Tämä yhteiskuntajärjestys mikä meillä nyt on, mahdollistaa teille kommunisteille sellaisen jutun, että perustatte oman yrityksen joka on osakeyhtiömuotoinen. Siinä yrityksessä annatte jokaiselle työläiselle saman määrän osakkeita, joka tarkoittaa yhtäläistä omistusta tuotantovälineistä ja äänivallasta yhtiössä, sekä yhtiön tekemästä voitosta. En näe ongelmaa. Saatte perustaa utopianne ihan vapaasti tänne meidän sorrettujen keskelle ja näyttää miten kommunismi kukoistaa.
Miksi kommarit ei perusta omaa yritystä?
2
157
Vastaukset
- Kommuunieiperusturahalle
Ei oikeanlainen kommunismi ja sosialismi perustu rahalle ollenkaan ,ennemminkin osuuskunnalke jossa vain elämän jatkumiselle tarpeellinen työ tehdään muuten ollaan vapaina kuin voi vain olla. Ja tulevaisuudessa kun koneet tekee kaiken tarvittavan työn,ihmisekke ei jää muuta kuin koneen valvominen kun se on kerran tehty kunnolla jonka pitäisi toimia kymmeniä jollei satoja vuosia.
Oikealla sosialismilla ei ole mitään tekemistä rahan,ei korkojen ,eikä voiton ja eikä minkään pörssien kanssa,ne on kaikki turhaa olemassaoloa.- fn2038hf
Ai ei ollut oikeaa kommunismia mitä mä kuvailin? No perustakaa just sellainen osuuskunta mitä haluatte! Kyllä teillä on siihen tässä maassa oikeus. Pahimmassa tapauksessa joudutte vaan maksamaan veroja, mutta nehän on teidän mielestä vain iloinen asia. Siinähän elätte sitten omassa utopiassanne. Itse asiassa teidät kommunistit pitäisi pakottaa elämään aidatulla muista eristetyllä alueella jota sitten ekspertit valvoo että noudattaa varmasti Marxin oppeja ihan tarkalleen, kun ei tuo vapaaehtoinen järjestäytyminen niihin kommuuneihin näytä teiltä onnistuvan. Ei olisi riistoa siellä sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t846965- 353751
- 443278
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402502- 2052220
- 1222172
- 402152
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292099Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241808- 401669