Lemmikit pois toimeentulotuen saajilta

puukko

Ei sitä rahaa ole tarkoitettu eläimille vaan ihmisille välttämättömän toimeentulon takaamiseksi. Koira on kallis ylellisyyshyödyke.

74

1157

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veronmaksaja

      Ok, onko sulla sitten koira?
      Vai oletko vaan kade köyhän koirasta?
      Minä maksan omista rahostani kooran kulut, ja lisäksi palkastani veroa jotta muutkin pärjäis.Ne köyhemmät sairaammat, jotka ei itse muutoin pärjäis.Mulle on ihan sama, et laittaako ne rahansa koiraan vai kaljaan.Omapa on elonsa.

    • puukko

      Ei mulla ole yhtään mitään köyhiä vastaan ja käsittääkseni ollaan samaa mieltä.

    • Tuli vaan mieleen että mitä sinä jonkun toimeentuloa vahdit. Olisi mielenkiintoista tietää.
      Muuten kommentisi oli täysin peräreiästä. Et nähtävästi ole omistanut yhtään koiraa koskaan.
      Näin ollen et tiedä mistä puhut.

      Ihminen joka rakastaa koiraansa antaa sille kaikkensa. Koira on yksinäisen ihmisen kaveri ja ulkoiluttaja. Se mitä koiran omistaja itse syö ja mitä koiralleen antaa ei kuulu sulle pätkääkään.

      Eli ryhdistäydy ja vie vaikka se mielikuvitus koirasi lenkille sillä ulkoilua koira tarvitsee.

      • puukko

        Ei minulla ole koiraa enkä ole niin väittänyt. Onko itselläsi yliopistotutkinto sosiaalipolitiikasta ja kymmeniä kv julkaisuja alan ammattilehdissä? SINÄ et tiedä mistä puhut.


      • puukko kirjoitti:

        Ei minulla ole koiraa enkä ole niin väittänyt. Onko itselläsi yliopistotutkinto sosiaalipolitiikasta ja kymmeniä kv julkaisuja alan ammattilehdissä? SINÄ et tiedä mistä puhut.

        Sanoinhan että vie se mielikuvitus koirasi (kirjoitusvirhe, pitäisi olla yhdyssana) sinne lenkille. Luit huolimattomasti.

        Monelle ihmiselle niin kuin minulle koira on se puoli ruokaa. Ilman sitä minun ei tarvitse syödäkään. Joko me syödään tai koira ainakin syö. Tähän asti on syönyt hyvin. En saa minkäänlaisia tukia yhteiskunnalta vaan pärjäämme minun ja mieheni eläkkeellä.


      • puukko
        taruolento kirjoitti:

        Sanoinhan että vie se mielikuvitus koirasi (kirjoitusvirhe, pitäisi olla yhdyssana) sinne lenkille. Luit huolimattomasti.

        Monelle ihmiselle niin kuin minulle koira on se puoli ruokaa. Ilman sitä minun ei tarvitse syödäkään. Joko me syödään tai koira ainakin syö. Tähän asti on syönyt hyvin. En saa minkäänlaisia tukia yhteiskunnalta vaan pärjäämme minun ja mieheni eläkkeellä.

        En "lukenut huolimattomasti" vaan sinä kirjoitit niin epäselvästi, ettei tuosta olisi tuollaista merkitystä arvannut paraskaan meedio. Syö koirasi, silloin se on enemmän kuin puoli ruokaa. Paitsi jos laitat lisukkeita enemmän kuin 50 prosenttia.


      • minelan

        oikein ihmettelen, että provosoiduin kirjoituksestasi, niin, että edes vastasin siihen. Se ei ole tapanani, van ohitan tuollaiset kommentit piittaamasta niistä pätkääkään-


      • minelan

        nm. puukko
        Jos alamme keskustelemaan politiikasta, jäät heti kättelyssä toiseksi. Ammattini vuoksi olen melkein työurani aikana ollut tekemisissä politiikan parissa TV1. n .-A-STUDIOSSA 29 VUOTTA
        Mutta käsitykseni mukaan tällä palstalla puhutaan koirista ja jätetään politiikkka muille keskustelupalstoille


      • puukko kirjoitti:

        En "lukenut huolimattomasti" vaan sinä kirjoitit niin epäselvästi, ettei tuosta olisi tuollaista merkitystä arvannut paraskaan meedio. Syö koirasi, silloin se on enemmän kuin puoli ruokaa. Paitsi jos laitat lisukkeita enemmän kuin 50 prosenttia.

        Kommentti 1 = vakava lukihäriö.
        Kommentti 2 = vakava mielenterveyden häiriö. Ota yhteys terveyskeskukseen tai lähimpään päivystävään sairaalaan.

        Ole huoletta, kyllä tohon sunkin juttuus lääkkeet löytyy-


      • Älä nyt nolaa sentään kaikkien proffien mainetta. Tiedän oikeasti fiksujakin sellaisia. Ulostulostasi päätellen et ole minkään sortin proffaa koskaan tavanutkaan. Olkoon siskosi mikä tahansa niin sillä ei ole mitään merkitystä. Sinä et ole niitä kirjoja kirjoittanut.

        Yritä nyt pysyä nahoissasi ja jos on fyrkat loppu niin sorry, mun koiraa et ainakaan syö.

        Hastala vista.


      • lopetajo

        Noloa,kirjottaa nimiä tänne...ei kerro fiksuudesta😂


      • minelan
        lopetajo kirjoitti:

        Noloa,kirjottaa nimiä tänne...ei kerro fiksuudesta😂

        nimien kertominen ei ole oloa. Nimen voi aina googlettaa ja näin varmistua kirjoituksen todenperäisyydestä. Minä ainakin olen joskus törmännyt tällä palstalla itsestäni kerrottuihin tosivalheisiin, jotka ovat ilkeilymielssä tänne kirjjoitettu.
        Tietenkin on oltava tarkka kirjoituksissaan ja puhua totta.


      • Eipidäsanellakaikkea

        Näin on tämä asia valitettavasti. Muille ihmisille ei kuulu toimeentulosi lähde ja se että, omistatko koiran, kissan, jonkun muun eläimen. Jokaisen ihmisen henkilökohtainen asia on myös se että, millä elättää vastuullaan olevan lemmikin.


      • Eipidäsanellakaikkea kirjoitti:

        Näin on tämä asia valitettavasti. Muille ihmisille ei kuulu toimeentulosi lähde ja se että, omistatko koiran, kissan, jonkun muun eläimen. Jokaisen ihmisen henkilökohtainen asia on myös se että, millä elättää vastuullaan olevan lemmikin.

        Ei pidäkään vaan jokainen voi olla omien ajatustensa herra. Siihen meillä kaikilla on oikeus.

        Nyt täytyy sanoa että en voi ymmärtää ihmistä joka ottaa ahdinkonsa lievennennyksi (olipa vaikea sana) eläimen oli se sitten mikä tahansa.

        Jos ihmiseltä puuttuu ruoka niin luulen että siinä kohtaa hän ei suinkaan säntää koiraa ostamaan. Mutta jos asiat ovat hyvin ja sitten tapahtuu jotain miksi ihmisen ja koiran ruoka muuttuu niukaksi, niin itse ainakin annan ensin koiralle ja sittem minä.

        Ei ehkä ole minunkaan vika että ruoka ei riitä mutta vielä vähemmän koiran vika. Tietty sen voisi heittää roskikseen, mieluummin heitän itseni kuin koiran.


      • minelan

        Täällä ei tuet haise

        Ei ole minun kirjoitustani ,mutta kaikki sympatiani työttömälle.


    • elämä_on

      Käyn töissä ja maksan veroja ja mulle on ihan sama maksaako joku ehkä mahdollisesti mun pennosistani osan koostuvista toimeentulotuistansa koiran(tai jonkun muun lemmikin) kuluja. Ennemmin siihen kuin lähikuppilaan joka ikinen päivä alkoholia imemään.
      Naapurissa asuu just yks näistä jotka ramppaa baarissa jatkuvasti.

      • puukko

        Kuten sanoin, haiseva ihminen: se raha on tarkoitettu viimesijaiseksi turvaksi, ettei ihminen kuolisi nälkään. Sitä ennen on paljon muita tukimuotoja. Toimeentulotuen turvin ei ole tarkoitus ostaa viinaa tai käydä kaljalla. Se kaljalla käyvä naapurisi ei ole toimeentulotuen saaja, koska se raha ei riitä kaljalla käymiseen. Toimeentulotuen saajat ovat okeasti hankalassa tilanteessa, valitettavasti. Niin ei mielestäni tulisi olla.

        Kun ihmisellä on nipin napin rahaa omaan ruokaan, on mielestäni käsittämätöntä, että samaan aikaan saa pitää vaikka sataa koiraa.

        Ottakaa nyt edes selvää mistä puhutte ja lopettakaa tuo turhanpäiväinen inttäminen.


      • niinsevainon

        Itse asiassa on hänellä, ollaan asiasta jutusteltu. Saa toimeentulotukea sekä työttömyysturvaa.


      • puukko kirjoitti:

        Kuten sanoin, haiseva ihminen: se raha on tarkoitettu viimesijaiseksi turvaksi, ettei ihminen kuolisi nälkään. Sitä ennen on paljon muita tukimuotoja. Toimeentulotuen turvin ei ole tarkoitus ostaa viinaa tai käydä kaljalla. Se kaljalla käyvä naapurisi ei ole toimeentulotuen saaja, koska se raha ei riitä kaljalla käymiseen. Toimeentulotuen saajat ovat okeasti hankalassa tilanteessa, valitettavasti. Niin ei mielestäni tulisi olla.

        Kun ihmisellä on nipin napin rahaa omaan ruokaan, on mielestäni käsittämätöntä, että samaan aikaan saa pitää vaikka sataa koiraa.

        Ottakaa nyt edes selvää mistä puhutte ja lopettakaa tuo turhanpäiväinen inttäminen.

        Tiedän ihmisiä jotka juovat tuon tukensa. Ruokapuoli on HK:n sininen ja alennuksesta ostettu kuiva leipä.

        Jos jollakulla on lauma koiria niin sehän on jo jonkinsortin kenneli. Itselläni on yksi ja se riittää.


      • ilmoitithanjo
        puukko kirjoitti:

        Kuten sanoin, haiseva ihminen: se raha on tarkoitettu viimesijaiseksi turvaksi, ettei ihminen kuolisi nälkään. Sitä ennen on paljon muita tukimuotoja. Toimeentulotuen turvin ei ole tarkoitus ostaa viinaa tai käydä kaljalla. Se kaljalla käyvä naapurisi ei ole toimeentulotuen saaja, koska se raha ei riitä kaljalla käymiseen. Toimeentulotuen saajat ovat okeasti hankalassa tilanteessa, valitettavasti. Niin ei mielestäni tulisi olla.

        Kun ihmisellä on nipin napin rahaa omaan ruokaan, on mielestäni käsittämätöntä, että samaan aikaan saa pitää vaikka sataa koiraa.

        Ottakaa nyt edes selvää mistä puhutte ja lopettakaa tuo turhanpäiväinen inttäminen.

        Jos jollain on sata koiraa...kannattaa ilmoittaa eläinsuojeluun.Ei oo asiat hyvin,jos lauma noin suuuri .


      • minelan
        niinsevainon kirjoitti:

        Itse asiassa on hänellä, ollaan asiasta jutusteltu. Saa toimeentulotukea sekä työttömyysturvaa.

        Ja se on mielestäni väärin. Ei kannusta säästämään, kun valtio ottaa viimeisetkin pennoset.
        en saa minkäänlaisia tukia, vaikka eläkkeeni on 40 prosenttia palkastani,On kuulema mahdotonta saada Kelan avustuksia, liian suuren eläkkeen saajana.
        Kyselin tänään palvelutalojen hintoja. elinikäinen vuokra, joka sisältää oman kaksion. ruuat. hygienatuotteet, ei kaiken tarvittavan.
        Minun eläkkeelläni hoivapaikka maksaa n. 5 tuhatta euroa per kuukausi Koiran ja kissan sekä oman avustajan saa ottaa mukaan.


    • liikuntapitääterveenä

      Jos saa tukia,niin onko väliä pistääkö ne koiraan,päihteisiin,ylensyöntiin tai muuhun hömppään?
      Minusta koira olis noista terveellisin kohde,se liikuttaa omistajaa ja pitää mielenkin virkeänä.Parempi se on koiran kanssa liikkua ja ulkoilla .Kun ylipainosena ja päihdepöllyisenä pelotella naapurustoa.
      Tää tietysti vaan min mielipide.Joku muu voi olla erimieltä ihan vapaasti.😎

      • puukko

        Samaa mieltä, huomauttaisin vain että koirattomuus ei ole yhtä kuin alkoholismi


      • Polkujenkulkija

        Tunnustan, saan eläkettä. Enkä omista koiraa, en aio hankkiakaan. Silti ulkoilen päivittäin,, en käytä päihteitä ollenkaan, pidän painoni normirajoissa, eivätkä naapuritkaan vaikuta minua isommin pelkäävän. Lenkkipolulla tulee usein vastaan huomattavan ylipainoisia koiranomistajia, jotka laahustavat lemmikeineen tyylillä metri menoa ja varttitunnin tauko. No, hyvä sentään, että senkin verran edes ulkoilevat-vaikka sen koiran pakottamina. Koirattomuus ei ihan välttämättä tarkoita ylipainoa ja alkoholismia.


      • juurinäin-

        Aivan, tarviiko siihen koiran että jaksaa käydä edes kävelemässä...


      • entajua

        Liikuntapitääterveenä, miksi ylipäänsä pitäisi käyttää rahaa typeryyksiin? Tätä asiaa en ymmärrä tippaakaan.


      • entajua kirjoitti:

        Liikuntapitääterveenä, miksi ylipäänsä pitäisi käyttää rahaa typeryyksiin? Tätä asiaa en ymmärrä tippaakaan.

        Niin voitko täsmentää. Typeryyksiin!!!. Mihin itse käytät rahasi, mikä on "ei typerää".


      • hgklhjll
        puukko kirjoitti:

        Samaa mieltä, huomauttaisin vain että koirattomuus ei ole yhtä kuin alkoholismi

        Monilla se on juuri sitä.Päihteiden käyttö lisääntyy,mutta ei se heti naapureille näy .


      • eisekäänhyvä
        Polkujenkulkija kirjoitti:

        Tunnustan, saan eläkettä. Enkä omista koiraa, en aio hankkiakaan. Silti ulkoilen päivittäin,, en käytä päihteitä ollenkaan, pidän painoni normirajoissa, eivätkä naapuritkaan vaikuta minua isommin pelkäävän. Lenkkipolulla tulee usein vastaan huomattavan ylipainoisia koiranomistajia, jotka laahustavat lemmikeineen tyylillä metri menoa ja varttitunnin tauko. No, hyvä sentään, että senkin verran edes ulkoilevat-vaikka sen koiran pakottamina. Koirattomuus ei ihan välttämättä tarkoita ylipainoa ja alkoholismia.

        Varmasti olis viellä pulleampi,ilman koiraa.Liikkumattomuus, ja ajankuluksi syöminen vaan yltyis.


      • entajua
        taruolento kirjoitti:

        Niin voitko täsmentää. Typeryyksiin!!!. Mihin itse käytät rahasi, mikä on "ei typerää".

        Luepa tuo nimim liikuntapitääterveenä:n viesti, siinähän se typeryyksien määritelmä on. Et taida olla kovin välkky?


    • Mieltä

      Työttömillä on sentään aikaa koiralleen, ja kun tiedetään lemmikin terveysvaikutukset, niin lemmikin hankkimista ja ylläpitoa kannattaisi jopa tukea.

      Oikeastaan koiraa ei pitäisi olla kenelläkään, joka on 8 tuntia tai yli pois kotoota.

      • rqwrw5q

        Koiraa ei myöskään pitäisi olla kellään, jpla ei osaa kouluttaa sitä. Eikä törpöillä, jotka eivät osaa käyttäytyä


      • öööööööhh

        Terveysvaikutukset on legendaa. Jos koira parantaisi terveyttä, koirattomat olisivat sitten sairaita. En ihan ymmärrä, miksi koirista ja koiraihmisistä koitetaan tällä palstalla usein tehdä jonkinlaisia puolijumalia. Koiraihmiset ovat muita terveempiä, aktiivisempia jne jne ja kaikki tämä on koiran ansiota.


      • muttakun

        Nm. Mieltä. Meinaatko olla työtön loppuikäsi? Hyvä ,että on aikaa koiralle,mutta pakkohan sinun on koiran hoito järjestää ja mennä töihin jossain vaiheessa.


      • koirahyväksi
        öööööööhh kirjoitti:

        Terveysvaikutukset on legendaa. Jos koira parantaisi terveyttä, koirattomat olisivat sitten sairaita. En ihan ymmärrä, miksi koirista ja koiraihmisistä koitetaan tällä palstalla usein tehdä jonkinlaisia puolijumalia. Koiraihmiset ovat muita terveempiä, aktiivisempia jne jne ja kaikki tämä on koiran ansiota.

        Kyllä se on tutkittua.Et sinä sille mitään voi et se on totuus.


      • Mieltä
        muttakun kirjoitti:

        Nm. Mieltä. Meinaatko olla työtön loppuikäsi? Hyvä ,että on aikaa koiralle,mutta pakkohan sinun on koiran hoito järjestää ja mennä töihin jossain vaiheessa.

        Ei tässä iässä ole enää tarjolla kuin noita 4 h (9 €) päivässä "duuneja".


      • minelan
        öööööööhh kirjoitti:

        Terveysvaikutukset on legendaa. Jos koira parantaisi terveyttä, koirattomat olisivat sitten sairaita. En ihan ymmärrä, miksi koirista ja koiraihmisistä koitetaan tällä palstalla usein tehdä jonkinlaisia puolijumalia. Koiraihmiset ovat muita terveempiä, aktiivisempia jne jne ja kaikki tämä on koiran ansiota.

        Liikun avustajan ja pyörätuolin avulla. iHMISELLE, JOKA ON TOTTUNUT HEKTISEEN ELÄMÄÄN JA HETKESSSÄ KAIKKI ON POISSA, On erittäin masentavaa joutua ja sopeutua tähän tilanteeseen. Itse halvaannuin oikealta puoleltani, mutta koira tuo hyvin paljon lohdutusta ja iloa elämääni. Sen arvo on korvaamaton.
        Halvaus voi sattua kenelle tahansa ja ennalta arvaamattomana.


      • öööööööhh
        koirahyväksi kirjoitti:

        Kyllä se on tutkittua.Et sinä sille mitään voi et se on totuus.

        Lähdekirjallisuus aiheesta, kiitos!


      • kaikkeakanssa
        minelan kirjoitti:

        Liikun avustajan ja pyörätuolin avulla. iHMISELLE, JOKA ON TOTTUNUT HEKTISEEN ELÄMÄÄN JA HETKESSSÄ KAIKKI ON POISSA, On erittäin masentavaa joutua ja sopeutua tähän tilanteeseen. Itse halvaannuin oikealta puoleltani, mutta koira tuo hyvin paljon lohdutusta ja iloa elämääni. Sen arvo on korvaamaton.
        Halvaus voi sattua kenelle tahansa ja ennalta arvaamattomana.

        Minelan, älä jauha paskaa! Sulla sattuu olemaan kohtalotoveri tässä päässä enkä todellakaan kaipaa laastariksi jotain vitun koiraa. Toi on ihan sun oma selviytymiskeino, älä yleistä.


      • kaikkeakanssa kirjoitti:

        Minelan, älä jauha paskaa! Sulla sattuu olemaan kohtalotoveri tässä päässä enkä todellakaan kaipaa laastariksi jotain vitun koiraa. Toi on ihan sun oma selviytymiskeino, älä yleistä.

        Eihän Minelan väittänyt että koko maailma tekisi kuin hän. Hän nimenomaan sanoi että se on auttanut "elämääni", ei yleistänyt.

        Minelalle terveiset että olen koirariippuvainen ilman mitään sen kummempaa vikaa tai vammaa. Rakastan vaan koiria ja taitaa tehdä Minelakin niin että samoissa vesissä ollaan tuon koira-asian suhteen.


    • puukko

      Jumalaton itku tästä aiheesta tuli, en jaksa enöö moido

    • RahallaEiSaa

      Tämän ketjun aloittajalle eli puukolle:
      "Sääliä saa jokainen, kateus on ansaittava." ; )

      • Puukkoli

        Anteeksi olenko ainoa, joka ei ymmärrä mitä koetat sanoa?


    • Pensioner

      Rakkaus koiraan/kissaan ja siitä huolehtiminen ei ole kiinni tulotasosta. Köyhän lemmikki voi elää hyvän elämän, jopa paremman kuin rikkaan lemmikki, sillä köyhällä ehkä ei ole varaa muihin harrastuksiin kuin huolenpitoon lemmikistä, kun taas rikas voi pitää yllä seuraelämää, matkustella ja harrastaa mitä vain, jolloin lemmikki voi jäädä vähemmälle huomiolle. Ainoa miinus on, jos lemmikki loukkaantuu/sairastuu vakavasti, jolloin voi olla, ettei köyhällä ole varaa kalliisiin hoitotoimenpiteisiin, vaan hänellä on varaa vain lopettaa koira/kissa. Se eli kuitenkin hyvän elämän siihen asti, joten myös köyhällä on oikeus omistaa lemmikki! Itse olen nykyään pienituloinen eläkeläinen ja minulla on muutama lemmikki. Olen päättänyt, että jos joku lemmikeistäni sairastuu, pystyn satsaamaan sen sairaskuluihin korkeintaan tuhat euroa per vuosi vähistä säästöistäni, sitten on lopetuksen vuoro, ellei lemmikkini ole parantunut. Elämässä on elettävä realiteettien mukaan.

      • Juuri noin. Kun ei ole rikkaitten huvituksia niin lemmikki on oivaa ajan kuluakin. Yksinäiselle ihmiselle se voi olla ainoa se jolle sanot aamulla moikka. Varmaa on että ainakin koira on odottanut heräämistäsi jo hetken, yleensä aikoihin kun heräät ja mikä aika on aamulenkin vuoro ollut noin yleensä.

        Minua ei ainakaan herätetä liian varhain. Jos koirani jostain syystä tekee niin niin käännän vain selkäni sille ja se menee takaisin nukkumaan. Täytyy tietty ottaa huomioon että sillä voi olla esim. ripuli joka ei katso kelloa. Sitten vaan ripeästi päälle jotain ja ulos.

        Kyllä koira ainakin kertoo onko kyse jostain sen mmielihalusta vai oikeasta pakosta.
        Koiraa voi pitkälti lukea kuin avointa kirjaa. Kun tarpeeksi tarkkailet sen toimintoja opit aika pian tuntemaan sen hännänheilutuksen syyn ja myöskin sen jos se häntä joutuu jostain syystä jalkojenväliin- silloin se on peloissaan ja sinun asiasi on selvittää miksi.


    • Pölöpää

      Onko mitään pöllömpää ku kissan kans kävely pitkin kyliä, naapurit kyttää klasista ja niitäkin nolottaa. Kaikki teköö mitä tykkää

      • oikeasuuntaseon

        Minä tiedän kolme kissaa jotka kulkee fleksissä .Tykkäävät ulkoilla ja tutkia luontoa.Omistaja ei halua päästää lemmikkiään vaaroihin,vaan ajattelee kissansa turvallisuutta.Mitä pahaa siinä sinusta on?

        Pariviikkoa sitten jonkun kissan elämä päättyi lähitielle.Onko se sinusta hyväksi kissalle sitten?


      • Minustakin hyvä että kaupunki- ja muutkin kissat oppivat valjaisiin ja tai pantaan.

        Tässä on sellainenkin pointti että jos ja kun näet tällaisen kaksikon kulkevan, niin siinä on omistaja joka ON NÄHNYT VAIVAA lemmikkinä eteen enne kuin tuohon on päästy.

        Kissa ei ole tuossa mielessä yhtä helppo kuin koira eli se vaatii omistajaltaan paneumista ko. asiaan.
        Hieno juttu.


    • Tuet-uudistuu

      No tulossa Kelalta ylläri vuoden alusta sillä toimeentulo ja työttömyystukia ei makseta enään käteisenä.Saavt tilalle "maksukortin"joka toimii kuten perus debit kortti ostaessa tai jos maksaa laskuja mutta alkoholi ja tupakkavälineet on estetty eli ei kassa myy niitä jos kortilla yrittää maksaa.

      • No jopas jotakin. Koski sitten mitä rahamuotoja tahansa laki ei salli tuota.

        Ennen mm. kaljaa ja tupakkaa ei myyty luottokortilla mutta se on mennyttä aikaa.

        Taitaa olla iso ankka tuo uutinen.


      • ihanauutinen

        Sehän olis mahtavaa,ei valtion pidä tukea epäterveellisiä ja ei välttämättömiä päihteitä tai savukkeita käyttävien epäterveellistä elämää.
        Olis ihmisille hyväksi,lopettaa pössyttely ja ryyppääminen.Hehän eivät saa siitä mitään hyvää itselleen,ja terveyskin menee.


      • He-he
        ihanauutinen kirjoitti:

        Sehän olis mahtavaa,ei valtion pidä tukea epäterveellisiä ja ei välttämättömiä päihteitä tai savukkeita käyttävien epäterveellistä elämää.
        Olis ihmisille hyväksi,lopettaa pössyttely ja ryyppääminen.Hehän eivät saa siitä mitään hyvää itselleen,ja terveyskin menee.

        Samalla pitäis estää myös karkin, limsan ja epäterveellisen ruoan myynti.


      • envoihyväksyä
        ihanauutinen kirjoitti:

        Sehän olis mahtavaa,ei valtion pidä tukea epäterveellisiä ja ei välttämättömiä päihteitä tai savukkeita käyttävien epäterveellistä elämää.
        Olis ihmisille hyväksi,lopettaa pössyttely ja ryyppääminen.Hehän eivät saa siitä mitään hyvää itselleen,ja terveyskin menee.

        Kieltolaki tuhoaisi suomi24:n!


    • Narasimba

      Sterilisaatio "tietylle"!
      Lemmikit ovat ERITTÄIN EDULLINEN tapa pitää yllä fyysistä ja henkistä terveyttä - toisin, kuin: auto, tv, älypuhelin, tupakka, porno, .. Ja mitähän tähän vielä keksii asioita, joita "Tittelintuure"/Saatana on ihmiselle antanut!

      Lemmikit -yleisesti- ovat Saatanan - ei Luojan - vihollisia, koska nämä jakavat ILOA ( AITOA- ), eikä ILO toimi ihmisruumiin mädättäjänä. Kannattaisi sinunkin joskus kokeilla, vaikken kyllä ensimmäistäkään eläväistä noihin psykopaatin-käsiin antaisi - lohikäärme löyhkää tänne asti!!!

      • Itse.Jumala

        Saatana, tuo vanha vihtahousu, on antanut ihmisille nuo mainitsemasi ja lisäksi seksuaalisuuden, noituuden ja tieteen!


    • lshvhqwphw

      Osittain kyllä ymmärrän tuon aloittajan idean. Onhan myöskin ihmisiä, jotka eivät elä tuilla, mutta heillä ei siltikään ole varaa koiran pitoon, vaikka haluaisivat sellaisen. Olen itsekin ihmetellyt esim. naapurustossani asuvia ja toisaalta sukulaistani. Miten ihmeessä voi tuilla eläessä olla varaa pitää tosi isoa koiraa, muutamia kissoja ja muutamia hevosia???? Lisäksi vielä auto. Eivätkä todellakaan elä ansiosidonnaisella. Sukulainen kai ei koskaan ole töissä ollutkaan. Monella pätkä-ja osa-aikatöitä tekevällä ei ole varaa autoon, tanskandoggeihin eikä hevosiin.

      • selvitäitse

        ok,ehkä et tiedä kaikkea. Kysy millä he pärjää ,jos noin paljon kiinnostaa .


      • minelan

        Avustajanikin kertoi minulle ihmisestä, joka nyt kohta 50 kymppisenä ei ole tehnyt koskaan töitä. Ja nyt yli 50 vuotiaana asuu palveluttalossa. kaikki välttämätön on ilmaista ja hoito hyvä.
        Itse opiskelin nuorena ja en saanut tukea lainkaan, paitsi pankista korkealla lainaprosentilla. Makarooni ja tonnikala ovat tuttu juttu.Koirani hoiti äitini.Olin välillä 8 kuukauttakin USA:ssa ja kuulin koiristani lähes päivittäin
        Mutta lintsareita en siedä. Heillä on usein onneton lapsuus, kasvuikä ja ovat työttömiä, jolle ei ehkä voi tehdä mitään, he luovuttavat, Mutta osa heistä hakee töitä ja ovat aluksi tyytyväisiä edes åieneen palkkaansa.


      • No totuus on se että millään tuilla ei tuollaisia elätetä. Hevonen voi olla ns hoitohevonen. Hevonen rouskuttaa paljon heinää päivässä eikä se heinä ole ainoa mitä se tarvitsee.

        Koira syö sitä mihin se on tottunut, kissa ulkoa hiiret jne.


    • tsihihii

      harastakaa golffia se pitää järjejuossun kunosssa

      • koiraasaanut

        Koiran nushinta se vasta hyvää tekee. Me vaimon kanssa nusastaan koiria molemmat iltapuhteiksi. Vaimo ei ennää minusta kiihotukaan, koirista vaan. Molemmat ollaan kuusikymppisiä. Kyllä koiranhoito tekee hyvvää terveyelle.


      • pipuip
        koiraasaanut kirjoitti:

        Koiran nushinta se vasta hyvää tekee. Me vaimon kanssa nusastaan koiria molemmat iltapuhteiksi. Vaimo ei ennää minusta kiihotukaan, koirista vaan. Molemmat ollaan kuusikymppisiä. Kyllä koiranhoito tekee hyvvää terveyelle.

        Näin on, paneminen on loistavaa liikuntaa. Oikeasti muuten on.


    • tyytyväinen

      Olen pitkäaikaistyötön ja vaimo on eläkkeellä tuntipalkkaisesta työstään. Saamme yhdellä pentueella 10 pentua, 1200 e pentu, saman verran verotta kuin saan työttömyysturvaa kuussa.

      Verottajalle emme turhaan kerro, miksipä kertoisimme, jotta kasvatamme koiria. Rikastumista ei voi estää.

    • Hintikka

      Surullista että on noin julmia ihmisiä mitä aloittajakin on. Koira lemmikkinä on kuitenkin halpa harrastus verrattuna moniin muihin harrastuksiin. Lemmikki työttömälle tuottaa suurta iloa noin muuten arjen paskuuteen. On siitä terveyshyötyjäkin kun on koira. Tulee ulkoiltua ,on seuraa jne...

      • tyytyväinen

        Mua naurattaa aina nää ulkoilukommentit. Meillä on lauma koiria emmekä niitten kanssa juuri ulkoile, korkeintaan 50 metriä ettei kaikki paskat tule omaan pihaan. Työtä en hakenut ihan periaatteesta. Tulee halvemmaksi asua omillaan, nostaa tukia ja kasvattaa koiria.


      • Ceciliaee
        tyytyväinen kirjoitti:

        Mua naurattaa aina nää ulkoilukommentit. Meillä on lauma koiria emmekä niitten kanssa juuri ulkoile, korkeintaan 50 metriä ettei kaikki paskat tule omaan pihaan. Työtä en hakenut ihan periaatteesta. Tulee halvemmaksi asua omillaan, nostaa tukia ja kasvattaa koiria.

        No sulla on varmaan iso piha missä koirat ulkoilee? Harvemmin työttömät asuu omakotitalossa tms. Elätät itses koirankasvatuksella,se on ihan fine kunhan teet sen vastuullisesti.


      • puukko

        Mitähän "julmaa" aloituksessani oli? Ei mitään.


      • Kyllästynyt

        Tämä "toimeentulotukikasvatus" mellakka täällä on oikesti tätä:

        niissä tietyllä tavalla käytökseltään negatiivisemmissa kasvattajien piireissä on mm 2 keski-ikäistä naista samoilla kolkilla maata, jotka vuosikausia vuoronperään hyvää vuoronperään pahaa keskenään. Se toinen osapuoli on aika tunnistettava kirjoitusvirheistään ja on niinkin fiksu, mustaa omaa rotua ja sen harrastajistoa provoilemalla tämänkaltaisessa. Toinen käy sitten ärsytettynä täällä. Edellämainitulla ei ole järkevämpää tekemistä tai älykkäämpiä hupeja. Ei ole niitä kovin kiireisimpiä puhumaan mitään muiden työttömyyksistä ehkä?

        Sanoisin ettei arvon naishenkilön kannata aukoa muiden tekemisistä päätään. Edellämainittu yksin riittää jo, samoin muiksi ihmisiksi tekeytyminen täällä ja muualla somessa negatiivisissa tarkoituksissa, sekä ylipäätään nettikiusaaminen ja mustamaalaus.

        Ei siinä ole kyse mistään sen kummemmista kuin pitkäaikaisesta naisväen tyypillisestä pahansisuisesta kiusanteosta. Ikävä kyllä pahansisuisetkin ihmiset voivat alkaa kasvattaa kissoja, koiria tai lehmiä siinä ihan kuin muutkin. Kaikki sillä puolen vyötäröä olevat muut kasvattajat voidaan kokea niin pahaksi eikä se välttämättä rajoitu niihinkään.

        Se on aina jonkun muun vika ellei se oma perustavan kauppatavara vedä ja jopa kärkihinnalla , vaikka siinä ei olisi yhtään mitään houkuttavaa ulkopuolisen näkövinkkelistä. Vaikka se olisi toisintopentueita tai sellaisia mistä ei viitsitä kuitenkaan mitään edes sijoittaa. Teetetään vaan myytäviä jotta saadaan vaan rahaa. Sitten poljetaan jalkaa kun muillakin on myytävää ja mietitään millä myrkytettäisiin muut pois olemasta.

        Tulee mieleen vielä vingaista:
        Kyllä ne muutoin muutkin yhteiskunnan tukia saavat ja niiden varassa elävät kuin työttömät, ihan niin kuin kaikki hyötyvät veroista samoin kuin maksavatkin ...

        Ei kannata alkaa kenenkään täällä mennä toomillaan mukaan jonkun sellaisen täysin älyttömällä ja sopimattomalla tavalla vuosikaudet käyttäytyneen naisen kelkkaan, jolla ei ole yhtään hyvää tarkoitusta tekemissään. Älkää tukeko sellaisen pahan ilman ihmisen mesomista. Rotuväki kuuseen täältä. Ei tämä ole asiallinen paikka eikä täällä mitään asiallista tapahdu. Roturyhmiin facebookkiin asialliset ihmiset hop! Nämä saavat täällä liemessään lillua. Teeskennelkööt ketä ja mitä milloinkakin teeskentelevät.


    • minelan

      En ole pienituloinen, asun omassa osakkeessani melko väljästi. Mutta soisin mahdollisiman suurelle osalle koiran. Koira voi olla koko elämä. Se on uskollinen, vierellä kulkija, ei valehtelija, kaksinaaainen, petollinen, eikä peto, niin kuin ihminen on.
      Kaksi miestäni olen kuoleman takia menettänyt.Silti on vaikeaa erottaa surua toisistaan.
      Ihminen on julma, mutta rakastettava.

      • yleistys.maximus

        Kaikki ihmiset eivät ole noita asioita, eivätkä myöskään koirat. Yleistät ihan turhaan enkä ihan ymmärrä miksi. Osa koirista on julmia petoja ja osa ihmisistä paljon luotettavampia kuin koira voi ikinä olla.

        Tokihan se auttaa jäsentämään maailmaa, kun laittaa asiat tuollaisiin lokeroihin. KAIKKI koirat ovat tällaisia ja KAIKKI ihmiset tuollaisia, miehet sellaisia ja naiset tällaisia jne jne


      • minelan
        yleistys.maximus kirjoitti:

        Kaikki ihmiset eivät ole noita asioita, eivätkä myöskään koirat. Yleistät ihan turhaan enkä ihan ymmärrä miksi. Osa koirista on julmia petoja ja osa ihmisistä paljon luotettavampia kuin koira voi ikinä olla.

        Tokihan se auttaa jäsentämään maailmaa, kun laittaa asiat tuollaisiin lokeroihin. KAIKKI koirat ovat tällaisia ja KAIKKI ihmiset tuollaisia, miehet sellaisia ja naiset tällaisia jne jne

        Lopputuloksena olen kansasi samaa mieltä, muta siitä huolimatta luotan enemmän koiriini, kun ihmisiin. Vamasti syynä on kokemukset. Mutta kuolema on niin vakava asia,
        että siinä ei yleispätevätevät selitykset auta.
        Toivon kaikille koiransa menettäneille paljon lohtua ja surun voittamiseksi iloisiin Kanssanne surua ja
        Pirkko Peippola ja
        Minelanin koirat


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe