Nyt se sitten tapaahtuu

Paha-maku.jää

Olen kuulunut kirkkoon 52 vuotta, mutta nyt se sitten tapahtuu, mitä olen pitkään jo pelännyt. Sanoin jo yli 10 vuotta sitten, että sinä päivänä kun ev-lut kirkko ryhtyy vihkimään avioliittoon samaa sukupuolta olevia, on minun aika erota kirkosta. Nyt se sitten minun mittani tuli täyteen, valitettavasti.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/658d4efb-fbfd-4b97-9746-e60d054044cd_u0.shtml

23

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valitettavasti väärästä syystä eroat ja liityt varmaan johonkin äärilahkoon, jonk toimintaa sitten rahoitat.

      Jos oikea jumala olisi olemassa, olisi hän varmaankin osannut antaa seuraajilleen niin selvät ohjeet, ettei tarvittaisi maan matosen tulkintaa.

      Riskisi on siinä, että olet itse tehnyt väärän tulkinnan ainakin lähimmäisen rakastamiskäskystä ja haukkaat lopulta hatullisen hehkuvia hiiliä. Muista että saattaa kuolinvuoteella pikkuisen ihan aiheesta jännittää...

      • Juutax

        Myönnän olevani perinteisten arvojen kaannattaja, ja jokainenhan saa olla lainpuitteissa mitä haluaa. Itselleni oli kova paikka silloin kun nainen vihittiin papiksi. Mielestäni se ei ollut oikein, eihän Jeesuksellakaan ollut yhtään naista opetuslapsena. En aio liittyä mihinkään lahkoon.


      • naispappihaureus
        Juutax kirjoitti:

        Myönnän olevani perinteisten arvojen kaannattaja, ja jokainenhan saa olla lainpuitteissa mitä haluaa. Itselleni oli kova paikka silloin kun nainen vihittiin papiksi. Mielestäni se ei ollut oikein, eihän Jeesuksellakaan ollut yhtään naista opetuslapsena. En aio liittyä mihinkään lahkoon.

        Samoin minä olen naispappeuden vastustaja. Naispappeus kuuluu lopun aikoihin:
        "Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua. Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan. Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa; ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan." (Ilm. 2:20-23)


      • Juutax
        naispappihaureus kirjoitti:

        Samoin minä olen naispappeuden vastustaja. Naispappeus kuuluu lopun aikoihin:
        "Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua. Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan. Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa; ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan." (Ilm. 2:20-23)

        "minä syöksen hänet tautivuoteeseen"
        Nykyään taudit lähtee penisiinillä, ja ahdistuksen hoitaa psykiatri, joten turha on työsi.


    • Homolut

      Homokirkko on kirjaimellisesti pepusta.

    • Taika.Jim

      Kaikki ei usko Taika-Jimin taikatemppuja eikä maksa niistä kirkollisveroja.

    • iqoruwjhfewonf

      Ei ole väärää syytä erota kirkosta. Valtionkirkon erityisaseman purkaminen vaatii sen jäsenosuuden alenemisen kriittiselle tasolle ja jokainen ero on askel oikeaan suuntaan, ihan riippumatta siitä, mihin eroaja sen jälkeen tiensä suuntaa.

      • Erot lähti nousuun ruskeanreiän ritarit jää kirkkoon...heterot lähtee


      • Totta turiset.

        Pelkään vain äärilahkojen nousua kurissapidetyn epäjumalkirkon tilalle.

        Änkyräkultit aiheuttavat varsinkin jäsentensä lapsille mittaamattoman suurta vahinkoa.


      • he-ma kirjoitti:

        Totta turiset.

        Pelkään vain äärilahkojen nousua kurissapidetyn epäjumalkirkon tilalle.

        Änkyräkultit aiheuttavat varsinkin jäsentensä lapsille mittaamattoman suurta vahinkoa.

        No, niihin pariin "äärilahkoon", joita Suomessa on, tuskln kovin moni liittyy, ellei ole niihin lapsena syntynyt.


      • Paha-maku.jää
        Tipale kirjoitti:

        No, niihin pariin "äärilahkoon", joita Suomessa on, tuskln kovin moni liittyy, ellei ole niihin lapsena syntynyt.

        Lestadiolaisuus on ainoa liike johon saattaisin liittyä, mutta se on minulle hieman liian ahdasmielinen liike. Noista muista liikkeistä en juurikaan tiedä, joten nyt kun jouduin jättämään kirkon, en taida hakeutua minkään uskonnollisen liikkeen pariin. Kovin minulla on paha mieli kirkkomme maallistumisesta.


      • eimaallikkoja

      • rukoilevaisuus
        Paha-maku.jää kirjoitti:

        Lestadiolaisuus on ainoa liike johon saattaisin liittyä, mutta se on minulle hieman liian ahdasmielinen liike. Noista muista liikkeistä en juurikaan tiedä, joten nyt kun jouduin jättämään kirkon, en taida hakeutua minkään uskonnollisen liikkeen pariin. Kovin minulla on paha mieli kirkkomme maallistumisesta.

        Tutustu rukoilevaisuuteen:
        http://www.rukoilevaisuus.com
        Naispappeuden vastustajille, aikaisempien käsikirjojen suosijoille, konservatiiveille,...


    • Erkki-Merkkinen

      Onneksi olkoon silmäsi ovat auenneet, kirkon luonne on muutttuntut kaiken sallivaan jumalattomaan suuntaan, ja ei kannata maksaa vuosittain sille pienistä tuloistaan. Nykykirkon kaikensallliva politikka aiheutti omankin kirkosta eroamisen.

    • tunnustaaa

      HIenoa on eroamisesi kirkosta! Kaikki syyt eromaiseen ovat hyviä. Näin kirkon valta-asema rapisee ja kirkonmiesten väärinkäyttö vähenee. Uskonto on syöpä ja huume, josta pelastuminen on siunaus!

      Ilolla huomaan eroamisen olevan entistä vauhdikkaampaa kuin viime vuonna.

      • Paha-maku.jää

        Olen aivan erimieltä kanssasi. Ainoa syy eroamiseeni on tuo homoparien kirkossa vihkiminen. Minun puolestani menkööt vaikka naimisiin, mutta kirkon ei pidä heitä avioliittoon siunata


    • Vääryys

      Porttokirkko, josta Raamatussa jotain mainitaan, Eletään lopun aikoja?

    • Kirkosta eroaminen kannattaa aina.
      Erityisesti näin loppu vuona se on erityisen fiksua.

      Kirkosta eroaminen on myös täysin riskitöntä.
      Sillä jos alkaa tuntua siltä että saatana tai joku muu lurkki kurkkii joka nurkan takana, niin kirkkoon voi liittyä takaisin vallan helposti.

      Eli rohkeasti eroamaan.

      eroakirkosta.fi

    • PysykääTotuudessa

      Samoin tein ja samoista syistä. Enkä tarvitse sellaista kirkkoa mihinkään joka vainoaa niitä jotka uskovat Jumalan Sanaan ja pyrkivät toimimaan sen mukaan. Tarvitsen sellaisen kirkon ja seurakunnan, jossa synti on synti ja katuvainen syntinen saa armahduksen. Eikä julista tänään sitä ja huomenna tuota kuin tuuliviiri. Eikä äänestyksillä muuta sitä mikä kirjoitettu on. Niistä kirjoituksista on edesmenneet marttyyrit myöskin pitäneet kiinni. Ja ovat polttoroviolla henkensä uhranneet. Siihen voi verrata tämän ajan hengellisiä "opettajia" jotka pelkurin tavoin muuttavat mielensä kun ensimmäinen pilkkasana kajahtaa.

      • tunnustaaa

        Oletko huomannut kirkon muuttaneen julistustaan tämän tästä viimeisen 1000 vuoden aikana? Aina kun yhteiskunta ottaa kehitysaskeleen ihmisoikeuksissa, niin kirkko ottaa saman askeleen pakon edessä pari vuosikymmentä perässä. Ja änkyrät vastustaa sitä kuolemaansa saakka.

        Sama kaava on kirkossasi toteutunut vaikka naisten äänioikeudessa ja 6 päiväisessä työviikossa. Teetkö muuten 6 päiväistä työviikkoa vai oletko niitä nykyajan jumalattomia jotka ei palvele työnantajaansa enää viiden palvelupäivän jälkeen?

        Kirkossa totuus on katsojan silmässä. ehdotont totuutta kirkossa ei ole. Kaikki asiat on kirkossa lopulta kaupan, kuten vaikka nyt viimeisempänä tasa-arvoinen avioliitto. Ja lisää tulee. usko pois. Ihan kuten on aina ennenkin tullut.

        Montako viimevuosisadan muutosta haluaisit takaisin kirkon toimintaan? Miksi nyt vasta erosit, kun kirkko on aina ennenkin muuttanut julistustaan?


    • crazy-mad-insane

      Ite olin yhdessä vaiheessa lähes 3 vuotta töissä eräällä seurakunnalla. Mua ei kiinnostanut vähemmän vertaa kirkon opit/ketä heiluu missäkin tehtävässä. En ollut muuta, kuin töissä siellä. Vaikka olinkin luterilaisen kirkon jäsen, niin henkisesti olin täysi ateisti. Noista hommista nostin kytkintä, ja kun viimeinen palkka tippui tilille lähti myös eroilmoitus. Oikeasti kusisempaa paikkaa ei voi olla työpaikkana, kuin seurakunnat. Nykyisellään välitän vieläkin vähemmän, saavat ihan rauhassa vihkiä homoja, lesboja tai ihan keitä vaan.

    • Uskossa

      Kirkosta eroaminen ei ole sama asia , kuin uskosta luopuminen. Itse erosin kirkosta ylemaksun takia ,koska nettotuloni ovat n. 1000 euroa kuukaudessa. Toinen syy oli yhden suurperheen äidin , joka on pappi ja pettää pappismiestään. Jos pappikaan ei elä julistamansa asian mukaan , niin miksi minun pitäisi maksaa hänen palkkaansa ?

      • U.E.Luttinen

        Jos pappi ei elä kirkon oppien mukaan, niin se on sen papin ongelma, ei sinun.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      36
      3584
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      231
      2234
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      236
      2133
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      199
      1792
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      94
      1505
    6. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      116
      1349
    7. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      198
      1256
    8. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      338
      1055
    9. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      199
      1016
    10. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      79
      893
    Aihe