Kuopioon lisää taksikilpailua!

Interested

Ois aika saada jo savoonkin hiukan kilpailua taksimarkkinoille niinkuin muissakin suurissa kaupungeissa esim.Tampereella ja Oulussa .Kuopio on kuitenkin koko ajan kasvamassa ja kysyntää varmasti riittää kun hinnoitteluun tulee hiukan vaihtelua. Tällä hetkellä taitavat nämä taksiyhtiöt hinnoitella kuopiossa melko samalla tavalla kyytinsä. Eli tervetuloa Fixutaxi,Uber,Kajon,Taxify ym.

26

936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uunoeemeli

      Suorita kurssi, osta auto,perusta yhtiö,maksa pakolliset maksut ja ala kilpailla.Mitä täällä valitat muuli.

      • Taxiurpot

        Jep savolaisille lisää hintaa, jatkuva aikaveloitus x euroa per minuutti kuten Hesassa. Kyllä mittari raksuttaa nyt lisähintaa. Ette kai te Urpot uskoneet että halpuutus tulee...


    • AlaItteKilpaileen

      Lähe itte kilpaileen, lupia saa lähes kuka aan. Ota 100 autoa aluksi ja hinnoittele härskisti alle muiden, saat vaemasti kilpailua aikaan. Eri asia sitten, kestääkö sun peppu?😃

    • adadf

      ehkä niitten hintojen pitää ensin hesingin tapaan nousta huomattavasti, ja sitten voidaan alkaa pudottamaan

    • Kjjbjk

      Kuopiossa kilpailutilanne on toistaiseksi estänyt hintojen nousun, mutta tuskin enää pitkään. Kilpailu on kovempaa muilla rintamilla kuin hinnoissa. Niillä ei ole taksia enemmän käyttävien asiakkaiden taholta niin paljon merkitystä kuin muutamalla muulla syyllä.

    • PerusTauno

      Kohta repeää koko Suomessa. Pieni hetki.

    • Interested

      Se homma tulee menemään niin että tulevat taksiyrittäjät hankkii edullisia autoja joilla pystyy kyydinkin suorittamaan edullisemmin, kuin 60000 euron Mersulla. Uusia 4 ovisia kun saa rapiat 20000.llä tuhannella eurolla. Ja vossikka vaan kulkee ei ehkä niin hiljaisesti kuin Premium merkillä.mutta vie osoitteeseen takuuvarmasti näin navigaattori aikana. Palvelu on se mikä ratkaisee ja se hinta.

      • kohtayhteiskuntaelättää

        Millon ajattelit aloittaa ja näyttää esimerkkiä?
        Eipä niitä uusia yrittäjiä ole paljoa näkynyt.
        Kova meteli oli, että ajetaan 1e/Km. ilman lähtömaksua, mutta eipä ole niitäkään näkynyt.


      • Renginkengin

        No, se Kia Ceedilla ajettu kyyti on sitten ehkä jopa 5% halvempi kuin E-Mersulla ajettu.
        Kuinka moni sitten on niin köyhä, että 5% takia mieluummin istuu Ceedissa?


      • ExSuhari

        Paljonko ajattelit auton hinnan vaikuuttavan kyydin hintaan? Aivvan, ette taida oikein ymmärtää tää asiaa. 😏


      • Saivartelija

        20 000 tuhatta euroa? Eli 20 miljoonaa. Onko mikään auto niin kallis?


      • Ei.ku.kertomaan

        Kun jokainen tavallinen talliainen ja jopa alalle haaveilevat uudet yrittäjät ymmärtäisivät, kuinka paljon auton hnnan osuus on kokonaiskuluista jos ajaellaan, että auto olisi ihan ilmainen, tai jos se maksaa 60.000€, paljonko halvempi kyydin hinta on ilmaiseksi saadulla autolla? Tukaa arvailemaan.


      • sdfkn
        Renginkengin kirjoitti:

        No, se Kia Ceedilla ajettu kyyti on sitten ehkä jopa 5% halvempi kuin E-Mersulla ajettu.
        Kuinka moni sitten on niin köyhä, että 5% takia mieluummin istuu Ceedissa?

        Täällä Helsiassa me laitamma Kian katolle kyltin "TaksiHelsia" ,ajamma aseman tolpalle ja nyhtämme 2X hinnan kyydistä


      • Mulkeroinen
        Ei.ku.kertomaan kirjoitti:

        Kun jokainen tavallinen talliainen ja jopa alalle haaveilevat uudet yrittäjät ymmärtäisivät, kuinka paljon auton hnnan osuus on kokonaiskuluista jos ajaellaan, että auto olisi ihan ilmainen, tai jos se maksaa 60.000€, paljonko halvempi kyydin hinta on ilmaiseksi saadulla autolla? Tukaa arvailemaan.

        Monelta unohtuu se, että taksiliikenteen tehokkuus on vain heikentynyt sääntelyn purun myötä, ja se on osaltaan lisäämässä kustannuksia (ja sitä kautta hinnankorotuspaineita). Kun aikaisemmin sillä ~50.000 € maksavalla premiumilla ajettiin vuodessa tehokkaasti useammassa vuorossa, usean kuljettajan voimin jopa 100-150 tkm, niin uuden auton arvonalenema kilometriä kohden oli kuitenkin varsin maltillinen (ottaen huomioon, että auto on tehokkaasti tuottavassa käytössä ilman korjaamopäiviä). Nyt, kun yhden auton yrittäjät ajavat autollaan ~50 tkm vuodessa, niin uuden auton arvo laskee kuitenkin lähes entiseen malliin (ikäperusteisesti), mutta tämä likipitäen entisen tasoinen arvonalenema täytyy kattaa entistä huomattavasti alkaisemmalla kilometrisuoritteella. Näin ollen se kilometrihinta, mikä aikaisemmin meni Mersulla liikennöimiseen, riittää varmaan hädin tuskin pykälää huonomman auton kilometrikuluihin TS. 50.000 € auton arvosta lähtee ensimmäisenä vuotena helposti luokkaa 6.000-8.000 €, vaikkei autolla ajettaisi metriäkään.


      • Renginkengin
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Monelta unohtuu se, että taksiliikenteen tehokkuus on vain heikentynyt sääntelyn purun myötä, ja se on osaltaan lisäämässä kustannuksia (ja sitä kautta hinnankorotuspaineita). Kun aikaisemmin sillä ~50.000 € maksavalla premiumilla ajettiin vuodessa tehokkaasti useammassa vuorossa, usean kuljettajan voimin jopa 100-150 tkm, niin uuden auton arvonalenema kilometriä kohden oli kuitenkin varsin maltillinen (ottaen huomioon, että auto on tehokkaasti tuottavassa käytössä ilman korjaamopäiviä). Nyt, kun yhden auton yrittäjät ajavat autollaan ~50 tkm vuodessa, niin uuden auton arvo laskee kuitenkin lähes entiseen malliin (ikäperusteisesti), mutta tämä likipitäen entisen tasoinen arvonalenema täytyy kattaa entistä huomattavasti alkaisemmalla kilometrisuoritteella. Näin ollen se kilometrihinta, mikä aikaisemmin meni Mersulla liikennöimiseen, riittää varmaan hädin tuskin pykälää huonomman auton kilometrikuluihin TS. 50.000 € auton arvosta lähtee ensimmäisenä vuotena helposti luokkaa 6.000-8.000 €, vaikkei autolla ajettaisi metriäkään.

        Yrititkö sanoa, että nykyään halpa auto mahdollistaisi alemmat taksat paremmin kuin aiemmin?

        Jos nykyään ajaa 50tkm/v, neljä vuotta autolla ja juoksu 2e/km, niin auton pitoaikana liikevaihtoa 400 000e. Siitä ei edelleenkään saa 50te Mersun ja 10te Twingon välille kuin 10% eron suhteessa liikevaihtoon. Eli taksikyyti Twingolla 18e, E-Mesellä 20e.

        Toki yrittäjän voittomarginaalista tuo 10% on iso siivu, joten jos samaan hintaan pääsee aivan samoja kyytejä ajamaan Twingolla, niin saattaapa kannattaa. Vaan kun tuskin pääsee. Harva asiakas valitsee tolpalta tai muutenkaan Twingoa, jos samaan hintaan saa Mersun. Harva edes sen 2e säästön takia lähtee Twingon kyytiin.


      • Siipeilijättulee

        Välitysfirmat vievät taksarilta sen erotuksen


    • ViidenTähdenAI

      Eiköhän se tekoäly sielläkin kohta ajele, eipä hätää

    • Taksikeisari

      Taksiyrittäjä ajaa joka viidennen kyydin omaan pussiinsa ja loput vie valtio ja kulut.

    • Interested

      Kohta ajellaan halvemmilla kyydeillä , ei mene varmaan kovin kauan . Asiakkaat odottaa jo innolla.

      • KukaAjaa

        Kuka niitä kyytejä ajaa alipalkattuna, kysyn vaan?


      • vollvol
        KukaAjaa kirjoitti:

        Kuka niitä kyytejä ajaa alipalkattuna, kysyn vaan?

        Naapurin nainen niitä ajaa lihapalkalla.


    • Interested

      Pikkuhiljaa sitä kilpailua kuopioon. Asiakkaat odottaa jo innolla.

    • Kjjbjk

      Kuopiossa eilen kaksi asiakasta kertoi, että ensimmäinen taksin tilausnumero möi eioota vedoten pikkujoulukiireisiin. Tuo siis alkuillasta, jolloin ei kyllä mitään kiirettä ollut. Kumpikaan isommista keskuksista se ei ole voinut olla. Joten se varmaan on ollut näitä keskuksia, jolla ei todellisuudessa ole autoja.

    • Qqqppp

      Mitä Kuopiossa kassat ovat nykyään ja pääseekö vanhoihin keskuksiin yrittäjäksi mitenkään?

      Entä Valopilkkuun?

    • eisemel

      Onko ostajia vanhalle farkkuvolvolle kaikilla laitteilla

    • Anonyymi

      Stadissa kilpailu tarkoittaa tällä hetkellä kaaosta ja viisinkertainen hinta kyydille niin toivon että teillä ei käy näin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe