Kirjanpito-ohjelmat

Anna

Olen etsimässä yritykselleni uutta taloushallinto-ohjelmaa. Mitä mieltä olette seuraavista ohjelmista:

- Passeli
- ProCountor (http://www.procountor.com)
- Asteri
- Econet

Meillä on 5 hengen firma, myyntilaskuja lähetetään noin 30/kk ja ostolaskuja tulee noin 50 kuukaudessa.

15

2384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimisto

      olen käyttänyt noita kaikkia enemmän tai vähemmän. Minusta Econet oli paras. Selkein ja nopein kirjata.

      • Äärettömän sekava, kaikki toiminnot (myynnit, ostot, palkat) samalla pohjalla. Ja palkkapohjallakin oli arvonlisäverot, mielestäni sekavaa. Sopii sellaselle joilla on toiminnot fyysisesti monessa paikassa (esim Pori Jazz kuulemma käyttää ja tykkää). Econetista on saatavissa kokeiluversio ilmaiseen käyttöön, kokeile sitä! Itsellä on Finhansa (on kyllä useampia yrityksiä) ja olen tykännyt. Ja Passelia on moni kehunut, eli kannattaa ladata demot ja katsella miltä näyttää!


      • kommentti
        marella kirjoitti:

        Äärettömän sekava, kaikki toiminnot (myynnit, ostot, palkat) samalla pohjalla. Ja palkkapohjallakin oli arvonlisäverot, mielestäni sekavaa. Sopii sellaselle joilla on toiminnot fyysisesti monessa paikassa (esim Pori Jazz kuulemma käyttää ja tykkää). Econetista on saatavissa kokeiluversio ilmaiseen käyttöön, kokeile sitä! Itsellä on Finhansa (on kyllä useampia yrityksiä) ja olen tykännyt. Ja Passelia on moni kehunut, eli kannattaa ladata demot ja katsella miltä näyttää!

        Kyllähän palkkapohjassa pitää olla arvonlisäverot. Eihän sitä ole pakko käyttää, jos ei ole arvonlisäverollisia työsuorituksia tai haluaa välttämättä kirjata henkilökunnan ostot palkanlaskennan ulkopuolella.


      • Sinnuli
        marella kirjoitti:

        Äärettömän sekava, kaikki toiminnot (myynnit, ostot, palkat) samalla pohjalla. Ja palkkapohjallakin oli arvonlisäverot, mielestäni sekavaa. Sopii sellaselle joilla on toiminnot fyysisesti monessa paikassa (esim Pori Jazz kuulemma käyttää ja tykkää). Econetista on saatavissa kokeiluversio ilmaiseen käyttöön, kokeile sitä! Itsellä on Finhansa (on kyllä useampia yrityksiä) ja olen tykännyt. Ja Passelia on moni kehunut, eli kannattaa ladata demot ja katsella miltä näyttää!

        Minä taas en tykkää Finhansasta, jota joudun päivittäin käyttämään. Minusta se on äärettömän sekava ja vientejä on vaikea korjailla, jos virheitä sattuu.


      • "ei econetista tykänny...
        Sinnuli kirjoitti:

        Minä taas en tykkää Finhansasta, jota joudun päivittäin käyttämään. Minusta se on äärettömän sekava ja vientejä on vaikea korjailla, jos virheitä sattuu.

        on ihan näppäriä korjata! Menen vain kirjanpidon vienteihin (esim ostolaskulta suoraan => avaa kirjanpidon tosite) ja korjaus onnistuu niin osto- kuin myyntireskontrankin kirjauksiin (tositteet ei tietenkään saa olla lukittuja). Saa vaihdettua tilit, päiväykset, aivan kaiken! Ja väärän tositteen poisto käy kätevästi kohdasta "mitätätöi". Mikä voisi olla helpompaa?


      • Sinnuli
        "ei econetista tykänny... kirjoitti:

        on ihan näppäriä korjata! Menen vain kirjanpidon vienteihin (esim ostolaskulta suoraan => avaa kirjanpidon tosite) ja korjaus onnistuu niin osto- kuin myyntireskontrankin kirjauksiin (tositteet ei tietenkään saa olla lukittuja). Saa vaihdettua tilit, päiväykset, aivan kaiken! Ja väärän tositteen poisto käy kätevästi kohdasta "mitätätöi". Mikä voisi olla helpompaa?

        "Ei saa olla lukittuna", eli mitenkäs korjaat sitten kun "kusi on jo sukassa". Et mitenkään, näissä muissa tositteet voi voi korjata myös ns. jälkikäteen. Ihminen kun ei koskaan ole täydellinen, niin pitäisi kuitenkin olla jokin takaportti.


      • Sinnuli kirjoitti:

        "Ei saa olla lukittuna", eli mitenkäs korjaat sitten kun "kusi on jo sukassa". Et mitenkään, näissä muissa tositteet voi voi korjata myös ns. jälkikäteen. Ihminen kun ei koskaan ole täydellinen, niin pitäisi kuitenkin olla jokin takaportti.

        sekä "oikeella" työmaalla että kotitoimistossa. Ei saa lukita liian aikaisin! Itse lukitsen reskontrat kun alv-ilmoitus on tehty ja sen jälkeen kaikki tositteet kirjaan seuraavalle avoimelle kaudelle. Siinä on puolitoista kuukautta aikaa korjailla, kyllä se minulle riittää! Aika hassu juttu, jos muissa ohjelmissa voi korjailla tositteita kuukausien takaa, mitä tilintarkastaja tai verotarkastaja siihen sanoo?


      • Sinnuli
        marella kirjoitti:

        sekä "oikeella" työmaalla että kotitoimistossa. Ei saa lukita liian aikaisin! Itse lukitsen reskontrat kun alv-ilmoitus on tehty ja sen jälkeen kaikki tositteet kirjaan seuraavalle avoimelle kaudelle. Siinä on puolitoista kuukautta aikaa korjailla, kyllä se minulle riittää! Aika hassu juttu, jos muissa ohjelmissa voi korjailla tositteita kuukausien takaa, mitä tilintarkastaja tai verotarkastaja siihen sanoo?

        Niitäkö ei tarvitse heti lukita, vaan ne kirjautuu yhdelläkin tallentamisella? Mulle tuo ohjelma ei ole kaikilta osin auennut, sillä työpaikkani perehdyttäminen on hieman ontunut. Luulin, kun neuvottiin, että tositteet, yms. muut on heti lukittava, niin se on sitten heti niin tehtävä.


      • Sinnuli kirjoitti:

        Niitäkö ei tarvitse heti lukita, vaan ne kirjautuu yhdelläkin tallentamisella? Mulle tuo ohjelma ei ole kaikilta osin auennut, sillä työpaikkani perehdyttäminen on hieman ontunut. Luulin, kun neuvottiin, että tositteet, yms. muut on heti lukittava, niin se on sitten heti niin tehtävä.

        Kotona mulla on alvittomia firmoja koneella, ja niiden tositteet lukitsen vasta kun tilintarkastus on valmis, eli koko tilikausi on avoinna = korjattavissa. Tositteet ei katoa mihinkään, vaikkei niitä olekkaan lukittu. En minäkään mitään koulutusta ohjelmaan saanut, mutta nyt kun olen 7 vuotta harjoitellut, niin aika hyvin on jo toiminnot "auenneet" - tosin kotona mulla on yksi "harjoitusyritys" jolla sitten voin käytännössä testailla, mitä mikäkin toiminto on.


    • pro

      Meillä on ollut reilun vuoden ProCountor käytössä ja ollaan tykätty. Helppo käyttää. Tästä saa myös ilmaisen demo-version kuukaudeksi koekäyttöön, sen voi tilata heidän kotisivuiltaan http://www.procountor.com.

    • weed

      ja ollut tyytyväinen asiakas useiden vuosien ajan

    • t:mi

      Noista muista en tiedä, mutta siskollani oli Asteri käytössä ennen eläkkeelle siirtymistä.

      Minulla on Datamike 8:aa vaimon T:mi kirjanpidon ja laskutuksen hoidossa. Uudempia versioita on näemmä tullut Datamike 12 (?) taitaa olla uusin.

    • Sinnuli

      Passeli on helpoin ohjelma, jossa on muutamia kohtia, missä pitää mm. klikata kyllä, vaikka järki sanois, että klikkaa ei :)

      Econet on hieman hankala, joskin melko helpohko esimerkiksi korjata viennit. Mutta en kuitenkana suosittelisi sitäkään.

      Procountterista ei ole muuta kokemusta kuin sähköistä laskutusta, ja siinäkin oli jonkin verran opettelua, kun minulla oli hidas kone.

      Asterista ei ole mitään kokemusta.


      Mutta jos noista pitäisi valita, niin ottaisin econetin.

    • Anonyymi

      Procountor on kyllä umpisurkea vaikka eletään vuotta 2025. Ohjelmassa tulee tehdä erittäin paljon asioita käsin (ja muistaa tehdä), vaikka automatiikka voisi sen tehdä. Käyttö on todella hidasta.

      Fennoaa käyttäneenä, se on parempi vaikkakin ruma kuin saapas. Mutta, huomattavasti loogisempi ja nopeampi käyttää.

      Procountor ei vaan toimi myöskään. Tuoterivit eivät tule ostolaskuilta, automaattinen Junior ei todellisuudessa käytä historiadataa vaikka miten ohje näin väittää.

      Ja Hidas. Voisi kirjoittaa romaanin miten huonosta ohjelmasta on kyse. Ei vaan jaksa.

    • Anonyymi

      PK-yrityksen kirjanpito-ohjelmien tekijät vaan harvennevat koko ajan. Tästäkin keskusteluketjusta ainakin pari kommentoitua kirjanpito-ohjelmaa lienee kuopattu pysyvästi.

      1) > Minä taas en tykkää Finhansasta, jota joudun päivittäin käyttämään.
      2) > Econet on hieman hankala, joskin melko helpohko esimerkiksi korjata viennit.

      Firman omatoimiseen kirjanpitoon vaan tarjokkaat vähenevät, ja lisäksi tarjottavien ohjelmistojen hinnat röyhyävät pilvissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe