"Säteilyn suorat terveyshaitat perustuvat solujen tuhoutumiseen. Suoria terveyshaittoja alkaa esiintyä, kun lyhyellä aikavälillä, esimerkiksi yhden vuorokauden aikana, saatu annos on suuruusluokkaa 1000 milliSv tai suurempi. 1000 milliSv:n annos yhden vuorokauden aikana aiheuttaisi osalle altistuneista ohimenevää pahoinvointia ja tilapäisiä verenkuvan muutoksia. Lyhyessä ajassa saatu 3000 milliSv:n annoksesta kehittyy vakava säteilysairaus, joka edellyttää sairaalahoitoa. Mikäli lyhyellä aikavälillä saatu annos on suurempi kuin 6000 milliSv, kuoleman todennäköisyys on suuri."
http://plus.edilex.fi/content/stuklex/fi/lainsaadanto/saannosto/VAL1/
Ns. "valvojat" ovat poistaneet aihetta sivuavan keskustelun (tietenkin "sääntöjen vastaisena") otsikolla "Säteilysairaudesta". Google löysi sen raadon:
"Säteilysairaudesta - Ydinvoima - Suomi24 Keskustelut
https://keskustelu.suomi24.fi › Yhteiskunta › Ydinvoima
"5 päivää sitten - Jos äkkiä saa hengenvaarallisen säteilyannoksen, tunnin sisällä alkaa pahoinvointi. Muutamassa viikossa kehittyy säteilysairaus, johon kuuluu ..."
Palaan astialle myöhemmin.
Tiedoksi @Aller
Säteilyn suorat terveyshaitat perustuvat
0
121
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1591944- 1211901
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561586Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1761441- 1611399
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 521238
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591178
- 1191065