Kirjanpito-ohjelmat

Anna

Olen etsimässä yritykselleni uutta taloushallinto-ohjelmaa. Mitä mieltä olette seuraavista ohjelmista:

- Passeli
- ProCountor (http://www.procountor.com)
- Asteri
- Econet

Meillä on 5 hengen firma, myyntilaskuja lähetetään noin 30/kk ja ostolaskuja tulee noin 50 kuukaudessa.

15

2246

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimisto

olen käyttänyt noita kaikkia enemmän tai vähemmän. Minusta Econet oli paras. Selkein ja nopein kirjata.

• Äärettömän sekava, kaikki toiminnot (myynnit, ostot, palkat) samalla pohjalla. Ja palkkapohjallakin oli arvonlisäverot, mielestäni sekavaa. Sopii sellaselle joilla on toiminnot fyysisesti monessa paikassa (esim Pori Jazz kuulemma käyttää ja tykkää). Econetista on saatavissa kokeiluversio ilmaiseen käyttöön, kokeile sitä! Itsellä on Finhansa (on kyllä useampia yrityksiä) ja olen tykännyt. Ja Passelia on moni kehunut, eli kannattaa ladata demot ja katsella miltä näyttää!

• kommentti
        marella kirjoitti:

Äärettömän sekava, kaikki toiminnot (myynnit, ostot, palkat) samalla pohjalla. Ja palkkapohjallakin oli arvonlisäverot, mielestäni sekavaa. Sopii sellaselle joilla on toiminnot fyysisesti monessa paikassa (esim Pori Jazz kuulemma käyttää ja tykkää). Econetista on saatavissa kokeiluversio ilmaiseen käyttöön, kokeile sitä! Itsellä on Finhansa (on kyllä useampia yrityksiä) ja olen tykännyt. Ja Passelia on moni kehunut, eli kannattaa ladata demot ja katsella miltä näyttää!

Kyllähän palkkapohjassa pitää olla arvonlisäverot. Eihän sitä ole pakko käyttää, jos ei ole arvonlisäverollisia työsuorituksia tai haluaa välttämättä kirjata henkilökunnan ostot palkanlaskennan ulkopuolella.

• Sinnuli
        marella kirjoitti:

Äärettömän sekava, kaikki toiminnot (myynnit, ostot, palkat) samalla pohjalla. Ja palkkapohjallakin oli arvonlisäverot, mielestäni sekavaa. Sopii sellaselle joilla on toiminnot fyysisesti monessa paikassa (esim Pori Jazz kuulemma käyttää ja tykkää). Econetista on saatavissa kokeiluversio ilmaiseen käyttöön, kokeile sitä! Itsellä on Finhansa (on kyllä useampia yrityksiä) ja olen tykännyt. Ja Passelia on moni kehunut, eli kannattaa ladata demot ja katsella miltä näyttää!

Minä taas en tykkää Finhansasta, jota joudun päivittäin käyttämään. Minusta se on äärettömän sekava ja vientejä on vaikea korjailla, jos virheitä sattuu.

• "ei econetista tykänny...
        Sinnuli kirjoitti:

Minä taas en tykkää Finhansasta, jota joudun päivittäin käyttämään. Minusta se on äärettömän sekava ja vientejä on vaikea korjailla, jos virheitä sattuu.

on ihan näppäriä korjata! Menen vain kirjanpidon vienteihin (esim ostolaskulta suoraan => avaa kirjanpidon tosite) ja korjaus onnistuu niin osto- kuin myyntireskontrankin kirjauksiin (tositteet ei tietenkään saa olla lukittuja). Saa vaihdettua tilit, päiväykset, aivan kaiken! Ja väärän tositteen poisto käy kätevästi kohdasta "mitätätöi". Mikä voisi olla helpompaa?

• Sinnuli
        "ei econetista tykänny... kirjoitti:

on ihan näppäriä korjata! Menen vain kirjanpidon vienteihin (esim ostolaskulta suoraan => avaa kirjanpidon tosite) ja korjaus onnistuu niin osto- kuin myyntireskontrankin kirjauksiin (tositteet ei tietenkään saa olla lukittuja). Saa vaihdettua tilit, päiväykset, aivan kaiken! Ja väärän tositteen poisto käy kätevästi kohdasta "mitätätöi". Mikä voisi olla helpompaa?

"Ei saa olla lukittuna", eli mitenkäs korjaat sitten kun "kusi on jo sukassa". Et mitenkään, näissä muissa tositteet voi voi korjata myös ns. jälkikäteen. Ihminen kun ei koskaan ole täydellinen, niin pitäisi kuitenkin olla jokin takaportti.

• Sinnuli kirjoitti:

"Ei saa olla lukittuna", eli mitenkäs korjaat sitten kun "kusi on jo sukassa". Et mitenkään, näissä muissa tositteet voi voi korjata myös ns. jälkikäteen. Ihminen kun ei koskaan ole täydellinen, niin pitäisi kuitenkin olla jokin takaportti.

sekä "oikeella" työmaalla että kotitoimistossa. Ei saa lukita liian aikaisin! Itse lukitsen reskontrat kun alv-ilmoitus on tehty ja sen jälkeen kaikki tositteet kirjaan seuraavalle avoimelle kaudelle. Siinä on puolitoista kuukautta aikaa korjailla, kyllä se minulle riittää! Aika hassu juttu, jos muissa ohjelmissa voi korjailla tositteita kuukausien takaa, mitä tilintarkastaja tai verotarkastaja siihen sanoo?

• Sinnuli
        marella kirjoitti:

sekä "oikeella" työmaalla että kotitoimistossa. Ei saa lukita liian aikaisin! Itse lukitsen reskontrat kun alv-ilmoitus on tehty ja sen jälkeen kaikki tositteet kirjaan seuraavalle avoimelle kaudelle. Siinä on puolitoista kuukautta aikaa korjailla, kyllä se minulle riittää! Aika hassu juttu, jos muissa ohjelmissa voi korjailla tositteita kuukausien takaa, mitä tilintarkastaja tai verotarkastaja siihen sanoo?

Niitäkö ei tarvitse heti lukita, vaan ne kirjautuu yhdelläkin tallentamisella? Mulle tuo ohjelma ei ole kaikilta osin auennut, sillä työpaikkani perehdyttäminen on hieman ontunut. Luulin, kun neuvottiin, että tositteet, yms. muut on heti lukittava, niin se on sitten heti niin tehtävä.

• Sinnuli kirjoitti:

Niitäkö ei tarvitse heti lukita, vaan ne kirjautuu yhdelläkin tallentamisella? Mulle tuo ohjelma ei ole kaikilta osin auennut, sillä työpaikkani perehdyttäminen on hieman ontunut. Luulin, kun neuvottiin, että tositteet, yms. muut on heti lukittava, niin se on sitten heti niin tehtävä.

Kotona mulla on alvittomia firmoja koneella, ja niiden tositteet lukitsen vasta kun tilintarkastus on valmis, eli koko tilikausi on avoinna = korjattavissa. Tositteet ei katoa mihinkään, vaikkei niitä olekkaan lukittu. En minäkään mitään koulutusta ohjelmaan saanut, mutta nyt kun olen 7 vuotta harjoitellut, niin aika hyvin on jo toiminnot "auenneet" - tosin kotona mulla on yksi "harjoitusyritys" jolla sitten voin käytännössä testailla, mitä mikäkin toiminto on.

• pro

Meillä on ollut reilun vuoden ProCountor käytössä ja ollaan tykätty. Helppo käyttää. Tästä saa myös ilmaisen demo-version kuukaudeksi koekäyttöön, sen voi tilata heidän kotisivuiltaan http://www.procountor.com.

• weed

ja ollut tyytyväinen asiakas useiden vuosien ajan

• t:mi

Noista muista en tiedä, mutta siskollani oli Asteri käytössä ennen eläkkeelle siirtymistä.

Minulla on Datamike 8:aa vaimon T:mi kirjanpidon ja laskutuksen hoidossa. Uudempia versioita on näemmä tullut Datamike 12 (?) taitaa olla uusin.

• Sinnuli

Passeli on helpoin ohjelma, jossa on muutamia kohtia, missä pitää mm. klikata kyllä, vaikka järki sanois, että klikkaa ei :)

Econet on hieman hankala, joskin melko helpohko esimerkiksi korjata viennit. Mutta en kuitenkana suosittelisi sitäkään.

Procountterista ei ole muuta kokemusta kuin sähköistä laskutusta, ja siinäkin oli jonkin verran opettelua, kun minulla oli hidas kone.

Asterista ei ole mitään kokemusta.

Mutta jos noista pitäisi valita, niin ottaisin econetin.

• Anonyymi

Procountor on kyllä umpisurkea vaikka eletään vuotta 2025. Ohjelmassa tulee tehdä erittäin paljon asioita käsin (ja muistaa tehdä), vaikka automatiikka voisi sen tehdä. Käyttö on todella hidasta.

Fennoaa käyttäneenä, se on parempi vaikkakin ruma kuin saapas. Mutta, huomattavasti loogisempi ja nopeampi käyttää.

Procountor ei vaan toimi myöskään. Tuoterivit eivät tule ostolaskuilta, automaattinen Junior ei todellisuudessa käytä historiadataa vaikka miten ohje näin väittää.

Ja Hidas. Voisi kirjoittaa romaanin miten huonosta ohjelmasta on kyse. Ei vaan jaksa.

• Anonyymi

PK-yrityksen kirjanpito-ohjelmien tekijät vaan harvennevat koko ajan. Tästäkin keskusteluketjusta ainakin pari kommentoitua kirjanpito-ohjelmaa lienee kuopattu pysyvästi.

1) > Minä taas en tykkää Finhansasta, jota joudun päivittäin käyttämään.
      2) > Econet on hieman hankala, joskin melko helpohko esimerkiksi korjata viennit.

Firman omatoimiseen kirjanpitoon vaan tarjokkaat vähenevät, ja lisäksi tarjottavien ohjelmistojen hinnat röyhyävät pilvissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3451
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      8
      1504
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1453
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1245
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      883
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      873
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      859
    8. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      844
    9. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      844
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      97
      808
    Aihe