Luin tuossa jo edesmenneinen uskovaisten vanhoja kirjoituksia tällä palstalla.
Tuli vaan mieleen, että mikseivät pelastuneina kirjoittele nyt palstalla uusista kokemuksistaan?
Edesmenneet "pelastuneet"
30
716
Vastaukset
He ovat siellä kirkkaudessa ja varmaan hyvä olla ei kärsimyksiä, ei kipuja ei mitään pahaa. Lienee kolme edesmennyttä jotka muistan.
Terve tomumaja.
Vilkaisin sen suunnan kelikameroita ja siellä on jo pieniä merkkejä lumestakin.
Onko terveenä saatu olla?Ajattelin avauksessa, että jos on pelastunut tai sitten ei, niin luulisi uskovaisen näkökulmasta ajatellen heidän henkien tietävän mitä täällä maan päällä tapahtuu ja ilmoittamaan myös kuulumisensa.
Jos yksikin pelastunut tulisi ja kirjoittaisi palstalle jotakin, niin minäkin kääntyisin heti uskovaiseksi :)
Onhan uskovilta itseltään kuultu paljonkin tarinoita varsinkin lähisukulaisista, jotka olisivat vielä kuoleman jälkeen ilmestyneet heille.
Toisen maailmansodan ajalta noita yliluonnollisia kertomuksia on paljonkin.
Raamatussa ei taideta suoraan kertoa ihmisten henkien liikkuvan maan päällä, mutta muita henkiä liikkuisi ja ne olisivat joko hyviä tai pahoja.
Raamatun mukaan esim enkelit ovat hyviä ja demonit pahoja henkiä.- jumala-kanssamme
Pe.ku kirjoitti:
Ajattelin avauksessa, että jos on pelastunut tai sitten ei, niin luulisi uskovaisen näkökulmasta ajatellen heidän henkien tietävän mitä täällä maan päällä tapahtuu ja ilmoittamaan myös kuulumisensa.
Jos yksikin pelastunut tulisi ja kirjoittaisi palstalle jotakin, niin minäkin kääntyisin heti uskovaiseksi :)
Onhan uskovilta itseltään kuultu paljonkin tarinoita varsinkin lähisukulaisista, jotka olisivat vielä kuoleman jälkeen ilmestyneet heille.
Raamatussa ei taideta suoraan kertoa ihmisten henkien liikkuvan maan päällä, mutta muita henkiä liikkuisi ja ne olisivat joko hyviä tai pahoja.
Raamatun mukaan esim enkelit ovat hyviä ja demonit pahoja henkiä.Netissä on elävien uskovien todistuksia taivaassa ja helvetissä käymisistä.
Jos sinä et usko heitä ja heidän todistuksiaan, kuinka sitten uskoisit ja kääntyisit
jos joku kuolleista tulisi kertomaan? Jeesus sanoi rikas mies ja Lasarus kertomuksessaan,
ettei ihmiset usko vaikka kuolleet tulisivat kertomaan, elleivät he usko Raamatun Kirjoituksia ja eläviä ihmisiä.
Uskotko Jeesuksen Sanoja?
Jos uskot Jeesusta Kristusta, sinä tiedät uskon kautta Hänen Sanoihinsa, ettei uskoon tulemiset ja pelastumiset tapahdu kuolleiden todistusten kautta vaan elävien ihmisten todistuksen kautta. Todistusta Jeesuksesta, jonka kautta sen uskova pelastuu, ei ole annettu kuolleille julistettavaksi. Se on annettu eläville Jeesuksen omille julistettavaksi.
Jos siis uskot Jeesusta Kristusta, sinä uskot elävien Jeesuksen Kristuksen todistajien
todistukset Hänestä. Silloin sinä et odota kuolleita todistamaan sinulle. Sinä otat elävien uskovien todistukset vastaan ja uskot ne.
Mikäli sinä et usko Jeesuksen Sanoja, et usko evankeliumiakaan koska se on Jeesuksen Sanoja ja Sanoma sinulle ja minulle pelastukseksi uskon kautta Häneen; Hänen Sanoihinsa. Evankeliumi on Jumalan voima pelastukseksi sen uskovalle ihmiselle. Pe.ku kirjoitti:
Terve tomumaja.
Vilkaisin sen suunnan kelikameroita ja siellä on jo pieniä merkkejä lumestakin.
Onko terveenä saatu olla?Tervehys Kittilästä.. Vähän lunta on jo ja parahiksi satelee lisää. Terveys on jo sitä sun tätä mutta periksi ei anneta. Aloinkin hirsikehikkoa veistämään, tosin ei nostella muutoin nykysten kuin koneen voimin eninmäkseen.
- Eenokki12
Pe.ku kirjoitti:
Ajattelin avauksessa, että jos on pelastunut tai sitten ei, niin luulisi uskovaisen näkökulmasta ajatellen heidän henkien tietävän mitä täällä maan päällä tapahtuu ja ilmoittamaan myös kuulumisensa.
Raamatun mukaan esim enkelit ovat hyviä ja demonit pahoja henkiä.Jos yksikin pelastunut tulisi ja kirjoittaisi palstalle jotakin, niin minäkin kääntyisin heti uskovaiseksi :) Eikö Peku jumalaton tiedä etkä usko Jeesukseen joka sanoi että he eivät usko vaikka joku kuolleista nousisi ylös. Jumalattomalta ateistilta ei hyvää voi odottaa. Kerro itse kun joudut kuoleman kanssa kamppailemaan ja varsinkin siitä pääsitkö tuttujen joukkoon.
Pyhien päivä lähestyy pitää kammata tukka pukeutua parhaimpiinsa ja ylistää Herraa uskovaisten päivästä. Sitä minä vietän hartaasti. - et.uskoisi
Pe.ku kirjoitti:
Raamatun mukaan esim enkelit ovat hyviä ja demonit pahoja henkiä.Peku, et sinä sittenkään uskoisi, vaikka joku pois nukkunut kirjoittelisi, vaan varmaan väittäisit sitäkin huijaukseksi sun muuksi !
Siis Raamattu sanoo:
19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
!!!
31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
!!! - 1234567---
Meinaatko että he ovat jo nyt kirkkaudessa ?
Eikös näin mene, kun Jeesus tulee toisen kerran Hän herättää omansa kirkastetussa ruumiissa ja vie heidät 1000-vuodeksi taivaaseen. Niin ja elossa olevat pyhät muutetaan ja yhdessä Jeesus vie heidät taivaaseen.
Heräjä sinä, joka maan tomussa makajat, Raamatussa. tomumaja- kirjoitti:
Tervehys Kittilästä.. Vähän lunta on jo ja parahiksi satelee lisää. Terveys on jo sitä sun tätä mutta periksi ei anneta. Aloinkin hirsikehikkoa veistämään, tosin ei nostella muutoin nykysten kuin koneen voimin eninmäkseen.
Jaksat raataa hirsikehikkojen parissa.
Tollaset työt on minullekin tuttuja.
Toivon sulle, vaimollesi ja itsellekin terveitä vuosia.
Terveyden menetys on sellanen asia, että siihen voi kaatua kaikki.
Ite teloin kerran jalkani ja eihän siitä selvinnyt pariin kuukauteen ilman toisten apua ja ainakin kymppitonni meni palkkakulujen pienentyessä ja välillisiä kustannuksia maksellessa, siitäkin huolimatta, että itse peruskustannukset meni vakuutusyhtiölle.
Miten sitten jos olisi loppuelämän toisten avun varassa?
Sitä osaa arvostaa terveyttä vasta sitten kun itse on kokenut takaiskuja.Eenokki12 kirjoitti:
Jos yksikin pelastunut tulisi ja kirjoittaisi palstalle jotakin, niin minäkin kääntyisin heti uskovaiseksi :) Eikö Peku jumalaton tiedä etkä usko Jeesukseen joka sanoi että he eivät usko vaikka joku kuolleista nousisi ylös. Jumalattomalta ateistilta ei hyvää voi odottaa. Kerro itse kun joudut kuoleman kanssa kamppailemaan ja varsinkin siitä pääsitkö tuttujen joukkoon.
Pyhien päivä lähestyy pitää kammata tukka pukeutua parhaimpiinsa ja ylistää Herraa uskovaisten päivästä. Sitä minä vietän hartaasti.Eenokki on tainnut olla kaljahommissa sunnuntainakin, kun tollasia kirjoittelee?
Pe.ku kirjoitti:
Jaksat raataa hirsikehikkojen parissa.
Tollaset työt on minullekin tuttuja.
Toivon sulle, vaimollesi ja itsellekin terveitä vuosia.
Terveyden menetys on sellanen asia, että siihen voi kaatua kaikki.
Ite teloin kerran jalkani ja eihän siitä selvinnyt pariin kuukauteen ilman toisten apua ja ainakin kymppitonni meni palkkakulujen pienentyessä ja välillisiä kustannuksia maksellessa, siitäkin huolimatta, että itse peruskustannukset meni vakuutusyhtiölle.
Miten sitten jos olisi loppuelämän toisten avun varassa?
Sitä osaa arvostaa terveyttä vasta sitten kun itse on kokenut takaiskuja.Työ on lääkettä mikäli pystyy sitä tekemään oman kyvyn mukaan. Kun kesällä todettiin keuhkoahtauma. alussa vähän nikottelin kauhustakin kun tiedän sen sairauden mihin se johtaa. Parasta lääkettä on työn lisäksi olla aktiivinen, iloinen ja uskoa Jumalaan. Omaatuntoa vaalittava rukoillen, anteeksi pyydellen Herralta jne...
- vastattu
Pe.ku kirjoitti:
Eenokki on tainnut olla kaljahommissa sunnuntainakin, kun tollasia kirjoittelee?
Ai tällä tavallako sinä vastaat toiselle, kun sinut on paljastettu torolliksi? En ole kaljaa maistellut, mikä näkyy selväjärkisessä kommentissani.
- Kirjakääröt
Ilm.1:18 Biblia (1776) Ja elävä, ja olin kuollut, ja katso, minä olen elävä ijankaikkisesta ijankaikkiseen, amen! Ja minulla on helvetin ja kuoleman avaimet. Kirjoitetaan: iankaikkisesta, iankaikkiseen.
- Kirjakääröt
Luuk.16:31 Biblia. Hän sanoi hänelle: ellei he Moseta ja prophetaita kuule, niin ei he myös usko, jos joku kuolleista nousis ylös. Joku Ihmisen Poika, taisi nousta kuolleista.
- capiche
Surkeaa olisi, jos tätä jankkaamista pitäisi kuolemankin jälkeen jatkaa. Jeesuksen kertomasta Rikas mies ja Lasarus -tarinasta selviää miksi edesmenneet eivät kirjoittele:
"Meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.
Rikas mies sanoi: ’Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. Minulla on viisi veljeä – hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.’ Abraham vastasi: ’Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä."""Meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme."
Minkähän takia Jumala olisi tollasen kuilun rakentanut.
Kai sen takia, ettei hänestä saataisi todisteita?
Itse asiassa olet ymmärtänyt jakeen väärin.
Ei siinä ollut kukaan taivaasta tulossa maanpäälle.
Siinä kuollut ja pelastunut Lasarus ei päässyt taivaasta helvettiin rikkaan miehen luo, koska välissä oli kuilu.
- Kirjakääröt
Luuk.16:23 Biblia (1776) Ja kuin hän helvetissä vaivassa oli, nosti hän silmänsä, ja näki Abrahamin taampana ja Latsaruksen hänen helmassansa.
- Jobinpostia
Luuk.17:21 "Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä." Luuk.17:21 Biblia (1776) "Jumalan valtakunta on teidän keskellänne." Luuk.17:20 "Ei Jumalan valtakunta tule näkyvällä tavalla."
Kyllähän kuolleita ilmestyy. varmaan monelle esimerkiksi tämänkin foorumin uskovalle on niin käynyt. Itselleni on ja mikä se on jos niin on, ei se minun vika ole. Uskoville on vaikeaa tunnustaa koska se on arka-aihe. Jos Mooses ja Elia imestyivät uskoville miksei ihan hyvin nykyäänkin voisi. Jumala puhui silloin ja niin puhuu nykyäänkin.
1 Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja tämän veljen Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle yksinäisyyteen. [Mark. 9:2-8; Luuk. 9:28-36 : 2. Piet. 1:16-18]
2 Siellä hänen ulkomuotonsa muuttui heidän nähtensä: hänen kasvonsa loistivat kuin aurinko ja hänen vaatteensa tulivat valkeiksi kuin valo. [2. Moos. 34:29,30]
3 Samassa heille ilmestyivät Mooses ja Elia, jotka keskustelivat Jeesuksen kanssa.
4 Pietari puuttui puheeseen ja sanoi Jeesukselle: "Herra, on hyvä, että me olemme täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle."
5 Pietarin vielä puhuessa loistava pilvi verhosi heidät ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa hän- niinpäniiiin
Raamattu kieltää olemasta yhteydessä vainajahenkiin. Saul yritti noidan kautta sellaista tehdä ja seuraavana päivän kuoli sotarintamalla tehden itsemurhan.
Yleensä vainajahenkien ilmestyminen johtuu siitä, että paha henki tekeytyy vainajaksi ja yrittää saada ihmisen retkahtamaan tähän valheeseen, joka on oikeasti väkevä eksytys. - niinpäniiiin
Sanon vielä sen, ettei Elian ja Mooseksen ilmestymistä kirkastusvuorelle voi käyttää perusteluna siihen, että ihminen pyrkii olemaan yhteydessä vainajahenkiin tai luulee sen olevan normaali toimintatapa. Raamattu varoittaa sellaisista pahoista hengistä jotka tekeytyvät valkeuden enkeliksi.
2 Kor 11:13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. 14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. 15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.
- Kirjakääröt
Ps.88:11 Jes.14:9 Jes.26:14 Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse......
Kirjakääröt. Mutta justiinsa toin kirjoitukset että Mooses ja Elia ihan näkyvästi imestyivät ja puhuivat Jeesukselle ja opetuslasten kuullen. Jeesushan kyllä sanoo sanassaan jos uskoo Häneen ei ikinä kuole.
Ja mitäs se Saulus Tarsolainen eli Paavali näki ja kuuli siellä Damaskon tiellä. Tälläisiä koetaan ihan tässä ajassakin.
- Kirjakääröt
Ps.30:10 Biblia (1776) Mitä hyvää minun veressäni on, kuin minä hautaan alas menen? kiitäneekö tomukin sinua, ja ilmoittaneeko se sinun totuuttas?
- 1234567---
Kun ihminen kuolee henki palajaa Jumalan tykö. Tietoinen ihmisestä tulee vasta kun Jeesus herättää uskovat toisessa tulemisessaan kirkastetussa ruumiissa, ja elossa olevat pyhät muutetaan. Jeesus vie heidät yhdessä 1000-vuodeksi taivaaseen.
1234567--- kirjoitti:
Kun ihminen kuolee henki palajaa Jumalan tykö. Tietoinen ihmisestä tulee vasta kun Jeesus herättää uskovat toisessa tulemisessaan kirkastetussa ruumiissa, ja elossa olevat pyhät muutetaan. Jeesus vie heidät yhdessä 1000-vuodeksi taivaaseen.
"kirkastetussa ruumiissa"
Miten tuo ruumiin kirkastus käytännössä tapahtuu?
- PasiToivonen
>>Tuli vaan mieleen, että mikseivät pelastuneina kirjoittele nyt palstalla uusista kokemuksistaan?>>
Varmaan järkevämpääkin tekemistä.
Venäläiset laskivat mikrofonin helvettiin, voisivat vetää sinne valokuidun, ja laskea kuumuutta kestävän tietokoneen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?631241Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11890Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75815Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.86676- 53644
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt36564Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36534Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot118520Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43513