On jalkavaivaa ja koko 42-43 riippuu kengän mallista. Budjettia ei ole montaa kymppiä. Saa laittaa linkkiä ,jos tiedossa hyviä verkkokauppoja. Tällä hetkellä omistan tasan yhdet hajoamaisillaan olevat kengät.
Mistä kengät talveksi
29
653
Vastaukset
- gjhgfhjyrtu
Tori piste fi'stähän niitä löytyy, jos ei kirppari ole lähellä. Kerronpa oman tyhmän tarinani tässä. Kuusi talvea lompsuttelin kirpparista ostamillani mustilla Nokian saappailla, joihin sopi villasukkia. Ahkerassa käytössä ne lopulta kuluivat puhki. Oli myös ahtaat kesämaiharit, jotka olin saanut ilmaiseksi. Käytin myös 80-luvulta peräisin olevia itselleni muutamaa numeroa liian suuria lintallaan olevia talvinilkkureita, jotka löytyivät nurkista ja olivat kuuluneet talon entiselle omistajalle. Kun läksin ihmisten ilmoille, ruokakauppaan tai muualle nähtäville, laitoin jalkaan kauan sitten ostamani kesälenkkarit, koska nuo edellämainitut tosiaan olivat niin rumia, etten edes minä niitä halunnut kaupungilla käyttää.
Nyt sitten päätin ostaa talvisaappaat. Laitoin tori piste fi'in saappaat hintajärjestykseen ja selasin niitä alle kympin hintaisia. Jotain oli löytyvinäänkin. Sitten kuitenkin osui silmiini käytetyt hyväkuntoiset tyylikkäät laadukkaat italialaiset nahkaiset turkisvuorilliset saappaat kolmellakympillä. Päätin repäistä ja ostaa ne. Ja ostin. Ja ihanathan ne ovat, kuin uudet. Nyt vaan kaduttaa, koska sillä rahalla olisi elänyt monta päivää, ja harvoinhan täältä korvesta sinne kylille tulee kömmittyä. Onhan se kiva, että nyt on siistit saappaat, jos vaikka löytyisi töitä. Niillä ei kuitenkaan oikein voi ajaa autoa korkojensa takia, ja bussejahan täällä ei ole. Ne ovat jonkinlainen menneiden vuosien kaiku muistojeni korvassa, korkojen kopina katukiveyksellä, matkalla opiskelemaan ja töihin. Ajalta, jolloin vielä oli varaa ostaa tuollaisia pikkujuttuja laskeskelematta pennejä. Harmittaa, mutta minkäs voin. Nyt pitäisi vielä ostaa ne talvisaappaat, joilla voi tehdä pihatöitä ja jotka kehtaa kuitenkin laittaa jalkaan kauppareissuillekin, ja joilla voi ajaa autoa. Tyhmästä päästä kärsii varpaatkin. Tosin olihan se säästöä, että kuusi vuotta elin taloudellisesti, mitä jalkineisiin tulee.
Talvitakin ostin viidellä eurolla kirpparilta. Sekin on niin ruma, että sopii vain kotikäyttöön, mutta on edelleen lämmin ja ehjä. Tylsää olla köyhä.- Pitäisikengättalveksi
En asu korvessa ja en etsi käytettyjä.
- saapikas
Harkitse talvikumisaappaita, joissa on irrotettava vuori, vuorettomina käyvät myös kesällä. neonpreeni saappaat ovat myös keveät ja kestävät vuosia
- Turhaa_lätinää
Vastaisit kysymykseen, etkä jaarittelisi turhia.
- voiherranpieksut
No voi hyvät hyssykät, eikö köyhät enään osaa edes ostaa kenkiä!!! Monenlaiset kaupat myyvät ihan uusia kenkiä melkoislla alennuksilla, joista on kyllä vara valita. Lisäksi on verkkokauppoja, joista voi ostaa kenkiäkin.
Jos et asu korvessa, olet kenkäkauppojen äärellä. Ostimme taannoin uusia kenkiä kaksi muovikassillista ihan alan liikkeestä ja ne maksoivat yhteensä 40€. Joten tutki paikkakuntasi tarjoukset, mallit vaihtuu ja on muitakin syitä poistoihin, mm. edustus vaihtuu, loput myydään pois roimilla alennuksilla.
Yhdelläkin halpahalliryittäjällä oli/on 3000 paria erilaisia jalkineita ostettuna konkurssipesästä, kenkien myyntihinta lähinnä symbolinen.
Lisäksi kannattaa katsoa armeijan ylijäämä, joista löytää täysin käyttämättömiä jalkineita, tosi hyviä talvikäyttöön. Todellisia nuorison suosikkeja, ainakin meillä lapset tykkää noista armeijan ylijäämäkamppeista, eikä ole kalliita.- Enpuutuenää
Luitko aloituksen. On jalkavaivainen. Silloin ei sovi mitkä tahansa jalkaan. Lue jatkossa vähän tarkemmin hölmö!!
- voiherranpieksut
Enpuutuenää kirjoitti:
Luitko aloituksen. On jalkavaivainen. Silloin ei sovi mitkä tahansa jalkaan. Lue jatkossa vähän tarkemmin hölmö!!
Hölmö olet itse, kun et tarkemmin selittänyt kenkiin liittyviä tarpeitasi. Luulisi löytyvän kengät sinullekin ja jos et löydä, niin teetä itsellesi patiinit. Valmistajia kyllä löytyy!
Tuossa muutamia linkkejä, niitähän sinä aloituksessa kaipailit:
https://sopivasti.wordpress.com/2016/01/21/kengat-kuin-valetut/
http://mittajalkine.fi/
https://www.bootfactory.fi/mittatilaukset/
http://www.paljakkahandmade.fi/ - Marssikengät
Hyssykkä voisi askarrella kengät vanhoista kuormalavoista itselleen ja lapsilleen. Tuosta turhien täytesanojen höystämästä vuodatuksesta on helppo tunnistaa. Se on muuten enää, ei enään. Kertaahan aapisesi. Alkuperäiselle kysyjälle vastauksena, että hyödynnä Lidlin tarjouksia. Itse huonojalkaisena olen tehnyt sieltä hyviä löytöjä edullisesti.
- voiherranpieksut
Marssikengät kirjoitti:
Hyssykkä voisi askarrella kengät vanhoista kuormalavoista itselleen ja lapsilleen. Tuosta turhien täytesanojen höystämästä vuodatuksesta on helppo tunnistaa. Se on muuten enää, ei enään. Kertaahan aapisesi. Alkuperäiselle kysyjälle vastauksena, että hyödynnä Lidlin tarjouksia. Itse huonojalkaisena olen tehnyt sieltä hyviä löytöjä edullisesti.
Mitäs sitten kyselt turhia, jos tiedät mistä ostella!
- Marssikengät
En kysellyt yhtään mitään. Nyt hyssykkä hourailee tavallistakin pahemmin.
- köyhänjalkineet
Onhan noita...
https://www.varusteleka.fi/fi/group/kengat-ja-saappaat/1133
https://www.varusteleka.fi/fi/product/ruotsalaiset-m90-talvikengat/57579
https://www.salainenagentti.fi/kategoria/kengat/
Täältä ostin tyttärelle nuorisomuotia, tosi hyvä palvelu!
https://www.supernova.fi/category/289/sukat-ja-jalkineet?page=1&per_page=24
Ostin itselleni tosi hyvät ja halvat talvikengät tuolta, maksoi alle 30€. https://www.megamyyntiareena.fi/ - Citymarket
cittarista lähtisin katsomaan.
- eiköhänjokuosta
Ilmoitus jouluapua.fi sivustolle ja kenkiä toivomaan joulupukilta. Siellä näkyvät vanhemmat kerjäävän ihmisiä ostamaan mm. aikuisille lapsilleen alusvatteita , meikkejä yms. joululahjoiksi.
- 490euroakuussa
Suomen kaikkein köyhimmätkin saavat 490 euroa kuussa käteen asumisen, lääkkeiden yms. jälkeen. On se kumma, jos ei 490 eurosta joka kuukausi jää sen verran talvikenkien ostoon, että voisi ostaa kunnon talvikengät vaikka joka vuosi.
Älkää käyttäkö rahojanne viinaan ja tupakkaan, niin johan alkaa riittää rahat kaikkeen oikeasti tärkeään.- lajijasuris
Joo eipä tuo paljon ole, mutta tosiaan ihmetyttää tämmöset kympeistä "valitukset". Pitäisi opetella säästämään osa ja homma lähtee siitä, että oman pään sisällä miettii mihin sitä rahaa oikeasti tarvii. Jos ihmiset pääsee irti alkoholista, huumeista ja sitä vastaavista lääkkeistä sekä tupakasta (pidetään eniten koukuttavana), niin kyllä järkevän taloudellisen rahankäytön voi oppia, sillä se on täysin opittu taito, kun taas kemiallinen riippuvuus on paljon monisyisempi ongelma. Olen huomannut yrittäessäni neuvoa joitakuita, niin ei ole välttämättä edes mitään haluakaan muuttaa omaa rahankäyttöään. Kokonaan eri juttu on se, jos on oikeita ongelmia oppia ja hahmottaa, mutta tällöin pitää ongelmien olla selkeästi havaittavia.
Mutku mä haluun kaikkea kivaa ja kaunista ja sitten jos joudun ongelmiin, pitää muiden pyytettömästi auttaa ilman vastapalvelusta vaikka sitten väkisin riippumatta mitä ongelmia... Kuvastaa jossain määrin elämääni eli minulta kyllä pyydetään sellaista apua mitä on terveyssyistä vaikea antaa, mutta järkevistä neuvoista ei piitata pätkääkään.
Olen itse sairas ja pienituloinen eikä ole mahdollisuutta lisätä tuloja kuin ääri periaatteessa. Kognitiivista kapasiteettia olisi niihinkin missä terveet niin "uupuu", kun pitäisi helpolla päästä. Ei riitä ns. katu-uskottavuus, kun rajoitteet näkyy päällepäin, - swdesderfdefswed
Minulla on ainakin periaate, että pyrin ostamaan kaikki tarvitsemani mahdollisimman edullisesti. Kyllä muutamalla kympillä saa ihan hyvät talvikengät, jotka vielä kestävät vuosia käytössä. Alkoholia käytän hyvin kohtuudella, tupakoinnut en ole koskaan ja huumeista minulle riitti isoisäni sotareissulla saatu huumeriippuvuus (pervitiini-metamfetamiini), joka heijastui meidän muidenkin elämään.
Rahankäytön voi oppia ja muutenkin elämään kohtuullisesti. - lajijasuris
lajijasuris kirjoitti:
Joo eipä tuo paljon ole, mutta tosiaan ihmetyttää tämmöset kympeistä "valitukset". Pitäisi opetella säästämään osa ja homma lähtee siitä, että oman pään sisällä miettii mihin sitä rahaa oikeasti tarvii. Jos ihmiset pääsee irti alkoholista, huumeista ja sitä vastaavista lääkkeistä sekä tupakasta (pidetään eniten koukuttavana), niin kyllä järkevän taloudellisen rahankäytön voi oppia, sillä se on täysin opittu taito, kun taas kemiallinen riippuvuus on paljon monisyisempi ongelma. Olen huomannut yrittäessäni neuvoa joitakuita, niin ei ole välttämättä edes mitään haluakaan muuttaa omaa rahankäyttöään. Kokonaan eri juttu on se, jos on oikeita ongelmia oppia ja hahmottaa, mutta tällöin pitää ongelmien olla selkeästi havaittavia.
Mutku mä haluun kaikkea kivaa ja kaunista ja sitten jos joudun ongelmiin, pitää muiden pyytettömästi auttaa ilman vastapalvelusta vaikka sitten väkisin riippumatta mitä ongelmia... Kuvastaa jossain määrin elämääni eli minulta kyllä pyydetään sellaista apua mitä on terveyssyistä vaikea antaa, mutta järkevistä neuvoista ei piitata pätkääkään.
Olen itse sairas ja pienituloinen eikä ole mahdollisuutta lisätä tuloja kuin ääri periaatteessa. Kognitiivista kapasiteettia olisi niihinkin missä terveet niin "uupuu", kun pitäisi helpolla päästä. Ei riitä ns. katu-uskottavuus, kun rajoitteet näkyy päällepäin,Jäipä pois vähän tuohon säästämiseen liittyen eli kun on rahaa jemmassa, voi kätevästi hyödyntää kauppojen joskus mojovia alennuksia. Tämä taidettiinkin jo aiemmin tuoda esille. Tämä rahankäyttö on siitä kummallinen ilmiö, että yhä kasvavassa määrin myös keskituloiset on ongelmissa. Jokainen kokopäivätyössä oleva pystyy helposti säästään parisataa kuussa ja jos näin tekee 20 vuotta ja sijoittaa siten, että saa 7% vuotuisen tuoton (ihan realismia), on kasassa 100 000€. Mutku ei oo rahaa, byää - miettikääpä!
On aika kummallista, että minä keskivaikeasti sairaana ja köyhänä olen auttanut tällaisia uusavuttomia vaikka olen tätäkin asiaa yrittänyt saada päähän. Kyllä näitä riittää eli jos idioottivanhemmat ei olisi yrittäneet leikkiä rikasta 80-luvun lopulla otetulla miljoonalainalla, vaan olisi tultu järkiin ja myyty kiinnelainan omaisuus 90-luvun alussa, niin olisi vältytty järjettömiltä koroilta ja velkojen maksun jälkeen olisi jäänyt muutama 100 t€ esim. sijoitettavaksi osakeasuntoon ja pörssiin. Voi voi kun olisi pätäkkää. Yritin sanoa, että luopumista voisi harkita tai sitten yrittää jotenkin laajentaa. Mutta ei, ei minunlaiseni moniongelmaisen "keharin" sanomisilla ollut *itunkaan painoarvoa vaikka olisi kannattanut. Tätä se on kun tunteet saavat vallan rahankäytössä.
- Älyhoi
Tälläisiä itsestäänselvyyksiä koskevia ketjuja aloitetaan harva se päivä. Milloin makaronista milloin jostain muusta. Eikö noilla käyhillä oo minkäänlaista järjen hiventäkään nupissa, kun joka ostoksesta pitää kysyä neuvoa itsestään selvistä asioista.
- Raitajuurtapurien
Sinäkään et lukenut aloitusta kunnolla. Jos olisikin normaalit jalkaterät niin varmaan löytää kenkiä. Mutta itsellä esim vaivaisenluut estää käyttämästä peruskenkiä!!ette ymmärrä ennenkö itsellänne alkaa vaivat .
- eriparijalat
Raitajuurtapurien kirjoitti:
Sinäkään et lukenut aloitusta kunnolla. Jos olisikin normaalit jalkaterät niin varmaan löytää kenkiä. Mutta itsellä esim vaivaisenluut estää käyttämästä peruskenkiä!!ette ymmärrä ennenkö itsellänne alkaa vaivat .
Olisit maininnut tarkemmine jo aloituksessasi, että on vaivaisenluut. Aloituksestasi saa vain sellaisen käsityksen, että kenkien kokojen suhteen on ongelmaa. Minulla itselläni on oikea jalka numeroa suurempi sairauden vuoksi joten kenkien hankinta on myös hieman haastava.
- köyhtynyt
Ostakaa Kuomat, käyvät kaikkina vuodenaikoina, eivät paina mistään.
- lajijasuris
Eivät taida olla erityisen halvat, mutta ymmärtääkseni kestävät. Tutumpia Jalas, Sievi, Halti, Pomarfin. Kannattaa muistaa "köyhän ei kannata ostaa halpaa". Eikä kyllä kenenkään muunkaan, sillä pitkässä juoksussa tulevat kalliimmiksi. Onhan se nyt päivänselvää ettei kympillä tai parilla kovin kummoisia saa ja hajoavat alta aikayksikön eivätkä ole jalalle hyvät.
- köyhänjalkineet
Alle 30€ saa ostettua niitä puolalaisia talvijalkineita, joissa on irroitettava vuori ja eivät paina jaloissa mitenkään. Kokojakin löytyy numeroon 50 asti! Tosi hyvät jalassa!!!
Omani ostin Megamyynnistä https://www.megamyyntiareena.fi/
mutta kyllä niitä myy toisetkin kaupat, viimeksi taisi olla pieniä kokoja Tokmannilla jopa 25,95€ tarjouksessa hieman lyhyemillä vartisilla. https://www.tokmanni.fi/eva-saapas-39-40-luna-6420071092874
tuossakin löytyy http://www.saastomesta.ru/fi/jalkineet
On toki Kuomat hyvät talvijalkineet, mutta kosteilla keleillä ne kyllä kastuu herkästi. Lapsille me ostettiin aina Kuomat talveksi, oli ihan hyvät jalkineet.
- katohei.fi
kenkiä vois saaha duunista. työsuhdemonot työn-suhdemonot.
- tyefgbcv
Pahat vaivaisenluut leikataan yhteiskunnan kustantamalla leikkauksella.
Jos on niin pienet tulot, että syntyy oikeus toimeentulotukeen, voi lääkärintodistuksella (joka todistaa niin pahat vaivaisenluut, että tarvitaan erikoiskengät), saa toimeentulotuen asiakas sossusta ehkäisevää toimeentulotukea erikoiskenkiin. Tämä ratkaisu on vain väliaikainen, koska vain leikkausta vaativat vaivaisenluut tarvitsevat erikoiskenkiä.
Samaa sossutukea voi saada erilaisiin vaivaisenluiden erikoistarvikkeisiin, kuten https://www.apteekkishop.fi/Kasien-jalkojen-ja-kynsien-hoito/Vaivaisenluu
Nämä erikoistarvikkeet eivät sisälly niihin vähäisiin terveydenhuollon menoihin, jotka pitää itse ostaa toimeentulotuen perusosasta.
Eli mitä taas opimme? No että aloitus oli täyttää bullshittiä!!!- seurannut
Palstan vakihörhö näitä aloituksia tänne tehtailee, jää aina kiinni puppendaalistaan. Olisiko
kyseessä sama K.pohjan kirjoittelija, joka kirjoitteli pötköön? Yhteiskunta kuitenkin tarjoaa moneen vaivaa apua, jos vaan viitsii hakea.
- kenkävinkkaus
Jos Tokmannissa pääsee käymään niin voihan sitä käydä sovittamassa.
- mihinpäädyit
Joko on sopivat talvikengät löytyneet?
- olisko_Erkki
Erkki twistaa... https://www.youtube.com/watch?v=qPJhf5mF2Qk
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al962325Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/221814Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1241582Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta
Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden161270- 811212
- 1271159
Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka135899Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa29807Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su80806"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!43743