miksi ei ateismia opeteta

ateismikouluun

Se on kyllä omituista, että jokin jumala saa kaiken huomion.

20

106

Vastaukset

  • Siis hulluja on olemassas ja tyhmiä on olemassa... Mutta voiko joku olla tosiaan NÄIN IDIOOTTI, että tulee kyselemään jotain näin VIT..N tyhmää????????? Tajuatko kaarnan kuorittama pölkkypää, että jos joku ei usko Jumalaan, niin se ei usko. Tarvitaanko tollaselle idiootille se vielä "opettaa" hah hah hah... Voi elämän kevät. Sinusta en tiedä, mutta itse en ainakaan usko vaaleanpunaisiin lentäviin elefantteihin... Olishan se NAURETTAVAA, jos perutettaisiin oppiaine, miisä opetettaisiin, ettei vaaleanpunaisia lentäviä elefantteja ole olemassa. Kuule opiskele keskenäsi evoluutio oppia, siinä sinulle ateismin opetusta ja juokse parikertaa pää edellä seinään, niin kyllä siinä alkaa ajatus juoksemaan.

    • Teidän aikanne taitaa olla ohitse, jos luulet näin.


    • "Sinusta en tiedä, mutta itse en ainakaan usko vaaleanpunaisiin lentäviin elefantteihin... "

      Onko se mahdollisesti lentävän spaghettihirviön ja näkymättömän vaaleanpunaisen yksisarvisen yhdistelmä?


  • No juu turha aloitus! Itse ollut lapsesta asti ateisti! Tajunnut jo silloin, että uskonnot on täyttä humpuukia!

    • Et ole rehellinen, sillä lapset ei tiedä mitään.


  • Yksinkertaisimmankaan eliön monimutkaiset molekyylit eivät voi lisääntyä itsestään. Solun ulkopuolella ne hajoavat ja sisäpuolella ne eivät pysty lisääntymään ilman toisten monimutkaisten molekyylien apua. Esimerkiksi entsyymejä tarvitaan runsasenergiaisen yhdisteen adenosiinitrifosfaatin (ATP) valmistamiseen, mutta ATP:n energiaa taas tarvitaan entsyymien valmistamiseen. Samoin entsyymien rakentamiseen tarvitaan DNA:ta (jota tarkastellaan 3. jaksossa), mutta DNA:n rakentamiseen puolestaan tarvitaan entsyymejä. Lisäksi vain solu pystyy valmistamaan proteiineja, mutta solun itsensä valmistamisessa tarvitaan välttämättä proteiineja. *

    Mikrobiologi Radu Popa, joka ei usko Raamatun luomiskertomukseen, esitti vuonna 2004 kysymyksen: ”Miten luonto voi tuottaa elämää, jos me olemme epäonnistuneet siinä, vaikka kaikki kokeet on tehty valvotuissa olosuhteissa?”13 Hän jatkoi: ”Elävän solun toiminnan vaatimat mekanismit ovat niin monimutkaisia, että niiden samanaikainen ilmaantuminen sattumalta vaikuttaa mahdottomalta.”

    • HÄMMÄSTYTTÄVÄN MOLEKYYLIN RAKENNE, Jumala on olemassa.
      Kutsumme nyt tätä kromosomimallin osaa yksinkertaisesti nauhaksi. Se on noin 2,6 senttimetriä paksu ja kiertyy tiukasti eräänlaisten käämien (4) ympärille. Nämä pienimmät kierteet kiinnittyvät runkoon, joka pitää ne paikoillaan. Esittelytekstissä selitetään, että nauha on pakattu erittäin tehokkaasti. Jos tämän mallin jokaisen kromosomin nauha vedettäisiin suoraksi ja nauhat asetettaisiin peräkkäin, ne ulottuisivat noin puolen maapallon ympäri! *

      Eräässä tiedekirjassa tätä tehokasta pakkausjärjestelmää kuvaillaan ”poikkeukselliseksi insinööritaidon näytteeksi”.18 Kuulostaako sinusta uskottavalta, että tällaisen taidonnäytteen takana ei olisikaan insinööriä? Jos museossamme olisi valtava varasto, jossa olisi miljoonia myyntiartikkeleita ja ne olisivat niin tarkassa järjestyksessä, että mikä tahansa tavara löytyisi tarvittaessa helposti, ajattelisitko, että kukaan ei ole organisoinut tuota varastoa? Et tietenkään – vaikka tuollaisen järjestyksen aikaansaaminen olisi verrattain yksinkertaista.

      Kromosomimallin esittelytekstissä katsojaa kehotetaan ottamaan nauhaa käteen ja katsomaan sitä lähemmin (5). Kun liu’utat sitä sormiesi välissä, huomaat, ettei se ole mikään tavallinen nauha. Se koostuu kahdesta toistensa ympäri kiertyvästä säikeestä, joita yhdistävät tasaisin välein pienet poikkilangat. Nauha näyttää tikkailta, jotka ovat kiertyneet kierreportaiksi (6). Silloin sinulla välähtää: tämähän on DNA-molekyyli, elämän suuria arvoituksia!

      Yksi kromosomi sisältää aina yhden tiiviisti pakatun DNA-molekyylin käämeineen ja runkoineen. Tikkaiden poikkipuut ovat emäspareja (7). Mikä on niiden tehtävä? Mitä tarkoitusta tämä kaikki palvelee? Esittelyteksti tarjoaa yksinkertaistetun selityksen.

      YLIVERTAINEN INFORMAATION TALLENNUSJÄRJESTELMÄ
      Avain DNA:n ymmärtämiseen piilee esittelytekstin mukaan poikkipuissa, jotka yhdistävät tikkaiden kaksi sivupuuta. Kuvitellaanpa, että tikkaat halkaistaan kahtia, niin että poikkipuiden osat jäävät törröttämään kumpaankin sivupuuhun. Niitä on vain neljänlaisia, ja tiedemiehet viittaavat niihin kirjaimin A, T, G ja C. Hämmästyksekseen he ovat saaneet selville, että näiden kirjainten järjestys sisältää koodattua informaatiota.

      Ehkä tiedät morseaakkoset, jotka kehitettiin 1800-luvulla lennätinviestintää varten. Niissä on vain kaksi merkkiä eli ”kirjainta”, piste ja viiva, mutta silti niistä voidaan muodostaa lukemattomia sanoja ja lauseita. DNA:ssa on nelikirjaiminen aakkosto, A, T, G ja C. Kirjainten eri yhdistelmistä muodostuu ”sanoja”, joita kutsutaan kodoneiksi. Ne ovat vuorostaan järjestyneet ”kertomuksiksi”, joita sanotaan geeneiksi eli perintötekijöiksi. Kussakin geenissä on keskimäärin 27 000 kirjainta. Geenit ja niiden väliset pitkät jaksot on koottu eräänlaisiksi ”kirjan luvuiksi”, yksittäisiksi kromosomeiksi. 23 kromosomista muodostuu kokonainen ”kirja”, genomi eli perimä, joka sisältää kaiken geneettisen informaation jostakin eliöstä. *

      Genomi olisi kirjana valtavan kokoinen. Kuinka paljon siihen mahtuisi tietoa? Ihmisen genomin DNA-tikkaissa on noin kolme miljardia poikkipuuta, emäsparia.19 Jos genomi olisi tietosanakirja, jonka kussakin osassa olisi runsaat tuhat sivua, koko sarjassa olisi 428 osaa. Kun tähän vielä lisätään kunkin solun toinen kromosomisto, osia olisi kaksi kertaa niin paljon eli 856. Jos koko genomi pitäisi kirjoittaa tekstiksi koneella, se kestäisi kokopäivätyönä – ilman lomia – noin 80 vuotta!

      Kaiken tuon kirjoittamisen lopputulos olisi tietysti täysin hyödytön ihmisruumiille. Miten nuo tietosanakirjan sadat paksut osat saataisiin mahtumaan ihmisen kaikkiin sataan biljoonaan mikroskooppisen pieneen soluun? Emme mitenkään pysty pakkaamaan informaatiota niin pieneen tilaan.

      Muuan molekyylibiologian ja tietojenkäsittelyopin professori on sanonut: ”Grammassa DNA:ta, joka kuivana veisi tilaa jotakuinkin yhden kuutiosenttimetrin verran, voi olla informaatiota yhtä paljon kuin noin biljoonassa CD-levyssä.”20 Mitä tämä merkitsee? DNA sisältää geenit, ohjeet joiden mukaan yksilöllinen ihmisruumis muodostuu, ja jokaisessa solussa on kaikki tarvittavat ohjeet. Informaatio on pakattu DNA:han niin tiiviisti, että yksi ainoa teelusikallinen sitä voisi sisältää ohjeet, joilla voitaisiin rakentaa noin 350 kertaa enemmän ihmisiä kuin maailmassa on tätä nykyä elossa! Maapallon nykyisten seitsemän miljardin asukkaan DNA muodostaisi hädin tuskin ohuen kalvon teelusikan pintaan.

      KIRJA ILMAN TEKIJÄÄ?
      CD-levy
      Gramma DNA:ta sisältää yhtä paljon informaatiota kuin mahtuisi biljoonaan CD-levyyn.Luoja on olemassa.


    • kpfewwewewwe kirjoitti:

      HÄMMÄSTYTTÄVÄN MOLEKYYLIN RAKENNE, Jumala on olemassa.
      Kutsumme nyt tätä kromosomimallin osaa yksinkertaisesti nauhaksi. Se on noin 2,6 senttimetriä paksu ja kiertyy tiukasti eräänlaisten käämien (4) ympärille. Nämä pienimmät kierteet kiinnittyvät runkoon, joka pitää ne paikoillaan. Esittelytekstissä selitetään, että nauha on pakattu erittäin tehokkaasti. Jos tämän mallin jokaisen kromosomin nauha vedettäisiin suoraksi ja nauhat asetettaisiin peräkkäin, ne ulottuisivat noin puolen maapallon ympäri! *

      Eräässä tiedekirjassa tätä tehokasta pakkausjärjestelmää kuvaillaan ”poikkeukselliseksi insinööritaidon näytteeksi”.18 Kuulostaako sinusta uskottavalta, että tällaisen taidonnäytteen takana ei olisikaan insinööriä? Jos museossamme olisi valtava varasto, jossa olisi miljoonia myyntiartikkeleita ja ne olisivat niin tarkassa järjestyksessä, että mikä tahansa tavara löytyisi tarvittaessa helposti, ajattelisitko, että kukaan ei ole organisoinut tuota varastoa? Et tietenkään – vaikka tuollaisen järjestyksen aikaansaaminen olisi verrattain yksinkertaista.

      Kromosomimallin esittelytekstissä katsojaa kehotetaan ottamaan nauhaa käteen ja katsomaan sitä lähemmin (5). Kun liu’utat sitä sormiesi välissä, huomaat, ettei se ole mikään tavallinen nauha. Se koostuu kahdesta toistensa ympäri kiertyvästä säikeestä, joita yhdistävät tasaisin välein pienet poikkilangat. Nauha näyttää tikkailta, jotka ovat kiertyneet kierreportaiksi (6). Silloin sinulla välähtää: tämähän on DNA-molekyyli, elämän suuria arvoituksia!

      Yksi kromosomi sisältää aina yhden tiiviisti pakatun DNA-molekyylin käämeineen ja runkoineen. Tikkaiden poikkipuut ovat emäspareja (7). Mikä on niiden tehtävä? Mitä tarkoitusta tämä kaikki palvelee? Esittelyteksti tarjoaa yksinkertaistetun selityksen.

      YLIVERTAINEN INFORMAATION TALLENNUSJÄRJESTELMÄ
      Avain DNA:n ymmärtämiseen piilee esittelytekstin mukaan poikkipuissa, jotka yhdistävät tikkaiden kaksi sivupuuta. Kuvitellaanpa, että tikkaat halkaistaan kahtia, niin että poikkipuiden osat jäävät törröttämään kumpaankin sivupuuhun. Niitä on vain neljänlaisia, ja tiedemiehet viittaavat niihin kirjaimin A, T, G ja C. Hämmästyksekseen he ovat saaneet selville, että näiden kirjainten järjestys sisältää koodattua informaatiota.

      Ehkä tiedät morseaakkoset, jotka kehitettiin 1800-luvulla lennätinviestintää varten. Niissä on vain kaksi merkkiä eli ”kirjainta”, piste ja viiva, mutta silti niistä voidaan muodostaa lukemattomia sanoja ja lauseita. DNA:ssa on nelikirjaiminen aakkosto, A, T, G ja C. Kirjainten eri yhdistelmistä muodostuu ”sanoja”, joita kutsutaan kodoneiksi. Ne ovat vuorostaan järjestyneet ”kertomuksiksi”, joita sanotaan geeneiksi eli perintötekijöiksi. Kussakin geenissä on keskimäärin 27 000 kirjainta. Geenit ja niiden väliset pitkät jaksot on koottu eräänlaisiksi ”kirjan luvuiksi”, yksittäisiksi kromosomeiksi. 23 kromosomista muodostuu kokonainen ”kirja”, genomi eli perimä, joka sisältää kaiken geneettisen informaation jostakin eliöstä. *

      Genomi olisi kirjana valtavan kokoinen. Kuinka paljon siihen mahtuisi tietoa? Ihmisen genomin DNA-tikkaissa on noin kolme miljardia poikkipuuta, emäsparia.19 Jos genomi olisi tietosanakirja, jonka kussakin osassa olisi runsaat tuhat sivua, koko sarjassa olisi 428 osaa. Kun tähän vielä lisätään kunkin solun toinen kromosomisto, osia olisi kaksi kertaa niin paljon eli 856. Jos koko genomi pitäisi kirjoittaa tekstiksi koneella, se kestäisi kokopäivätyönä – ilman lomia – noin 80 vuotta!

      Kaiken tuon kirjoittamisen lopputulos olisi tietysti täysin hyödytön ihmisruumiille. Miten nuo tietosanakirjan sadat paksut osat saataisiin mahtumaan ihmisen kaikkiin sataan biljoonaan mikroskooppisen pieneen soluun? Emme mitenkään pysty pakkaamaan informaatiota niin pieneen tilaan.

      Muuan molekyylibiologian ja tietojenkäsittelyopin professori on sanonut: ”Grammassa DNA:ta, joka kuivana veisi tilaa jotakuinkin yhden kuutiosenttimetrin verran, voi olla informaatiota yhtä paljon kuin noin biljoonassa CD-levyssä.”20 Mitä tämä merkitsee? DNA sisältää geenit, ohjeet joiden mukaan yksilöllinen ihmisruumis muodostuu, ja jokaisessa solussa on kaikki tarvittavat ohjeet. Informaatio on pakattu DNA:han niin tiiviisti, että yksi ainoa teelusikallinen sitä voisi sisältää ohjeet, joilla voitaisiin rakentaa noin 350 kertaa enemmän ihmisiä kuin maailmassa on tätä nykyä elossa! Maapallon nykyisten seitsemän miljardin asukkaan DNA muodostaisi hädin tuskin ohuen kalvon teelusikan pintaan.

      KIRJA ILMAN TEKIJÄÄ?
      CD-levy
      Gramma DNA:ta sisältää yhtä paljon informaatiota kuin mahtuisi biljoonaan CD-levyyn.Luoja on olemassa.

      Miten se on luonut minut.


  • En ole varma, sillä se tuhoaisi myös poliittisia puolueita.

  • Ateismia opetetaan aikalailla kouluissa ja useimmat ajattelevat sen huomaavat. Biologian tunnilla evoluutio selkein esimerkki ehkäpä. Siinä yliluonnolliset kuten jumalat, kielletään selvästi sillä semmoisesta ei tiedetä mitään. Sen sijaan opetetaan se mitä tiedetään. Sama matikassa. Yksikään lasku ei saa tuosta koska "jumala nyt on sellainen".

    Ihmisten tavat vaan muuttuu hitaasti ja siksi uskonto on edelleen kouluissakin läsnä. Onneksi vähenemään päin. Uusi ops on askel oikeaan suuntaan. Kasvatustieteilijät kyllä tekevät parhaansa mutta koulun uskontotunti on poliitikkojen käsissä. Äänestäjistä yhä suurempi osa on vanhuksia ja nehän ei vanhoja tapoja halua muuttaa. Siksi esim. ET:n avaaminen kaikille vapaa vapilntaiseksi on kansanedustajille mahdoton kysymys edelleen.

  • Onhan kouluissa paljonkin uskonnonopetuksia. Esim tyhjän räjähtäminen on ihme josta ei ole todisteita mutta silti sitä julistetaan. Samaan syssyyn opetetaan sellaisesta Jumalasta joka ei tee mitään, mykkä ja kuuro opettaja. Sitä uskontoa sanotaan evoluutioksi ja ateismiksi. samaa lahkoa molemmat.

    • Evoluutio uskovaisena minun on syytä kysyä, mistä jumala on kehittynyt.


    • Raamattu on lasten satukirja.


    • aikuistensadut kirjoitti:

      Raamattu on lasten satukirja.

      miten nerokas oivallus! Onnitteluni. ilmaiset lukeneesi Raamatun, koska tiedät siitä noin paljon. Aloititko opintosi Suomen perustuslaista, jossa taataan uskon ja sanan vapaus,vai oliko sulla henkiopas?


  • Hyvä kysymys.

    Miksi koululaitos panostaa niin kovin paljon hihhuleiden oppien toistinasemana olemiseen?

    • Se antaisi lapsille aseet poliittisten puolueiden läpivalaisuun.


  • Ei ateismia tarvitse opettaa, sillä se on itsestäänselvyys kaikissa muissa aineissa kuin uskonnonopetuksessa.
    Ei matematiikassa ole mitään jumalkomponentteja. Ei liioin fysiikassa, kemiassa, biologiassa, kielissä tai missään muussakaan.

    Uskonnot ovat vallankäytön väline, ja koska maailmassa näkee kaikessa ettei mitään jumalaa ole olemassakaan, pitää sellaisen olemassaoloa "opettaa". Muuten yksikään järkevä nykytiedon omaava lapsi ei tulisi ajatelleeksikaan mitään niin älytöntä kuin ylimaagista Taivaan Isää (josta ei tietenkään ole minkäänlaista havaintoa).

  • Ateismin opetus olisi sama kuin maininta että kaikki eivät usko jumaliin. Ei tuosta yhtäkään lukiokurssia saa aikaiseksi. Siksi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.