Onhan se selvä,,että monia ei kiinnosta TYÖ

MULLAONRAHAAA

Vaan ovat tottuneet siihen pieneen tukeen jonka saavat,,ei noilla tuloilla paljon leveillä tai matkustella,, Nykyiset sukupolvet on uusavuttomia pelaillaan vaan räplättään kännykkää, poltellaan tupakkaa juodan kaljaa aamusta iltaan ,kaikki laskut on perinnässä tai ulos otossa ja laskuja maksetaan monen kertasesti korkoineen, itseppähän olette valinneet elämän kaaren:))))))))))

24

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niiinpäniin

      Entä jos ei kiinnosta matkustelu tai leveily? Kuten sanoit niin itse olen valinnut ja olen onnellinen. Jos haluaisin paljon rahaa niin olisin valinnut toisin :)

      • kotiihminenainoastaan

        Juuripa näin. Tyypillistä aina sanoa että työtön ja käyä ei pääse matkustamaan ja pysty leveileen, miksi pitäisi? Mua ei kiinnosta matkustella, yhden kerran elämässäni olen käynyt ulkomailla, Tukholmassa, eikä mitään hinkua ole. Leveileminen ei ole mistään kotoisin, miksi pitäisi leveillä omaisuudella?
        Minäkin olen valinnut oman tieni, viihdyn kotona, en juo, enkä polta, enkä juo kahviakaan. En matkustele enkä leveile.
        Elän juuri minun näköistä elämääni. Nautin lasteni ja lastenlapsieni seurasta ennemmin kuin lähden tuhlaamaan ulkomaille. Ei vaan kiinnosta. Teen sitä mitä haluan, enkä sitä mitä muut. En edes matkusta siksi että leveilisin että minäpä meen, mua ei vaan huvita ulkomailla käynti.


      • kotiihminenainoastaan kirjoitti:

        Juuripa näin. Tyypillistä aina sanoa että työtön ja käyä ei pääse matkustamaan ja pysty leveileen, miksi pitäisi? Mua ei kiinnosta matkustella, yhden kerran elämässäni olen käynyt ulkomailla, Tukholmassa, eikä mitään hinkua ole. Leveileminen ei ole mistään kotoisin, miksi pitäisi leveillä omaisuudella?
        Minäkin olen valinnut oman tieni, viihdyn kotona, en juo, enkä polta, enkä juo kahviakaan. En matkustele enkä leveile.
        Elän juuri minun näköistä elämääni. Nautin lasteni ja lastenlapsieni seurasta ennemmin kuin lähden tuhlaamaan ulkomaille. Ei vaan kiinnosta. Teen sitä mitä haluan, enkä sitä mitä muut. En edes matkusta siksi että leveilisin että minäpä meen, mua ei vaan huvita ulkomailla käynti.

        Sama juttu en tykkää matkustella enkä leveillä, mutta käyn työssä osan aikaa vuodesta, ei elämän laatu ole rahassa mitattavissa, raha rauhoittaa, mutta tekee ihmisestä, jotenkin kusipäisemmän, ja ei osaa nauttia pienistä asioista, kuten vähempi varaisena ollessa huomasin, että tuli hyvä mieli jostain 50e lottto voitosta, sai isot kassit ruokaa kaupasta. En nykyään saa mielihyvää tällaisista pienistä yksityiskohdista elämässä, jotenkin tullut tympeäksi ja päivät toistaa itseään, tietenkin rauhallisempi olla eikä tarvitse miettiä ainaista rahattomuutta, mutta puolensa molemmissa rahattomuudessa ja varallisuudessa.


    • työttömänäollut

      Työttömyys ei välttämättä mitenkään korreloi rahattomuutta. Työtön voi hankkia verovapaasti tuloja vaikka kuinka, silti työttömyyskorvaukset tulee tilille. Moni työtön matkustelee, vaikka ei niin paljoa rahaa olisikaan. Työttömällä on aikaa matkustaa edullisesti, vaikka niillä paljon parjatuilla pomppulennoilla ja voi matkustaa lomasesongin ulkopuolella edullisesti. Leveileminen ei kuulu monenkaan työttömän elämään, jos hänellä on rahaa käytettävissään, ennemin pidetään matalaa profiilia. Autoakaan ei vaihdeta välttämättä uuteen ihan joka vuosi, monet vaihtavat autonkin uuteen joka kolmas vuosi tai jatkossa joka neljäs vuosi, ettei tarvitse autoa katsastaa.
      Monet valitsevat juuri työttömyyden sen vuoksi, että siitä saa kuitenkin säännöllistä tuloa jatkuvasti tilille, on kuitenkin paljon vapaa-aikaa ja voi harrastaa mieleisiään asioita, kuten juuri matkustelua. toiset puuhastelevat mökillä tai hankkivat puuhapalstan. Työttömällä on paljon mahdollisuuksia!
      Minäkin rakensin työttömänä ollessani omakotitalon, en varmaan olisi pystynyt töissä ollessani sitä rakentamaankaan. Tiedän monia, jotka ovat rakentaneet omakotitalon työttömänä ollessaan.

    • roletaari

      Tyypillistä köyhän horinaa. Jos rahaa on niin leveillään?! Ehkä noin ajatteleva henkilö siten toimisikin mutta sitten kohat ei olisi enää leveilyrahaa!

      Olen usein ihmetellyt miten vähän työttömät käyttävät matkustushalunsa tyydyttämiseen työn hakua EU-alueella.
      3kk turvassa meikäläisten viranomaisten hassuilta ehdotuksilta ja kikyltä.
      Käyttäessäni tuota nahdollisuutta ei kikystä ollut hajuakaan. Eräästä, tietystä syystä valitsin Espanjan. Ilmoittautuminen siellä 7vrk:n sisällä ja korvaus tuli kuukausittain aina seuraavan kuukauden toisella viikolla.
      Tein remontteja.
      Meno syyskuun alussa ja pois marraskuun lopussa kun alkaa olla holakkaa.
      Keväisin sinne pääsiäiseksi ja takaisin 3kk:n kuluttua.

      Vaimo oli mukana omalla lomalla nostamatta korvausta.

      3kk:n jälkeen Suomesta vähintään 1kk:n työ- ja ansiotodistus ja retki uusiksi.
      Jos haluaa, niin tuona aikana voi reissata mihin tahansa. Espanjan työkkäri ei ole tippaakaan kiinnostunut jonkun suomalaisen menemisistä!

    • Kenen.syy

      Toiset tekisi töitä vielä eläkkeelläkin jos työtä olisi mitä voisi tai jaksaisi tehdä. Toiset taas makaisi laiskoina hyvissä voimissaankin. Työvire on usein korvien välissä tai kehossa haluaako/kykeneekö suoriutumaan tehtävistä.
      Miksi työssä olija uupuu ja kadehtii köyhempää työtöntä. Laiskuuden houkutusko panee kadehtimaan ilmaista pienen tuen saajaa. Tai onko syynä verot joilla työttömien tuet maksetaan. Se on pieni siivu joka heiltäkin viedään köyhän leipään.
      Pienipalkkainen työ ei elätä ketään. Se stressaa ja uuvuttaa ihmisiä yhtä lailla kuin kiireinen työ. Työntekijöillä olisi aikaa tehdä työnsä rauhassa mutta yrittäjän tai oma rahan ahneus ajaa kiirehtimään ja uuvuttaa. Kiire ja rahanahneus voi olla myös yksi syy työn vieroksumiseen.

      • minävaanniin

        Sä et taida edelleenkään tajuta asian ydintä.

        KYSE ON PALKANMAKSUSTA!!!! Tao se nyt hyvä ihminen kalloosi, että TYÖTÄ TEHDÄÄN RAHAN TAKIA, JOLLA ELÄÄ! PALKASTA ON KYSE, VAIN PALKASTA!

        Ei kukaan, vanha eikä nuori, joka itseään arvostaa, tee työtä työn vuoksi, vaan siksi että sillä elää ja elättää perheensä. MIKSI SUN ON NIIN VAIKEA SITÄ YMMÄRTÄÄ?

        Taitaa olla kyse sulla pelkästä v...lusta ja huudattamisesta. En usko että olet noin kova kalloinen, että et ymmärrä. Mene sinä palkattomaan työhön, käy leipäjonossa, hae tt tukea ym etuuksia, tee ilmaista työtä niin paljon kuin sielu sietää, mutta me muut emme.

        Jos tuilla elää paremmin kuin raatamalla, niin järjenvastaista on ottaa työ vastaan. Työssä saat vähemmän käteen kuin kotona. Palkka on se mikä motivoi, ei se työ.


      • roletaari

        Kun korvien väli täyttyi työvuosista!
        14v olin ensimmäisen täyden kesäloman verokirjallisessa työssä. Täydet 8h työpäivät ja kaksi viikkoa jatkuvaa yötyötä EG:n Lypsyniemi järjestelyhinaajalla. Työaika klo 16 - 07.
        Siitä lahtien kaikki kesälomat ja osa joulomistakin työssä ilman lomapäiviä.
        Pidin ensimmäisen lomani 2 viikkoa ollessani 27 vuotias.

        52 vuotisena ryhdyin himmentelemään ja vetäydyin työttömyysvuosien ja työttömyyseläkkeen kautta OMAKUSTANTEISELLE eläkkeelle. Omakustanteisuus tarkoittaa, etten saa mitään tukiaisia pienen "oikean" eläkkeeni lisäksi.
        Kuukauden kuluttua 75v.

        Ps, Olin 62v kun minulle vielä ehdotettiin puhastelua kaverini taholta hänen toiminimensä piikkiin. En lähtenyt vaikka olisin mielelläni kaveria auttanutkin.


    • aikansakutakinn

      Aikansa kutakin juu esim, näkee puliukon niin ajattelee ettei toikaan varmaan mitään tehnyt elämässä mutta voi olla vaikka 35vuotta työntekoa takana.
      Työt loppunu ja avioerot sun muut niin kyllä 2 vuodessa saa itsensä rapakuntoon jos sikseensä tulee.
      Suorastaan vituttaa katsoa henkilöitä jotka jo alle 30 v rapakunnossa eikä töitä edes ole tehty ja melkeimpä kirjoitetaan työkyvyttömyyseläke.

    • Sitä kaljaa voisivat tytöttömät juoda enemmänkin. Kaljanjuonti kasvattaa kansantalouttamme.

    • Köyhäkaupunkilainen

      Just työnantaja valitti ettei työttömiä kiinnosta työ eikä hällä ole työntekijöitä vaikka töitä olisi vaikka kuinka. Sanoin että maksaa sitten palkkaa 2000 euroa kk niin saat työntekijän. No ei halunnut maksaa, sanoin hälle että 2000 on normaali palkka työstä. Älä itke jos ei työtön kelpaa sitten töihin.

      • sadswesdertfgr

        Saat varmaan sitten 2000€/kk työttömyyskorvausta, et kannattaa olla työttömänä...


      • Älyhoiidiootit
        sadswesdertfgr kirjoitti:

        Saat varmaan sitten 2000€/kk työttömyyskorvausta, et kannattaa olla työttömänä...

        Ei tässä se 2000 e ole se pointti! Vaan se PALKAN maksu. Jos saat korvauksia n 700 e miinus verot niin kyllä sen palkan pitää olla suurempi kuin korvauksen. Siitä on kyse hyvänen aika.

        Palkka tarkoittaa siis suurempaa summaa kuin korvaus. Työnantajilla on vaan tapana maksaa 9 e päivä tai maksaa palkkatukea jolloin ei heidän tarvi miettiä palkanmaksua. Ja voivat kierrättää työntekijöitä ilmaiseksi mielin määrin.

        Yritä nyt sinäkin tajuta se, että työstä pitää saada palkka jolla elää. Työttömyys ei kannata mutta ei kannata työllisyyskään jollei saa palkkaa.

        On joidenkin hemmetin vaikee tajuta. Ilmeisesti nämä huutelijat asuu äidin helmoissa, jolloin ei huolta raha asioista, äidin ruokapäydässä ja nurkissa luuhamassa.


      • sadswesdertfgr
        Älyhoiidiootit kirjoitti:

        Ei tässä se 2000 e ole se pointti! Vaan se PALKAN maksu. Jos saat korvauksia n 700 e miinus verot niin kyllä sen palkan pitää olla suurempi kuin korvauksen. Siitä on kyse hyvänen aika.

        Palkka tarkoittaa siis suurempaa summaa kuin korvaus. Työnantajilla on vaan tapana maksaa 9 e päivä tai maksaa palkkatukea jolloin ei heidän tarvi miettiä palkanmaksua. Ja voivat kierrättää työntekijöitä ilmaiseksi mielin määrin.

        Yritä nyt sinäkin tajuta se, että työstä pitää saada palkka jolla elää. Työttömyys ei kannata mutta ei kannata työllisyyskään jollei saa palkkaa.

        On joidenkin hemmetin vaikee tajuta. Ilmeisesti nämä huutelijat asuu äidin helmoissa, jolloin ei huolta raha asioista, äidin ruokapäydässä ja nurkissa luuhamassa.

        Äläpäs nyt huutele! Ollaan yli 60v. ja ei asuta äidin helmoissa, aina on töitä ollut ja maksettu toisten loisimiset, eli olen maksanut jopa valtionveroakin!!!


    • asennekysss

      Asenne kysymys toi että mittii helvetti jotain sitä etuutta mikä maksetaan kotio tekemättä mitään. Aivan eri juttu sillon jos työttömyyspäivärahalla ja menee vaikka kursseille niin tekee jotain.
      Voi hellan lettas tentään kun ihmiset eivät edes pysty harjoitteleen meneen ja olla vaikka kierrätyksessä. 20 päivää kuukaudessa tekee jo melkein 200eur ni hitto tuollahan ostaa jo vaikka mitä.
      Mistä prkl teille mukamas palkkaa pitäs maksaa kun vuosikaudet pyöritellyt peukaloita. Ihan turha uhota mitään työttömänä kyl näin jämpti. Aikuiskoulutukseen ja takas työelämään ja lopettakaa kaljan kanssa läträäminen.

      • mmmbmbmmbbm

        Totta. On typerää että työnantajat joutuu maksamaan palkkaa, minusta olisi tosi hyvä jos jokainen joutuisi olemaan palkata töissä. Kaikki tuet pois, asumistuki, lapsilisät, eläkkeet... aivan kaikki tuet ja etuudet lopetettaisiin.
        Kaikki töihin niin kauan kunnes henki pihisee palkatta.
        Kyllä se on työnanatja jonka pitää pärjää ja saada työt tehtyä,.
        Ihmisiltä myös omat autot pois ja omat kodit,. Kaikki laitettaisiin isoon teollisuushalliin patjan päälle nukkumaan eikä kellään saisi olla omaisuutta, muut kuin päällä olevat vaatteet.
        Ja kuka ei tee töitä, niin kadulle vaan kävelemään.
        Dyykkaaminen on sallittu kerran viikossa ja valittaa ei saa mistään tai joutuu putkaan.
        Näin suomi pärjää kun ei kukaan saisi palkkaa ja joutuisi tekemään töitä ympärivuorokauden.
        Ei kukaan tarvi tavaroita, ennenkin elettiin metsässä ja nukuttiin puun alla. Nyt olisi taas sen aika.


    • kateellinenpaska

      Kaikki pikavipitkin pois, niitä ei työtönkään saa.

    • drryrdyj

      Tapan jonkun ja meen vankilaan, mites sit. EI kukaan kadulla elä.

    • trdjtrrtsrsth

      Te tänne tuutte noista helvetin vipeistänne ulisemaan niin painukaa vittuun.

    • siperiaaaaan

      Venäjän kanssa sopimusta niin Siperiaan työleirille ni loppuisi niskurointi. Harjoitteluun mars heh heh.

      • hehhehhheh

        Ota sinä lisää vippejä. Heh heh.


    • Juu ei ole tarvetta leveillä kuten aloittajalla.
      En vaan ymmärrä tuota matkustelu pointtia? Viimeeksi kävin thaimaassa ja mukavaa oli , sielläpä maaseudulla elelee 300e kk sisältäen asunnon, ruuat & juomat.

      • Vaihtoehtona olisi hotelli kaikkine herkkuineen mikä ei sitten kiinnosta yhtään....yyh.


      • HmmmmmmmmHMMM

        MYÖ? Miksi ap kiinnostaa myö?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      21
      1238
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1059
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1041
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. 4
      932
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      926
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      912
    Aihe