Auringon nousuaika ja valoisuus

Virallisesti oli ilmoitettu että aurinko nousee tänään 7:52 mutta valoisuus alkoi karvaa vaille seitsemän. Eli olimme astronomisen hämärän alueella ennen eventtiä.

16

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minoon.randomi

      Miksi käytät eventti-sanaa????

      • Etkö ymmärrä mitä se tarkoittaa vai häiritseekö se jollain tapaa.


      • ydygdv

        kyllä häiritsee ymmärtämistä ja etkö osaa suomea


      • minoon.randomi
        no.mikä.ettei kirjoitti:

        Etkö ymmärrä mitä se tarkoittaa vai häiritseekö se jollain tapaa.

        Etkö itse osaa käyttää suomen kielen sanaa, vai miksi tuollaista sekakieltä pitää käyttää? Tungetaan englantia joka väliin.


      • minoon.randomi kirjoitti:

        Etkö itse osaa käyttää suomen kielen sanaa, vai miksi tuollaista sekakieltä pitää käyttää? Tungetaan englantia joka väliin.

        Sehän on yleinen tapa muutenkin esimerkiksi teevee-mainoksissa, vaikka katsojat ovat suomalaisia niin mainokset ovat osittain englanninkielisiä. Että kyllä se täälläkin yleistyy, pikkuhiljaa.


      • minoon.randomi
        no.mikä.ettei kirjoitti:

        Sehän on yleinen tapa muutenkin esimerkiksi teevee-mainoksissa, vaikka katsojat ovat suomalaisia niin mainokset ovat osittain englanninkielisiä. Että kyllä se täälläkin yleistyy, pikkuhiljaa.

        Siitä tavasta pitäisikin päästä eroon, koska ei ole mitään hyötyä siitä - päinvastoin. Kyse on kielen saastuttamisesta.
        Kirjoita koko aloituksesi englanniksi sitten.


      • minoon.randomi kirjoitti:

        Siitä tavasta pitäisikin päästä eroon, koska ei ole mitään hyötyä siitä - päinvastoin. Kyse on kielen saastuttamisesta.
        Kirjoita koko aloituksesi englanniksi sitten.

        Sittenhän sitä ei ymmärtäisi kukaan, paitsi minä.


      • Et_taida
        no.mikä.ettei kirjoitti:

        Sittenhän sitä ei ymmärtäisi kukaan, paitsi minä.

        osata englanniksi siksi kirjoitat väliin englanniksi sanoja jotka osaat.


      • Et_taida kirjoitti:

        osata englanniksi siksi kirjoitat väliin englanniksi sanoja jotka osaat.

        Vain kotimaisiet kielet ovat sallittuja keskusteluissa, suomen kieli ja ruotsin kieli (valitettavasti).


    • hiukan.hämärtää

      Aurinko laski virallisesti klo 16:00, mutta vieläkin on valoisaa.

    • MiljoonaMaahantunkijaa

      Mut muutamassakymmenessä vuodessahan maailma tukehtuu paskoihinsa. Niin mitä millään enää väliä?

      • KelassaTääJoTiedetään

        Nuija, et sitten vieläkään ymmärrä, että maahanmuutto on rikkautta.


    • vieläkin.hämärtää

      Tänään auringon nousuajaksi oli arvioitu 8:08, jo 7:32 oli valoisaa, kellon ollessa 8:14 ei ole vieläkään niin valoisaa että voisi päiväksi määritellä.

    • ventti-21

      Parasta aikaa vuodesta on kuitenkin se kun aurinko ei laske ennen venttiä.

    • pitkä.päivä

      Tänäänkin ollut valoisaa lähes tunti ennen virallista auringonnousua, eli astronomisen hämärän kesto pitenee kun olemme vuoden lyhimmässä päivässä.

    • oikein.laskettu

      Huomenna on päivän pituus jo 6 tuntia. Eli neljäsosa vuorokaudesta on päivää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1024
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      898
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      83
      685
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe