Nakkilan kylä nykypäivänä.

Nostalgiaa

Mitä on tapahtunut Nakkilan kylälle, kun nuoret ei enää pyöri siellä. Vielä neljä vuotta sitten siellä oli aina se punkero ja se pitkä mopopoika, sekä muuta väkee. Sen lisäks aina näky ihmisiä torilla ja viikonloppusin suuret joukot nuorisoa oli vetämässä Nordean takana vergii ja mustikkaliköörii. Ennen nuorissa oli asennetta; vedettiin vapee ja Nakkilassa oli elämää.

Enää ei näy kun muutama muksu iltapäivällä pankin edes, jotka imee röökii ja luulee olevansa kovaakin väkee, mut todellisuudes ne ei vaan oo yhtää niin eläväisii ku ikäluokka 98-01, niissä kun vaan oli sitä jotain...

19

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalkkeutunut

      Aloituksen on oltava trolli, niin naurettava kyllä on, ”ikäluokka 98-01”, voi Jeesus😂
      Sanotaan nyt vaikkapa 23v. sitten ja siitä taaksepäin, SILLOIN oli oikeasti väkeä kylällä, ns. yläparkki täynnä autoja, autogrilli ja senaikainen ”Postin taka” vakionotkuntapaikkoja, liikekeskuksen ikkunalaudat perseitä piukassa, Kaffelissa sai viettää aikaa, hallilla istuttiin ja käytiin yläparvella möykkäämässä pelaaville kaiffareille ja ne laumat, jokaisella oli paikkansa ja lähes jokainen tunsi toisensa niin oli kiva käydä muissa porukoissa moikkaa. Ja ne työkkärin discot ... Tässä jos jossakin sitä NOSTALGIAA, kultaiset 80- ja 90- luvut Nakkilassa, 2000-luvun pennut eivät koskaan tule kokemaan samaa fiilistä. Ei missään koskaan, ikävä tosiasia.

      Niin se maailma muuttuu.

      • Varon

        Et taida tajuta tän keskustelun pointtia. Kyse on siitä, että enää ei ketään näy kylällä. Puoli vuosikymmentä sitten siellä sentään oli jotain elämää. Ei sitä voi kuitenkaan verrata mihinkään kahdeksankymmentä lukuun, jolloin nuorisolla oli jotain muutakin kuin yksi kauppa ja homeinen liikuntahalli. Tommoset nyypät kuitenkin vain luulee, että kaikki oli heidän nuoruudessaan paremmin, mutta ei kuitenkaan ajattele sitä, mihin maailma on mennyt.


      • Kalkkeutunut

        Asiahan on juurikin niin kuin joku tuolla alempana sanoi että tämän päivän kakarat istuvat perseet homeessa tietokoneidensa ja peliensä ääressä, aivan sama vaikka mitä nuorisolle järkättäisiin tässäkin kylässä. Ja sit kun pitäis vähän jotain sääntöjäkin noudatella, nekin tuntuu tämän päivän kakaroilta olevan yhä enemmän ja enemmän hukassa ja pahemmaksi menee, koulumaailma ja päiväkodit sen jo todistavat, tietty kunnioitus ja arvostus tiettyjä asioita kohtaan on todellakin kadonnut viimeisen 20v. aikana.

        Paljon on asioita mennyt ja kehittynyt eteenpäin mutta läheskään kaikki ei hyvällä tavalla.


      • Ruuotti

        Nuorilla ei oo mitään virikkeitä, koska kaikki kunnan rahat menee vaan valmiiksi lahoavaan liikuntahalliin. Samat rahat olisi voinut käyttää esimerkiksi siihen, että kahdeksas luokkalaiset saisivat oikeasti ruotsin oppikirjat, eikä vain monisteita.


      • poliittisesti

        oikein ajattelevat saavat nimikkotemppelinsä jota liikuntakeskukseksikin kuulemma kutsutaan.

        Tavallinen nuori saa kaivella nenäänsä läppärin ääressä kotonaan.
        Ei tipu eikä heru palveluita eikä ymmärrystä päättäjiltä,liekö sitten niin tarpeenkaan.

        Hyvän äärelle pääsee kunnianhimoisesti pyrkimällä ja oikeisiin suuntiin lipomalla,joskus nuoruudessaan satasen jos vielä on pyyhkäissyt sellaiseen aikaan että on pärjännyt maakuntasarjassa niin silläsitten............


      • Huoltoon

        Se liikuntahalli on oikeesti paljon tärkeempi, kuin joittenki lasten oppikirjat.


      • asda
        Kalkkeutunut kirjoitti:

        Asiahan on juurikin niin kuin joku tuolla alempana sanoi että tämän päivän kakarat istuvat perseet homeessa tietokoneidensa ja peliensä ääressä, aivan sama vaikka mitä nuorisolle järkättäisiin tässäkin kylässä. Ja sit kun pitäis vähän jotain sääntöjäkin noudatella, nekin tuntuu tämän päivän kakaroilta olevan yhä enemmän ja enemmän hukassa ja pahemmaksi menee, koulumaailma ja päiväkodit sen jo todistavat, tietty kunnioitus ja arvostus tiettyjä asioita kohtaan on todellakin kadonnut viimeisen 20v. aikana.

        Paljon on asioita mennyt ja kehittynyt eteenpäin mutta läheskään kaikki ei hyvällä tavalla.

        "Aivan sama mitä järkättäisi"
        Kalkkeutunut taitaa olla oikea nimim. sinulle. Onko kukaan koskaan miettinyt kysyä nuorilta itseltään mikä kiinnostaisi. Järjestetään vain jotain mikä oli silloin 50-luvulla in.


    • Ne-on-jonnei

      Samaa mieltä. Jollu ja Aku oli kyl legendoi. Noi nykypäivän Kassu ja Patu o vaa jonnei.

      • Fordnait

        Vain ja ainoastaan Sperderistä ja Tompasta voitiin sanoo että on legenda. Kasarina oli legendoja, enää ei mikään Jollu oo legenda.


    • eitartte-nykyään

      enää mennä tsillailee kylille ko kaik on niinku somessa..
      siinä niinku tsillaillaan vaan läppäris kännykäs ja muis mesetyspeleis..on kato äpsit ja tapsit ja muutki ..
      ei kato tartte enää

      • Fordnait

        Niin just. Kaikki o nykyään koton pelaamas Fordnaittii ja muita pelejä.


      • Huoltoon

        Se on fortnite senkin ford kuski.


    • Kuha99

      Voi mitä muistoja. Onhan se totta ettei Nakkilan kylän meno ole ollut vuosikymmeniin sitä mitä se oli kun meidän porukat oli nuoria.

      Mutta onhan se silti sanottava, että tuli tippa linssiin, kun luki tän keskustelun. Kesät 2014-2017 oli oikeesti mun elämän parasta aikaa. Saatiin mopot, tehtiin uusia ihmissuhteita ja pidettiin oikeesti hauskaa. Hyviä sekä huonoja muistoja syntyi, mutta ne teki musta sen ihmisen mikä mä nyt olen.

      Nykyisin kun puhun mun pikkuveljen kanssa, joka on samassa iässä, kun mä tuolloin. Niin se sanoo ettei enää ole samallaista kun mun nuoruudessa. Kukaan ei pidä bileitä ja kukaan ei oo kylällä. Suurinosa niiden ikäluokasta ei kuulemma ees oo maistanu alkoholia.

      Omassa nuoruudessa muistan, että joka viikonloppu oli vaikeaa päättää mihin menee juhlimaan. Kylälle, rantaan vai bileisiin. Bileistä piti vielä miettiä, että meneekö meidän vakio paikkaan vai Ruskilaan. Molemmissa paikoissa syntyi niin paljon hyviä muistoja ja aina oli varma, ettei niistä juhlista tarvinnut lähteä selvinpäin, vaikka se olisikin ollut alkuperäinen suunnitelma.

      Haikeaa ajatella tuota ihanaa nuoruusaikaa.

      • Ysärinlapsi

        Ja sekö nyt on oikeasti sun mielestä traagista, että kaikki eivät ole edes maistaneet teini-ikäisenä alkoholia? :D Dokata ehtii yliopistossakin, kun on ensin pohjakoulut käyty kunnolla läpi eikä aikaa ole tuhlattu dokailuun tai Onnarin nurkalla chillailuun


    • Kelski

      Miten joku 20 vuotias voi ajatella jostain teini-iästään "kaihoisasti" 😂. Kylläpä mua naurattaa😂. Odota nyt edes, että oot perheellinen, ennen kun haluut olla taas nuori. 🌚

    • Todistaja

      Oon kyllä sitä mieltä, että tää uus nuoriso on enemmän persuksista kuin vanha. Ennen nuoriso sentään tupakoi paikoissa joihin ei ollut näköyhteyttä. Nykypäivän kakarat kulkee jatkuvasti julkisillapaikoilla kessu tai mälli suussa.

      Ennen nuorisolla sentään oli jotain tapoja. Minun nuoruudessani nuoret tappelivat keskenään, nykyisin he haastavat riitaa pienille lapsille ja avuttomille vanhuksille.

      Ennen oli itsestään selvyys, että ulkomaalaisen kanssa deittailusta ei synny mitään muuta kuin paha mieli ja musta mukula, joten oltiin tarkkoja siitä, ettei valkoinen sekoitu mustaan. Nykyisin kuitenkin joka kolmannen tytön poikaystävä on Ahmed tai Ibram.

      Ennen nuorisolla oli pullot kossua tai golden vodkaa, jotka vedettiin ja kotona kuultiin saarna siitä ettei viinaa kannata juoda, mutta koskaan ei paljastettu keneltä juomat hommattiin. Nykyajan nuoriso levittelee someissa asti: mitä juo, kenen kanssa ja kuka juomat on hommannut.

      Ennen musiikkissa oli asennetta. Aivan sama mitä musiikkia kuuntelit aikoinaan, niin se oli kuitenkin parempaa, kuin nämä nykyajan gangsta rappi mutinat.

      Olen varma, että lapsien ongelmat eivät ole vain lasten syytä, se on myös heidän kasvattajiensa. Ennen nuori ei halunnut sekoilla, sillä tiesi, että jotona saattaa tulla turpiin. Nykyisin lapset eivät pelkää, joten he eivät myöskään tottele. Nyky-yhteiskunnan ongelmana onkin, että jos lastaan edes nimitelee enää, niin se lasketaan väkivallan muodoksi js lapsi on sijaisperheessä, jossa tottelee entistä vähemmän.

      Fyysiset rangaistukset ja rock musiikki takaisin, niin lapsista tulee taas normaaleja.

      • Jussipaaha

        Juurikin näin!


      • Kalkkeutunut

        Eipä lisättävää.


    • Nakkiloistapitävä

      Onko Nakkilassa nakkikioskia?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe