Kiinnostuin Dacia Loganista, mutta en enään.

eiDaciaa

Vaikka auton saisikin halvalla, lueskelin nimittäin RTF-ry,n Dacia foorumia Loganeista odotuksena auton kehumisia ja kokemuksia ja kyllä oli masentavaa luettavaa. Yks valitteli ruostesuojauksen puutetta, yksi liian paljoista kiveniskemistä, (ohut maali?) Easy R vaihteisto temppuilee.
Yksi kertoi näin,
"Alla tuliterä Logan 2500 km ajettu, heti alkuun oli 1200 km reissu ilman ongelmia, ( no voi hyvät hyssykät sentään, kesti sentään) ja nyt tuulisella säällä valtatiellä ohjaus tuntuu löysältä. Eikä auto tahdo pysyä kaistalla. Ennen Logania mulla oli Sandero ja siinä ilmeisesti aurauskulmat heittivät ja söivät renkaiden sisäpuolet" (lainaus loppu)
Mittarivalovikoja, ym.ym.ym paljon muuta.
Kaikki voivat nuo käydä itse lukemassa tuolta palstalta.
Ihme porukkaa nuo Dacian omistajat, vikoja riittää mutta autosta kyllä "tykätään"
Ehkä sen kanssa on kiva räpeltää kaikenlaista. Minulla ei riitä hermot tuollaiseen epävarmuuteen vaikka kuinka olisi 3 v takuu, kuka jaksaa juosta jatkuvasti huollossa valittamassa milloin mitäkin.
Auton pitää pelata ja aikaa pitää riittää muuhunkin kuin jatkuvaan vikojen kanssa väkertämiseen.
Nuo Daciat ovat näköjään tietynlaisten harrasteautoilijoiden kivaa ajankulua ja kokoontumisajoja, missä ihmetellään ja keskustellaan mitä kukin on joutunut korjailemaan ja halunnut autoon asentelemaan, sehän rattoisaa kun ei ole muuta tekemistä.
Itse laitan todennäköisesti parisen tonnia lisää ja siirryn vuoden vaihteessa miettimään testivoittaja Seat Aronaa, ihan perusmallia ja ehdin sitten harrastella ihan muita asioita kuin autoasioita.


.

36

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meksukolome

      Mielenkiintoista että keskustelupalstan perusteella valitset autosi ja päädyt kaikkein vikaisimman konsernin asiakkaaksi. Onnea valisemallasi tiellä, sitä todella tarvitset.

    • eiDaciaa

      En olen valinnut mitään autoa keskustelupalstan perusteella vaan vasta ehdin kiinnostua autosta, mutta kun en oikein mistään löydä tyytyväisiä pidempiaikaisia käyttäjiä Dacian omistajista, tuliterien Dacioiden ostajat tietty ovat autoistaan innoissaan mutta auton ollessa vähän aikaa käytössä tyytyväisyyttä saa hakea kovalla työllä. Miksette sitten kerro että auto on hyvä ja kestää? Vaikeaahan se on kun autossa on vikoja niin paljon, kolarinkin sattuessa ollaan heikoilla (törmäystestit) Tällä suomipalstalla tietysti on provoilijoita ja mollaajia mutta luulisi mukana olevan tyytyväisiäkin omistajia pikkusen enempi jos auto kerran niin mainion hyvä on, mutta ei. No eipä tuolla hinnalla nyt
      premium-merkkiä saa mutta ei tarvi kauheesti pistää rahaa lisää kun saa paljon viattomamman auton.
      Ja enkä ole mitään Aronaa vielä ostamassa, Fiat Tipo on myös mielessä, ( palkintoja voittanut) sekään ei ole kauhean paljon kalliimpi kuin Logan Stepway. Tuossa vähän esimerkkiä mitä tarkoitan vikakeskusteluista.
      http://www.rtf.fi/keskustelupalsta/viewtopic.php?f=40&t=4680&start=100

      • Meksukolome

        Itselläni ei ole Daciaa, lähipiirissä on ja olen myös ajanut Sandero Stepwaytä aika paljon. Ei yllätä että Dacian omistajat ovat toiseksi merkkiuskollisimpia Toyotan jälkeen. Paljon autoa pienellä rahalla.


    • nimim.daciamies

      En todella tiedä mikä kumma näissä viehättää, kallein autoni oli reilun 85000€:n "premium", mutta nyt alla on alle 20000€:n Dacia ja sillä ajamisesta tykkään. Ei ole raketti, en ottanut nahkapenkkejä eikä ole hierovaa penkkiä mutta silti jokin kumma tässä autossa tekee sen ajamisen kivaksi. En osaa selittää, mutta joka aamu on kiva hypätä rattiin.

      Yksi merkin parhaita puolia on ehdottomasti autoista keskusteltaessa pienipilisten mersumiesten ja audipoikien ulinan kuunteleminen, se on mielimusiikkiani!

      • MikkoKoo

        Unohdit nyt mainita, että tuo premium oli taksi ja istuit takapenkillä.


      • nimim.daciamies
        MikkoKoo kirjoitti:

        Unohdit nyt mainita, että tuo premium oli taksi ja istuit takapenkillä.

        Juuei, tuon hintaisessa taksissa en ole istunut. Täsmennettäköön, premium oli omani, kokonaan maksettu ja ajoin sillä vain itse.

        Mutta siis, pienipilisen mersumiehen/audipojan ulinasi on mielimusiikkiani.


    • DaciaLoganMCV

      Itselläni on ollut kesästä asti Logan MCV Stepway dieselmoottorilla. Kilometrejä on kertynyt 5.000 km. Toistaiseksi vikoja ei ole ilmaantunut; ei mekaanisia eikä sähkölaitteisiin liittyviä. Mainittua "ohjauksen löysyyttä" ei ole tuntunut. Auto muistuttaa ajettavuudeltaan ja monilta ominaisuuksiltaan Renaulteja, lähinnä Meganea, joskin kyky kantaa kuormaa on parempi. Autossa on muutenkin varsin mukavat ajo-ominaisuudet.

      Eräällä tuttavallani on Dieselmoottorinen Duster, jolla hän on ajanut reilusti yli 150.000 km ilman vikoja. Ainoastaan kuluvia komponentteja on vaihdettu. Tuttavani kokemusten ja Loganin koeajon perusteella uskalsin itsekin vaihtaa japanilaisen autoni Daciaan.

      Auton halpuus näkyy lähinnä sisustuksessa halvanoloisina materiaaleina ja siinä, että komponentit ovat samoja kuin saman konsernin vanhemmissa malleissa (Renaulteissa ja Nissaneissa).

      Olen ruostesuojauttanut oman autoni koska aikomus on ajaa sillä pidempään. Ruostesuojaamon mukaan Logan on yhtä hyvin tai huonosti suojattu kuin mikä tahansa nykyinen auto (kysyin suojaamosta tätä erikseen kun keskustelupalstoilla tästä tunnutaan puhuvan). Autossani on metalliväri joka näyttää hyvältä eikä siinä ainakaan vielä ole ollut vikoja (lohkeamisia, valumia, kiveniskemiä).

      En väitä Dacia Logania maailman parhaaksi autoksi. Se on kuitenkin omassa käytössäni osoittautunut toistaiseksi hinta-laatusuhteeltaan erittäin hyväksi valinnaksi. Suosittelen "eiDaciaa" nimerkille Dacian omistajien jututtamista ja koeajoa jos tätä merkkiä harkitsee. Siten saa parhaan kuvan auton hyvistä ja huonoista puolista.

    • eiDaciaa

      ""Itselläni on ollut kesästä asti Logan MCV Stepway dieselmoottorilla"". No eipä nyt muutaman kuukauden ikäisestä autosta voi mitään sanoa.
      No miksi joissain keskusteluissa (www.rtf.fi) mainitaan ohjauksen löysyyttä ja sinulla ei?
      Ja heikkoa maalipintaa (kiveniskemiä) www.rtf.fi) sinulla ei?
      ""eräällä tuttavallani dieselmoottorinen Duster 150.000 km ilma vikoja) No niitä eräitä tuttavia on kyllä.
      Kumpaan sitten nyt luottaakaan, nimimerkillä kirjoittaneisiin RTF-Dacia-foorumilaisiin vai täällä suomipalstalla nimimerkillä kirjoitteleviin? En väitä että puhut palturia mutta tämäkin mahdollisuus on otettava pakostakin huomioon tällä palstalla.
      Neuvosi kysyä omistajilta, niin, mutta kukapas nyt omaa kulkupeliään paskaksi haukkuisi, harvapa, uskoisin. Olen kysellyt useankin automerkin omistajilta kaupan parkkipaikalle sattuneelta vuosien varrelta, kukaan ei ole vielä autoaan moittinut. Sitä päivää odotellessa. Paras olisi kokeilla liikkeen käytettyä
      Daciaa pidemmän matkan jos joku liike sellaisen olisi vaihdossa ottanut halliinsa.

      • DaciaLoganMCV

        Kirjoitin omista kokemuksistani tähän mennessä. Minulla ei autossa ensimmäisen 5000 km aikana ole ilmennyt vikoja. Se on fakta. Miten auto kestää pidemmän päälle jää sitten nähtäväksi. Kirjoitan varmaankin tänne kokemuksia joskus myöhemmin kun kilometrejä kertyy lisää. Toistaiseksi ongelmia ei ole ollut vaikka kylmää ja tosi märkää syyssäätä on jo päästy kokemaan.

        En oikein ymmärrä, miksi uskot minun kirjoittelevan palturia tai keksivän juttuja. En ole mitenkään merkkiuskollinen autoilija; montaa merkkiä ja mallia on tullut 30 vuoden aikana omistettua. Minulla ei ole tarvetta mainostaa tai toisaalta moittia Daciaa tai muutakaan merkkiä - en hyödy siitä mitään. Kerroin vain kokemuksiani kun tuntui että haluat niitä seuraavan autosi valintaa varten kuulla. Ehkäpä joku Dacialla enemmän ajanut voisi täydentää tätä ketjua ja kertoa omia kokemuksiaan merkistä.


      • eiDaciaa
        DaciaLoganMCV kirjoitti:

        Kirjoitin omista kokemuksistani tähän mennessä. Minulla ei autossa ensimmäisen 5000 km aikana ole ilmennyt vikoja. Se on fakta. Miten auto kestää pidemmän päälle jää sitten nähtäväksi. Kirjoitan varmaankin tänne kokemuksia joskus myöhemmin kun kilometrejä kertyy lisää. Toistaiseksi ongelmia ei ole ollut vaikka kylmää ja tosi märkää syyssäätä on jo päästy kokemaan.

        En oikein ymmärrä, miksi uskot minun kirjoittelevan palturia tai keksivän juttuja. En ole mitenkään merkkiuskollinen autoilija; montaa merkkiä ja mallia on tullut 30 vuoden aikana omistettua. Minulla ei ole tarvetta mainostaa tai toisaalta moittia Daciaa tai muutakaan merkkiä - en hyödy siitä mitään. Kerroin vain kokemuksiani kun tuntui että haluat niitä seuraavan autosi valintaa varten kuulla. Ehkäpä joku Dacialla enemmän ajanut voisi täydentää tätä ketjua ja kertoa omia kokemuksiaan merkistä.

        ( Lainaus)""En väitä että puhut palturia mutta tämäkin mahdollisuus on otettava pakostakin huomioon tällä palstalla"".(lainaus) siinä, lukisit tarkemmin, enhän minä sinua henk.koht,tarkoittanut mutta tällaisella palstalla kaikki on mahdollista, niinkuin tiedät. Ja uskon nyt tietysti mitä kerrot kun näit vaivaa siitä vielä jotain vakuutella.
        Toivottavasti tulee niinkuin toivoit muitakin mielipiteitä Dacioista kuin negatiivisia.
        Ihminen on vain sellainen, että menee epäily edellä ennenkuin toisin todistetaan. Varsinkin kun kyseessä on näinkin edullinen auto, tosin, ei voida kyllä samalla mittarilla mittailla auton ominaisuuksia ja laatua kuin 30-50 tonnin autoissa.


    • eiDaciaa

      ""nimimerkillä kirjoittaneisiin RTF-Dacia-foorumilaisiin""
      Siis tarkoitin rekisteröityihin RTF-foorumilais-kirjoittajiin.

    • DKWe

      Avaajalla on vain yksi ja yhden kirjoitajan komentista ja siitäkin vain osalainaus ilman kontekstiä.

      Daciaa ei itselläni eikä tuntemillani ole, mutta juurikin merkki-foorumien kokemuksien mukaan jäänyt yleiskuva kulkineesta, joka hyvin huollettuna antaa paljon vastinetta rahalle ilman sen suurempia murheita. Tämä noin isona kuvana.

      Sitten on ollut mm. joitakin naku-Dustereita joissa on kone hajonnut tukkeutuneen / ylipaineisen öljynsuodattimen vuoksi, joskin muistelen sen menneen ainakin osittain takuuseen. Ilmeisesti kyse oli jostakin venttiiliviasta, joka ilmeni melko pian ölyn- ja suodattimen vaihdon jälkeen.

      Sitten osalle autoilijoista vaikuttaa jostakin erikoisesta syystä kasautuvan paljon murheita, kulloinkin valitsemastaan merkistä riippumatta. Joko ongelma on penkin ja ratin välisä tai sitten heillä on aivan erityinen tutka, joka ohjaa heidät valitsemaan kerta toisensa jälkeen juuri sen ongelmayksilön. Viimeksimainitussa tapauksessa heidä ehkä kannattaisi alkaa lottoamaan, saattaisivat saada pääpotin.

      Mutta kyllä kaikissa autoissa tuppaa aina jotakin murhetta tai puutetta olemaan, josa eri merkkien foorumeita lukemalla ei lopulta uskalla ostaa mitään autoa. Hieman sama kun alkaa lukea siarauksien ensyklopediaa, niin kohta alkaa sairatumisen paranoia iskemään.

      • eiDaciaa

        No eipä ollut vain yhden autonomistajan juttu. Eli ottaako riski ja ostaa Dacia jos sattuisi hyvä "perjantaiyksilö" matkaan , en ole kyllä niin varakas.


    • sdfg

      Minä ostin sanderon v.2013 vaikka en ollut yhtään kiinnostunut. Hyvin toiminut eikä maksanut kuin mopo-auton verran.

      • sanderon-maali

        Miten Sanderossa kestää maalipinta ja onko näkynyt mitään ruosteilmiötä alustan puolella? Eikös niitä ruostesuojakäsittelyjä tehdä edelleen?


    • iosf

      Aika epätasainen laatu tuntuu Dacia yksilöissä olevan, joillain pelaa joillain ei. Vai onko niin että jotkut kertoo jotkut ei.

      • Dätsiaösiäntuntija

        Yhtä järkyttävä laatuvaihtelu kuin vanhoissa Ladoissa.


      • ladoissa--
        Dätsiaösiäntuntija kirjoitti:

        Yhtä järkyttävä laatuvaihtelu kuin vanhoissa Ladoissa.

        No ladoissa nyt ei oikein ollut laatua ettei sitä kukaan olettanutkaan olevan kunhan pääsi pisteestä a pisteeseen b

        Muistan katselleeni 80-luvulla uuden laatikkoladan takaoven alareunaa sieltä puuttui iso ala pintamaalia kokonaan


    • ReLe66

      Tosin vaikka olisi ihan samanlainen auto ja samat viat, toisen mielestä auto on hyvä eikä mitään pahaa sanottavaa, vain kuluvia osia vaihdettu ja toisen mielestä ihan romu.

      Se riippuu ihmisestä.

      Usein kuitenkin yleinen keskustelu vääristää asioita niinkuin varsinkin katsastustilastotkin.

      Esimerkki.
      Jos esim. Jossain autossa pallonivelet ovat lyhytikäisiä ja ne joutuu vaihtamaan 50 tuhannen kilsan välein, se laskee auton laatukäsitystä ja antaa huonon tuloksen katsastustilastoissa

      Jos jossain autossa autossa moottori tai vaihteisto hajoaa 150 tuhannen kilometrin kohdalla, se ei näy katsastustilastoissa vikana kun ei sinne katsastukseen pääse ennenkuin auto on korjattu.

      Henkilökohtaisesti pidän autoa johon pitää tehdä muutaman satasen edestä korjauksia samassa ajassa kun toiseen tuhansien eurojen moottori- tai vaihteistoremontti, huomattavasti laadukkaampana.

      Ei kannattaisi vertailla autoja niin että esim. Yhtä monta miinuspistettä kuinka monta vikaa arvelet omistusaikanasi tulevan vaan niin monta miinuspistettä kuinka monta euroa korjauksiin menee omistusaikanasi.

      Moottori ja vaihteistoviat on kalliita ja premium-merkkeihin vielä kalliimpia. Sähköviat joiden syyn löytyminen vie paljon aikaa voi olla myös kallis.

      Dacia on kuitenkin perusauto ja usein jo rellussa sisäänajettu ja lastentaudeiltaan jo korjattu tekniikka, että en yhtään ihmettelisi että päihittäisi ainakin suurimman osan muista autoista.

      Ei silti, joillain on eri kriteerit. Olen jopa kuullut sellaisenkin mielipiteen että " kyllä huomaa heti ettei ole sulla mikään laatuauto kun on sisustakin tällaista kovaa muovia "
      Ei siinä mitään, kuulosti vaan humoristiselta kun meidän autot oli suht. Samanikäiset, kilometrejä minun autossani oli jonkinverran enemmän. Kaverilla oli jo toinen moottori menossa.

      Mikä on laatua kenellekin.

      • Lotky

        Joo-o. Mulla on Dacia ja ainakin tahan mennessa kokemus on pelkastaan positiivinen. Autolla ajettu kohta 15tkm. Tuskin se Dacia teknisesti tai kestavyydeltaan on sen huonompi on kuin mikaan muukaan auto. Tekniikan osat on samoja mita kaytetaan monessa muussakin autossa ja kaikki elektroniikka tulee myos samoilta alihankkijoilta.

        Ajoltaankin se on kaikinpuolin ihan normaali niin maantiella kuin kaupungissa. Uusi auto kolmen vuoden takuulla ja hinta selvasti halvempi kuin muut vastaavat autot. Se on Dacia.


      • kampud
        Lotky kirjoitti:

        Joo-o. Mulla on Dacia ja ainakin tahan mennessa kokemus on pelkastaan positiivinen. Autolla ajettu kohta 15tkm. Tuskin se Dacia teknisesti tai kestavyydeltaan on sen huonompi on kuin mikaan muukaan auto. Tekniikan osat on samoja mita kaytetaan monessa muussakin autossa ja kaikki elektroniikka tulee myos samoilta alihankkijoilta.

        Ajoltaankin se on kaikinpuolin ihan normaali niin maantiella kuin kaupungissa. Uusi auto kolmen vuoden takuulla ja hinta selvasti halvempi kuin muut vastaavat autot. Se on Dacia.

        Ootko jo 15 tuhatta ajanu?Ohoh, katos peijoonia. ja hyvin kestänyt?


    • ReLe66

      Itsekin yritin löytää vähän ajettua diesel Logan pick-upia kun uusiakaan ei enää saa mutta ei löytynyt.

    • Autotohtori

      Dacioita on kaksin verroin ja ei ole huonoa sanottavaa.
      Sanderolla 0.9 turbo 140tkm ja ei ole mitään vikaa ollut.
      Dacia logan mcv 1.5 diesel 60tkm ja ei mitään vikaa.
      Saatan joskus palata parempiin merkkeihin, mutta katsotaan.
      Joka ei tiedä niin.. molempia koneita köytetään laajasti monissa merkeissä. Renault, Nissan ja Mersu laittaa saman diesel koneen A malliin.

      Kaikki autot ovat yksilöitä ja jotain on aina.
      Onneksi merkkejä riittää niin nimimerkki ”eiDaciaa” löytää sen omansa.

      • Järkihoi

        Enkä ennenkaikkea mersua, pa..aa vielä kymppitonneja kalliimmalla!


    • Kkkffffggggggg

      Eiköhän Dacia ole ihan markkinahintainen. Tarkoittaen, että hinta ja laatu kohtaavat normaalisti. Voi siis monelle olla ihan hyvä ostos. Eli eivät Daciat ole vakiintuneita merkkejä halvempia ilman syytä. Maksamalla lisää saa enemmän. Mutta tarvitseeko sitä enempää ja onko se niiden tuhatlappusten väärtiä? Ei välttämättä. Toisille on, toisille ei.

      Se kuitenkin kannattaa pihinkin huomioida, että jos vanhanaikaisen vaparin kulutus on enemmän, niin paljon ajava ei lopulta säästäkään mitään. Vähän ajava kyllä.

    • IhanOk

      Dacia ei ole eurooppalaisten kestävin mutta mainio vaihtoehto esimerkiksi toyitalle. Ja valtavan paljon edullisempi

    • kestääkyllä

      Mulla on -98 Punto joka on 1000 e arvoinen ja lähtee käyntiin.

      • Räciä

        Ei sen ikäinen Punto ole kuin 50-100€ arvoinen... 20v. Vanha.


    • huimaheimo

      Moi !
      Mulla on vuoden vanha 10560km ajettu Dacia Logan MCV TCe 90 Ambiance, kulutus vaihtelee 5,9 ja 6,1l välillä/100km Vuosihuolto tehty. Mitään korjattavaa ei ole ollut tähän mennessä. Maalipintakin on ehjä.

      • hienoa

        Onneks olkoon, vuoden vanha auto jo eikä mitään korjattavaa ja maalipintakin ehjä.


    • heiroi

      Minulla on Dacia Logan MCV. 1.5 diessel Vuosimalli 2015 Olen ajanut 79000 Km. mielestäni erittäin pienillä kuluilla. Katsastuksessa oli yksi pallonivel väliä ja valot näyttivät liian alas. Viat korjattiin takuuseen. Mitään muita vikoja ei autossani ole ollut. Lohkolämmitintä ei autossani ole , vepasto on ja lämmitän sillä autoni talven aikaan jokaisena aamuna. Olen kirjannut jokaisen tankkauksen ostopäivästä alkaen, ajan vaihtelevasti kaupunkiajoa ja pitempiä matkoja. keskikulutus on 5.1 litraa 100 kilometrillä. Pidän kulutusta kohtuullisena kun ottaa huomioon talviajon kaupungissa ja vepaston käytön. Minulla on kokemusta muistakin automerkeistä mersu volvo toyota saab opel . En ole näin pienillä kuluilla päässyt muilla autoillani.

    • joukahinen

      Dacia Pick-Up, 99 tkm. Varaosakulut hiukan yli 30 egeä... Makeasti naurattaa rinkeli- ym. mersujen komeat ohitukset...
      Seuraavakin auto voi olla Dacia.

    • Justus1952

      Tänään meni akku uusiksi 22/1-19 Loganissa, tunsin kun heitin eräälle parkkipaikalle yöksi 25 asteen pakkaseen ja yritin startata amulla. Lähti käyntiin ja sammui , seuraavaan starttiin ei enää ollut kunnon pyöritysvoimaa. Akku oli Dacian Rombat ,siis alkuperäinen vuodelta 2010 ja pyöritellyt moottoria tähän asti hyvin ja takana kilometrejäkin 367000km. Positiivistä kokemusta jatkuu vaan edelleen ja taas jälleen tyytyväinen ostooni !!

    • piilossako

      Mistä nämä kehujat yhtäkkiä ilmestyi?
      Taitanee olla yksi ja sama.

    • Logan-v17

      Meillä on yksi Logani V-2017 Toimii edelleen.
      Ei vikoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe