Laitanpa reseptin tännekin.
Viikonloppuna oli mieletön yksinäisyyden/ahdistuksen tunne, tuntui että pakahdun.
Laitoin kuitenkin kengät jalkaan ja lähdin ulos. On sellainen 10 minuutin matka juna-asemalle. Kävelin sinne. Sieltä on takaisin metsätietä sama 10 minuuttia jos ei pysähdy. Lähdin metsätietä. Pysähdyin puitten juurella ja halasin tammea. Tuntui että voima virtasi, mahtava tunne oli. Sitten isoa mäntyä, Keräsin puolukan ja mustikan varpuja, katajan, männyn ja koivun oksia, joissa oli vielä lehtiä.
Tunnustelin sammaletta, istuin kivellä ja oli mukavaa.
Meni melkein tunti (10 minuutin reitti), oli niin hyvä olo.
Tämmöinen pikku juttu, - mutta suosittelen samaa kaikille!
Menkää metsään, halatkaa puita ja olkaa vaan, - ei ole yksinäisyyttäahdistusta, olette yhtä luonnon kanssa!
Hyvä lääke ahdistukseen
2
274
Vastaukset
- retriitin_nimeen
Näin eilen kai lehdessä otsikon; nainen joka rakastaa puita. Hänen nimensä oli jotain sinne päin kuin Judith Bends.
Hän on tunnettu näyttelijä. Nyt jo aika iäkäs. Itsellä miehenä on hyvin läheinen suhde luontoon. Ensimmäiset 20 vuotta asuin metsien keskellä.
Luonnossa, vaikka nykyään vain puistometsissä tapaan ystäviäni, kasveja. Puutkin ovat kasveja. Kasvit ja ötökät elivät jo paljon ennen ihmistä.
Olen halannut keväällä lehtipuita. En ole kokeillut syksyisten puiden energiaa, mutta keväällä niihin selkärankakontakti antaa vahvan sykkeen.
Puhun puille ja ötököillekin hyvässä vireessä ollessani. Minulla on hyvin vahva mystinen kokemus lämpimällä kankaalla maastossa lepäillessäni joskus nuorena miehenä. Jopa hyttyset osallistuivat tuohon yliaistilliseen luonnonyhteyskokemukseen. Meditoin säännöllisesti. Nyt olen jo vanha. - ErilaisiaRatkaisuja1
Jos joku näkee sinut halaamassa puuta niin voit sanoa että mittasit sen ympärysmittaa ;)
Minullekin luonto on tärkeä ja syvistä vesistä selkiyttänyt monta kertaa. Luonnossa on se luonnollisuus. Fibonacci - fraktaalit yms. äänissä ja muodoissa - näkymättömissä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446