Lievä vitutus

gghjkd

Mikä vittu siinä on että toiset vetää 3tonnii-5 palkkaa,palkannautiskelijat ja toisten pitää vetää jotain kuntouttavaa.palkatonta työtä koko vitun elämänsä loppuun asti!?yhtä hevonpaskaa koko hoito.
Eikun lisää vaan sanktioita sanktioita sanktioita!!!!rangaistuksia ja kyttäystä,kakkua kakun päälle "#¤%&/"

42

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskomatonturhimus

      Kohtalotoveri tässä. Erona on se että he ovat onnistuneesti investoinneet aikansa elämänsä parantamiseen. Me emme. Oletko oikeasti niin typerä että luulet meidän ansaitsevan neljälukuisia summia tileillemme kuukausittain tehdessä ei yhtään mitään?

    • eitajua

      Ne kolmesta tonnista ylöspäin ovat sivistäneet ja kehittäneet itseään sen verran, ettei tarvitsee tänne palstoille tulla naisen alapäänimityksiä huutelemaan ja ihmettelmään. Tuollaisen sivistymättömän luuserinko sitä huippupalkkaa pitäis nostella? Ja milläköhän avuilla?

      • Anonyymi

        Eduskuntaan voisi jollain tavalla turhempikin jätkä onnistua menemään. Tietysti vaatii jonkin aikaa jossain puolueessa ja politiikassa mukana olemista.
        Aika turhia tyyppejä on päässyt eduskuntaankin asti, jopa ministeriksi!
        Sitten on lisäksi ns. poliittisia broilereita, jotka eivät ole ikinä tehnet oikeita töitä. Näille on joskus ura auennut poliittisiin huippuvirkoihin EU-tasolle asti.
        Moni noista on hyvin älykäs, mutta on kartellut oikeita töitä koko ikänsä. He elelevät veronmaksajien kustannuksella, suoraan sanoen ovat aikamoisia kustannuspaikan rasitteita!


    • Niihniiiih

      Mitä ihmeellistä tuossa muka on? Niillä hyvää palkkaa nauttivilla on sellaista osaamista, josta työnantajat ovat valmiita maksamaan.

      Moni on myös muuttanut tuon perässä, eikä jäänyt odottelemaan, että johonkin kuolevaan pikkukylään tulisi oman alan työpaikkoja.

    • duunari-x

      Jouduin tekemään 20-30 vuotiaana orjatyötä erilaisilla nimikkeillä. Työharjoittelu, työkokeilu, kuntouttava työtoiminta, jne. Työt olivat kuitenkin vaativia tietotekniikan töitä, joihin olin hommannut osaamisen harrastuksen kautta.

      Kun täytin 30 vuotta niin alkoi vituttamaan sen verran tuo törkeä hyväksikäyttö, että lopetin sen. Sain karensseja, rangaistuksia ja minimitoimeentuloa leikattiin 40%. En silti suostunut enää tekemään orjatöitä ja aina kun kyselivät hommiin niin vaadin TESin mukaista palkkaa. Pari vuotta meni ja joka kerta hylkäsin orjatyö tarjoukset, koska olisi pitänyt tehdä ilmaiseksi.

      Lopulta tuli vastaan haastattelu, jossa suostuivat maksamaan palkkaa, mutta vain TES:in pienimmän vaativuusluokan mukaan 1800€ Työtehtävät olivat kuitenkin osittain seuraavan ja jopa sitä seuraavat vaativuusluokan mukaisia, joissa suosituspalkka oli 2300€ ja 2700€. Pyysin palkkaa 2500€ ja olin jo päättänyt että jos ei makseta niin en lähde töihin. Kenelläkään muulla ei ollut vaadittavaa osaamista (tai ne kenellä oli, eivät olisi tuolla palkalla tulleet tekemään) ja suostuivat palkkaamaan minut määräaikaiseksi.

      Määräajan jälkeen kerroin ehdoksi jatkolle että minut vakinaistetaan ja niin kävi. Vuoden vakinaisena olon jälkeen pyysin palkankorotusta ja sain sen. Tästä on aikaa jo 10 vuotta ja nyt tienaan 50000€ vuodessa. Ihan perusduunarin palkkahan tuo on, mutta jos en olisi tehnyt päätöstä 10 vuotta sitten niin tekisin varmaan edelleen orjatöitä, niin kuin moni muukin tällä hetkellä.

      • hahrthes

        Hyvin toimituu. Tilapäisesti olet huonontanut tilannettasi kieltäytymällä orjatyöstä mutta esimerkkisi kertoo että se on ollut sen arvoista ja olet päässyt ihan kohtalaisille liksoille. Tuolla rahalla elää jo ihan kohtuullista elämää ulkomaan lomamatkoineen ynnä muine huvituksineen


      • Anonyymi

        Onhan tuo reilu 4 donaa kuussa nyt hiukan parempi kuin "keskivertoduunarilla" :DDD


      • Anonyymi

        Nykyään kun tuon alankin työttömiä on paljon, on temppusi uusiminen aina vain vaikeampaa. Itse en ole ollut työttömänä IT-alalla (yli 30 vuotta työputkea, ei koskaan silloin työttömyyttä, vain hyvin vähän työpaikan vaihtoja) nyt yli kolme vuotta. Eläkkeen saisin syksyllä, jos niin haluan. Silloin olen jo iältäni muutaman kk:n alle 64 vuotta. Nyt vielä toistaiseksi olen tyättömänä, ns. lisäpäivillä eli saan ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa..
        Näin vanhaa ei kuulemma työnantajan kannata enää kouluttaa moderneimpiin IT-ammattilaisen työvälineisiin ja työtekniikoihin uusissa Windows- ja Linux-ympäristöissä. Vanhat taitoni liittyvät IBM-keskuskoneisiin, joiden kehittely taisi alkaa jo 1950-luvulla! Windows:sta ei tiedetty vielä mitään 80-luvun alussa, jolloin aloitin työni ohjelmoijana.


      • Anonyymi

        Kyllähän vanhat koodarit ovat kovassa huudossa ja voivat pyytää haluamaansa palkkaa. Esim. vanhoja cobolt koodareita kääntämään softaa nykykielille. Meilläkin oli yksi guru töissä kääntämässä vanhoja basicilla kirjoitettuja koodeja perlille. Osaan välttävästi muutamia kieliä, mutta kun tuon kaverin taidot näki niin herätti hieman kateutta. Itse en pääse tuolle tasolla koskaan. Toisilla on taito ja kutsumus, toisilla ei.


      • Anonyymi

        Sinulla on osaamista, josta työnantaja on valmis maksamaan. En usko että olisit millään "orjapalkalla" enää, vaikka et olisi tuota päätöstä tehnyt. Onhan sekin mahdollista että et olisi päässyt työuralla edes alkuun. Paras vaihtoehto on ottaa töitä vastaan, kerätä kokemusta, olla palkkansa arvoinen. Jos palkka ei vastaa omasta mielestä osaamista, niin aina voi vaihtaa työpaikkaa. Jos työhistoria on kovin katkonainen tai useita vuosia välissä ilman töitä, vetää työnantaja helposti johtopäätöksen, että miehessä on jotain vikaa.
        Jostain on aina aloitettava, palkka ja kokemus kasvaa ajan mukaan. Olen törmännyt työhaastattelussa hakijoihin , jotka ovat vaatimassa heti kovempaa palkkaa, palkka ei kuitenkan vastaa kokemusta. Ei kannata hinnoitella itseään liian kalliiksi, eikä toisaalta myös liian halvaksikaan.


    • Työmies48

      Pienistä ansioista työurat ovat aina lähteneet melkein kaikilla meillä jotka työkokemuksen karttuessa tienaavat vähän enemmän. Se on pelin henki että tilaisuuksiin pitää tarttua ja olla aktiivinen ihan itse. Nuorena tein kolmea työtä pärjätäkseni.. Sosiaaliturva on monelle aiheuttanut liian punnitsemisen mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Aina työtä kannattaa ottaa vastaan.. Se poikii parempaan, josta kyllä verotus huolehtii ettei rikastumaan pääse.

    • vieho

      yhteiskunnassa se vika ei ole joten vika on ilmeisesti sinussa et ole jaksanut juosta työn perässä joten jos eläkeikään on vielä aikaa, kiihdytä työtahtia ja vältä kaljakuppiloita sillätyökkäri rahoilla ei päästä 6000e eläkkeisiin.

      • Anonyymi

        Minullekin IT-ammattilaisena ja 34 vuotta alalla olleena suunnittelijana kk-eläke jää hieman yli 2100€/brutto/kk. Sillä ei paljoa hilluta. Olen 63-vuotias mies. Onneksi en ole koskaan tuhlannut rahojani esim. uusiin autoihin, vaan yleensä olen ajellut kovinkin vanhoilla autoilla. Nykyinen autoni on ollut minulla jo 17 vuotta, ja se on kohta 26 vuotta vanha (Volvo)!

        Muistakaa yksi asia nykyajasta. Töitä on aina vain vaikeampi saada. Tätä ei välttämättä vanhempi polvi (kuten minun ikäiseni ja jotkun vähän nuoremmatkin) ymmärrä. Siispä ei kannata kehuskella tyyliin "aina on töitä ollut, muu on laiskuutta". Nykyaikana työttömyystilastotkin väärennetään näyttämään matalaa työttömyysastetta. Todellinen työttömyys on varmasti yli 500000 henkilöä. Jos työttömäksi laskettaisiin esim. vain osapäivätöitä tekevät tai kaikki alle 10€/brutto/h ansaitsevat, olisi luku vielä suurempi.


    • Ei kukaan tarvitse 3t kk rahaa.
      Jos tarvitsee niin kannattaa katsoa peiliin ja huitoa vaikka kärpäslätkällä poskiinsa että herää unistaan.

      • lypä.käpäsläkkälä

        lapsiperheet saattavat tarvita.


      • Anonyymi

        Kyllä minulle vaan kelpaisi, ettei tarvitsisi enää mädäntyä betonikuutiossa paskalähiöissä ja voisi ajaa kunnollisella autolla ja pitää se kunnossa ja maksella laskut ilman järjetöntä pihistelyä ja nitkuttelua. Harrastaakin olisi varaa ja silloin tällöin jopa matkustella.

        Vain kunnon kommari haluaisi kieltää moiset kaikilta ja saada kaikki istumaan samassa paskassa.


      • Anonyymi

        Varmasti tarvitsee.
        Perheelliset aivan varmasti.

        Mieti mitä vuokrat ovat suurissa kaupungeissamme. Oletatko sinä, että asumistuki tulisi aina? Eikö olisi hyvä laskea, että vuokra pitäisi maksaa itse eikä saada tukena. Asuntokin olisi hyvä ostaa itse. Kerrostaloasunnot tulevat hyvin kalliiksi, sillä as.oy:ssä tehdään hyvin kalliita remontteja. Ne ovat sitä tasoa, että omakotitalon omistaja ei suostuisi sellaisia summia ikinä maksamaan, ainakaa maaseudulla tai pienemmissä kaupungeissa.

        Itse olen aina ostanut käytetyn auton, joka on hinnaltaan melko alhainen. Olenkin miettinyt sitä, montako uutta autoa Suomessa myytäisiin, jos jokaisen pitäisi se palkastaan maksaa? Bruttopalkkani oli viimeisinä työvuosinani noin 3500€/kk. Laske siitä, kauanko tämän nettopalkasta (n. 2500€/kk) kestäisi säästää uuden auton hinta, varsinkin kun on esim. maksettavana korkeahko vuokra tai auntolainan lyhennykset. Väittäisin, että uusia autoja myytäisiin varmaan ehkä 1/4 nykyisestä tasosta. Osamaksukauppaa jos ei sallittaisi ... Itse en ole ostanut koskaan mitään osamaksulla. Tietysti asunnon maksaminen on tapahtunut suurelta osilta lainan avulla, omaa rahaa oli aikanaan muistaakseni 25% eli 1/4 asunnon hinnasta. Se oli suurehko yksiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti tarvitsee.
        Perheelliset aivan varmasti.

        Mieti mitä vuokrat ovat suurissa kaupungeissamme. Oletatko sinä, että asumistuki tulisi aina? Eikö olisi hyvä laskea, että vuokra pitäisi maksaa itse eikä saada tukena. Asuntokin olisi hyvä ostaa itse. Kerrostaloasunnot tulevat hyvin kalliiksi, sillä as.oy:ssä tehdään hyvin kalliita remontteja. Ne ovat sitä tasoa, että omakotitalon omistaja ei suostuisi sellaisia summia ikinä maksamaan, ainakaa maaseudulla tai pienemmissä kaupungeissa.

        Itse olen aina ostanut käytetyn auton, joka on hinnaltaan melko alhainen. Olenkin miettinyt sitä, montako uutta autoa Suomessa myytäisiin, jos jokaisen pitäisi se palkastaan maksaa? Bruttopalkkani oli viimeisinä työvuosinani noin 3500€/kk. Laske siitä, kauanko tämän nettopalkasta (n. 2500€/kk) kestäisi säästää uuden auton hinta, varsinkin kun on esim. maksettavana korkeahko vuokra tai auntolainan lyhennykset. Väittäisin, että uusia autoja myytäisiin varmaan ehkä 1/4 nykyisestä tasosta. Osamaksukauppaa jos ei sallittaisi ... Itse en ole ostanut koskaan mitään osamaksulla. Tietysti asunnon maksaminen on tapahtunut suurelta osilta lainan avulla, omaa rahaa oli aikanaan muistaakseni 25% eli 1/4 asunnon hinnasta. Se oli suurehko yksiö.

        "Väittäisin, että uusia autoja myytäisiin varmaan ehkä 1/4 nykyisestä tasosta. Osamaksukauppaa jos ei sallittaisi ... Itse en ole ostanut koskaan mitään osamaksulla."

        Myyntimäärä varmasti romahtaisi ainakin puoleen. Toisaalta uuden Dacian saa jo kymppitonnilla toimituskuluineen, joten kysyntä lisääntyisi jonkin verran näissä halvoissa autoissa.
        En minäkään osamaksulla mitään ole ostanut palkansaajanakaan, nykytilanteesta sitten puhumattakaan.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi

        Ei tarvitse olla edes lapsiperhe. Jos vaan haluaa säilittää esim. eläkkeellä sen, mihin on tottunut töissä ollessa, niin kyllä sen 3 t€ neton saa katoamaan. Asuu tilavassa asunnossa kaupungin keskustssa ja pitelee kohtuu autoa ja matkustelee/harrastaa niinkuin ennenkin, niin ei tuosta rahasta jää kuin 10 % sukanvarteen. Muut menee sinne kulutukseen.


    • 123d323f232f3

      Meidän yhteiskunnassa on kaksois-standardit.

      Kuulut niinsanottuun köyhäluokkaan, jonka selkänahansta revitään keskitasoisten hyvinvointi.

      Keskitasoisilla tarkoitan 3-5 tonnin palkkaa saavia. Nämä henkilöt eivät yleensä ole kovin osaavia mutta ovat saaneet työpaikkansa sen takia koska kuuluvat keskiluokkaan ja se takaa heille sen paikan jossain keski-palkkaisessa työssä. Uskon jopa että sinulla on enemmän osaamista ja motivaatiota kuin heillä, mutta järjestelmä on kouluttanut sinut väärin kaikella turhalla joka on vienyt energiasi ja siksi sinulla ei ole osaamista juuri niistä asioista jotka toisivat sinulle työpaikan millä saisit keskipalkkaa. Järjestelmä siis tarkoituksella syrjäytti ja pudotti sinut ja minut.

      • estelmä.järjestelmänen

        juu.ei ole maailma mielemmukainen.


      • Nyt oli kommentoijalle sattunut pieni erehdys. Yksilö on keskiluokkainen, kun hänen tulonsa ovat 3-5k/kk. Hän ei siis synny keskiluokkaiseksi, minkä jälkeen hänelle räätälöitäisiin työ, josta hänelle maksettaisiin yhteiskuntaluokkansa mukaista palkkaa.

        Yksilö pääsee keskiluokkaisiin töihin oikeanlaisella koulutuksella ja oikeanlaisilla kontakteilla. Viranomaisten osoittama työnhakupaikka ei välttämä ole oikeanlainen kontakti, vaikka yksilöllä oikeanlainen koulutus olisikin. Yllättävän monelle tulee yllätyksenä, että opiskelun jälkeen joutuu tekemään töitä, että pääsee ylipäätään töihin. Työtä ei yksinkertaisesti vain valita olemassa olevasta tarjonnasta, vaan työnantaja valitsee tarjoamalleen työlle tekijän.

        Jokaisessa ammattikoulussa, amk:ssa ja yliopistossa pitäisi olla pakollisena oppisuorituksena kurssi, jonka nimenä olisi Työnhaku.


      • Anonyymi

        3-5 tonnia tienaavat eivät tosiaan ole mitään keskipalkkaa nauttivia vaan ylempää keskiluokkaa. Enkä itse olisi heiltä rahojaan riistämässä, mutta paskapalkoilla toimiville tulisi jotenkin tehdä ansaitsemisesta kannattavampaa tässä maassa.


      • Anonyymi

        Juu, eli EI EI EI
        Ei homma mene kuten sanoit.
        Keskiluokkaan pääsemiseksi voi auttaa se, että saa esim. ekan oman asunnon ostamiseen apua perinnöstä tai muutaman, tai jonkun kymppitonnin apua vanhemmiltaan. Varma ja vakaa työpaikka on nykyään vaikeaa saada, ellei sitten mene (pääse) veronmaksajien kustantamaan valtion (tai kaupungin) suojatyöpaikkaan. Tällaista kyllä tarvitaan, jos haluaa tulla toimeen ns. omillaan, vanhempien hyvien aikojen tapaan. Kunnilla on tosin paljon väkeä, joiden tyätahti on kova, joten heidän työnsä ei kovin paljoa suojatöitä muistuta. Ainoa, mitä niissäkin voi esiintyä , on töistä pinnaaminen (ns. sairaslomat). Yksityisellä sektorilla se on vaikeampaa.


    • luonnonlait.pätevät

      On olemassa menestyjiä ja luusereita. Kuulut jälkimmäisiin.

      • Ihiminen

        Ei, vaan sinä.


      • Ulisijat33

        Sit on paska ammattitaidolla varustettuja vartijoita kun taas monella työttömällä on huomattavia tutkintoja. Minusta vartijat on turhia seiskoskelevia älykääpiöitä. Paljon enemmän kunnioitan it alan tutkinnon suorittanutta työtöntä. Monella työttömällä on enemmän koulutusta kun täällä suomi24 pätevillä idiootteilla.


    • vuokraorjuutus

      Ei se koulutus mitään merkitse. Verkostot on se a ja o millä työtä löytää.

      • palkkaduunari

        Se on totta ettei koulutuksella saa/löydä töitä. Työkokemus, maine ja kontaktit sen ratkaisevat.

        Koulutuksella on kuitenkin merkitystä siinä vaiheessa kun titteliä laitetaan työsopimukseen ja puhutaan palkasta. Toisen asteen koulutuksella olet työelämässä toisen asteen kansalainen. Tämä on tietenkin huomattavasti parempi tilanne verrattuna siihen ettei olisi koulutusta ollenkaan.

        Suomi on luokkayhteiskunta ja työelämässä on luokkia kaksi. On ns. amikset vs. korkeakoulutetut. Koulutus ja työtehtävät saattavat olla pitkälti samoja, mutta eräitä asioita ei pääse tekemään ilman AMK tutkintoa. Esimerkkinä lähihoitaja/sairaanhoitaja. Tämä koskee tietenkin vain sellaisia aloja, joissa ylemmän ja alemman koulutuksen suorittaneet ovat samassa työpaikassa tekemässä vastaavia työtehtäviä. Eräissä työpaikoissa maksetaan eri palkkaa samoista työtehtävistä riippen siitä millainen koulutus työntekijällä on.

        Tästä poikkeuksena sellaiset alat, joissa voi työllistää itsensä ja toimia vaikka yrittäjänä. Putkimiehet, sähkömiehet, rakennusmiehet. Palkka on amispohjalta todennäköisesti huomattavasti parempi kuin korkeakoulutetulla kuukausipalkkalaisella.

        Ikävä nykyajan ilmiö on se, että töitä teetetään ns. työkokeilijoilla ja harjoittelijoilla ilmaiseksi. Eikös harjoittelussa pitäisi olla koko ajan ohjaaja näyttämässä että miten töitä tehdään. Minulta ainakin putoaisi hanskat kädestä siihen asti, kunnes ohjaaja olisi taas vieressä näyttämässä että mitä tässä pitää harjoitella. En tekisi TE-toimiston järjestämässä työharjoittelussa itsenäisesti ollenkaan työtä, ellei siitä maksettaisi TES:n mukaista palkkaa.


      • Vanhaope

        Puhu vaan suomeksi poliittisista puolueista äläkä "verkostoista" vai tunnetko yhtään jäsenkirjatonta mutta pätevää vakinaisessa virassa olevaa !


      • Anonyymi

        En tiedä nykytilannetta, mutta kuulin että fysiikanopettajani oli nuorena miehenä 60-luvun lopulla saanut töitä pikkukaupunkini lyseosta, koska hän oli hommannut sitä ennen SDP:n jäsenkirjan. Hän opetti minuakin muistaakseni v. 1970-1971. Tämä kaupunki oli siihen aikaan kovinkin vasemmistolaisvoittoinen. Kuulin, että siivoojaksikaan kaupungille ei päässyt ilman SDP:n jäsenkirjaa. Myös SKDL vaikutti tässä kaupungissa.

        Kymmenkunta vuotta sitten kuulin, että hän oli naapurikunnassa ollut Kokoomuksen kunnallispolitiikkona. Tässä kunnassahan hänellä oli talokin, taisi olla järven rannalla lähellä kunnan keskustaa. Työmatkaa kaupunkiin kouluun oli lakelmieni mukaan vain alle 10 km.


      • Anonyymi

        Ai etä lääkäriksi, insinööriksi, lentäjäksi pääsee kun tuntee oikeat henkilöt ?


    • ghjkjkgh

      Kyllä minä mielestäni ansaitsisin vähintään 12000 euroa kuussa jo ihan siitä syystä että olen tänne maailmaan joutunut ilman omaa tahtoani. Kukaan ei tullut kysymään haluanko tänne ja siksi minulle pitäisi jo korvauksena maksaa tuon verran.

      • Anonyymi

        Mistä tiesit että se edellinen olotilasi oli parempi? Mikä olit ennen tähän maailmaan tuloa? Ehkä olit limanuljaska jollain muulla planeetalla. Voi olla, että jälleensyntyminen on totta. Mutta onko siinä kuolemisen ja uudelleen syntymisen jälkeisessä tilassa ollut helppoa ja kivaa? Tähän ei kukaan osaa vastata. ... M63v


    • Niineimielijärky

      Ei kannata lukea iltapäivälehdistä juttuja ”Näin tienaat tällä alalla”, ”tällä alalla pula työntekijöistä ja palkka 5-tonnii” ...

    • Joka nuorella ei ole samat lähtökohdat. On turvalliset perheolot omaavia nuoria, joiden ei tarvitse kauheasti ponnistella opintojensa kanssa. Heidän ei tarvitse miettiä, onko perheellä rahaa ruokaan, vuokraan tai opiskelumateriaaleihin. Harrastuksista puhumattakaan. Näiden hyvien perheiden nuoret harrastavat ja voivat keskittyä opintoihin ja nuoruuteen. Sitten on ne perheet joissa on alkoholiongelmaa, mielenterveysongelmaa ja taloudellisia vaikeuksia. Nämä nuoret eivät pysty paneutumaan opiskeluihin samalla tasolla kuin paremman yhteiskuntaluokan nuoret. Tulokset myös näkyvät arvosanoissa. Jatko-opinnot sen mukaiset, mikäli jatkoon edes pystyy. Suomessa täytyisi kehittää esim. oppisopimuskoulutusta sekä kisällikoulutusta. Oikeaan työhön kiinnittymisen täytyisi olla helpompaa. Jokainen nuori tarvitsee mahdollisuuden.

      • Anonyymi

        Juuri näin, lähtökohdat ei ole perheissä samat, mutta yhteiskunta tarjoaa yhtäläiset mahdollisuudet menestyä. Tämä mahdollisuus puuttuu monesta muusta maasta, kannattaa tämä suomalaisten muistaa.


    • Anonyymi

      On se kyllä juu. Kirjoittajan lapsuudessa oltiin kotona äidin hoivissa kouluikään asti, ja kun lapsilaumaa oli enemmän, niin äidin kotonaolo veny pitkäksi. Ei yhtään harvinaista, että naiset olivat kotiäiteinä yli 10 v. Riippuu vähän ajanjaksosta, mutta yhä vielä on niitä, nyt eläkkeellä olevia äitejä, joilla ei ollut mitään muuta tuloa kuin lapsilisät, ja nekin oli tietenkin tarkoitetut lapsen hyväksi.
      Se jos mikään oli kuntouttavaa ja palkatonta työtä, jonka tulokset nyt sitten näkyvät aikuiseläjissä.
      Mietipäs itse, mitä oma äitisi ansaitsi palkkansa kun olit alle kouluiän? Saiko tilin. vai oliko kuntouttavaa ja palkatonta. Tuhannet ja taas tuhannet naiset ovat lastenhoidossa kiinni vuosia, ja palkka pysyy alhaisena pitkään, jos nyt kunnon työpaikkaa edes saavat, koska TA pelkää lastentauteja ja uusia raskauksia.

      Tuo ikuinen räkätys ja kateus on vastenmielistä ja osoittaa vain sen, että äitien uhraukset kodeissaan palkattomassa työssä kipristellen on ollut turhaa, koska lapsien kasvatus on mennyt pieleen. Jostain syystä he ovat katkeroituneita ja kateellisia, vaikka edellytykset parempaan elämään olisi ollut.

    • Anonyymi

      Ei pidä antaa periksi. Minäkin koulutin itseni yhteen ammattiin, mutta eipä löytynyt minulle töitä, kun muut hakijat olivat kokeneempia tai muuten parempia siihen.
      Reilun vuoden työttömyyden jälkeen koulutin itseni toiseen ammattiin, missä oli lyhyt koulutus ja melko varma työllistyminen. Se kortti veti ja olin töissä 35 vuotta, mistä ansaitsin kohtuullisen eläkkeen eli selvästi yli tavis suomalaisten keskiarvon.
      Ei voi valittaa kun on ollut jo 10 vuotta "joutomiehenä" ja rahat ropisee tilille olitpa sohvalla pitkittäin tai poikittain. Voi sanoa olevansa ihan ansaitulla eläkkeellä.

    • Anonyymi

      Eikö se kuntouttava työtoiminta pohjusta juuri sitä, että on kykyä ja innostusta hakea AKTIIVISESTI niitä oikeita hyvin palkattuja töitä. Jos ensin saa vain jotakin pätkätöitä ja sitten monen vuoden yrittämisen jälkeen pääsee vasta vakituiseen työhön, niin voin sanoa, että se on nykyaikana ihan normaalia. Monessa ammatissa alle 30 vuotiaat ihmiset ovat vaan määräaikaisella sopimuksella ja vakihomman saa myöhemmin.

    • Anonyymi

      No se johtuu siitä että Suomessa on samaan aikaan 400 000 työtöntä ja 400 000 parempiaineksis eli ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneen työpaikkaa vapaina.

      Valitettavasti vain Suomalaisten korkeakoulujen pääsyvaatimuksiin kuuluu että pitäisi olla ylioppilas jos on suomi-ugri tai ainakin syyslukausi käytynä tai väärennetty todistus vastaaviksi lasketavien opintojen suorittamisesta Kabulin Kamelikuskiopistossa jotta ura parempiaineksisuuteen täällä Suomessa korkeakouluopiskelijana pääsisi alkamaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe