Elämäni on tyhjä. Lapset muuttaneet vuosia sitten kotoa, luojan kiitos heillä elämä menee hyvin!!! Asun tässä yksin, ystäviä on tasan nolla kpl. Enkä edes osaa ystävystyä kenenkään kanssa enää. Parisudetta turha haaveilla enää: on yritetty, olen niin ruma, vanha ja luotaantyöntävä ettei minua kukaan huoli enää.
Haluaisin jo pois täältä, toisia harmittamasta ja katukuvaa rumentamasta. En kuitenkaan uskalla enkä voi tehdä itsemurhaa. En voi tehdä sitä lapsilleni. En halua heidän kärsivän siitä. Ainoaksi ratkaisuksi jää, että saisin kuolemaan jothtavan sairauden. Toivon itselleni syöpää- mieluiten nopeaa sellaista. Yksi isovanhempani kuoli haimasyöpää kahdessa kuukaudessa. Tämä olisi minullekkin paras ratkaisu, koska olen täällä enää aivan turha. Olen jo elänyt yhden elämän, ollut naimisissa, saanut ja kasvattanut lapset aikuisiksi.
Tuhat vuotta sitten olisin jo kuollut, koska tehtäväni täällä on hoidettu ja ihmisen elinikä oli alle 50 v. Nyt on toisin: täällä saat kituuttaa jopa satavuotiaaksi asti. Kyllä tulee PITKÄ aika odottaa turhan panttina!
Toivon sairastuvani syöpään
18
381
Vastaukset
- turhake_
Niin ja kaikenlisäksi tämä rintaa puristava ahdistus ja huonouden tunne repivät minut pian palasiksi. Koen etten ole ollenkaan normaali ihminen, olen yhteiskunnan hylkiö, roikun mukana koska mikään ei ole vielä tappanut minua. Kuuntelen sujuvasti töissä toisten tarinoita perhe-elämästään, vapaa-ajastaan, parisuhteestaan. Kuuntelen ja hymyilen erittäin hyvin feikattua vale-hymyä. Todellisuudessa häpeän ja pelkään että minulta kysytäänkin samassa että "mites teillä sitten tämä...". Koska mitään "meitä" ei ole, eikä ole ylipäätään mitään elämääkään. Olen vain olemassa, hengitän, ja toimin niinkuin on pakko toimia, mekaanisesti. Suoritan päivät läpi niinkuin minun kuuluu suorittaa.
Huonommuudentunne esiintyy minulla myös "kotihäpeänä". Eli häpeän kotiani, enkä haluais päästää ketään tänne. Olen vastaikään remontoittanut kotini, se on kyllä hyvässä kunnossa, siivoan usein ja kaikki on järjestyksessä (siksikin että pelkään että esim. huoltomies tulee käymään ja näkee asuntoni). Silti tunnen, että asuntoni on järkyttävän ruma, halpa ja huonolla asuinalueella. Vaikka tiedän että näin ei ole, se ei poista häpeää. Siksipä en tänne kehtaakkaan pyytää koskaa ketään. Jos nyt edes olisi joku ketä pyytää...- Anonyymi
Sulla on edes työpaikka, mulla ei ole edes sitäkään, oon vielä enmmän yksinäinen.
- samma-här
Ookko saanu yhtään tilannetta paremmaksi? Ooksä nainen vai mies?
- Valoonpäin
Hei! Minä itseäni soimaan kaikesta huonoudesta,mutta kuulostat niin epätoivoiselta ja lohduttomalta etten itse ikinä tahtois joutua!
Etkö mitään valoa näe??! Jokun valonpilkku jossain .. Jokaiselle on jotakin.
Älä sentään syöpää toivo,ikinä.
Miten minä osaisin sinulle sanoa? Kirjoittaisin,jos tietäsin minne? - djhdgjhdgh
Eikö ole ainuttakaan nopeampaa ja kivuttomampaa kuolintapaa kuin haimasyöpä?
- Kokemustasamasta
Aika monesta kohdasta kirjoitustasi tulee mieleen, että elät ikään kuin muita varten ja heidän ehdoillaan kaikessa. Kodin täytyy olla siisti, et kerro, nautitko itse siististä kodista, vaan kirjoituksestasi saa käsityksen, että siivoat siltä varalta, että sinne tulisi joku toinen. Töissä päällimmäisenä pelkonasi jutellessa on, että paljastuu, että sinulla ei ole samaa kuin muilla, ja taas tuo, mitä muut sitten siitäkin ajattelisivat. Koko olemassaolosi kuulostaa riippuvan muista. Kun ei ole lapsia, ei sinulla itselläsikään ole mitään merkitystä?
Itsensä ajatteleminen kaikessa muiden kautta pohtien enemmän heidän kuin itsensä mielipidettä omista asioistaan, ei ole terveellistä. Miten päästä eroon tuosta ajattelumallista, siinä se kysymys. Sinullahan on oikeasti aivan samanlainen oikeus olla täällä kuin muillakin. Miksi juuri sinun pitäisi ylenmäärin miettiä asioita muiden kannalta, varsinkin kun se vain pahentaa oloasi. Eivät hekään mieti omia asioitaan siltä kannalta, mahtaisitko sinä ne hyväksyä.
Masennukseen varmasti kuuluu tuo vertailu ja itsensä kokeminen muita huonommaksi. Kannattaa muistaa, että vaikka kokemuksesi on tuo, se ei tee siitä totta, asia ei oikeasti ole noin.
Masennuksen hoidosta kannattaa lueskella. Miettisin myös omaa elämänkaarta lapsuudesta lähtien. Miksi toisten ihmisten mieliksi oleminen on sinulle niin tärkeää. Tähän saisi varmaankin terapiassa vastauksen, mutta sellaiseen ei monellakaan ole varaa. - tosiasijjaaa
Luulin että olen ainut joka ajattelee noin kun aloittajakin.
Minulla kanssa ollut samoja ajatuksia, koen todella yksinäiseksi elämäni ja joskus jopa kaupassa käyminen on jo vaikeata.
Eilisen makasin vaan sängyssä kun ei ole mitään syytä nousta ylös sieltä, minulla on aikuinen poika mutta hänellä oma elämänsä. Ainut mikä pitää minua koossa on poika sen vuoksi en itse halua päättää päiviäni enkä ole niin rohkeakaan. - Anonyymi
😋On meitä vaan moneksi ihmisiksi, jotku haluaa elää ja jotkut haluaa pikemminkin pois täältä. Minä kyllä haluaisin elää vähintään sata vuotiaaksi! No asiahan ei tietystikään loppujen lopuksi minulle kuulu. Toivotaan vaan sinulle kaikkea hyvää!
- Anonyymi
Periaatteessa on sama elääkö 60 tai 90 vuotta tai jotain.
Näyttää kyllä siltä ,että on pitkäikäinen, jos haluaisi hetimiten poistua. Eräänlaista vittuilua sekin on tässä arpapelissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Periaatteessa on sama elääkö 60 tai 90 vuotta tai jotain.
Näyttää kyllä siltä ,että on pitkäikäinen, jos haluaisi hetimiten poistua. Eräänlaista vittuilua sekin on tässä arpapelissä.Voisihan sitä elää vaikka kuinka vanhaksi, jos pysyisi hyvässä kunnossa.
Mutta mitä sairaampi ja huonokuntoisempi on, niin ei kovin vanhaksi halua kituuttaa.
- Anonyymi
Sanon oman mielipiteeni, voin olla väärässä?Mutta jos saisitte kunnon syöpä mikäli veisi teidän pikkuhiljaan hautaan. Ja ois kivuliasta tuskia, Niin eiköhän tämäkin tejän suomi lasten 24 keskustelu ois ihan leikki puhetta sitä mitä joutuuis kokemaan. Kun sen syöpään saapi. Eiköhän teillä nämä syöpä toivomus muutus, että voi kun sai vaan olla terve.Että on meitä vielä mehtän asukkaita vieläkin Suomessakin
- Anonyymi
Minäkin ajattelen, että juuri se syöpään sairastunut haluaisi just elää, haistaa kukkia ja katsella lintuja, silittää lemmikkiä ja olla tekemisissä lasten kanssa mahdollisimman pitkään. Sitä näkee vasta sitten ne pienet ihanat asiat ympärillä, kun tajuaa että menettää ne kohta ja pitää sanoa hyvästit kaikelle. Masentuneena sitä on jotenkin sokea, katse ei ulotu siitä mustasta aukosta ulos.
Aloittajalle sanoisin, että kyllä se loppu kaikille tulee vääjäämättä. Yritä jaksaa päivä kerrallaan, jospa elämällä on kuitenkin vielä jotain tarjottavaa, ja tämä on vain väliaikainen kasvun ja itsensä tuntemuksen paikka.
Mullakin on tytär ollut ainoa syy miksi olen jaksanut yrittää vielä, vaikka olin vuosia kanssa sängyn pohjalla. Tytär pelasti minut, kun ajattelin miten hän surisi jos tekisin itsarin. Hänellä ei olisi ketään vanhempaa sukupolvea tukena. Tytärtä varten elän kyllä nytkin, ajattelen että jos hän vaikka tarvii henkistä tukea, ja äiti on se joka ei koskaan hylkää. Haluaisin olla tukena, jos vaikka tekisi lapsia, silloin varsinkin tarvitaan apua, itse en saanut.
Nyt on tosi hyvin, en olisi uskonut että elämä vielä jaksaa mua kantaa. Ruokavaliomuutoksella kaikki alkoi parantua.
- Anonyymi
Mikä se olisi mielisyöpä? Onko mitään kivutonta. Joku kynsi- tai hiussyöpäehkä , lähtisivät saksilla pois
- Anonyymi
Toivon sinulle kaikkea hyvää, mutta toivon sydämeni pohjasta, että Iltalehden toimittajat saavat syövän tai jonkun muun ansaitsemansa kohtalon.
- Anonyymi
Mäkin toivoin joskus syöpää itselleni jouduttuani psykiatrien kynsiin ja valheellisenkin diagnoosin vuoksi. Tästä on jo 24 vuotta. Nyt sitten aika ajoin on totaalista kyllästymistä tähän maailmaan, mutta kuolemaa en oikeastaan toivo. Yksi salaisuus elämässä on ja se pitää löytää. Ja se on se, ettei vaadi elämältä juurikaan mitään. Jos suinkin mahdollista, niin kehottaisin etsimään ihmissuhteita sellaiselta taholta, joka on kokenut maailman tylyyttä ja silti jaksavat jatkaa. Minulla on videopäiväkirja ja olen puhunut sille n. 450 h ja nyt sitten koen, että tämä saatanallisen tuskan rippeiden vaihe on ohi ja voin alkaa paremman elämisen videoita aiemmin tarpeeksi katseltuani. Lue Viktor Franklin kirjaa, jossa hän kertoo kuinka keskitysleirissäkin hän löysi elämälleen merkityksen. Ihmissuhteet tulee valikoida huolellisesti ja on hylättävä vahingolliset suhteet armotta. Itse olen ollut joihinkin suhteisiin nähden siten kiinni, että en huomannut vahingon tapahtumista silloisessa päivätajunnassani, vaan syvemmällä itsessäni tajusin kyllä ja nykyään olen heille viileä. Kehottaisin etsimään sinua tukevia ihmissuhteita, joissa muutkin ovat kokeneet edes jotakin samaa. Silloin ymmärrys ihmisten välille syntyy. Sitten, kun olet varmistunut aitoudesta elämäsi muuttuu. Ei tarvitse olla kyseessä seurustelusuhde. Rakkautta on myös aito ystävyyssuhdekin.
- Anonyymi
Ei tämä syöpä ole mikään helppo tauti. Se voi kestää vuosia. Minulla on ollut syöpä jo vuoden ja henkinen kantti pettänyt mutta ei tämä kuule ole mikään helppo tauti. Ole onnellinen että olet terve. Varmasti löydät jotain harrastusta itsellesi.
- Anonyymi
ei aloittaja ole terve kun hänellä on masennus
- Anonyymi
koetappas käydä vaik , seurakunnan tilaisuksissa ,kirkko mikä muu tapahtuma , sieltä löytyy monelle ystävä ja valoa elämään , rohkeasti vaan kynnyksen yki. Aina on kaksi vaihtoehtoa ihmisellä . Itse pitää vain uskaltaa ja haluta. hyvää jatkoa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409