Kannattaako hankkia kulta ja hopea koruja

VARAUTUAKKO

ns.pahan päivän varalle? Kultasepän liike lopettaa ja tuli heti mieleen pitäisiköhän käydä tekemässä ostoksia.

7

305

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoonobisnes

      Tuskinpa kannattaa liikkeestä ostaa...
      Vertaa "romukullan" hintaa ale korujen hintaan.
      Hopeasta ei saa romuhinnalla mitään.

    • VARAUTUAKKO

      Okei,kiitos vastauksesta.

    • roletaari

      Entä kultalaatat?

    • Harrastelija_sijoittaja

      Kultalaatat on samanlainen kuin osakkeet, jos uskot kullan hinnan nousevan, osta, jos uskot laskevan älä osta.

      Pitkällä aikavälillä kullan hinta taatusti nousee, jos haet turvasatamaa lyhyeksi ajaksi, pankkitili saattaa sittenkin olla parempi. Jos sinulla on aikaa odottaa niin mikä ettei, jos pelkäät että voit joutua myymään kiireessä, niin silloin tappiot mahdollisia.

      Kullan arvo ei koskaan voi tippua nollaan, kuten osakkeen käy konkurssissa. Toisaalta kultalaatta ei pahemmin maksa osinkoakaan.

      Minulla on osakesalkun lisäksi pieni määrä kultaa, ei merkittävä osuus, lähinnä mielenkiinnosta hankittu. Älä ainakaan kaikilla rahoilla osta yhtä ja samaa instrumenttia, kultaa tai yksittäistä osakettakaan tai vastaavaa.

    • kymysys

      Mistä kannattaa ostaa ja mihin hintaan noin suurinpiirtein , onko tämmösillä yksityismarkkinoita vai onko jotenkin säännöstelty , miten myynti ?

    • Harrastelija_sijoittaja

      Tavex on 1 myyjä, google kertoo kyllä muitakin. Päivän hinnoissa pieniä eroja, mutta ykköseuroja ei suuria. Myyjillä hinnastot nettisivuilla.

      Laatat puhdas kullan hinta preemio. Kolikoissa voi olla "taiteellisuuslisää" tai miksi sitä sanoisikaan.
      Mitä pienempi laatta, sitä suurempi preemio kullan unssihintaan. Lisäksi liikkeen ostohinta on aina pienempi kuin myyntihinta, eli aamulla ostaminen ja iltapäivällä myynti jättää vain miinusta käteen-

      Ei sinänsä säännöstelty, yli 15000€ myynneissä kirjataan myyjän nimi ylös. Mihin nimeä käytetään en tiedä, alle tämän summan, viet laatan liikkeeseen ja saat rahat tilille, tai varmaan käteisenä jos haluaa.

      • Sepänsälli

        Sijoitusmielessä ei ainakaan kannata hankkia koruja, ellei kyse ole jostain todella harvinaisesta ja arvostetusta tavarasta. Tavallisen korunkin tekeminen maksaa ja aikanaan sitä realisoitaessa on tuskin mahdollista saada bulkkitavarasta korkeampaa hintaa kuin valmiiksi leimatusta metallilaatasta. Pikemminkin käy päinvastoin, kun ostaja joutuu varautumaan analyysi- ja sulatuskustannuksiin.

        Sijoituskullaksi siis laattoja tai tunnettuja kolikoita. Unohtamatta sitä, että metallille ei makseta osinkoa tai korkoa. Laihoina ajanjaksoina täytyy siis pärjätä muilla varoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe