Jottei muiden tarvitsisi arvailla ja spekuloida sinun aloitustesi- ja kommenttiesi tekomotiiveja tai ylipäätään palstallaoloasi, niin kerro itse. Siis miksi olet kaffepalstalla ja mitä tunnet täältä saavasi? Miksi teet aloitteita ja miksi kommentoit? Tunnetko olevasi koukussa palstaan vai onko tämä vaan yksi harraste muiden joukossa? Ovatko läheisesi asiasta samaa mieltä?
Miksi olet kaffepastalla?
48
1878
Vastaukset
- ZeireeNi
koska täällä on mielestäni rennompi meno.. chattipalstalla on aika suppea aihevalikoima loppupelissä, mutta täällä ei, niin siksi valintani on kaffee.. :)
eipä kait tässä mitään erikoisempia syitä ole, kun tykkään kirjoitella ja jutella muutenkin, niin mikä ettei.. en nyt varsinaisesti ole koukussa, tää on pikemminkin harraste, joka kiinnostaa välillä enemmän ja välillä vähemmän..
läheiseni? hmm.. noh, en mä nyt ole keneltäkään salaillut kirjoittamisintoani.. puoliso tietää, mutta luojan kiitos hän ei tiedä, mitä tänne kirjoitan.. :P
tähän loppuun voisin heittää tyypilliseen typerään tapaani, että teen avauksia ja kommentoin ihan vaan sen takia, että se on kivaa.. :)- norMix evk
...et varsinaisesti pyri kirjoituksillasi vaikuttamaan mihinkään, vai? Tunnetko saavasi mahdollisesti palautteena muilta muutakin kuin kivaa oloa? Olit hetken poissa kaffeesta, mikä tekijä pääasiassa sai sinut tulemaan takaisin (sinänsä hienoa, että palasit)?
- ZeireeNi
norMix evk kirjoitti:
...et varsinaisesti pyri kirjoituksillasi vaikuttamaan mihinkään, vai? Tunnetko saavasi mahdollisesti palautteena muilta muutakin kuin kivaa oloa? Olit hetken poissa kaffeesta, mikä tekijä pääasiassa sai sinut tulemaan takaisin (sinänsä hienoa, että palasit)?
palautteena saan aivan varmasti negatiivista ja positiivista kommenttia.. mikä onkin ihan ok..
miksi palasin takaisin? en keksi mitään erityistä syytä.. ehkä tulin vaan sattumalta vilkaisseeksi pitkästä aikaa jotain avausta ja se innosti vastaamaan..
- Pikkurouva
...myös salarakkaani on täällä!
- norMix evk
Oletkos muuten itse kohteelle asiasta vihjaissut, vai olisiko se sitten enää salarakkautta?...hmmmm
- Pikkurouwa
norMix evk kirjoitti:
Oletkos muuten itse kohteelle asiasta vihjaissut, vai olisiko se sitten enää salarakkautta?...hmmmm
ei tätä passaa paljastaa :)
- norMix evk
Pikkurouwa kirjoitti:
ei tätä passaa paljastaa :)
...kävit oikein vartavasten rekkaamassa ei-salaisen profiilin. Onpas tosiaan salaista :DD No tervetulemast vaan salainen Pikkurouwa avoimeen keskusteluun mukaan!
- Pikkurouwa
norMix evk kirjoitti:
...kävit oikein vartavasten rekkaamassa ei-salaisen profiilin. Onpas tosiaan salaista :DD No tervetulemast vaan salainen Pikkurouwa avoimeen keskusteluun mukaan!
...kenen waan tulla ja mennä...
Joo, avoimesti täällä ajattelin kertoa kaikki asiani, jos niinkun ´kiinostaa, niin kerron kaiken - norMix evk
Pikkurouwa kirjoitti:
...kenen waan tulla ja mennä...
Joo, avoimesti täällä ajattelin kertoa kaikki asiani, jos niinkun ´kiinostaa, niin kerron kaikenEiköhän nuo kysymykset nyt riitä tältäerää, kun sentään kaffepalstalla olosi syynkin jo kerroit :))
PS Mietipäs joku kiinnostawa awaus! - Pikkurouwa
norMix evk kirjoitti:
Eiköhän nuo kysymykset nyt riitä tältäerää, kun sentään kaffepalstalla olosi syynkin jo kerroit :))
PS Mietipäs joku kiinnostawa awaus!miettii...
- ZeireeNi
Pikkurouwa kirjoitti:
miettii...
pakkomielteet joissakin asioissa? ;D
- Pikkurouwa
ZeireeNi kirjoitti:
pakkomielteet joissakin asioissa? ;D
huonosti kävi sen ketjun, aamulla oli aloitus poissa
toiv. en loukannut otsikolla?
Täytyköhän tätä ihan vakavasti miettiä.
Yritän nyt ihan henk.kohtaisesti vastata ja vain ihan omasta motiivistani.
Kirjoittaminen on tietystikkin kivaa ja jopa mielestäni kehittävääkin. Jos en kirjoittaisi tänne kaffeelle , niin sitten varmaankin johonkin muulle palstalle. Eikös nämä sitä varten ole olemassakin *ihmettelee*------?
Täällä kirjoittavat eivät ole samanlaisella ajattelumallilla ja elämän asenteella asennoituvia, kuin mitä ystäväpiirini enemäkseen ovat,joten tuo erillaisuus on viehättävää.
Joudun miettimään sanomisiani ja opettelemaan uusiakin näkökantoja.
On haastavaa kokeilla erilaisia kirjoitustyylejä.
-voi vaihdella vakavasta kevyeen ja kaikkea siltä väliltä.
Kaffeessa on erittäin hyviä kirjoittajia ja näihin
nikkiensä takana sanailijoihin on jo muodostunut kiintymys.
Miksi sitten aloitteita...sekin on mielestäni täysin luonnollista .....paremminkin voisin kysyä:
Miksi ei. Omasta mielestäni kyllä kommentoinkin aktiivisesti silloin kun on aikaa.Pyrin komentoimaan niihinkin keskusteluihin , jotka saattavat tuntua hankalita.
Tämä on yksi tapa oppia erilaisilta ihmisiltä ja hioa kirjoitustaitoaan.
Koska työssäni minulla ei ole työtovereita , niin kuvitteellisesti nämä palstakirjoittajat voisivat korvata sitä puutetta:-))
Läheiset ihmiset eivät tiedä kirjoittelustani , mutta jonkun ystävän kanssa olen keskustellut tästäkin harrastuksesta ja jopa lukenut näitä juttuja ja kysynytkin mitä tuntemuksia, tai ajatuksia ne aiheuttavat. Ystäväpiirissäni ei ole ainuttakaan , joka tätä harrastaisi.
En silti koe ,että tänne kirjoittelu olisi mitenkään hävettävää, tai sitä pitäisi salata.
----tässä nyt jotain ihan omasta näkökulmastani----- norMix evk
...ja saahan siinä tyydytettyä uteliaisuuttaankin ;D
Kiitettävästi olit muuten paneutunut vastaukseesi ja monista ajatuksistasi on helppo olla samaa mieltä. Erityisesti kiinnitti huomiota tuo muilta erilaisilta ihmisiltä oppiminen. Kun tuon sanoiksi puit, niin eräs omistakin motiiveistani kirkastui. Täällä on todella paljon erilaisia mielenkiintoisia persoonia ja kirjoitustyylejä, joista jokaisesta voi oppia jotain. Tietysti tuo sosiaalinen puolikin on tärkeä. norMix evk kirjoitti:
...ja saahan siinä tyydytettyä uteliaisuuttaankin ;D
Kiitettävästi olit muuten paneutunut vastaukseesi ja monista ajatuksistasi on helppo olla samaa mieltä. Erityisesti kiinnitti huomiota tuo muilta erilaisilta ihmisiltä oppiminen. Kun tuon sanoiksi puit, niin eräs omistakin motiiveistani kirkastui. Täällä on todella paljon erilaisia mielenkiintoisia persoonia ja kirjoitustyylejä, joista jokaisesta voi oppia jotain. Tietysti tuo sosiaalinen puolikin on tärkeä....en muistanut kysäistä ,että tarkoitatkos läheisillä iskää ja äitiä...tai lapsia..vai sukulaisia...vai...? Äitiltä ja iskältä ,kun en ole pitkään aikaan enää muistanut kysyä ,,,,että saako tehdä sitä, taikka tätä. Lapsetkaan eivät taida enää kaikkea minulta kysellä, osaavat elää ihan omaehtoisesti jo. Taidan olla melkoisen itseellinen
tekemisieni suhteen noin niinkuin muutenkin.
----ps. oletkos muuten huomannut, että täällä on vaarallista olla liikaa samaa mieltä----voi vaikka tuo massa kasvaa:-)- norMix evk
NainenKirjoittaa kirjoitti:
...en muistanut kysäistä ,että tarkoitatkos läheisillä iskää ja äitiä...tai lapsia..vai sukulaisia...vai...? Äitiltä ja iskältä ,kun en ole pitkään aikaan enää muistanut kysyä ,,,,että saako tehdä sitä, taikka tätä. Lapsetkaan eivät taida enää kaikkea minulta kysellä, osaavat elää ihan omaehtoisesti jo. Taidan olla melkoisen itseellinen
tekemisieni suhteen noin niinkuin muutenkin.
----ps. oletkos muuten huomannut, että täällä on vaarallista olla liikaa samaa mieltä----voi vaikka tuo massa kasvaa:-)...vapaa tulkintaoikeus tällaisissa asioissa.
PS Nyt aikaansaitkin melkoisen ongelman, sillä nyt en uskalla yhtyä mielipiteeseesi. Toisaalta erimieltä olemisessakin on vissiin sama riski. Pakko yrittää olla tiplomaatti: Minä juon nyt kahvia! norMix evk kirjoitti:
...vapaa tulkintaoikeus tällaisissa asioissa.
PS Nyt aikaansaitkin melkoisen ongelman, sillä nyt en uskalla yhtyä mielipiteeseesi. Toisaalta erimieltä olemisessakin on vissiin sama riski. Pakko yrittää olla tiplomaatti: Minä juon nyt kahvia!...tiplomatiasta tiploomin? Laittaisin sen kehystettynä seinälle:-) Kummako muut saapi suoraakin kysyä, mutta jos minä niin teen , niin menneepi heti tiploomiksi *nauraa ihan pikkusen ja kotona enempi*
- tukkusutija
meinasin meinata tapani mukaan viisasta vastakysmymystä, että mitä se sulle kuuluu....., mutta kaipailen kerallasi vartaassa grillattua porsasta.
ja kuten zeigu gugui, tämä voi olla ajoittain vänkää hupia. ilman sen kummenpia ihmetyksiä tai analyysejä jonkun suhtautumisesta riippuvuuteen tai roikumiseen.
ehkä osa vastaus voisi olla linkkissä
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000017&conference=553&posting=22000000003162781
jutun kirjoitin toisella nikilla vajaa vuosi sitten.- norMix evk
...ymmärtävä puoliso- hauskasti kerrottu tarina kaikenlisäksi! Juu, meitä taudinkantajia on paljon :))
- savon seppä
tulin tänne sen vuoksi, kun nelikymppisten palstalta sumppi loppui....:)))
- Pikkurouwa
sinä senkii naistenmollaaja
- savon seppä
Pikkurouwa kirjoitti:
sinä senkii naistenmollaaja
Pienoinen armaani, en ole Aatami. Aatami on aivan omaa luokkaansa....Pittää kait lähtee tuonne omalle osastolle kun ei tunne sitä sumppia löytyvän täältäkään....:))) hei vaan..
- Pikkurouwa
savon seppä kirjoitti:
Pienoinen armaani, en ole Aatami. Aatami on aivan omaa luokkaansa....Pittää kait lähtee tuonne omalle osastolle kun ei tunne sitä sumppia löytyvän täältäkään....:))) hei vaan..
hah, kahvii ja keksii, ja
- norMix evk
...eiköhän sitä vieraallekin kaffetta riitä!
- taikanainen
sitä ollaan kysely-iässä :)
Noh, lyhyesti, huvin vuoksi kaffeella, tunnen saavani täältä monenkirjavia mielipiteitä monenkirjavilta ihmisiltä, iloa elämääni. Olen sosiaalinen luonne, mutta työni yms vuoksi paljon yksin, tämä on sellainen helppo tapa lähteä "kylään", ei tarvitse tällätä, eikä lämmitellä autoa :)
Aloitteita teen kovin vähän, olen huono sellaisessa, ehkä vaadin siinä liikaa itseltäni, mutta kommentoin jos aihe sellainen mikä kiinnostaa, mieluummin kevyehkö...
Takuulla olen hiukkasen koukussa, vaiko uutuuden viehätystäkö oisi vieläkin..hmm...no, harraste muiden joukossakin.
Olen itse itseni läheinen,hän on samaa mieltä kanssani..yleensä :DD- norMix evk
minulla vaan tuo kyselyikä taitaa kestää hautaan asti. Toisaalta ymmärtääkseni taustoja, olen oppinut kysymään ja kyseenalaistamaan. Asioiden ymmärtäminen puolestaan mahdollistaa niistä keskustelemisen ja jopa joskus kehittämisenkin.
PS Juu, itsensä kanssa ei juuri kannata riidellä :))
- taikanainen evk
kyllä viestin, pitääköhän se yrittää pukata uudella esille, kokeillanpas onnistuuko...
- merliNella
panikoin jo, jostain syystä täällä oli äsken pelkkää valkoista...kuin iso lakana:DD
Niin no, ajankulua ja hupia tämä kirjoittelu.Mitäkö täältä saa...noo, muutaman hyvän inspiksen ja monet makoisat naurut:DDD
Teen aloitteen, silloin kun tuntuu siltä ja kommentoin kun siltä tuntuu:D
Aika lailla riippuu mielialasta ja aiheesta.Mielummin sitä kuitenkin kirjoittelee hyväntuulisena, kuin alkaa täällä tiuskimaan jos laiffissa potutaa.
No kyllä tässä pientä riippuvuutta varmaan on...:)Toisaalta olen myös riippuvainen kirjoista, musiikista, naurusta..Koukussa olo kuulostaa ikävältä, joten mielummin riipun:DD
Meillä aina joku riippuu tietokoneella...muksut koulutöiden takia, mies autojen ja koneiden ihmeellisessä maailmassa ja isovanhempi kirjoittamisiensa parissa,käly sähköposteilla,joskus naapuritkin poikkeavat:DDD..minä aina väliajoilla, joten eipä ainakaan vielä ole valituksia jätetty:)- taikanainen
lakanamuuriin....tuntui hirvittävältä, se lakana taisi piilottaa tuon minunkin viestin, piti puskea uudella näkyviin... tuli kuitenkin, eikä näy pahemmin vaurioituneenkaan matkalla :D
- norMix evk
...varsinainen tietokoneriippuva suku naapurit päälle :)) Onko teillä varauslista koneen vieressä ;D
- merliNella
norMix evk kirjoitti:
...varsinainen tietokoneriippuva suku naapurit päälle :)) Onko teillä varauslista koneen vieressä ;D
mutta oveluus ja nopeus on poikaa:)
Siis perheen kesken..
Vaikka kyllä kerran naapuripariskunta hypyn kanssa tuli...emännällä oli omia asioita tietokoneelle ja isännällä omia:D
Sinä iltana meillä naurettiin ja paljon...:DD
- Romux Rem
Miksi?
Kiinnostaako sinua todellakin, miksi toiset kirjoittelevat tänne? Siis ihmistenkö motiiviko sinua kiinnostaa?
Ehkä kiinnostaa, mutta voisi olla järkevää ensiksi itse kirjoittaa, miksi itse kirjoitat. Itse ainakin kiinnostuisin kirjoituksesta sen jälkeen...
Vai haluatko vain jutella siitä, miksi koira meni pissille ja miksi kaurapuuro on aamulla terveellistä?
Sen lisäksi vielä kyselet samaan kysymyspatteristoosi liittyen harrastuksia ja tänne kirjoittavien läheisten mielipidettä....
Okkei, ihan kiva gallup, muttei nyt ihan iske tähän hätään :D
Toivottavasti muut jaksavat heittää elämäntuntojansa tänne.- norMIx evk
...tämä avaukseni nyt oli enempi vastaveto palstan keskusteluille toisten riippuvuuksista. Halusin antaa halukkaille mahdollisuuden kertoa itse omista mahdollisista riippuvuuksistaan ja palstallaolosyistään. Vaikka kyllä itsestäkin on kiva tietää vähän enemmän palstalaisten kirjoittelun taustoista.
Itselleni palstakirjoittelu on harraste muiden joukossa. Kirjoitan kirjoittamisen ilosta ja saadakseni palautetta, kuten tämän sinunkin kommenttisi. Samalla tämä on minulle eräs sosiaalisen kanssakäymisen muoto ja mahdollisuus tutustua muihin heidän kirjoitustensa kautta. Lähinnä haen vastapainoa arjen rutiineille ja hyvää mieltä. Jossainmäärin myönnän olevani koukussa, vaikka osaan kyllä loman viettää käymättä palstalla. Läheiseni tietävät harrasteestani.
Keskusteluaiheeksi minulle käy periaatteessa mikä vaan, kunhan ei ihan itsestäänselvyyksistä puhuta.
PS Miksi sinä muuten vastasit noinkin pitkästi, vaikka aihe ei iskenytkään ;D - taikanainen
heitellä, hyvähän se on toisistansa jotain tietää, katsos, kun täällä on ollut ihmetyksen aiheena, roikutko vai riiputko, niin tämä avaus on tunnustuspaikka, rippistuoli, etten sanoisi.Ah, miten keventää oloa kunnon tunnustukset silloin tällöin, kannattais kokeilla sinunkin....
ps kaurapuuro on terveellistä illallakin;D - Romulux
taikanainen kirjoitti:
heitellä, hyvähän se on toisistansa jotain tietää, katsos, kun täällä on ollut ihmetyksen aiheena, roikutko vai riiputko, niin tämä avaus on tunnustuspaikka, rippistuoli, etten sanoisi.Ah, miten keventää oloa kunnon tunnustukset silloin tällöin, kannattais kokeilla sinunkin....
ps kaurapuuro on terveellistä illallakin;DOlen terveysintoilija ja kohtuullisen hyvä kuntourheilija, joten tiedän kyllä kaurapuuron (=luomus ellaisen) merkityksen ja etenkin hiilihydraattien panoksen kudoksiin silloin kun mennään kovaa.
Outo juttu muuten, minä kuulun niihin, jotka eivät jaksa selittää elämäntapaansa täällä. Mut eiks oo kivaa, kun ihmisistä löytyy oikeesti uusia ja niitä todellisia asioita :D - taikanainen
Romulux kirjoitti:
Olen terveysintoilija ja kohtuullisen hyvä kuntourheilija, joten tiedän kyllä kaurapuuron (=luomus ellaisen) merkityksen ja etenkin hiilihydraattien panoksen kudoksiin silloin kun mennään kovaa.
Outo juttu muuten, minä kuulun niihin, jotka eivät jaksa selittää elämäntapaansa täällä. Mut eiks oo kivaa, kun ihmisistä löytyy oikeesti uusia ja niitä todellisia asioita :Dkivaa, sekin on kivaa kun vastasit, niputettuasi minut tuolla toisella palstalla johonkin yhteisvyyhtiin monikkomuotoonkin vielä.
Eihän kaikki jaksa tai halua selitellä elämäntapojansa, se selittää joka haluaa. - oletko nykyisin
Romulux kirjoitti:
Olen terveysintoilija ja kohtuullisen hyvä kuntourheilija, joten tiedän kyllä kaurapuuron (=luomus ellaisen) merkityksen ja etenkin hiilihydraattien panoksen kudoksiin silloin kun mennään kovaa.
Outo juttu muuten, minä kuulun niihin, jotka eivät jaksa selittää elämäntapaansa täällä. Mut eiks oo kivaa, kun ihmisistä löytyy oikeesti uusia ja niitä todellisia asioita :Dlinjoilla?
- Tuomari Turmiona
oletko nykyisin kirjoitti:
linjoilla?
hän on polynikki Judge alias Coom Cooper Romulus Remus joka kaiken listas ja Tennareissa kulke1
- ootko
Tuomari Turmiona kirjoitti:
hän on polynikki Judge alias Coom Cooper Romulus Remus joka kaiken listas ja Tennareissa kulke1
tosissasi, Judge muka Coom?
- PuskaParoni
ja hauskemmaksi vaan muuttuu.
"Taasko sinä siellä Suomi24-palstoja selailet ja kirjoittelet? Mitä siellä nyt on niin ihmeellistä? " Jotain tällaista joskus olen saanut kuulla, kun on alkanut ääneen naurattamaan nämä kommentit täällä.- norMix evk
...jälkeen kommenttisi on enemmän kuin helppo uskoa :DD
- Jermu
norMix evk kirjoitti:
...jälkeen kommenttisi on enemmän kuin helppo uskoa :DD
En nauranutkaan minulle vastanneille, vaan ehkäpä hymyilin niille, joita avaus ei "kiinnostanut".
- norMix evk
Jermu kirjoitti:
En nauranutkaan minulle vastanneille, vaan ehkäpä hymyilin niille, joita avaus ei "kiinnostanut".
...vaan tempausta sellaisenaan ja aiempia kirjoituksiasi. Mielenkiintoinen kokeilu varmaan ja toi taas vähän vaihtelua palstan normaalikuvioihin. Hauska :))
- Jermu
norMix evk kirjoitti:
...vaan tempausta sellaisenaan ja aiempia kirjoituksiasi. Mielenkiintoinen kokeilu varmaan ja toi taas vähän vaihtelua palstan normaalikuvioihin. Hauska :))
Mihinkäs Jermu pääsee "velmuilustaan" sanois Nurinperix tällaiseen.
- kikkinikki
täällä on niin mukava seurata hyväksymistä janoavien tyyppien epätoivoista yritystä
- norMix evk
...tuottamaan iloa myös teillekin!
- miettiä!
tärkeitä kysymyksiä
Aloitus vieläkin:-) Voi tarkistaa pitääkö aiempi oma mielipide edelleen paikkansa:D
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551227Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784