Olen vapaaehtoinen autettava! 800 euron lasku saa mielenterveyteni järkkymään. Mistään en revi sellaista summaa tähän hätään ja vaihtoehtoni käyvät vähiin. 😭 Auta minua ❤️
Oletko rikas ja haluat auttaa muita?
11
461
Vastaukset
- uwuwwhhshwwhwh
Lopeta velaksiotto 20 vuodeksi ja maksa vain vanhoja velkoja ja vain ulosoton kautta sitä mukaa, kun niitä sinne menee. Perintätoimistojen kautta maksaminen saattaisi olla halvempaa, mutta velkatilanteesi on sekava kuin humalaisen uloste, etkä ole tietoinen velkamääristäsi ja maksamattomista laskuista. Suurin osa veloista vanhenee viimeistään 20 vuodessa laskun alkuperäisestä eräpäivämäärästä, poikkeuksena muistaakseni rikosvelat sekä velat yksityisille.
Näköjään viime kesänäkin yritit vielä tehdä uutta velkaa. Toivottavasti kukaan ei lainannut sinulle.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15344489/laina-luottotietomerkinta - VelkaaVelanPäälle
Sullahan on säästötilillä sitä fyrkkaa, mikset käytä niitä?
- Ve.laton
Rahaa ei heltiä mutta saat ilmaisen neuvon. Mene röihin niin ei tarvitse olla täällä vippiä pummaamassa.
- pjghwthåkptehjkåty
Ootko itse sikakarsinassa röissä? Kannattaisi ehkä jossain vaiheessa vaihtaa alaa.
- Ve.laton
pjghwthåkptehjkåty kirjoitti:
Ootko itse sikakarsinassa röissä? Kannattaisi ehkä jossain vaiheessa vaihtaa alaa.
Eihän sillä ole väliä missä on röissä. Pääasia että on jossain ettei tarvitse täällä kerjätä vippiä tai valittaa kun ei pysty hoitamaan velkojaan.
- Massip
Keksi uskottava nyyhkytarina, niin katsotaan jos jotain irtoaisi.
Säästötili on, jossa säästänyt takkaa varten, pakollinen meno. Ylimääräistä 800e ei ole. Nyyhkytarinaa tässä tarpeeksi. Menisin takaisin töihin jos pääsisin, mutta sairastumisen vuoksi lääkäri laittoi mut vuodeksi kuntoutustuelle, vakituinen työ kyllä mulla on. Ei oo helppoa ihmisen elämä.
- Näin.se.vaan.menee
Takka ei ole pakollinen meno, ei sitten millään. Joten sieltä säästötililtä vaan maksamaan laskua pois. Sillä jos joudut ulosottoon, vouti tyhjentää sun säästötiliä joka tapauksessa ja menee vielä luottotiedot siinä sivussa.
- Oujee
Vanheneeko ulosottovelat tosiaan,mitäs jos velkojoja uudistaa ne 2 vuoden välein?
- bcofdogpfsöbh
"Vuoden 2008 alusta astuivat voimaan säännökset velkojen lopullisesta vanhentumisesta. Säännöksiä täydennettiin vuoden 2015 alusta voimaantulleilla muutoksilla.
Säännökset koskevat yksityishenkilöiden rahavelkoja. Nämä velat vanhentuvat lopullisesti
- 15 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta
- 20 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yritys tai yhteisö
- 20 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta, jos ulosottoperusteessa tarkoitettu velkoja on yksityishenkilö
- 20 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta, jos korvaussaatava perustuu rikokseen, josta velallinen on tuomittu vankeuteen tai yhdyskuntapalvelukseen
- 25 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yksityishenkilö."
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/velkojen-vanhentuminen/velkojen-lopullinen-vanhentuminen/
- Velkajärjestely
Kannattaa hakea velkajärjestelyyn niin kaikki velat katoaa eli saa anteeksi 3 tai 5 vuodessa jos siihen pääsee. Käsittääkseni se riippuu maksuvarasta et jos sitä on yhtään niin voi 3 vuodessa ja jos 0 maksuvara niin 5.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82042Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1101403Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201165Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861064Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661015Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8190933Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j67785- 76750
Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.73622Iivarilla johtopäätösten aika
Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös36612