Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell831906Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281837- 311820
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271567Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91537- 281511