Katolinen tuki eroakirkosta-palvelulle

JohannaÄllä

Katoliaisena tuen ateistien eroakirkosta-palvelua ihan rahallisesti. Tämä on minun "kiitokseni" siitä, että 500 vuotta sitten luterilaiset kielsivät uskoni kuolemanrangaistuksen uhalla, tapattivat pappimme, sulkivat luostarimme, tuhosivat omaisuutemme, varastivat kirkkomme ja metsämme.

Mitä nopeammin ja totaalisemmin Suomen kansa vapautuu pakkoluterilaisuudesta, sen parempi. Minulle ateismikin on parempi kuin kristinuskon vesitetty ja väärennelty muoto. Olen varma siitä, että viimeistään vanhoilla päivilläni saan nähdä sen autuuden, että maassamme on enemmän katolisia kristittyjä kuin pakkoluterilaisia uuspakanoita. Viimeistään silloin otamne varastetut kirkkomme takaisin.

Katolilaisena tuen eroakirkosta-sivustoa ja kehotan muitakin aitoja kristittyjä samaan!

38

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katolistaviisautta

      ”Minulle ateismikin on parempi kuin kristinuskon vesitetty ja väärennelty muoto.”

      Tästä olen aivan samaa mieltä. Erilaiset prorestanttiset light-versiot, jotka ovat toinen toistaan järjettömimpiä, ovat saaneet aikaan sen, etteivät monet nykyään edes tiedä mitä kristinusko on. Tämä on Lutherin syy ja teko. En epäile hetkeäkään, että jos joku niin se mies on ikuisessa kadotuksessa.

    • katolistaviisautta

      Kun löytää Jumalan armosta totuuden ja palaa suomalaisten esi-isiemme katoliseen uskoon, kuin itsestään tämä herättää syvän inhon luterilaisuutta, sen häikäilemättömyyttä, ahneutta ja loputtomia valheita kohtaan.

      Minullakaan ei ole mitään hyvää sanottavaa luterilaisuudesta ja sen täydellisestä rappiosta.

    • PasiToivonen

      >>Katolilaisena tuen eroakirkosta-sivustoa ja kehotan muitakin aitoja kristittyjä samaan!>>

      Kannattaisi tukea omaa katolista seurakuntaa. Rahat on lopussa.

      Eroakirkosta-sivustoa pyöritetään vapaaehtoisin voimin, se ei katoa minnekään.

      • petturintieonkivinen

        Ahdistaako jos menneet maksetaan korkoineen takaisin.


      • yöhetki
        petturintieonkivinen kirjoitti:

        Ahdistaako jos menneet maksetaan korkoineen takaisin.

        Minua ahdistaa katolilaisena, jos kostomentaliteettia on keskuudessamme. Ehkä joillekin alkujaan luterilaisille on jäänyt kaunainen mieli? Heidän tulisi kuitenkin mm. kunnioittaa vanhempiaan, jotka sentään ovat vieneet heidät kastettaviksi. Ja ehkä he evankeliumistakin ovat ensimmäistä kertaa kuulleet luterilaisilta. Ovat päässeet sen tien alkuun, jota nyt kulkevat.


      • KatolinenTulevaisuus

        Itse en jaksa olla erityisen kiitollinen siitä, että esivanhempani saivat kasteen luterilaisten taholta. Muuta vaihtoehtoa kun ei ollut. 1500-luvun puolivälistä aina 1900-luvun alkuun katolisen uskon tunnustamisesta seurasi kuolemantuomio, maastakarkoitus ja muita rangaistuksia.

        Jos mitään reformaatiota ei olisi ruotsalaisten taholta tuotettu tänne, kaikki esivanhempani olisivat olleet katolilaisia. Tänne tuotettu luterilaisuus ei ollut mikään valinta, vaan armottoman kylmää ja rahanahnetta pakkoluterilaisuutta, jolla vietiin muilta uskonnonvapaus. Eivät ihmiset saaneet mitenkään vapaasti päättää uskonnostaan.

        Ja siksi en, en tosiaankaan ole "kiitollinen" luterilaisille enkä luterilaisuudesta. Olen täysin vapaasti palannut katolisten esivanhempieni uskoon, josta he eivät olisi ikimaailmassa luopuneet ilman silloisen valtiovallan tuottamaan pakkoluterilaisuutta.

        Itse olen varma siitä, että Jumala vielä kostaa luterilaisille kaiken tämän. Meidän ei sitä tarvitse tehdä.


    • JumalanLapset

      Mitäpä jos tukisitte hyväksikäytön uhreja?

      • JohannaÄllä

        Sellaisia ei ole täällä Suomessa - paitsi tietenkin todennäköisesti luterilaisten uhreina.


      • seuraatko.uutisia
        JohannaÄllä kirjoitti:

        Sellaisia ei ole täällä Suomessa - paitsi tietenkin todennäköisesti luterilaisten uhreina.

        Todennäköisyydet ovat lausumaasi vastaan.


      • katolistaviisautta

        Jo on typerää höpötystä!


    • ottakaapaikkanne

      Hyväksyn teidät sen kaksinaamaisen luterilaisuuden tilalle.

      • katolistaviisautta

        Jos ihan oikeasti perehtyy luterilaisuuteen, Lutherin elämään ja oppeihin, reformaation tuloon maahamme ja luterilaisuuteen täällä tänään, hyvin nopeasti havaitsee, miten kaksinaamaisesta ja likaisesta, rahan- ja vallanhimoisesta pelistä on kysymys.

        Kaikesta tästä kouluissa ja muualla esitetään kiiltokuvamaista valhetarinaa, jolla ei ole juuri mitään tekemistä asioiden todellisuuden kanssa.


    • huhuuuuuu

      Tyyppi täällä yksinpuhelee/kiukuttelee itsekseen :)

      • Palstanseuraaja

        Onpa siinä harhaluuloista ajattelua


    • valta.pahasta

      Ei ainakaan katollista valtaa Suomeen, ei mistään hinnasta.

      • katolinen_rouva

        Katolinen kirkko ei ole kiinnostunut mistään todellisesta eikä kuvitellusta "vallasta". Mitä ihmettä oikein kuvittelet kirkon elämästä ja tehtävästä? On siinäkin pelot!


      • 1234567---
        katolinen_rouva kirjoitti:

        Katolinen kirkko ei ole kiinnostunut mistään todellisesta eikä kuvitellusta "vallasta". Mitä ihmettä oikein kuvittelet kirkon elämästä ja tehtävästä? On siinäkin pelot!

        Aikoinaan sitä VALTAA on kyllä ollut. Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin PANNAAN. Canon XXIIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon hänet PANNAAN, EROON KRISTUKSESTA. - Index Canonum.

        Toivottavasti uskonnonvapaus säilyy Jeesuksen toiseen tulemiseen asti. Jeesushan vie omansa toisessa tulemisessaan 1000-vuodeksi taivaaseen.


      • JohannaÄllä

        Minkä ihmeen "oikean sapatin"? Taas kerran levität noita adventistisia horinoitasi palstalla, jolla ainakaan KUKAAN ei ole niistä tipan vertaa kiinnostunut. Toisaalta ymmärrän sinua, onhan koko adventismi lähinnä kouluttamattomien eläkeläisten kuoleva lahko.


      • 1234567---
        JohannaÄllä kirjoitti:

        Minkä ihmeen "oikean sapatin"? Taas kerran levität noita adventistisia horinoitasi palstalla, jolla ainakaan KUKAAN ei ole niistä tipan vertaa kiinnostunut. Toisaalta ymmärrän sinua, onhan koko adventismi lähinnä kouluttamattomien eläkeläisten kuoleva lahko.

        Vaikka kaikki lahkot ja kirkot menettäisivät merkityksensä, niin Jumalan kymmenenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton. Jumalan omalla sormella kirjoitetut kivitauluihin.


      • JohannaÄllä

        Jospa sitten vaihteeksi keskittyisit niihin yhdeksään muutun etkä vain siihen kolmanteen.


      • 1234567---
        JohannaÄllä kirjoitti:

        Jospa sitten vaihteeksi keskittyisit niihin yhdeksään muutun etkä vain siihen kolmanteen.

        Kolmanteen keskitytään siksi, koska on paljon julistajia, jotka julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
        Sapatin ovat arkipäiväistäneet.


    • Peruskatolilainen

      Mielenkiintoista! Tukisin itsekin, jos minulla olisi enemmän rahaa. Nyt tuen omaa seurakuntaani.

    • JohannaÄllä

      Annoin hiljattain pienen "joululahjan" eroakirkosta-sivuston taustayhteisölle, koska se tekee arvokasta työtä pakkoluterilaisuuden lopettamiseksi tästä maasta.

    • Rudolphus
    • yöhetki

      "Minulle ateismikin on parempi kuin kristinuskon vesitetty ja väärennelty muoto."

      Ehkä sinulle, mutta Kirkolle taitaa olla toisin? Katekismuksen mukaanhan ”Ne, jotka uskovat Kristukseen ja ovat saaneet pätevän kasteen, ovat näet tietyllä tavalla yhteydessä katoliseen kirkkoon, vaikkakaan tämä yhteys ei ole täydellistä.” Eikö olisi vähintään aiheellista tiedustella jonkun isän mielipidettä, ennen kuin ateismin levittämistä tuette?

      • KatolinenTulevaisuus

        Katolilaiset eivät kutsu pappeja "isiksi", vaan tätä käytetään vain nimen yhteydessä.

        Olen sinänsä samaa mieltä siitä, etten itse menisi tukemaan ateistien hankkeita. Tosiasia kuitenkin on, että 1500-luvulta aina meidän päiviimme asti luterilaiset ovat tehneet KAIKKENSA katolista kirkkoa vastaan. En jaksa siksi oikein olla vakuuttunut heidän hyvästä tahdostaan vain muutaman vuosikymmenen "ekumenian" takia. Sekin menee täällä Suomessa pitkälti heidän ehdoillaan ilman mitään todellista kristillistä veljeyttä.


    • JohannaÄllä

      Tänään juhlitaan sitä, että ansiokas eroakirkosta-palvelu on toiminut jo 15 vuotta. Sen ansiosta yli 650.000 suomalaista on päässyt eroon pakkoluterilaisuudesta:

      https://yle.fi/uutiset/3-10590385

      Sydämelliset onnittelut!

      • KatolinenTulevaisuus

        Onhan tuo luku merkittävä, sillä se edustaa vain palvelun kautta eronneita eli 90%:a.

        Tosiasiallisesti luterilaisten lukumäärä laskee vielä nopeammin. Eroajat ovat nuoria eivätkä he kastata lapsiaan.

        Pian luterilaiset ovat 50%:ssa. En tule sitä itkemään.


    • Rudolphus

      Luterilaiset valittavat usein eroakirkosta-sivustoa, mutta silti samat ovat kynsin hampain pitäneet kiinni:

      A) valtionkirkkojärjestelmästä, jonka takia vain ev.lut. ja ortodoksikirkoilla on kaikki oikeudet;
      B) edellämainittujen kutsumisesta valheellisesti ”kansankirkoiksi” ikään kuin me muut emme kuuluisi Suomen kansaan;
      C) muiden uskontojen ja uskonnottomien aktiivisesta syrjimisestä.

      Lisäksi on säälittävää ja teologisesti vähintään kummallista, että luterilaiseksi voi ryhtyä netissä liitykirkkoon-palvelussa. Rahanhimo menee kaiken teologian edelle.

      Näistä syistä annan katolilaisena kaiken tukeni eroakirkosta-palvelulle.

    • Konservatiivikat

      Tänä vuonna punavihreiden ikioma Caritas tukee taas kerran jotakin älytöntä kaivoa kommunistien johtamassa Boliviassa, joten annan rahani eroakirkosta-sivustolle.

    • PaaviOnPerkeleestä

      Ei tänne tarvita enempää lapsenraiskaajia. Selibaatti on sairautta, joka tuottaa henkisesti rujoja ja moraalittomia ihmisiä.

      • lampaan.vaatteet

        Pukeutuu lammasten vaatteisiin.


      • JohannaÄllä

        Täällä Suomessa yksikään katolinen pappi ole ollut "lastenraiskaaja". Luterilaisia leipäpastoreita on tietojeni mukaan tuomittu samasta jopa vankilaan, mutta siitähän pakkoluterilaiset ovat dollarinkuvat silmissä tyystin hiljaa, etteivät kirkolliverotulot suinkaan vähene. Vain niillä on merkitystä.


    • Vapaaluterilainen

      Pakko kysyä katolilaisilta vastaako tämä palsta yhtään sitä meininkiä mikä teillä on kirkon sisällä? Tulin aikoinaan tänne koski olin kiinnostunut katolilaisuudesta, mutta tämän palstan lukeminen on ollut aika hyytävä kokemus. Porukka on totaalisen sairasta, tietyt vakinimimerkit etunenässä, mutta ei niitä asiallisia katolilaisia juurikaan näy vastapainoksi. Menestysteologiaa, pakkoluterilaisuus-itkua, homomafia-itkua, ateismin ja uuspakanuuden korottamista (!!!) toisten kristillisten suuntausten edelle jne. Monet ulkomaalaiset katolilaiset joita olen tavannut ja joiden myötä alunperin kirkosta kiinnostuinkin ovat ihania ihmisiä, jotka elävät Jeesuksen opetuksien mukaan ja tekevät maailmasta päivittäin hitusen paremman paikan. Nämä suomalaiset tapaukset ovat tuon polaarisia vastakohtia; kylmiä, rakkaudettomia, hyökkääviä, kaiken suhteellisuudentajunsa menettäneitä. Kuinka yleistä tällainen mentaliteetti on suomalaisen katolisen kirkon sisällä?

      • JohannaÄllä

        "Pakko kysyä katolilaisilta vastaako tämä palsta yhtään sitä meininkiä mikä teillä on kirkon sisällä?"

        Katoliseen kirkkoon EI liitytä sen takia, että se olisi jokin marttayhdistyksen ompelukerho, jossa väki lässyttää mukavasti, kahvi ei ole liiaan laihaa ja pullapitkotkin ovat tuoreita. Me olemme palanneet suomalaisten esi-isiemme katoliseen uskoon siksi, että tämä on Kristuksen ainut ja alkuperäinen kirkko. Kuten joku täällä sanoi osuvasti, meidän uskomme ei perustu eikä horju kenenkään ihmisen perusteella, ei edes paavin.

        "Tulin aikoinaan tänne koski olin kiinnostunut katolilaisuudesta, mutta tämän palstan lukeminen on ollut aika hyytävä kokemus."

        Sitten palsta taitaa olla sinulle samassa sarjassa kuin vuosittainen kirjeesi Verovirastolta...

        "Porukka on totaalisen sairasta, tietyt vakinimimerkit etunenässä, mutta ei niitä asiallisia katolilaisia juurikaan näy vastapainoksi."

        Sinulle "asiallinen katolilainen" on varmaan jokin pintakatolilainen, jonka ainoa tehtävä olisi olla pakkoluterilaisille mielin keilin.

        "Menestysteologiaa, pakkoluterilaisuus-itkua, homomafia-itkua, ateismin ja uuspakanuuden korottamista (!!!) toisten kristillisten suuntausten edelle jne."

        Valitan, että katolisen uskon mukaan kaikki lahkot, suuntaukset ja kirkkokunnat ovat suoraan Jumalan tahdon VASTAISIA. Jumala tahtoi, Jeesus Kristus perusti ja Pyhä Henki voiteli lahjoillaan vain yhden ja ainoan kirkon, joka yhä tänään on katolinen kirkko.

        "Monet ulkomaalaiset katolilaiset joita olen tavannut ja joiden myötä alunperin kirkosta kiinnostuinkin ovat ihania ihmisiä, jotka elävät Jeesuksen opetuksien mukaan ja tekevät maailmasta päivittäin hitusen paremman paikan."

        Voi kun kivaa...

        "Nämä suomalaiset tapaukset ovat tuon polaarisia vastakohtia; kylmiä, rakkaudettomia, hyökkääviä, kaiken suhteellisuudentajunsa menettäneitä. Kuinka yleistä tällainen mentaliteetti on suomalaisen katolisen kirkon sisällä?"

        Aika harvassa muussa maassa katolinen usko ja elämä kiellettiin 500 vuoden ajaksi ensin kuolemantuomion, sitten elinikäisen maastakarkotuksen ja lopulta sosiaalisen sorron uhalla aina meidän päiviimme asti. Toisin kuin me, monet katolisista uskonveljistämme ja -sisaristamme eivät ole marttyyreiden jälkeläisiä eivätkä itse kokeneet vähäisintäkään vainoa. Silloin on tietenkin helppoa hymistellä, mutta meille täällä Suomessa em. syistä usko on kaikki kaikessa. Revi siitä irti!


    • >>Ei tänne tarvita enempää lapsenraiskaajia. Selibaatti on sairautta, joka tuottaa henkisesti rujoja ja moraalittomia ihmisiä.>>

      Minä siis olen sairas? Luulenpa että et uskalla sanoa tuota henkilökohtaisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe