Vastaanotatko vai otatko ehtoollisen

exhihhuli

Luterilaiset vastaanottavat ehtoollisen, katolilaiset vastaanottavat ehtoollisen, ortodoksit vastaanottavat ehtoollisen mutta helluntailaiset ottavat ehtoollisen. Miksi helluntailaiset haluavat itse ottaa ehtoollisen sen sijaan, että se heille tarjottaisiin? Ja tarkoitan tällä nimenomaan leipälautasen ojentamista ja sitä, että leipä noukitaan siitä itse. Sama "viinin" kanssa (joka usein on mehua)

14

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eenokki12

Ottaa vastaan on tämän lahkon oppia heidän vanhurskauttamisesta. Mehukatti taas kuvaa heidän laihaa köyhdytettyä oppia ja ihmisiä. Markus K: a siteeraten ne ovat ihan perseestä.

• Verenjuoja

Helluntailaiset siis eivät "vastaanota", vaan itse "ottavat" mehukattinsa.

Tässä he välttävätkin aivan suoran jumalanpilkan: mehukattia kun ei mainita lainkaan ehtoollisella, jossa Jeesus otti VIININ ja sanoi: "TÄMÄ ON MINUN VERENI..."

Mutta tarkan markan huijareina mehukatti tulee aitoa Kristuksen verta halvemmaksi.

Ja kuka tuollaisiin, katolilaisiin höpöjuttuihin todella uskoo? - sanoi jo oppi-isä Nestoriuskin, tuo yksi viimeisten aikojen epäuskon kantaisistä.

• vertauskuvallisuus

Siellä se eenokki taas persejuttujaan puhuu ja mistä se perkelesuu muuta osaakaan sanoa, kun Jeesus ei ole suunsa tunnustuksella herransa. Vaan Martti- perkele, se on ja sitähän se viineineen on eenokki hiprakassa. Eli synninkuva - käynyt viini on välimies- martti

• EnOoPe.kuEnkäKTS

Koska helluntailaiset eivät nimitä muistoateriaansa Krisyuksen ruumiiksi vereksi vaan heille se on leipä ja viini, vertauskuva Jeesuksen p. ruumiista ja verestä, eli ei lähde Jeesuksesta.

Siksi he eivät "vastaanota"sitä. Kristityt eivät saa osallistua silkw, yhdessä kristillisen ehtoollisen kanssa. On valittava kumpaa oppia tunnustaa. Kristityn kirkon pappi voi kieltää ehtoollisen kirkon jäseneltä joka käy myös hellareiden muistoaterialla. Kristillisillä kirkoilla ei ole ehtoollisyhyeyttä hellareiden kanssa.

Siksi ihmettelen esim. Pasia joka käy sekä katolisella eukaristialla että myös vapaidensuuntien epäehtoollisilla.

Luterilaisen kirkon HPE on vain ev.lut.kirkon omia jäseniä varten.

Oman kuolemani kohdalla olen tehnyt omaiselle selväksi, ettei minua saa siunata joku arkulla vitsejä kertova helluntailainen, vaan asiallinen, kristillisen kirkon pappi, jos esim. joku luterilainen pappi suostuisi. Jos tämä ei käy, menen hautaan omalla uskollani, vailla vitsejä ja siunauksia.

Hautajaisissani ehdottomasti kiellän julistamasta mitään helluntailaista oppia. Jos sinne tulee hellareita, he pitäköön, jos mahdollista, oman suunsa kiinni. Kuten huomaamme, heille se kuitenkin lienee mahdottomuus.

• guugle.sotkee

Alkutekstin sotku taas guuglen metkuja. Olen kyllä itse kirjoitustaitoinen.

• PasiToivonen

>>Siksi ihmettelen esim. Pasia joka käy sekä katolisella eukaristialla että myös vapaidensuuntien epäehtoollisilla.>>

Olen myös helluntailainen joten on luonnollista että käyn helluntailaisten ehtoollisella. Käyn ehtoolisella myös Vapaakirkossa, yritin ensin kohteliaasti kieltäytyä mutta ei auttanut :)

• Ai ne pakotti sut ehtoolliselle niskaotteella.

• Vähemmän.uskottava.usko

Miten tuollainen kahden eri uskon tunnustaminen yhtäaikaa sallitaan Katolisessa kirkossa? Vai eikö pääpappinne tiedä tästä? Katolilaisethan ovat vieläkin tiukempia kuin luterilaiset.

Miten ihmeessä kykenet selittämään uskonasiat itsellesi loogisesti? Se, että esim. omistaa armolahjoja, esim. puhuu kielillä, ei tarkoita, että olisi uskoltaan helluntailainen.

Suomen Ortodoksinen kirkkokin on lähtenyt haihatukseen mukaan, eksytys leviää. Ottivat jäsenyyteensä oikein eksytyksen ja uskonnon avulla kaiken talousrikollisuuden äidinkin.

Venäläinen kirkko sentään pitää uskostaan kiinni.

• haisunäädät

Luterilainen ehtoollisopetus on hyvin omituinen tapaus. Otetaan nyt esille yksi asia. Ehtoolliselle pääsee vasta rippikoulun käynyt. Raamattu ei opeta niin. Pietari ei ollut käynyt rippikoulua.

Pienistä vauvoista luterilaiset opettavat, että he ovat seurakunnan jäseniä ja uskovaisia mutta kuitenkin näiden seurakunnan jäsenien ehtoollinen on kielletty. Voimakkaasti tässä haisee nyt ihmistekoinen opetus ja pahalle haiseekin.

• ggbg

Niin luterilaiset joutuvat ansaitsemaan ehtoollisen omilla teoillaan käymällä rippikoulun ensin.

• Vatsaan otan ehdollisviinin.

• muisto-aterialla

Alkkoholiton viini
      ok
      Leipäkin, kokonaisesta - murretaan - öylätti ei sitä ole.

• ViinissäOnTotuus

Miksei alkoholipitoinen käy? Eihän sitä oteta kuin pieni kulaus. Siitä määrästä ei humalaan tule. Viimeisellä Ehtoollisella juotiin juutalaisen tavan mukaisesti n. lasillinen alkoholipitoista, kukin.

Elkää vaan vedotko alkoholistien ongelmiin. Jos joku ajattelee ehtoollisviiniä muuna kuin Kristuksen verenä, on hän vikapää Herran aterialle ja juo viintä / tekopyhää mehukattiaan kuolemakseen. Sellainen holisti ei todellisuudessa elä uskossa vaan edelleen pullossa.

• Erkkipappi

Seurakunta ei oo mikää AA kerho perkele!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7810
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2009
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      979
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe