Mihin sinä uskot?

Eenokki12

Raamatun opetuksen mukaan ihmisellä on kyky tehdä parannus ja uskon kautta vastaanottaa pelastus Herrassa Jeesuksessa. Evankeliumi Herrasta Jeesuksesta, eli Jumalan sana synnyttää ihmisen sydämessä uskon. Kirkon armonvälineet (kaste, ehtoollinen) eivät synnytä pelastavaa uskoa, vaan evankeliumin saarna Herrasta Jeesuksesta ja Hänen sovitustyöstään.

p. p you know eli Pekka Puupään kirjoitus saman mielisille, kalastamiensa idioottien johdattamiseksi syvälle helvettiin. Hänellä on kyky johdattaa vakaantumattomia pois uskosta ja ottaa heitä tykönsä, syöttääkseen heille myrkkyä ja juottaakseen sitä pirunkusta alkoholin sijaan. Sehän niille loppasuille kelpaa, lääkkeeksi?

P.P kirjoittaa: Ihmisellä ei ole kykyjä vastaanottamaan sellaisia asioita kuten pelastus ja usko jotka ovat Jumalan tekoja samoin kun on kaste, lastenkin kaste ja ehtoollinen. Se nähdään ja kuullaan P.P: n ja perinnäissääntöjen sokaisemien uudesti kastajien puheissa ja teksteissä. Jumalan sana ei synnytä uskoa eikä uudesti synnytä helluntailaisen opin avulla ja se upotuskaste vesi on myrkytetty pirun kusella. Tämä kusipää sanoo ettei vauva voi tehdä parannusta synneistään, eikä perisyntiä ole. Miten kusipään voisi saada vakuuttuneeksi ettei vauvalla ole julkisyntejä joista tehdä parannus, joita uudesti kastetuilla riittää kaikissa sateenkaaren väreissä. Usko ja uudesti syntyminen ei palauta ketään paratiisilliseen tilaan jolloin synti ei vielä turmellut ihmiskuntaa. Sakramentteja ei hänen mielestään ole kun sitä sanaa ei ole mainittu raamatussa. Eivät nämä perkeleet ymmärrä että meille lutherilaisille on tärkeä tietää että uskoisimme alkusyntiin, joka on ihmisten tähden nimitetty perisynniksi. Jos lykätään idioottien eteen pitkä pätkä siitä mitä raamattu puhuu alkusynnistä, sekin pitäisi kertoa idiooteille ns. alkukielellä. Perisynti ja kaste, ehtoollinen, sakramentti ovat sellaisia joita heidän herransa perkele ei halua kuulla koska niissä on oikein uskottuna pelastus yksin uskosta yksin armosta ilman lain ja lahkoriivattujen tekoja. Kaste pelkkänä suorituksena ei pelasta, mutta kasteessa ja sen kautta ihminen pelastuu uskon kautta Jeesukseen. Homopappi ja piispa ei ole kirkko. Ne perkeleet jos mahdollista saisi halvalla hinnalla myydä uudesti kastajien joukkoon.

60

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eenokki12

      Kylläpä palstan vierittäjälle(lahkoriivattu?) tuli kiire aloittaa työnsä.

    • Haloota

      "Raamatun opetuksen mukaan ihmisellä on kyky tehdä parannus"

      Höpö höpö. Sinähän olet alkanut julistaa kuin ratkaisukristillinen. Se, että Raamatussa käsketään käsky käskyn päälle, ei ole mikään todiste mistään ihmisten hyvyydestä, vaan käskemistä.

      • En tajunnut paatoksen ideaa.

        Mutta siinä oli tosiaan valetta; kun itse olen saanut lukea ja kuulla evankeliumia Jeesuksesta, niin ei synnyttänyt sellaista uskoa, koska olen nyt ateisti.


      • Eenokki12

        Et lukenut kuin pari riviä


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Et lukenut kuin pari riviä

        En tajunnut koko ideaa. Ja oli aivan liian paljon pötkössä, ei ollut kappalejakoja. Luin mutta en tajunnut tarkoitusta.


      • Eenokki12
        torre12 kirjoitti:

        En tajunnut paatoksen ideaa.

        Mutta siinä oli tosiaan valetta; kun itse olen saanut lukea ja kuulla evankeliumia Jeesuksesta, niin ei synnyttänyt sellaista uskoa, koska olen nyt ateisti.

        Ihminen voi valita homouden, mutta sekin on johdatuksen tulos, selittelemättä enempi. Joillakin on kyky lukea itsensä papiksi, ja hankkia vahvemmat silmälasit lukeakseen avauksia tai lopettaa ryyppääminen.


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Ihminen voi valita homouden, mutta sekin on johdatuksen tulos, selittelemättä enempi. Joillakin on kyky lukea itsensä papiksi, ja hankkia vahvemmat silmälasit lukeakseen avauksia tai lopettaa ryyppääminen.

        En ole itse ainakaan valinnut homoutta.

        Ja tuossa oli pirun kusta, kusipäitä ja idiootteja. Rasittava teksti.


      • Eenokki12
        torre12 kirjoitti:

        En ole itse ainakaan valinnut homoutta.

        Ja tuossa oli pirun kusta, kusipäitä ja idiootteja. Rasittava teksti.

        Ei homoista kauniimmin voi puhua. Onko se valinta sammumisen tulos jos joku homo yllätti takaapäin? Onko nyt hyvä teksti?


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Ei homoista kauniimmin voi puhua. Onko se valinta sammumisen tulos jos joku homo yllätti takaapäin? Onko nyt hyvä teksti?

        Ai homoistako se kirjoitus olikin. Enpä tajunnut.

        En tajunnut kyllä tätäkään. Oletko humalassa?


      • JamppaEiPalaaa
        torre12 kirjoitti:

        Ai homoistako se kirjoitus olikin. Enpä tajunnut.

        En tajunnut kyllä tätäkään. Oletko humalassa?

        Sinä olet ollut kännissä kuin käki siitä lähtien kun Jamppa lähti.


      • JamppaEiPalaaa kirjoitti:

        Sinä olet ollut kännissä kuin käki siitä lähtien kun Jamppa lähti.

        Sinä taas olet ollut väärässä koko ajan. Me olimme Suomessa, kun minä lähdin sieltä. Olet tyhmin ihminen mitä maa kantaa.

        Otan kylläkin kerran viikossa, ei siinä mitään. Jääkaapissa on ollut pullo jo pari päivää avaamattomana.


      • JamppaEiPalaa
        torre12 kirjoitti:

        Sinä taas olet ollut väärässä koko ajan. Me olimme Suomessa, kun minä lähdin sieltä. Olet tyhmin ihminen mitä maa kantaa.

        Otan kylläkin kerran viikossa, ei siinä mitään. Jääkaapissa on ollut pullo jo pari päivää avaamattomana.

        Ei vaan sinä olet tyhmä kuin saapas.

        Jamppa ei enää palaa luoksesi ja se on hyvä asia😊😊😊🤣🤣🤣


      • JamppaEiPalaa

        Kerro toki lisää itsestäsi😊😊😊😊😊


    • <<Raamatun opetuksen mukaan ihmisellä on kyky tehdä parannus ja uskon kautta vastaanottaa pelastus Herrassa Jeesuksessa.<<

      Kirkon opin mukaan tällaista kykyä ihmisellä ei ole. Tulkitset Raamattua toisin kuin kirkko.

      • Eenokki12

        Luehan koko avaus sinäkin.


    • KTuomari

      Kemiön kirkon ovella, pappi sanoi harvoin nähdylle surakuntalaiselleen, Jeesus kuoli sinunkin pualestas, mihin ukko vastasi, voi, voi en mää ols edes kuullu, et se ols "kippikä ollu" ?

    • En ainakaan kristinsukon kolmiomaisen epäjumalan yhteenkään keinotekoiseen terävään kulmaan.

      Ihan mukavalta ja turvalliselta tuntuu kuoleman odottelu, ei tarvitse jännittää mahdollista mutta toki epätodennäköistä epäjumalan palvojan tuomiota.

    • nähty.on.ei.kirj

      Harvinaisen sekava kirjoitus. No ei, kyllä taivaaseen menee kaikki kasteenlahjan saanneet, toki varmasti sen jälkeen tehtävillä asioilla on merkitystä. Toki meillä luterilaisissa pahakin voi saada anteeksi mutta ei se tapahdu kuin "poks"

      Ja ilman luterilaista kirkkoa ei tuskin edes kasteenlahjasta puhuttaisi.

      • Eenokki12

        Lapsena kastettu uskovainen kyllä ymmärtää avauksen, mutta sen hylkääjät upotuskasteessa saavat toisen hengen.


    • Pääsääntöisesti uskon siihen mitä näen..
      On loputon suo uskoa esim Raamattuun..siinä niin paljon tulkinnanvaraisuutta ja suoranaisia toisensa kumoavia lauseita että jokainen uskokoon ja ymmärtäköön sen haluamallaan tavalla? Näinhän tekee "asiantuntijatkin"...

    • Minä uskon rakkauteen, se vaan on hyvin vaikeaa, aina tulee tilanteita joissa ei voi rakastaa kaikkia eikä kaikkien ajatuksia. Silti uskon rakkauteen.

      • itse ajattelen niin, että tulee eroittaa ihminen ja hänen tekonsa ja ajatuksensa. Kaikkia ihmisen tekoja ei voi hyväksyä, mutta ihmistä voi rakastaa ja tulisikin rakastaa.


      • sage8.ei.kirj
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        itse ajattelen niin, että tulee eroittaa ihminen ja hänen tekonsa ja ajatuksensa. Kaikkia ihmisen tekoja ei voi hyväksyä, mutta ihmistä voi rakastaa ja tulisikin rakastaa.

        Minulle se on lähes mahdotonta, että voisin rakastaa esim. sellaista, joka nimittelee ja pilkkaa minua. Tietenkin voin sietää ja ymmärtää sellaisia, eli "rakastaa" jotka ovat erimielisiä vaikkapa poliitikassa ja uskonnossa, mutta ivailijoita, päälletunkeilijoita ja väkivallan avittamana kimppuuni (tai toisten puolustuskyvyttömien) hyökkääviä torjun kyllä kaiken keinoin, myös vihan keinoin. Näin se vaan on.


      • Eenokki12
        sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Minulle se on lähes mahdotonta, että voisin rakastaa esim. sellaista, joka nimittelee ja pilkkaa minua. Tietenkin voin sietää ja ymmärtää sellaisia, eli "rakastaa" jotka ovat erimielisiä vaikkapa poliitikassa ja uskonnossa, mutta ivailijoita, päälletunkeilijoita ja väkivallan avittamana kimppuuni (tai toisten puolustuskyvyttömien) hyökkääviä torjun kyllä kaiken keinoin, myös vihan keinoin. Näin se vaan on.

        Pilkkaajille Jumalakin on pilkallinen. Menikö herne nenään kun sinusta puhutaan sellaisilla nimillä jollainen olet?


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Pilkkaajille Jumalakin on pilkallinen. Menikö herne nenään kun sinusta puhutaan sellaisilla nimillä jollainen olet?

        Mikäs sinä olet? Jumalan kaveriksi luuleva ja hänen valtaansa käyttävä hölmö?


      • sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Minulle se on lähes mahdotonta, että voisin rakastaa esim. sellaista, joka nimittelee ja pilkkaa minua. Tietenkin voin sietää ja ymmärtää sellaisia, eli "rakastaa" jotka ovat erimielisiä vaikkapa poliitikassa ja uskonnossa, mutta ivailijoita, päälletunkeilijoita ja väkivallan avittamana kimppuuni (tai toisten puolustuskyvyttömien) hyökkääviä torjun kyllä kaiken keinoin, myös vihan keinoin. Näin se vaan on.

        Eihän se rakastaminen tarkoitakaan, että pitää ottaa tumput suorana vastaan mitä tahansa. Tai hyväksyä mitä tahansa. Enemmän se minusta on jokaisen ihmisen ihmisarvon tunnustamista hänen teoistaan huolimatta. Eli että siellä jossakin kaiken alla ja takana on se ihminen, jota tulee rakastaa. No tämä on vain minun käsitykseni asiasta ja siksi yritän aina katsella hiukan syvemmälle kuin ihan pintaan.


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Pilkkaajille Jumalakin on pilkallinen. Menikö herne nenään kun sinusta puhutaan sellaisilla nimillä jollainen olet?

        Sinulla taitaa olla pysyvästi tarhapapu sieraimessa niin , miten nyt sanoisin nätisti, kiukkuiselta vaikutat. Ikuinen känkkäränkkäpäivä ? :) Olet ihan pro!


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Pilkkaajille Jumalakin on pilkallinen. Menikö herne nenään kun sinusta puhutaan sellaisilla nimillä jollainen olet?

        Itse asiassa Eenokki12 olet oikein hyvä esimmerkki siitä, mistä tässä Sagen kanssa juttelimme. karskin ja värikkään ulosannin takana on kuitenkin se Jumalan kuvakseen luoma ihminen, se , jota tulee rakastaa ja jota onkin helppo rakastaa, kun tietää, että siellä se on, vaikkakin hiukan piilossa, se Jumalan kuva ja Hänelle rakas lapsi.


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Pilkkaajille Jumalakin on pilkallinen. Menikö herne nenään kun sinusta puhutaan sellaisilla nimillä jollainen olet?

        Et evankelioi, vaan solvaat ihmisiä.

        Tässä on sellainen ongelma, että Jumalaa on aika mahdoton "pilkata", koska sellaista hemmoa ei näy missään olevan.


      • Eenokki12
        sage8 kirjoitti:

        Mikäs sinä olet? Jumalan kaveriksi luuleva ja hänen valtaansa käyttävä hölmö?

        Ai sinä suutuit no soppiihan se nennääsi. Minä en luule mitään en siitäkään mikä sinä olet? Kumisaapas? Kadotuksen karvainen lapsi.


      • Eenokki12
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla pysyvästi tarhapapu sieraimessa niin , miten nyt sanoisin nätisti, kiukkuiselta vaikutat. Ikuinen känkkäränkkäpäivä ? :) Olet ihan pro!

        En kiukusta puhu vaan siitä minkä näen oikeaksi ja siitä jos joku kiukkuisena lausuu vääriä todistuksia silloin pääsen toimimaan omassa sarjassani ja saamansa pitää. Synnintekijöitä ei saisi nuhdella ja hevon...… minä teen sitä mielelläni. Jos kiinni käydään niin saamansa pitää. Jos ulos ajetaan lähden mielelläni ja mennessäni saatan kusaista verannan nurkkaan vaikka kissan päälle tai emännän saappaaseen..


      • Eerikatässämoi
        Eenokki12 kirjoitti:

        En kiukusta puhu vaan siitä minkä näen oikeaksi ja siitä jos joku kiukkuisena lausuu vääriä todistuksia silloin pääsen toimimaan omassa sarjassani ja saamansa pitää. Synnintekijöitä ei saisi nuhdella ja hevon...… minä teen sitä mielelläni. Jos kiinni käydään niin saamansa pitää. Jos ulos ajetaan lähden mielelläni ja mennessäni saatan kusaista verannan nurkkaan vaikka kissan päälle tai emännän saappaaseen..

        Sanoinkin, ettöä vaikutat...ja todellakin vaikutat kiukkuiselta. Varmasti sinulla on syysi käyttäytyä kuten käyttäydyt. Minun on jotenkin vaikea nähdä Jeesusta kusemassa nurkkaan kissan päälle tai emännän saappaaseen. Jokainen näyttää mieltänsä tavallaan ja sinulla se visiin sitten on tuo nimittely ja kuseminen?
        " Jos kiinni käydään niin saamansa pitää ............" ....miten minulle tulee mieleen pikkujäpikkä hiekkalaatikolla? "Meidän isä on vahvempi kuin teidän isä" :)


      • Eenokki12
        torre12 kirjoitti:

        Et evankelioi, vaan solvaat ihmisiä.

        Tässä on sellainen ongelma, että Jumalaa on aika mahdoton "pilkata", koska sellaista hemmoa ei näy missään olevan.

        Minä olen nähnyt Jumalan, ainakin kuullut Hänen äänensä. Miten vihainen syntisäkki joku homo voisi nähdä mitään silmillään, mutta ehkä homojen perssilmä kertoo ja ennustaa? Jo on monella pojalla ollut sulkijalihakset lujilla. Tämä on totuus vai mitä torrukka?


      • Eenokki12
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sanoinkin, ettöä vaikutat...ja todellakin vaikutat kiukkuiselta. Varmasti sinulla on syysi käyttäytyä kuten käyttäydyt. Minun on jotenkin vaikea nähdä Jeesusta kusemassa nurkkaan kissan päälle tai emännän saappaaseen. Jokainen näyttää mieltänsä tavallaan ja sinulla se visiin sitten on tuo nimittely ja kuseminen?
        " Jos kiinni käydään niin saamansa pitää ............" ....miten minulle tulee mieleen pikkujäpikkä hiekkalaatikolla? "Meidän isä on vahvempi kuin teidän isä" :)

        Väärä arvio et tunne minua. Olen lutherilainen enkä mikään hempukkojen tai homojen kaltainen hempeä kitaraa rämpyttävä hemmo. Minulla on syy julistaa sitä mitä muut eivät tee enkä ole koskaan saanut rangaistusta sanomisistani en ainakaan Jumalalta. Esivalta, homot ja lesbot, kirkko ja siellä vipeltävät hiiret syyttävät ja varsinkin kateelliset naispuoliset kaikki syyttävät mutta tuomitsevat ilman syyttä. Näin Jeesuskin sanoi, tosin kyllä löydän itsestäni puutteita syitä, mutta on tehtävä parhaan mukaan. vaikka Siperiaan vietäisiin. Tulen toimeen entisten ei uskoisten vihamieheni kanssa paremmin kuin sanoisinko? he sentään kunnioittavat ja minä en vihaa heitä vaan tervehdin ystävällisin katsein paitsi homoja. Lesboista en tiedä mutta sen tiedän että nykyään lähes koko kansa elää ainakin mielensä saastaisuudessa.


      • Eenokki12
        torre12 kirjoitti:

        Et evankelioi, vaan solvaat ihmisiä.

        Tässä on sellainen ongelma, että Jumalaa on aika mahdoton "pilkata", koska sellaista hemmoa ei näy missään olevan.

        Miksi nimittelet Jumalaa johon et usko hemmoksi? Näinköhän kaadut sanojesi johdosta? Sisäisesti et ole päässyt irti tulevasta tuomiostasi joka jumalattomalle homolle on kauhea. En rukoile edestäsi älä sitä pelkää.


      • sage8.ei.kirj
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Eihän se rakastaminen tarkoitakaan, että pitää ottaa tumput suorana vastaan mitä tahansa. Tai hyväksyä mitä tahansa. Enemmän se minusta on jokaisen ihmisen ihmisarvon tunnustamista hänen teoistaan huolimatta. Eli että siellä jossakin kaiken alla ja takana on se ihminen, jota tulee rakastaa. No tämä on vain minun käsitykseni asiasta ja siksi yritän aina katsella hiukan syvemmälle kuin ihan pintaan.

        No, me taidamme käyttää vain eri sanoja lähimmäisen rakastamisessa ja toisen ihmisen ihmisarvon tunustamisessa, sinä kristillisen arvon mukaisesti, minä vähän poliittisesti, pohjoismaisen demokratian kannalta katsoen. Taitaa olla lähes sama tulos.

        Vastaus herjoihin ja trollauksiin taitaa liittyä enempi geeniperimästä kuin kasvatuksesta tai itsekasvatuksesta. Sinä et vihastu juuri ollenkaan, minä vihastun helposti ja annan sen monesti kuulua niin että jälkeenpäin kaduttaa. Sekä "siviilissä" että palstalla.


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Minä olen nähnyt Jumalan, ainakin kuullut Hänen äänensä. Miten vihainen syntisäkki joku homo voisi nähdä mitään silmillään, mutta ehkä homojen perssilmä kertoo ja ennustaa? Jo on monella pojalla ollut sulkijalihakset lujilla. Tämä on totuus vai mitä torrukka?

        Minä käytän sanomaasi asiaa vain vessaistunnolla. Sulkijalihaskin on kunnossa.

        Miten näet homouden olevan syynä siihen, ettei Jumala ole ilmoittanut itsestään? Hän oli yhtä piilossa myös se 20 vuoden aikana kun olin avioliitossa naisen kanssa perheenisänä.


      • Eenokki12
        torre12 kirjoitti:

        Minä käytän sanomaasi asiaa vain vessaistunnolla. Sulkijalihaskin on kunnossa.

        Miten näet homouden olevan syynä siihen, ettei Jumala ole ilmoittanut itsestään? Hän oli yhtä piilossa myös se 20 vuoden aikana kun olin avioliitossa naisen kanssa perheenisänä.

        Ja pysyy piilossa homoilta kunnes taivas romahtaa niskaan, silloin homot ja homouden hyväksyjät tulevat tuntemaan Jumalan rangaistuksen kovuuden. Tunnusta syntisi vaikka sille puusta veistetylle vaivaisukolle.


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Ja pysyy piilossa homoilta kunnes taivas romahtaa niskaan, silloin homot ja homouden hyväksyjät tulevat tuntemaan Jumalan rangaistuksen kovuuden. Tunnusta syntisi vaikka sille puusta veistetylle vaivaisukolle.

        Sanot ainakin kuulleesi Jumalan äänen. Minä en.

        Annat ymmärtää, että Jumala ei edes halua, että häneen uskotaan, kun pysyttelee piilossa. Vain joillekin hän sitten ilmaantuu, ja he uskovat.

        Minä "tunnustan syntini" aina: teen kaikkina sapatteina arkisia hommia, en käy ikinä katsomassa vankeja, ajatukseni ovat joskus pahoja, otin avioeronkin väärästä syystä. En vain tiedä kenelle ne pitää tunnustaa.


      • sage8.ei.kirj kirjoitti:

        No, me taidamme käyttää vain eri sanoja lähimmäisen rakastamisessa ja toisen ihmisen ihmisarvon tunustamisessa, sinä kristillisen arvon mukaisesti, minä vähän poliittisesti, pohjoismaisen demokratian kannalta katsoen. Taitaa olla lähes sama tulos.

        Vastaus herjoihin ja trollauksiin taitaa liittyä enempi geeniperimästä kuin kasvatuksesta tai itsekasvatuksesta. Sinä et vihastu juuri ollenkaan, minä vihastun helposti ja annan sen monesti kuulua niin että jälkeenpäin kaduttaa. Sekä "siviilissä" että palstalla.

        Saattaa hyvinkin olla, että puhumme samasta asiasta eri sanoin vain :)


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Väärä arvio et tunne minua. Olen lutherilainen enkä mikään hempukkojen tai homojen kaltainen hempeä kitaraa rämpyttävä hemmo. Minulla on syy julistaa sitä mitä muut eivät tee enkä ole koskaan saanut rangaistusta sanomisistani en ainakaan Jumalalta. Esivalta, homot ja lesbot, kirkko ja siellä vipeltävät hiiret syyttävät ja varsinkin kateelliset naispuoliset kaikki syyttävät mutta tuomitsevat ilman syyttä. Näin Jeesuskin sanoi, tosin kyllä löydän itsestäni puutteita syitä, mutta on tehtävä parhaan mukaan. vaikka Siperiaan vietäisiin. Tulen toimeen entisten ei uskoisten vihamieheni kanssa paremmin kuin sanoisinko? he sentään kunnioittavat ja minä en vihaa heitä vaan tervehdin ystävällisin katsein paitsi homoja. Lesboista en tiedä mutta sen tiedän että nykyään lähes koko kansa elää ainakin mielensä saastaisuudessa.

        Olet kyllä aika oikeassa siinä, että en tunne sinua. Et sinäkään taida tuntea meitä muita, mutta eipä se sinua näy haittaavan, miksi se siis haittaisi minua. Pieni lapsonen ison aikuisen kehossa lapio valmiina huitaisemaan liian lähelle tulevia, sen minä sinussa näen, en voi sille mitään. Ja toisaalta sen Jumalan kuvan, joka kyllä tekee kaikkensa kätkeäkseen sen kauneuden ja onnistutkin tosi hyvin. Mutta eihän se Jumalan kuva voi vallan piilossa olla, onhan siinä se Isän kirkkaus.


    • Kusemuaaa

      Kaikki on paskapuhetta mikä ei toimi.
      Niin pienet kuin suuretkin, pyytävät väärää voittoa, kaikki, niin profeetat kuin papitkin, harjoittavat petosta. Heidän häijyt puheensa yli kaiken määrän; he eivät aja orpojen asiaa, niin että ne voittaisivat, eivätkä hanki köyhille oikeutta. Profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan.
      Kannattaa uskoa mainoksiin. Mikään ei riitä.
      Ahneus on ilo ja hyve., sill se aali aukeaa, ja pimeyden voimat pääsee valtaan.

      • Eenokki12

        Kolehdinmaksaja, kymmenyksiä kiristämien osa on olla hiljaa ja maksaa paskapuheista se on totta. Profeettoja ei ole oikeat julistajat ovat pannassa, valtiovallan ja median toimesta ja kirkossa kiekuu munaton kukko. Ottaa itse selvyys uskon asioista ei jää tyhjän päälle.


    • Epäilemättä kenelle tahansa viesti menee paremmin perille, jos häntä ei kutsu kusipääksi tai idiootiksi.

      • Tuollaiset lienevät entisiä rikollisia ja vankilakundeja. Tai nykyisiä.


      • torre12 kirjoitti:

        Tuollaiset lienevät entisiä rikollisia ja vankilakundeja. Tai nykyisiä.

        En ymmärtänyt mitä tarkoitat? Ketkä ovat entisiä.....?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        En ymmärtänyt mitä tarkoitat? Ketkä ovat entisiä.....?

        Nämä, joilla toisten solvaaminen on verissä. Viittaisi rikolliseen väkeen, kun kunnioitus kaikkeen puuttuu.


      • torre12 kirjoitti:

        Nämä, joilla toisten solvaaminen on verissä. Viittaisi rikolliseen väkeen, kun kunnioitus kaikkeen puuttuu.

        Riippuu tietenkin kuinka rikollinen määritellään. Kaikki solvaajat ja kiusaajat eivät ole meidän lainsäätäjämme tarkoittamassa mielesä rikollisia. Kun sinä joskus kutsut jotakuta tolloksi, onko se merkki siitä, että olet rikollinen tai vankilakundi?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Riippuu tietenkin kuinka rikollinen määritellään. Kaikki solvaajat ja kiusaajat eivät ole meidän lainsäätäjämme tarkoittamassa mielesä rikollisia. Kun sinä joskus kutsut jotakuta tolloksi, onko se merkki siitä, että olet rikollinen tai vankilakundi?

        En tarkoita, että toisten syyttely on rikollista, mutta vaikuttaa siltä, että sellaista tekevät ovat ehkä vankilaan tottuneita. Yksi tuollainen rasisti ja syyttelijä oli nimenomaan vankilakundi: ei pitänyt muita minään. Satuin olemaan samalla kurssilla.


      • torre12 kirjoitti:

        En tarkoita, että toisten syyttely on rikollista, mutta vaikuttaa siltä, että sellaista tekevät ovat ehkä vankilaan tottuneita. Yksi tuollainen rasisti ja syyttelijä oli nimenomaan vankilakundi: ei pitänyt muita minään. Satuin olemaan samalla kurssilla.

        Oletko sinä vankilaan tottunut?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Oletko sinä vankilaan tottunut?

        En ole koskaan käynytkään.


      • torre12 kirjoitti:

        En ole koskaan käynytkään.

        Eli kaikki syyttelijät ja nimittelijät eivät ole vankilaan tottuneita.


    • Kiitos.Kysymästä

      Mihin minä uskon?


      Uskon yhteiskunnalliseen vastuuseen.
      - Uskot siihen, että elämässä on kyse ennen kaikkea vastuun ottamisesta – omasta itsestäsi, muista ihmisistä ja ympäristöstä. Näet elämäsi laajemmassa yhteydessä ja tunnet itse olevasi osa suurempaa kaikkeutta. Yksi tai useampi seuraavista periaatteista on sinulle erityisen tärkeä: panostaminen tuleviin sukupolviin, terveystietoisuus, luonnonläheisyys, aitous ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus.

      Uskon nautintoon ja hyvään oloon.
      - Olet nautintoa ja elämäniloa arvostava ihminen. Sen sijaan, että ärsyyntyisit elämän rasittavista ja varjoisista puolista, sallit itsellesi mukavamman elon: aistit auringon hyväilyn ihollasi ja tuulen henkäyksen hiuksissasi. Haluat kokea ympäristöäsi tietoisena ja valppaana, huvitella, antautua joutilaisuuteen ja/tai elää tasapainossa itsesi ja maailman kanssa.

      Uskot yhteisön voimaan.
      - Olet sen tyyppinen ihminen, joka on aina muiden saatavilla. Se tekee hyvää myös itsellesi: nautit saadessasi viettää aikaa muiden ihmisten parissa, auttaa muita ja viihtyä heidän seurassaan. Uskosi koostuu rakkaudesta, yhdessäolon voimasta ja/tai luotettavuudesta ja avuliaisuudesta.

      Uskon itseeni.
      - Yksi jumalistasi olet sinä itse – eikä tämä ole negatiivisesti tarkoitettu. Luotat itseesi, vahvuuteesi ja suorituskykyysi. Pyrit aktiivisesti löytämään mahdollisuutesi sekä toteuttamaan ja kasvattamaan niitä. Tutkit innostuneena ja itsenäisenä maailmaa ympärilläsi. Yksi tai useampi seuraavista periaatteista on sinulle erityisen tärkeä: henkilökohtainen kasvu, vapaus, haastavuus, ainutlaatuisuus, mielikuvitus, suorittaminen, vaikutusvalta ja maailman ymmärtäminen.

      Mutta mitä tulee Jumalaan ja jumaliin, niin olen ignostikko.
      - Ignostismi eli indifferentismi on siis näkemys, jonka mukaan kysymys jumalan olemassaolosta on merkityksetön, koska sillä ei ole todennettavia/testattavia seurauksia. Ingostismi kyseenalaistaa myös subjektiivisen kokemuksen todistuksena Jumalasta. Ignostikko saattaa kuitenkin pitää ajatusta jumalasta tunneperäisesti tai esteettisesti merkityksellisenä.

      • Eenokki12

        Et kai ole se palstanvierittäjä, kumisaapas joka on taas valvonut yönsä siirtelemässä avauksia joista ei pidä koska haluaa olla esillä. Olet välinpitämätön, merkityksetön, uskon mukaisti katsottuna niitä pahimman lajin kumisaappaita. Saappaan varrestako sinä tuon sanan indifferentti löysi, joka sopii sinuun?


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Et kai ole se palstanvierittäjä, kumisaapas joka on taas valvonut yönsä siirtelemässä avauksia joista ei pidä koska haluaa olla esillä. Olet välinpitämätön, merkityksetön, uskon mukaisti katsottuna niitä pahimman lajin kumisaappaita. Saappaan varrestako sinä tuon sanan indifferentti löysi, joka sopii sinuun?

        Aika hyvä...


    • AvioeroJeesuksesta

      Kyllä kristitty voi luopua Jeesuksesta.

      Jotkut sanovat että ei voi.

      Tyhmät neitsyet ovat luopioita, oon melko varma siitä.

      Vain kristitty voi luopua/ avioerota Jeesuksesta. Ateisti ei ole liiyossa Jeesuksen kaa.

    • Obadja151cm

      Tietenkin voi erota.Ei Jeesus pakota pysymään avioliitossa kristittyä.

      Yhtä urpoa on väittää ettei mies voi avioerota vaimostaan. Keitä luopiot muitakaan olisivat kuin ex-kristittyjä. Raamattu kertoo maailmasn rakadtuneesta kristitystä.Nimi voi muistua väärin mutta olisiko ollut Deemas kyseessä.

    • Kymmenen käskyä ei ole suuri määrä noudatettavaksi, eihän teille muuta ole annettukaan, koska olette lapsia.

      Kirkko ei kyllä niihin usko tai noudata, mutta olkaa te parempia ja noudattakaa, ei ne vaikeita ole.
      On ne kyllä katekismuksessa mainittu, katemus on meidän Talmud, eli selitys opas. Talmud on kyllä paljon laajempi, mutta se on meille liian vaikea.

    • Haloota

      "Raamatun opetuksen mukaan ihmisellä on kyky tehdä parannus ja uskon kautta vastaanottaa ..."

      Ei ole Raamatussa kohtaa, jossa sanottaisiin ihmisellä olevan kyky tehdä parannus, jne. Käskemistä siellä kyllä on. Mutta pelastaako laki Eenokin, ja käskeminen?

      • Motherless.com

        Mutta ihmisen uteliaisuus on vakio. Kun kuljemme näkyjen matkan, meistä itsestämme tulee yhtä matkan kanssa. Kanavoinnin tarkoitus on kuitenkin luoda läsnäololle perusta, eituottaa kipua. Muista tämä, veliseni.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2574
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      319
      2355
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      93
      2124
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1694
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1420
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      60
      1397
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe