Kaisamari Hintikka on valittu uudeksi Espoon hiippakunnan piispaksi.
Hintikka sai toisella kierroksella 57,5 prosenttia äänistä.
Kaisamari Hintikka on selkeästi uudistusmielisempi ja tasa-arvoa puolustavampi kuin ehdolla olleet miesehdokkaat, eikä hänellä ole ennakkoluuloja samaa sukupuolta olevien parien vihkimisessäkään.
ttps://yle.fi/uutiset/3-10486980
Onnittelut uudelle naispiispalle
68
607
Vastaukset
- naispappi
Paljon onnea!
Seuraavat piispavalinnat tullee poistamaan epätasa-arvon, nostaen naispiispojen osuuden samalle tasolle kuin pappien keskuudessakin.
Noin 10% on ehdottomasti liian vähän ja se johtuu kirkon valtaapitävien vanhoollisuudesta.
Seurakuntavaaleissa siihenkin voi vaikuttaa.Kirkosta eronneiden lukumäärän mukaan suhteutettuna naispappeja pitäisi olla enemmän kuin miespappeja, koska miehet eivät suhtaudu elämään ja olemattomiin jumaliin niin harhaisen tunteellisesti kuin naiset.
- tottahan_tuo
he-ma kirjoitti:
Kirkosta eronneiden lukumäärän mukaan suhteutettuna naispappeja pitäisi olla enemmän kuin miespappeja, koska miehet eivät suhtaudu elämään ja olemattomiin jumaliin niin harhaisen tunteellisesti kuin naiset.
Totta että naiset ovat uskovaisuuteen herkempiä.
- Pudis55
Tämä on todella huono uutinen. Kuta vanhoillisempia piispat ovat sitä nopeammin kirkon jäsenmäärä laskee. Tällaiset uutiset hidastavat jäsenmäärän laskua. No nyt on vain nieltävä tappion karvainen kalkki. Tällä kertaa pisteet fundiksille.
Itse veikkaan asian olevan päinvastoin.
Naispiispa toki saa jarruteltua jäsenten eroamista, mutta saman naispiispan ansiosta eroajia tulee olemaan enemmän.
Onnittelut täältäkin.
- TeemustaYllättänyt
Syntihyväksyntä on syntiä. Se on osa eksytystä, josta Jeesus varoittaa meitä.
" Varokaa ettei kukaan teitä eksytä. "
Syntihyväksyjät ovat eksytettyjä. Teemu Selännekin on ottanut kantaa tähän syntiasiaan tehden selväksi hyväksyykö hän homostelun vai ei.
Lätkäjätkä biisiin otti kantaa.Siis tätäkö tarkoitat?
https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000005669516.html
Teemu Selänne puolustaa voimakkaasti kiekkobiisillään kohauttanutta Tuure Boeliusta
- Näin.on
Väärällä alalla vain. Jos puhuu pelkkää politiikkaa, olisi hakeutunut politiikkaan.
Hyvä kun tulee uusia naispiispoja, valistustuksen aika etenee hyvin.
Eli ateistit ja pilkkaajat riemuitsevat uudesta piispasta, sehän kertoo jo kaiken tarpeellisen.
- kirkosta.eronnut
ArtoTTT kirjoitti:
Eli ateistit ja pilkkaajat riemuitsevat uudesta piispasta, sehän kertoo jo kaiken tarpeellisen.
Empä rahoita näitä piispoja.
ArtoTTT kirjoitti:
En riemuiste!
Mitä patavanhoillisempia Jolkkosia kirkon piispoiksi valitaan, sen nopeammin kirkko ajautuu alas.
Eli en toivo kirkon valitsevan liberaaleja vaan äärikonservatiiveja johtotehtäviinsä, koska sehän kirkko jo on, patavanhoillisten ikioma hiekkalaatikko.
Ainoa parannus nykytilanteeseen on kirkon alamäki, mitä nopeampi, sen parempi.ArtoTTT kirjoitti:
"Eli ateistit ja pilkkaajat riemuitsevat uudesta piispasta, sehän kertoo jo kaiken tarpeellisen. "
Juurikin noin.
Olet asian ytimessä.
Asiassa ei siis voi olla mitään pahaa, koska ateistitkin sitä kannattaa.ArtoTTT kirjoitti:
Jos Patmoksessa inhotaan uutta piispaa, se kertoo jo yksin että valinta oli hyvä.
- ei.noin
No sillä nyt ei varmaan kamalaa väliä, että on nainen. Naiset kun ovat ihan yhtä päteviä kaikissa ammateissa.Enpä tiedä liityisikö tuo naiseus suvaitsevaisuuteen, no ehkä niin, että naisena on tavallaan joutunut taistelemaan omankin aseman vaikka kukaan virallinen tahohan ei myönnä sukupuolista syrjintää.
Toistaalta onhan se huvittavaa, että konsukristyt yrittävätkin hakea naisista tukea "homojen kauhisteluun" ja niin miten ja miksi ? Ei kait nyt kukaan täysinjärkinen ajattele nykyajan naisen menevän tuohon, siellä kun teidän mukaan kolme ammattia tasan . Olet joko hoitaja, ruuanlaittaja tai leipuri , niin ai joo , tuon lisäksi teet noin kymmenen tenavaa.
Ymmärrän siis ihan hemmetin hyvin sen, että naiset menevät heikompien puolelle, ehkä tuo on asia mitä olisi kannattanut ajatella silloin kun naisia kyykyttelitte.No enää ei käy noin, toki naiset yhä ne lapset tekevät ja hyvä niin kukaan mies tuskin lisääntyisi toista kertaa jos pitäisi "kakkia vesimelooni" vertaus minkä olen kuullut neljän lapsen sairaanhoitaja äidiltä.
Tavallaan tähän siis pätee, sitä saa mitä tilaa.
Historiallisestihan naisliikkeen nousu on tullut tarpeesta, ihan kuten kaikki demokratia. Lyhyesti sanoen siis , sitä siskoa ei olisi ehkä kannattanut likistää ihan hellan ja nyrkin väliin. Nyt ovat pappina, lääkärinä, tohtorina jne.
Tietty uskonnolinen suuntaushan ei näe edes naista ihmisenä, ei siis toistaalta ihme, että jo ensimmäiset todelliset rotuerottelun vastustajat jenkeissä olivat naisia. - ryjyjzt
Toivottavasti parempi kuin edellinen vastenmielinen .
Kaisamari oli pelkkä poikkeus. Wille, Kari ja Irja lähti ja tilalle tuli Erittäin konservatiivisia piispoja.
Kirkko on menossa hyvää vauhtia kohti 60-lukua.Tuo tietäisi lisää kirkosta eroajia, joka on minun mielestä positiivinen asia.
Kirkon päättäjät ovat kymmeniä vuosia jälessä jäsentensä mielipiteestä, johtuen seurakuntavaalien mitättömästä äänestysprosentista, joka edellisellä kerrallakin oli vain 15,5%.
Käytännössä lähes kaikki äänestäjät ovat siis kirkon äärilaidalta.
Pikkuhiljaa sekin kyllä muuttuu ja seuraavat seurakuntavaalit ovatkin kahdeb´n viikon kuluttua.Pe.ku kirjoitti:
Tuo tietäisi lisää kirkosta eroajia, joka on minun mielestä positiivinen asia.
Kirkon päättäjät ovat kymmeniä vuosia jälessä jäsentensä mielipiteestä, johtuen seurakuntavaalien mitättömästä äänestysprosentista, joka edellisellä kerrallakin oli vain 15,5%.
Käytännössä lähes kaikki äänestäjät ovat siis kirkon äärilaidalta.
Pikkuhiljaa sekin kyllä muuttuu ja seuraavat seurakuntavaalit ovatkin kahdeb´n viikon kuluttua.Mihin se muuttuisi ja mikä sen muuttaisi. Srk-vaalit on riviseurakuntalaiselle hämäräksi jäävä toimitus, missä kukaan ei paljasta korttejaan ulkopuoliselle. Vasta jälkeenpäin saattaa hoksata, että äänesti jotain lähetyshiippakunnan aktiivia.
Onnittelut!
- kumpivaikampi
Tietääkö kukaan onko piispa vai homopiispa?
- HelppoNähdäUskooko
Eräästä lehdestä sitaatti:
"Kaisamari Hintikka toivoo, että Suomessa kirkko mahdollisimman nopeasti päätyy vihkimään myös samaa sukupuolta olevia pareja avioliittoon."
Tämän mukaan ei ole piispa, koska on nainen eikä näytä Jumalan sanakaan juuri kiinnostavan.
Onhan se nyt selviö, että, jos nainen pyrkii papiksi, ei tämä ole uskossa jne.
- Mikä.on.piispan.homma
Mitä piispa tekee? Mistä hän vastaa? Mistä tiedämme vaikka parin kolmen vuoden kuluttua onko tämä piispa onnistunut hommissaan vai ei?
Vai onko piispan homma vain nostaa kymppitonnin palkkaa ja syödä ja juoda kirkollisveronmaksajien piikkiin?Edellenkinkö tämä asia Sinua vaivaa? Vaivaavatko Sinua muidenkin uskonnollisten johtajien puuhat?
Et ole ajatellut ottaa asiasta selvää? Lähetä ihmeeessä tiedustelu seurakunnan edustajille ja KYSY asiaa!- Ajneuden.Apostolit
Piispat ovat erinomainen esimerkki siitä, mikä on kirkon todellinen olemus ja tehtävä: se on elinkeino. Kirkon olemassaolon tarkoitus on ja varmistaa sen tarjoama ansaintamahdollisuus kirkon työntekijöille. Ainoa syy miksi piispoja tarvitaan peräti yhdeksän on se, että se tarjoaa kirkon eliitille "uramahdollisuuksia".
Tätä ei vain kirkon piirissä haluta sanoa ääneen, vaan se piilotetaan "usko hyvän tekemiseen" ja muiden mainostoimiston keksimien sloganien taakse. Kirkon budjetti kertoo totuuden. Mihin rahat käytetetään? Kirkkorakennusten (eli brändin / julkisivun) ylläpito ja kirkkoa elinkeinonaan pitävien palkat vievät kirkon rahat. Ajneuden.Apostolit kirjoitti:
Piispat ovat erinomainen esimerkki siitä, mikä on kirkon todellinen olemus ja tehtävä: se on elinkeino. Kirkon olemassaolon tarkoitus on ja varmistaa sen tarjoama ansaintamahdollisuus kirkon työntekijöille. Ainoa syy miksi piispoja tarvitaan peräti yhdeksän on se, että se tarjoaa kirkon eliitille "uramahdollisuuksia".
Tätä ei vain kirkon piirissä haluta sanoa ääneen, vaan se piilotetaan "usko hyvän tekemiseen" ja muiden mainostoimiston keksimien sloganien taakse. Kirkon budjetti kertoo totuuden. Mihin rahat käytetetään? Kirkkorakennusten (eli brändin / julkisivun) ylläpito ja kirkkoa elinkeinonaan pitävien palkat vievät kirkon rahat.Noinko eivät toimi muut Suomen uskonnolliset yhteisöt?
- Ahneuden.Apostolit
InhottavaRealisti kirjoitti:
Noinko eivät toimi muut Suomen uskonnolliset yhteisöt?
Valtionkirkolla on verotusoikeus ja miljardien omaisuus. Luterilaisella kirkolla (ja ortodokseilla) on lakisääteinen erityisasemassa ja siksi sitä ei voi verrata muihin "normaaleihin" uskonnollisiin yhteisöihin.
Ahneuden.Apostolit kirjoitti:
Valtionkirkolla on verotusoikeus ja miljardien omaisuus. Luterilaisella kirkolla (ja ortodokseilla) on lakisääteinen erityisasemassa ja siksi sitä ei voi verrata muihin "normaaleihin" uskonnollisiin yhteisöihin.
Kyllä minusta voi. Yhtä lailla kritiikkiä voi suunnata myöskin vaikkapa niitä saarnaajia, profeettoja tms. kohtaan, jotka kerjäävät itselleen rahaa ihmisiltä. Hyvänä esimerkkinä esim. Jalovaara - USA:n saarnaajamiljonääreistä puhumattakaan.
Periaatteessahan lystin maksavat AINA jotkut. Se on sitten viime kädessä se ja sama, millä nimellä maksuja kutsutaan. Hyvä on muistaa sekin, että kirkko hoitaa sellaisia velvollisuuksia, jotka hoitaisi muuten jokin muu taho, kuten esim. hautausmaat.InhottavaRealisti kirjoitti:
Kyllä minusta voi. Yhtä lailla kritiikkiä voi suunnata myöskin vaikkapa niitä saarnaajia, profeettoja tms. kohtaan, jotka kerjäävät itselleen rahaa ihmisiltä. Hyvänä esimerkkinä esim. Jalovaara - USA:n saarnaajamiljonääreistä puhumattakaan.
Periaatteessahan lystin maksavat AINA jotkut. Se on sitten viime kädessä se ja sama, millä nimellä maksuja kutsutaan. Hyvä on muistaa sekin, että kirkko hoitaa sellaisia velvollisuuksia, jotka hoitaisi muuten jokin muu taho, kuten esim. hautausmaat.Jos joku ihan vapaaehtoisesti antaa rahaansa niin se ei pitäisi olla sinun murheesi😉
usko.vainen kirjoitti:
Jos joku ihan vapaaehtoisesti antaa rahaansa niin se ei pitäisi olla sinun murheesi😉
Kenenkään ei ole pakko kuulua kirkkoon. Lienet huomannut sen?
Itse asiassa, paine maksaa "kymmenyksiä" voi olla ajoittain melkoinenkin. Olen kuullut hieman traagisia juttuja myös siitä, miten joidenkin poppoiden myyjäisissä on pakko kirjaimellisesti ostaa kallita tuotteita, kun seurakuntaa tuetaan!InhottavaRealisti kirjoitti:
Kenenkään ei ole pakko kuulua kirkkoon. Lienet huomannut sen?
Itse asiassa, paine maksaa "kymmenyksiä" voi olla ajoittain melkoinenkin. Olen kuullut hieman traagisia juttuja myös siitä, miten joidenkin poppoiden myyjäisissä on pakko kirjaimellisesti ostaa kallita tuotteita, kun seurakuntaa tuetaan!Jokaisen joka kuuluu evl.kirkkoon on pakko maksaa kirkollisveroa 😉
usko.vainen kirjoitti:
Jokaisen joka kuuluu evl.kirkkoon on pakko maksaa kirkollisveroa 😉
Joku kuules rakentaa muidenkin yhteisöjen rakennukset. Joku ne maksaa. Jotkut enemmän, jotkut vähemmän. Kirkollisveroa maksetaan tulojen mukaan.
Joku kuules rakentaa muidenkin yhteisöjen rakennukset. Joku ne maksaa. Jotkut enemmän, jotkut vähemmän. Kirkollisveroa maksetaan tulojen mukaan.
Mutta jokaisen joka kuuluu evl.kirkkoon on pakko maksaa kirkollisveroa 😉
Missään Raamatussa ei ole perustatta maksaa kirkolle varoa🤔usko.vainen kirjoitti:
Mutta jokaisen joka kuuluu evl.kirkkoon on pakko maksaa kirkollisveroa 😉
Missään Raamatussa ei ole perustatta maksaa kirkolle varoa🤔Mitä sitten? Jos et halua maksaa veroa, eroat kirkosta. Niin helppoa se on.
Epäilen, että Sinun panoksesi siinä verotulojen maksamisessa on kuitenkin ollut niin pieni, että siitä ei Sinun kannata murhetta kantaa.InhottavaRealisti kirjoitti:
Mitä sitten? Jos et halua maksaa veroa, eroat kirkosta. Niin helppoa se on.
Epäilen, että Sinun panoksesi siinä verotulojen maksamisessa on kuitenkin ollut niin pieni, että siitä ei Sinun kannata murhetta kantaa.Sitä sitten, että kirkolla ei ole mitään kristilistä perustetta periä jäseniltään rahaa verottamalla 😉
Minun palkkani ja maksamani verot ovat huomattavasti suuremmat kuin jonkun peruskoulun opettajan😉usko.vainen kirjoitti:
Sitä sitten, että kirkolla ei ole mitään kristilistä perustetta periä jäseniltään rahaa verottamalla 😉
Minun palkkani ja maksamani verot ovat huomattavasti suuremmat kuin jonkun peruskoulun opettajan😉Voi Rakas Ystäväni: Minä olen avoimesti kertonut täällä, että saan noin 50 000 vuodessa. Se johtuu ikälisistäni ja hyvästä tuntimäärästäni ja erikoistehtävistäni. Muistan hyvin vastanneeni jopa asiaa koskevaan kyselyysikin, jonka sitten kuitenkin joku poistatti. Sen kyselynhän olit tehnyt juuri Sinä. Tekstisi tunnistaa.
Kerro siis toki, miten kova palkkasi on. Tai, kerro se, miten paljon vuodessa veroja maksat euroina, niin voimme arvioida sitä, miten merkittävä on panoksesi yhteiskuntamme pyörittämisessä. Jos et mitään saa sanottua, Sinun kannattaa ehkä pitää pääsi kiinni.InhottavaRealisti kirjoitti:
Voi Rakas Ystäväni: Minä olen avoimesti kertonut täällä, että saan noin 50 000 vuodessa. Se johtuu ikälisistäni ja hyvästä tuntimäärästäni ja erikoistehtävistäni. Muistan hyvin vastanneeni jopa asiaa koskevaan kyselyysikin, jonka sitten kuitenkin joku poistatti. Sen kyselynhän olit tehnyt juuri Sinä. Tekstisi tunnistaa.
Kerro siis toki, miten kova palkkasi on. Tai, kerro se, miten paljon vuodessa veroja maksat euroina, niin voimme arvioida sitä, miten merkittävä on panoksesi yhteiskuntamme pyörittämisessä. Jos et mitään saa sanottua, Sinun kannattaa ehkä pitää pääsi kiinni.Niin, kovin on pienet sinun tulosi 😏
Pidä sinä pääsi kiinni jos et kestä sitä, että sinusta puhutaan.usko.vainen kirjoitti:
Niin, kovin on pienet sinun tulosi 😏
Pidä sinä pääsi kiinni jos et kestä sitä, että sinusta puhutaan.Meitä ihmisiähän on kahta lajia: toiset toimivat ja toiset vain puhuvat.
Minua hieman huvittaa puuhasi. Valehtelet kaikesta muusta, joten mikset valehtele tuloistasikin? Mikä kumma estää Sinua kommentoimasta niitä mitenkään?
Sen ymmärrän, että et uskalla kertoa sekä tulojasi että verojasi, koska siinä puuhassa äkkiä kärähtäisit valehtelusta - joka toki onkin lempipuuhaasi.
Onko Sinulla muuten sellainen olo, että teet työtä, jossa hyödytät yhteiskuntaa enemmän kuin ilmeisesti väheksymäsi peruskoulun opettajat?InhottavaRealisti kirjoitti:
Meitä ihmisiähän on kahta lajia: toiset toimivat ja toiset vain puhuvat.
Minua hieman huvittaa puuhasi. Valehtelet kaikesta muusta, joten mikset valehtele tuloistasikin? Mikä kumma estää Sinua kommentoimasta niitä mitenkään?
Sen ymmärrän, että et uskalla kertoa sekä tulojasi että verojasi, koska siinä puuhassa äkkiä kärähtäisit valehtelusta - joka toki onkin lempipuuhaasi.
Onko Sinulla muuten sellainen olo, että teet työtä, jossa hyödytät yhteiskuntaa enemmän kuin ilmeisesti väheksymäsi peruskoulun opettajat?Eiköhän meistä jokainen välillä puhu ja välillä toimi 😉
Minä en valahtele joten ihan turhaan sinä taas räyskytät🙂
Minun tuloni eivät kuulu sinulle, joten tyydy vain siihen, että minulle sinun tulosi ovat pienet😂
Opetajia on niin kovin monellaisia mutta en noteeraa sinua kovinkaan korkealle arvomaailmasi ja käytöksesi takia 😉usko.vainen kirjoitti:
Eiköhän meistä jokainen välillä puhu ja välillä toimi 😉
Minä en valahtele joten ihan turhaan sinä taas räyskytät🙂
Minun tuloni eivät kuulu sinulle, joten tyydy vain siihen, että minulle sinun tulosi ovat pienet😂
Opetajia on niin kovin monellaisia mutta en noteeraa sinua kovinkaan korkealle arvomaailmasi ja käytöksesi takia 😉Sinä ainakin lähinnä puhut. Mitään todellista et täälläkään ole aikaan saanut.
Valehtelu on sinun pääpuuhaasi täällä. Olet useita kertoja jäänyt siitä kiinni.
Tulosi eivät minulle kuulu, mutta jotakin munaa Sinultakin luulisi löytyvän.
Et tiedä mitään siitä, miten työni hoidan. Et mitään. Väität vain asioita vailla mitään tietoa minusta.- Ahneuden.Apostolit
Periaatteessahan lystin maksavat AINA jotkut. Se on sitten viime kädessä se ja sama, millä nimellä maksuja kutsutaan. Hyvä on muistaa sekin, että kirkko hoitaa sellaisia velvollisuuksia, jotka hoitaisi muuten jokin muu taho, kuten esim. hautausmaat.Jos luterilainen kirkko on kuin mikä tahansa uskonyhteisö, niin miksi sillä on juridinen erityisasema? Olen samaa mieltä siitä, että kirkolle tällainen erityisasema ei kuulu. Länsimaisessa demokratiassa tulisi olla täysi uskonnonvapaus johon kuuluu uskonnollisten yhteisöjen samanlainen juridinen kohtelu.
Jalovaara aloitti toimintansa luterilaisen valtionkirkko huomassa. Seurakunnat antoivat tilansa hänen hurmahenkisille manaus- ja rahastustilaisuuksille. Kirkko onkin ennemmin lahkohautomo kuin vastavoima lahkolaisuudelle.
Vero ei ole sama kuin jäsenmaksu. Vero on esimerkiksi ulosottokelpoinen. Oletko nimimerkkisi mukaisesti realisti vai realismia inhoava? Miksi yrität vääntää mustaa valkoiseksi? Kirkon asema on Suomen lainsäädännössä erityinen aina perustuslaista lähtien. InhottavaRealisti kirjoitti:
Sinä ainakin lähinnä puhut. Mitään todellista et täälläkään ole aikaan saanut.
Valehtelu on sinun pääpuuhaasi täällä. Olet useita kertoja jäänyt siitä kiinni.
Tulosi eivät minulle kuulu, mutta jotakin munaa Sinultakin luulisi löytyvän.
Et tiedä mitään siitä, miten työni hoidan. Et mitään. Väität vain asioita vailla mitään tietoa minusta.😂 täällä munä kyllä kirjoitan, etkö muusta elämästäni tiedä yhtään mitään.
Varmaan pystyt oikein todostamaankin valheeni vai paha mielikö sinut taas saa noin epätoivoiseksi 😉❓
Muna ja tulot eivät tietäkseni koreloi tosiaan 😂
Kyllä minä tiedän ihan tarpeeksi sinun arvoistasi ja käytöksestäsi arvottaakseni sinut myös opettajana😑Ahneuden.Apostolit kirjoitti:
Jos luterilainen kirkko on kuin mikä tahansa uskonyhteisö, niin miksi sillä on juridinen erityisasema? Olen samaa mieltä siitä, että kirkolle tällainen erityisasema ei kuulu. Länsimaisessa demokratiassa tulisi olla täysi uskonnonvapaus johon kuuluu uskonnollisten yhteisöjen samanlainen juridinen kohtelu.
Jalovaara aloitti toimintansa luterilaisen valtionkirkko huomassa. Seurakunnat antoivat tilansa hänen hurmahenkisille manaus- ja rahastustilaisuuksille. Kirkko onkin ennemmin lahkohautomo kuin vastavoima lahkolaisuudelle.
Vero ei ole sama kuin jäsenmaksu. Vero on esimerkiksi ulosottokelpoinen. Oletko nimimerkkisi mukaisesti realisti vai realismia inhoava? Miksi yrität vääntää mustaa valkoiseksi? Kirkon asema on Suomen lainsäädännössä erityinen aina perustuslaista lähtien.En minä ole väittänyt, että kirkon asema ei oliisi erikoislaatuinen. Koetin kuitenkin selittää sitä, että siinä liitossa on enemmän osasia kuin äkkiä luulisi. Tämä paljastuneekin aikanaan, jos kirkon jäsenmäärä laskee ja liitto joudutaan tavalla tai toisella purkamaan.
Kirkossa on sallittu yllättävänkin paljon erilaista ajattelua. Minä olisin itse heittänyt esim. lestadiolaiset pihalle jo ajat sitten..
Minä itse pidän nykyjärjestelyä ihan hyvä ainakin siihen saakka, kunnes uskonnot vääjäämättä menettävät merkityksensä. On parempi se, että meillä on maallistunut kirkko kuin tusina fundamentalistien joukkoa riesoinamme.- Ahneuden.Apostolit
usko.vainen kirjoitti:
Jokaisen joka kuuluu evl.kirkkoon on pakko maksaa kirkollisveroa 😉
Ikävä kyllä me muutkin maksamme välillisesti kirkollisveroa, koska yrityksiltä ja yhteisöltä peritään yhteisöveroa, josta tilitetään osa kirkolle n. 100 miljoonaa vuodessa.
usko.vainen kirjoitti:
😂 täällä munä kyllä kirjoitan, etkö muusta elämästäni tiedä yhtään mitään.
Varmaan pystyt oikein todostamaankin valheeni vai paha mielikö sinut taas saa noin epätoivoiseksi 😉❓
Muna ja tulot eivät tietäkseni koreloi tosiaan 😂
Kyllä minä tiedän ihan tarpeeksi sinun arvoistasi ja käytöksestäsi arvottaakseni sinut myös opettajana😑Kyse on siitä, onko Sinulla munaa oikeasti mitään asiaa normaalisti keskustella lopuun saakka. Se munan puutehan näkyy tässäkin ja juuri nyt: minä Sinun mielestäsi pienituloinen uskallan kertoa palkkani, Sinä kovatuloinen (?) et. Se meitä erottaa.
Alat taas saada lättyysi tässä keskustelussa sitä tahtia, että minua jo vähän säälittää. Pitäisiköhän Sinun pyytää siltä mielikuvitusvaimoltasi hali ja kehuja?InhottavaRealisti kirjoitti:
Kyse on siitä, onko Sinulla munaa oikeasti mitään asiaa normaalisti keskustella lopuun saakka. Se munan puutehan näkyy tässäkin ja juuri nyt: minä Sinun mielestäsi pienituloinen uskallan kertoa palkkani, Sinä kovatuloinen (?) et. Se meitä erottaa.
Alat taas saada lättyysi tässä keskustelussa sitä tahtia, että minua jo vähän säälittää. Pitäisiköhän Sinun pyytää siltä mielikuvitusvaimoltasi hali ja kehuja?Toki ymmärrän, että sinua ottaa päähän kun et pääse niskani päälle enkä pompi sinun pilllsi kukaan vaan olen eri mieltä kanssasi ja sanon sen 😉
En tiedä onko sitten tulojesi kertominen masokismia vai pidätkö niitä itse hyvinä, sinä sen tiedät 😉
Missä minä olen saanut lättyyni ja keneltä 😂❓Ahneuden.Apostolit kirjoitti:
Ikävä kyllä me muutkin maksamme välillisesti kirkollisveroa, koska yrityksiltä ja yhteisöltä peritään yhteisöveroa, josta tilitetään osa kirkolle n. 100 miljoonaa vuodessa.
Joo, mikä sen malllisempaa enää voisi olla 😏
usko.vainen kirjoitti:
Toki ymmärrän, että sinua ottaa päähän kun et pääse niskani päälle enkä pompi sinun pilllsi kukaan vaan olen eri mieltä kanssasi ja sanon sen 😉
En tiedä onko sitten tulojesi kertominen masokismia vai pidätkö niitä itse hyvinä, sinä sen tiedät 😉
Missä minä olen saanut lättyyni ja keneltä 😂❓Minulla ei ole mitenkään tarvetta päästä Sinun suhteesi "niskan päälle". Minä jo olen siellä. Keskustelutaitosi ja -kykysi ovat entisestään romahtaneet viime aikoina ja Sinun pitäisikin siirtyä täältä muihin puuhiiin. Se on ollut selvää jo pitkään.
En voi mitään, jos toive normaalista keskustelusta on Sinulle liikaa. Minkäs sille voi? Kaikkien kyvyt ja osaaminen vain eivät ole samaa tasoa.
Minun tuloni ovat minun mielestäni surkeat. Olen kuitenkin kotoisin sen verran vaikeista oloista, että kaikki on kotiin päin. Kyse on koko ajan siitä, kuka mitäkin saa sanottua ja tehtyä ja kuka ei.
Sinä olet nolannut itsesi täällä käytännössä joka päivä ja minä teen juuri nyt sitä samaa alentumalla tähän kanssasi. Valittelen meidän molempien puolesta.InhottavaRealisti kirjoitti:
Minulla ei ole mitenkään tarvetta päästä Sinun suhteesi "niskan päälle". Minä jo olen siellä. Keskustelutaitosi ja -kykysi ovat entisestään romahtaneet viime aikoina ja Sinun pitäisikin siirtyä täältä muihin puuhiiin. Se on ollut selvää jo pitkään.
En voi mitään, jos toive normaalista keskustelusta on Sinulle liikaa. Minkäs sille voi? Kaikkien kyvyt ja osaaminen vain eivät ole samaa tasoa.
Minun tuloni ovat minun mielestäni surkeat. Olen kuitenkin kotoisin sen verran vaikeista oloista, että kaikki on kotiin päin. Kyse on koko ajan siitä, kuka mitäkin saa sanottua ja tehtyä ja kuka ei.
Sinä olet nolannut itsesi täällä käytännössä joka päivä ja minä teen juuri nyt sitä samaa alentumalla tähän kanssasi. Valittelen meidän molempien puolesta.On sinulla jutut kuin rahattomalla lehmän ostajalla 😂
Huomenna pääset taas pätemään😉
Jos sinä olet tyytyväinen tuloisi niin se on hyvä 👍🏽
Minä en ole täällä joka päivä enkä häpeä mitään mitä olen kirjoittanut, joten valittele itseäsi vain🤔usko.vainen kirjoitti:
On sinulla jutut kuin rahattomalla lehmän ostajalla 😂
Huomenna pääset taas pätemään😉
Jos sinä olet tyytyväinen tuloisi niin se on hyvä 👍🏽
Minä en ole täällä joka päivä enkä häpeä mitään mitä olen kirjoittanut, joten valittele itseäsi vain🤔Onko Sinun NOIN vaikeaa ymmärtää lukemaasi?
Pääsen huomenna töihin. Ei siellä luokan edessä kuules hirveästi pädetä. Siellä tehdään kovaa työtä.
Juuri sanoin, etrtä tuloni ovat surkeat. Silti väännät puuta heinää. Humalassako olet? Ei tuota enää muu selitä.
Se ei uutta ole, että et häpeää tunne. Se on varma se. Minä tunnen Sinunkin puolestasi.InhottavaRealisti kirjoitti:
Onko Sinun NOIN vaikeaa ymmärtää lukemaasi?
Pääsen huomenna töihin. Ei siellä luokan edessä kuules hirveästi pädetä. Siellä tehdään kovaa työtä.
Juuri sanoin, etrtä tuloni ovat surkeat. Silti väännät puuta heinää. Humalassako olet? Ei tuota enää muu selitä.
Se ei uutta ole, että et häpeää tunne. Se on varma se. Minä tunnen Sinunkin puolestasi.Ei minulla ole mitään vaikuksia ymmärtää lukaani😉 Onko sinulla vaikeuksia hyväksyä lukemasi 😉❓
Nuole haavasi huomenna siellä ja esittele mitä olet täällä tänään kirjoitellut 😉
Yritä kuitenkin pärjätä sillä minkä ansaitset äläkä ole kateellinen enemmän ansaitseville, siitä vain katkeroidut lisää🤔
Sinunkin kannattaa elää niin, ettet joudu häpeämään itseäsi👍🏽usko.vainen kirjoitti:
Ei minulla ole mitään vaikuksia ymmärtää lukaani😉 Onko sinulla vaikeuksia hyväksyä lukemasi 😉❓
Nuole haavasi huomenna siellä ja esittele mitä olet täällä tänään kirjoitellut 😉
Yritä kuitenkin pärjätä sillä minkä ansaitset äläkä ole kateellinen enemmän ansaitseville, siitä vain katkeroidut lisää🤔
Sinunkin kannattaa elää niin, ettet joudu häpeämään itseäsi👍🏽Sinun tekstejäsi voisi hyvin käyttää esimerkkinä... Hmmm... Hyvä idea...
Nyt en jaksa enempää. Alkaa kyllästyttää. Moi moi.InhottavaRealisti kirjoitti:
Sinun tekstejäsi voisi hyvin käyttää esimerkkinä... Hmmm... Hyvä idea...
Nyt en jaksa enempää. Alkaa kyllästyttää. Moi moi.Käytä omiasi myös niin näkevät mitä ope touhuaa vapa-aikanaan 😉
- Ahneuden.Apostolit
En minä ole väittänyt, että kirkon asema ei oliisi erikoislaatuinen. Koetin kuitenkin selittää sitä, että siinä liitossa on enemmän osasia kuin äkkiä luulisi. Tämä paljastuneekin aikanaan, jos kirkon jäsenmäärä laskee ja liitto joudutaan tavalla tai toisella purkamaan.
Kirkossa on sallittu yllättävänkin paljon erilaista ajattelua. Minä olisin itse heittänyt esim. lestadiolaiset pihalle jo ajat sitten..
Minä itse pidän nykyjärjestelyä ihan hyvä ainakin siihen saakka, kunnes uskonnot vääjäämättä menettävät merkityksensä. On parempi se, että meillä on maallistunut kirkko kuin tusina fundamentalistien joukkoa riesoinamme.Kirkkoa pitää koossa verotusoikeus ja valtava omaisuus. Ilman niitä Suomessa olisi useita protestanttisia kirkkoja. Kirkko on yhä enemmän vain ansaintatapa kirkon työntekijöille. Yhteistä oppia tai arvoja ei kirkolla ole.
- Näinseasiaon
Toivottavasti tämä onneton ja eksytetty naisparka tajuaisi pian olevansa tehtävässä johon häntä ei ole kutsuttu ja johon hänellä ei ole lupaa ryhtyä.
Kyllähän tuo valinta oli aivan selvä. Hiippakunta kutsui ja antoi luvan, eikä muilla ole asiassa sananvaltaa. Se onnetonkin tunnut olevan sinä eikä Hintikka.
RepeRuutikallo kirjoitti:
Kyllähän tuo valinta oli aivan selvä. Hiippakunta kutsui ja antoi luvan, eikä muilla ole asiassa sananvaltaa. Se onnetonkin tunnut olevan sinä eikä Hintikka.
Juu, kyllä.
Onneton on se joka valittaa päätöksestä.- bertilperversson
RepeRuutikallo kirjoitti:
Hiippakunta kutsui ja hän vastasi kutsuun myöntävästi joten pulinat pois, vaikka minun valintani olisi ollut kylläkin Jortikka.
- näin.se.ei.ole
Luuletko olevasi jumala joka jakelee virkoja ja tuomioita, nimimerkki "Näinseasiaon?"
näin.se.ei.ole kirjoitti:
Luuletko olevasi jumala joka jakelee virkoja ja tuomioita, nimimerkki "Näinseasiaon?"
Mistä päättelet, että Hintikka olisi saanut piispanvirkansa Jumalalta.
- Kamsmsmama
Pe.ku kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi, että kukaan luterilainen pappi tai piispa olisi saanut virkansa Jumalalta?
- Näinseasiaon
Pe.ku kirjoitti:
Ei olekaan! teit hyvän huomion, koska Hintikka on saanut virkansa hiippakunnalta, mutta Jumalalta ei.
papilla pitää olla kutsu sekä Jumalalta että Kristuksen seurakunnalta. Kumpaakaan tällä naisparalla ei ole. - äosi50
Näinseasiaon kirjoitti:
Ei olekaan! teit hyvän huomion, koska Hintikka on saanut virkansa hiippakunnalta, mutta Jumalalta ei.
papilla pitää olla kutsu sekä Jumalalta että Kristuksen seurakunnalta. Kumpaakaan tällä naisparalla ei ole.Oletko muka Jumalan sanansaattaja, saasta.
äosi50 kirjoitti:
Oletko muka Jumalan sanansaattaja, saasta.
Kyllä Korkkiruuvi selvästi uskoo sellainen olevansa.
- Näinseasiaon
Veikkaan että hänen sukunimensä enteilee myönteistä suhtautumista homoseksuaalisuuteen. Lienenkö oikeassa?
- narsistiko.olet
Varmaan olet lukenut mitä mieltä Hintikka on homoseuksuaalien vihkimisestä ja varman päälle "profetoit"asiasta että saisit itseltäsi "kunnian." Lapsellisen nimittelyn lisäksi.
Onnittelut Hintikalle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1286978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624284Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen523426Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903054Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2892038Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361703Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201601- 911543
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751451Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151406