mitä olette tehneet tänään, tällä viikolla. Minä tein olkitähti järviruokosta ja yritän myydnejoulun alla, vahdin yös ruokapalkalla koiranpentuaja auttelin naapurin muoria umitöissä makkaralenkin edestä
askartelua ajankuluksi
6
153
Vastaukset
- Terhi.kassalta
Meillä on kaupassa tyttöjen kanssa veto siitä, ketkä ostaa halpislenkkimakkaraa, makaroonia, tupakkia ja kaljaa.Tähän asti mennyt 90% oikein arvauksista.Se 10% ostaa noiden lisäksi myös koiranmakkaraa.
Ulkoinen olemus jo kauppaan tultaessa kielii ostotarpeista, sekä haju. Kurpitsalyhtyjä ois voinu alkaa tekee. Tosin sit pitäs ne kurpitsasisällöt säilöö. Joo-o..Jouluksi jos vois jotain hommia tehdä kun tietäs vaan mitä ja mikä kävis kaupaks??? Sitten Joulun alla. Joulukorttejakaan ei taida enää kukaan lähetellä.
- askare
Säilyvät Joulun tavarat kannattaa aloitella jo tammikuussa, esim kirpparilta ostetusta ja puretusta villapaidasta lapasia, sukkia pipoja. Olkitöitä saraheinästä ja järviruosta, pajutöitä, pieniä pajukoreja tai sitten nyt lähellä joulua havupalloja ja seppelitä, kysy maanomistajilta lupa havujen ottoon. Lintulaudat ja talipallotelineet, voisi kokeilla rautalangasta. Myös kaiken sortin leivonnaiset menee myyjäisissä erittäin hyvin kaupaksi eikä vehnäjauho ja mausteet paljoa maksa. Muista pipareihin ja pullaan tuoteseloste.
- köyhänviikko
Jaa, että mitä on tehty tällä viikolla. No, isäukon hautajaisia olen järjestellyt, arkun ostin Virosta verkkokaupasta ja tuhkauurnan ajattelin tehdä itse. Tänään siivoilin hieman paikkoja ja vein jätteitä jätepisteeseen.
Ruokaa tietty tein illalla, tarjouksesta -50% ostettu broilerin filesuikaletta paistelin pannulla ja ruokakermaa (0,01€ ostettu verkkokaupasta) laittelin sekaan mausteiden kera. Riisiä keitin lisäksi. Salaattia tuli myös tehtyä. - köyhäaskaroi
Meikäläinen askartelee ilmaisista trukinlavoista kaikenlaista, niistä voi tehdä; lintulautoja, linnunpönttöjä, puunkantotelineitä ym. pientä, joita voi myydä marketin parkkipaikalla (lupa pitää kysyä tavaratalopääliköltä). Kunnollisella linnunpöntöllä saa hyvin rahaa!
Olen myös sorvannut pienellä itse tehdyllä (vanhasta pesukoneen moottirista) puusorvilla pesäpallomailoja, kun jotkut trukinlavat on tehty haapapuusta, liimaan vaan lautoja yhteen ja saan hyvän aihion sorvaukseen.
Järviruoko on tietty hyvää materiaalia himmeleiden tekemiseen, mutta siinä pitää olla jo pitkäjännitteinen, että kerää niitä hyvissä ajoin jään päältä varastoihin odottamaan myöhempää käyttöä. Osmankäämejä olen kerännyt myös joskus koristeiksi, niihin vain pitää ruiskuttaa hieman hiuslakkaa, ettei ne purkaudu sisätiloissa. - JouluTonttu
Joulukortteja olen askarrellut lapsen kanssa pitkin viikkoa, kun täällä on syysloma. Sitten olen haalinut huonekaluja yms. exälle, joka muuttaa hoitokodista omaan tuettuun asuntoon. Lisäksi olen pitänyt yhteyttä edunvalvojaan ja exän uuteen ynnä vanhaan asuinpaikkaan ja hoidellut muita juoksevia asioita. Kirppispöytää olen käynyt siivoamassa ja täyttämässä. Kirjeitä olen kirjoitellut vaihtelevalla innolla. Ruokaa on saanut olla ehtimiseen laittamassa, kun lapset ovat tosiaan olleet lomalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä983407Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3071860Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471687- 961557
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4111516Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4301417Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21380Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381157Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun348997Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden277992