Pyhyyden? mittarit?

pyhyydenmittarit

Miksi adventismissa on pyhyyden mittareita
esim. sapatti, usko Ellen Whiteen ja raha?

40

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MissioMoney

Adventtikultin päämäärä on saada sisäänsä mahdollismman paljon maksukykyisiä jäseniä.

• Aloittajalle: Mitkään noista mainitsemistasi eivät ole adventismissa pyhyyden mittareita, joten yritä keksiä parempaa. Muuten mitä tarkoitat yleensä pyhyyden mittareilla?

• havaintoja

Adventistit mittaavat pyhyyttä sunnuntai pedonmerkillä ja sapatilla.
        Nimiadventismiin kuuluu tekopyhyys ja epäusko Elleniin.

• LujauskoAismiin

Adventismissa mitataan sianlihan syömättömyydellä pyhyyttä.

• Adventtikultti

Niin ja kahvin juomattomuudella.
        Adventtkirkon jäsenenä on jopa syntiä juoda kahvia.

• UudetLait

Saako adventtikirkosta kahvia sapattina vai viekö kahvin tuoksu pyhyyden?

• Adventisti

Pyhyydessä ei ole asteita. Sitä joko on pyhä taikka ei ole ja kaikki Jumalan omat ovat pyhiä. Pyhä tarkoittaa erotettua tiettyyn tarkoitukseen tai tietyn tarkoituksen takia. Uskovat on erotettu maailman ihmisistä Jumalan omaksi kansaksi = pyhä. Ihminen ei voi olla vain vähän Jumalan lapsi ja enemmän mailman lapsi tai Saatanan oma. Sitä on joko kokonaan Jumalan lapsi tai stten ei ole lainkaan.

Jos vähänkin lukee Raamattua, tietää tämän. Näin ollen pyhyyden määrää ei voi mitata. Näin ollen aloituksen otsikkokin menee metsään.

Aloituksen tekijän voisi hyvin tunnistaa tämän asian ymmärtämättömyydestä maailman omaksi mutta voi olla, että hän on uskon tiellään vielä niin alussa, ettei ole vielä tätä aivan perusteisiin kuuluvaa asiaa kuullut.

• jarizeus

Uskotko muuten Ellen Whiteen?

• Jorkkane
        jarizeus kirjoitti:

Uskotko muuten Ellen Whiteen?

Uskotko muuten Ahtisaareen?

• kirjaviisausko.pelastaa

"Ihminen ei voi olla vain vähän Jumalan lapsi ja enemmän mailman lapsi tai Saatanan oma. Sitä on joko kokonaan Jumalan lapsi tai stten ei ole lainkaan... Aloituksen tekijän voisi hyvin tunnistaa tämän asian ymmärtämättömyydestä maailman omaksi."

Miten tunnistat, onko Laurila pyhä?

• kirjaviisausko.pelastaa kirjoitti:

"Ihminen ei voi olla vain vähän Jumalan lapsi ja enemmän mailman lapsi tai Saatanan oma. Sitä on joko kokonaan Jumalan lapsi tai stten ei ole lainkaan... Aloituksen tekijän voisi hyvin tunnistaa tämän asian ymmärtämättömyydestä maailman omaksi."

Miten tunnistat, onko Laurila pyhä?

Kansalaisfoorumi ei ole alusta jossa voisi ryhtyä Jumalaksi eli ottaa Jumalalle kuuluvia valtuuksia.
        Ei kuulu siis ihmisiin henkilöön liittyvä arviointi foorumille eikä ole oikein edes laillista puuhaakaan usein, vaan mennään kunnianloukkausrikollisuuden pariin sitten

• sapatinmittareista

"Mutta lihan teot ovat ilmeiset"

- adventismi on uskonto/uususkonnollinen/SDA organisaatio
      - adventismista jopa pastoreista löytyy lukuisia esimerkkejä lihan teoista

• Uskonnollisissa piireissä kaikissa on aina ihmisiä jotka ryhtyvät ihmisten johtajiksi, ja ylittävät valtuuksiaan tekemällä laittomia päätöksiä, ja käyttämällä kielenkäyttöä josta tuomioistuimessa voidaan tuomita.
      Itsenäinen toimivalta on äänestyslappu.
      Joillakin on laissa määriteltyjä oikeuksia kuten esim. vihkiä avioliittoon.

En viittaa tällä Adventtikirkkoon.

• sheriffi.laurila

"Uskonnollisissa piireissä kaikissa on aina ihmisiä jotka ryhtyvät ihmisten johtajiksi, ja ylittävät valtuuksiaan"

Kuvailet näemmä itseäsi.

• sheriffi.laurila kirjoitti:

"Uskonnollisissa piireissä kaikissa on aina ihmisiä jotka ryhtyvät ihmisten johtajiksi, ja ylittävät valtuuksiaan"

Kuvailet näemmä itseäsi.

En ole ottanut valtuuksia laittomia.
        Käytän äänestyslappua itsenäisenä toimivaltanani, jos olen jäsen jossakin.
        Niin pitää kaikkien muidenkin yhdistyksien jäsenten ja luottamushenkilöiden menetellä.
        Organisaatiojohtajien ainoat alaiset löytyvät organisaatioiden palkkahenkilöstöistä.
        Pappiskunnan valtuuksia on laissa säädetty mm. vihkimisoikeus.

Tässä on selkeät hyvät rajat. Minä jos joku olen ymmärtänyt nämä asiat, ja opettanut muillekin.

Olet tietysti joku ääliö.
        Kysy minulta jos et tiedä.

• sheriffi.laurila kirjoitti:

Kuvailet näemmä itseäsi.

Korjaustäsmennys edelliseeni; - Pappiskunnan laissa säädetty toimivaltuus ei ole kuitenkaan itsenäinen- vaan tietysti valtuuden käyttämiseen täytyy olla subjektien oma tahto ja suostumus. Ihmisten siviilisäätyä koskeviin asioihin ei siis ole itsenäistä toimivaltaa kuitenkaan, vaan on laillinen valtuus suorittaa toimituksia pyydettäessä ja osapuolten niin sovittaessa.

• etuoikeutettu.sheriffi
        jarinhotelli3 kirjoitti:

En ole ottanut valtuuksia laittomia.
        Käytän äänestyslappua itsenäisenä toimivaltanani, jos olen jäsen jossakin.
        Niin pitää kaikkien muidenkin yhdistyksien jäsenten ja luottamushenkilöiden menetellä.
        Organisaatiojohtajien ainoat alaiset löytyvät organisaatioiden palkkahenkilöstöistä.
        Pappiskunnan valtuuksia on laissa säädetty mm. vihkimisoikeus.

Tässä on selkeät hyvät rajat. Minä jos joku olen ymmärtänyt nämä asiat, ja opettanut muillekin.

Kysy minulta jos et tiedä.

"En ole ottanut valtuuksia laittomia."

Katsothan sinä voivasi rikkoa palstan sääntöjä.

"Minä jos joku olen ymmärtänyt nämä asiat, ja opettanut muillekin.

Kysy minulta jos et tiedä."

Itserakas narsisti äänessä. Sekä valehtelija, kuten narsistit tuppaavat olemaan.

Väität olevasi vain "keskustelija", mutta nyt itsekin myönnät toimivasi opettajana tällä palstalla, mikä on kyllä käynyt kaikille selväksi muutenkin.

https://www.iltalehti.fi/mieli/201708132200323539_md.shtml

• etuoikeutettu.sheriffi kirjoitti:

Itserakas narsisti äänessä. Sekä valehtelija, kuten narsistit tuppaavat olemaan.

Väität olevasi vain "keskustelija", mutta nyt itsekin myönnät toimivasi opettajana tällä palstalla, mikä on kyllä käynyt kaikille selväksi muutenkin.

Painu kuuseen narsisti tarinoiden kanssa joista on tullut Sinulle joku muotisana jota et itsekään edes käsitä.

Ylität palstan valtuuksia suorittamalla kunnianloukkauksia jotka kohdistuvat henkilöön.
        Tuomioistuimessa rangaistava teko.
        Olet syöttänyt tuota narsistitarinaasi jo sadoissa viesteissä jotka kohdistuvat henkilöön suoraan. Käännyn pian rikos-syytteen parissa asiaan, jos henkilökohtaisuuksiin henkilöön osoitetut kunnianloukkaukset eivät lopu.

Uskovaisissakin on paljon rikollisia jotka ylittävät valtuuksia laittomilla johtajuuksilla ja laittomalla kielenkäytöllä.

On korkea aika Sinun käsittää jo tämä asia.

Täällä ei ole kukaan Sinun palveluksessasi.

Minä en pidä itselläni opettajan tehtäviä, enkä ole kansalaismielipiteen käyttäjänä kenenkään palveluksessa. (PL 11-12)
        En pidä edes demokratian aiheuttamia määräaikaisia tehtäviäkäön itselläni.
        Tutustu tuohon perustuslain 11-12
        säädöksiin
        Ihmiset kansalaisfoorumilla eivät ole koskaan palveluksessasi eikä kenenkään alaisia, eivät psykologin vastaanotolla eivätkä lääkärissä täällä. Kansalaiset valitsevat itse palvelut, eivät ole Sinun pakkohoidossa tai alaisiasi, taikka alamaisiasi. Alamaiset Suomessa päättyivät viimeiseen keisariin 1918.
        Siitä saakka ei yksikään olevainen voi käyttää autoritaarista valtaa jossa voisi siis päätöksenteossa ohittaa vuorovaikutuksen ja sopimuksellisuuden häneen jota asia koskee.
        Oletko pössölän vahtimestarin kotirouva, hämäläinen kandidaatti, vai organisaatiojohtaja. Organisaatiojohtajalla voi olla alaisia vain organisaation palkkahenkilöstöissä.
        Jos pitää tehdä narsistipäätös niin siitä voit käyttää jäsenien suhteen äänestyslappua toimivaltanasi toimielimessä eli johtokunnassa tai hallituksessa jos on yhdistyksen jäsen. Tämän jälkeen toimielin lähettää subjektille kirjallisen ilmoituksen että toimielin on päättänyt että henkilö on " narsisti."
        Sitten vaan jäätte jännäämään seuraako päätöksestä kunnianloukkaus syyte ja korvausvaatimukset.

• Vai oletko käsityöläisammattiin pätevä paappa, joka on ryhtynyt organisaatiojohdon tehtäviin ihmisten johtajaksi ?

Olen neuvonut tarkoittaen hyvää että käyttää järjestö- yhdistys- toiminnoissa äänestyslappua toimivaltana, sillä laillinen oikeus riittää siihen äänestyslappuun. Intuitiivisia lausuntojakin voi käyttää toimielimessä rajatusti ihmisten kunnianloukkauksien rajat huomioiden.
        Toiminnan sääntöjen rajoissa voi toimielimessä käyttää itsenäistä ko. valtuuttaan.

Minä en ole koskaan jättänyt kommentoimatta asiallisesti Raamattu aiheisia kysymyksiä.

Kansalaisfoorumilla on rikollisia jotka kielenkäytöllään henkilöön osuvia kunnianloukkauksia syytävät koko ajan vain henkilöön persoonaan liittyen.

Joku ilman nimimerkkiä syytää kunnianloukkauksia siten että unelmoi minusta narsistia.

Tämä sankari on poiminut muutaman narsistilinkin ja pommittaa henkilöön sitten linkkejä suoraan kun hiukan kyrsii.

Olet varmaan käsityöammattilainen joka on pössölän vahtimestarin kotirouvalta kuullut hienon nimityksen jota et itsekään ymmärrä.

• Jarinhotellista
        etuoikeutettu.sheriffi kirjoitti:

Jos on ryhtynyt organisaatiojohtajan tehtäviin järjestö-yhdistys-toiminnoissa ihmisten omantunnon asioiden arvoja koskevissa asioissa, niin on ryhtynyt tehtävään jossa fiilaus, höyläys, sorvaus, putkimies, hieroja, ompelu- taitoihin pätevöityneillä - ei kandidaatin eikä pössölän vahtimestarin kotirouvankaan know-how ole mistään kotoisin.

Maisteriksi asti jos pääsee on jo asiantuntija siinä mihin on kvalifikoitunut.

Teologisen tiedekunnan asia tuntemusta tarvitaan Raamatun tutkimuksen asioissa.
        Itse olen Raamatusta harrastuspohjalla sen verran kysymyksiä ja vastauksia itselleni selvittänyt ettei minulla ole vaikeuksia ymmärtää asiantuntijoiden tutkimustyön kirjoituksiaan.
        Kansalaismielipidettä sitten käytän korkeintaan Raamattu aiheisissa mielipiteissäni joissa on maallikko- harrastelijan harrastuksesta kyse Raamatun aiheissa PL 11-12 kansalaisoikeudella.

Maallikon näkökulmiakin tarvitaan

Minulla on ikävä tapa rupatella huumori ja leikkimielelläkin kirjaimilla joissa sitten väärinymmärrystäkin tulla voi, mutta aina on ihmisen omalla vastuulla sitten käyttää arvostelukykyään.
        Olen vastaillut aivan mitä sattuu sellaisiin joissa ei ole aidosta kiinnostuksesta kyse selvittääkseen itselleen palstan aihepiirin Raamattuun "adventismiin" liittyviä asioita, tai ja siis että keskustelisi sellaisesta aiheesta.
        Olen joitakin omia asioitani kertonut toistellen pitkään siksi että en voi pitää kohtuullisena että minua moralisoitaisiin 1980 luvun nuoruuteni päivistä, joissa tapahtumafaktaltaan on viimeinen tapahtuma tasan 30 vuoden takana.
        Minua on voitu syyttää ja tuomita rattijuopumuksesta, - ei muusta oikeusvaltion lakisäädösmassalla.
        1980 luvullakin nuoret ihmiset olivat nuoria, eikä minulla ole nuorten 1980 luvun ajoista elämäntapaa ja pysyvää arvoa syntynyt.

Ihmisen pitää katsoa uskon asioita oman itsensä ja Kristuksen Jumalan näkökulmasta -ei koskaan uskon asioita ottamalla toisen ihmisen subjektikseen kaiken mahdollisen arvostelussa.

Olen nähnyt itse suuren vaivannäön ja vilpittömän kiinnostuksen motivoimana Raamatun kysymyksien selvittämisessä, ja siksi maallikon näkökulmasta pyrin sellaisia kysymyksiä keskustelemaan että kysymyksiä selvittävälle voisi vastauksia henkilön omana arvostemukykynä selvitä.

Uskon asioita pitää aina itse ymmärtää, eikä niihin voi syöttää mitään missä ihminen ei itse omilla aivoillaan ymmärtäisi.
        On välttämätöntä ihmisen oma ymmärrys.

Minä en suinkaan ole mallikappale.
        Jokainen on omalla henkilökohtaisella matkallaan uskon omantunnon asioissa.

Minut 12- vuoden takaa tuntevat varmasti saivatkin jo tarpeeksi ymmärrystä siihen että terveet persoonat eivät kykene moralisoimaan 30- vuoden takaista nuorten 1980 luvun päiviä, eikä sellaiseen aikaan ole syyttämisen mahdollisuuksia, aikaan jossa syyllisyys on päättynyt neljännesvuosisata sitten 25- vuotta sitten.

Nyt en saa puhelimellani kirjautumista "Jarinhotelli" tehdyksi menettämättä mitä kirjoitin tässä.

Vahvistan poikkeuksetta isolla koneellani profiilini kanssa jos puhelimella joskus vahingossa en saa tekstiä kirjautumalla mukaan. En koskaan jätä vahvistamatta tällä tavalla kirjoittamaani., jos olen kirjoittanut ilman profiiliani.

Jos on ryhtynyt organisaatiojohtajan tehtäviin järjestö-yhdistys-toiminnoissa ihmisten omantunnon asioiden arvoja koskevissa asioissa, niin on ryhtynyt tehtävään jossa fiilaus, höyläys, sorvaus, putkimies, hieroja, ompelu- taitoihin pätevöityneillä - ei kandidaatin eikä pössölän vahtimestarin kotirouvankaan know-how ole mistään kotoisin.

Itse olen Raamatusta harrastuspohjalla sen verran kysymyksiä ja vastauksia itselleni selvittänyt ettei minulla ole vaikeuksia ymmärtää asiantuntijoiden tutkimustyön kirjoituksiaan.
        Kansalaismielipidettä sitten käytän korkeintaan Raamattu aiheisissa mielipiteissäni joissa on maallikko- harrastelijan harrastuksesta kyse Raamatun aiheissa PL 11-12 kansalaisoikeudella.

Minulla on ikävä tapa rupatella huumori ja leikkimielelläkin kirjaimilla joissa sitten väärinymmärrystäkin tulla voi, mutta aina on ihmisen omalla vastuulla sitten käyttää arvostelukykyään.
        Olen vastaillut aivan mitä sattuu sellaisiin joissa ei ole aidosta kiinnostuksesta kyse selvittääkseen itselleen palstan aihepiirin Raamattuun "adventismiin" liittyviä asioita, tai ja siis että keskustelisi sellaisesta aiheesta.
        Olen joitakin omia asioitani kertonut toistellen pitkään siksi että en voi pitää kohtuullisena että minua moralisoitaisiin 1980 luvun nuoruuteni päivistä, joissa tapahtumafaktaltaan on viimeinen tapahtuma tasan 30 vuoden takana.
        Minua on voitu syyttää ja tuomita rattijuopumuksesta, - ei muusta oikeusvaltion lakisäädösmassalla.
        1980 luvullakin nuoret ihmiset olivat nuoria, eikä minulla ole nuorten 1980 luvun ajoista elämäntapaa ja pysyvää arvoa syntynyt.

Ihmisen pitää katsoa uskon asioita oman itsensä ja Kristuksen Jumalan näkökulmasta -ei koskaan uskon asioita ottamalla toisen ihmisen subjektikseen kaiken mahdollisen arvostelussa.

Olen nähnyt itse suuren vaivannäön ja vilpittömän kiinnostuksen motivoimana Raamatun kysymyksien selvittämisessä, ja siksi maallikon näkökulmasta pyrin sellaisia kysymyksiä keskustelemaan että kysymyksiä selvittävälle voisi vastauksia henkilön omana arvostemukykynä selvitä.

Uskon asioita pitää aina itse ymmärtää, eikä niihin voi syöttää mitään missä ihminen ei itse omilla aivoillaan ymmärtäisi.

Minut 12- vuoden takaa tuntevat varmasti saivatkin jo tarpeeksi ymmärrystä siihen että terveet persoonat eivät kykene moralisoimaan 30- vuoden takaista nuorten 1980 luvun päiviä, eikä sellaiseen aikaan ole syyttämisen mahdollisuuksia, aikaan jossa syyllisyys on päättynyt neljännesvuosisata sitten 25- vuotta sitten.

"Ääliö" on leikkimieltä. Otan tällaisia henkilöön osoitettuja kirjoituksia sellaisella tavalla että vastaan mitä sattuu.
        Henkilöön ei ole sopivaa paneutua ja henkilöitä osoitella kansalaisfoorumeilla.
        Hengellisissä asioissa ei ole metodiikkaa jossa voisi uskon asioissa katsoa toiseen ihmiseen.

• puurotjavellitsekaisin

"Uskonnollisissa piireissä kaikissa on aina ihmisiä jotka ryhtyvät ihmisten johtajiksi"

Näytät kertovan itsestäsi. Sinä itse yrität leikkiä jotain johtajaa ja esimiestä tällä palstalla.

" ja ylittävät valtuuksiaan tekemällä laittomia päätöksiä, ja käyttämällä kielenkäyttöä josta tuomioistuimessa voidaan tuomita."

Hei, ET ole mikään Jumala, keisari/diktaattori, jonka käytöksen arvosteleminen olisi jokin tuomittava rikos. Astu alas jalultasi, jonne olet itse itsesi korottanut.

Ja myös sinun kielenkäyttösi on aivan ala-arvoista,

• kaalimaanvartijasheriffi
        jarinhotelli3 kirjoitti:

Painu kuuseen narsisti tarinoiden kanssa joista on tullut Sinulle joku muotisana jota et itsekään edes käsitä.

Ylität palstan valtuuksia suorittamalla kunnianloukkauksia jotka kohdistuvat henkilöön.
        Olet syöttänyt tuota narsistitarinaasi jo sadoissa viesteissä jotka kohdistuvat henkilöön suoraan. Käännyn pian rikos-syytteen parissa asiaan, jos henkilökohtaisuuksiin henkilöön osoitetut kunnianloukkaukset eivät lopu.

Uskovaisissakin on paljon rikollisia jotka ylittävät valtuuksia laittomilla johtajuuksilla ja laittomalla kielenkäytöllä.

On korkea aika Sinun käsittää jo tämä asia.

Täällä ei ole kukaan Sinun palveluksessasi.

"Painu kuuseen narsisti tarinoiden kanssa joista on tullut Sinulle joku muotisana jota et itsekään edes käsitä."

Sinähän voisitkin seuraavaksi alkaa opettaa meille tästä aiheesta, jotta saisimme oikeanlaista tietoa, kun tämä esimies/johtaja-aihekin on jo aivan loppuunkaluttu kuten myös nuoruutesi sekoilut ja peräaukkosi tilanne.

Muistuttaisin sinua siitä, että olet jo lukemattomia kertoja luvannut lakata jauhamasta ed. mainituista aiheista, mutta siitä huolimatta sinä suollat jatkuvalla syötöllä tätä palstan aihepiiriin kuulumatonta materiaalia tänne.

Mitäs siellä Raamatussa sanotaankaan valehtelusta? "Valehtele vaan ja anna katteettomia lupauksia, kunhan vaan et myönnä mitään, vaikka jäisit rysän päältä kiinni".

Näinhän se tuolla rikosoikeudessakin usein menee. "En myönnä enkä tunnusta mitään".

"Ylität palstan valtuuksia suorittamalla kunnianloukkauksia jotka kohdistuvat henkilöön.
        Olet syöttänyt tuota narsistitarinaasi jo sadoissa viesteissä jotka kohdistuvat henkilöön suoraan. Käännyn pian rikos-syytteen parissa asiaan, jos henkilökohtaisuuksiin henkilöön osoitetut kunnianloukkaukset eivät lopu."

Sinäkin ylität palstan valtuuksia rikkomalla palstan sääntöjä.
        Ja kipin kapin mene tekemään rikossyyte.

"Uskovaisissakin on paljon rikollisia jotka ylittävät valtuuksia laittomilla johtajuuksilla ja laittomalla kielenkäytöllä."

Uskonnollisissa piireissä on paljon narsisteja ja narsistien uhreja, joten se liippaa aika läheltä noita esimies-juttujasi, mutta pureutuisi aiheeseen paljon syvemmin ja tehokkaammin.

Joten siinäpä sinulle sarkaa tutustua aiheeseen ja alkaa opettamaan seuraavaksi."

"On korkea aika Sinun käsittää jo tämä asia.

Täällä ei ole kukaan Sinun palveluksessasi."

Ei myöskään Sinun. Et taida itse käsittää sitä. Et ole missään etuoikeutetussa asemassa muihinn nähden.

• kaalimaanvartijasheriffi kirjoitti:

"Painu kuuseen narsisti tarinoiden kanssa joista on tullut Sinulle joku muotisana jota et itsekään edes käsitä."

Sinähän voisitkin seuraavaksi alkaa opettaa meille tästä aiheesta, jotta saisimme oikeanlaista tietoa, kun tämä esimies/johtaja-aihekin on jo aivan loppuunkaluttu kuten myös nuoruutesi sekoilut ja peräaukkosi tilanne.

Muistuttaisin sinua siitä, että olet jo lukemattomia kertoja luvannut lakata jauhamasta ed. mainituista aiheista, mutta siitä huolimatta sinä suollat jatkuvalla syötöllä tätä palstan aihepiiriin kuulumatonta materiaalia tänne.

Mitäs siellä Raamatussa sanotaankaan valehtelusta? "Valehtele vaan ja anna katteettomia lupauksia, kunhan vaan et myönnä mitään, vaikka jäisit rysän päältä kiinni".

Näinhän se tuolla rikosoikeudessakin usein menee. "En myönnä enkä tunnusta mitään".

"Ylität palstan valtuuksia suorittamalla kunnianloukkauksia jotka kohdistuvat henkilöön.
        Olet syöttänyt tuota narsistitarinaasi jo sadoissa viesteissä jotka kohdistuvat henkilöön suoraan. Käännyn pian rikos-syytteen parissa asiaan, jos henkilökohtaisuuksiin henkilöön osoitetut kunnianloukkaukset eivät lopu."

Sinäkin ylität palstan valtuuksia rikkomalla palstan sääntöjä.
        Ja kipin kapin mene tekemään rikossyyte.

"Uskovaisissakin on paljon rikollisia jotka ylittävät valtuuksia laittomilla johtajuuksilla ja laittomalla kielenkäytöllä."

Uskonnollisissa piireissä on paljon narsisteja ja narsistien uhreja, joten se liippaa aika läheltä noita esimies-juttujasi, mutta pureutuisi aiheeseen paljon syvemmin ja tehokkaammin.

Joten siinäpä sinulle sarkaa tutustua aiheeseen ja alkaa opettamaan seuraavaksi."

"On korkea aika Sinun käsittää jo tämä asia.

Täällä ei ole kukaan Sinun palveluksessasi."

Ei myöskään Sinun. Et taida itse käsittää sitä. Et ole missään etuoikeutetussa asemassa muihinn nähden.

Olet paljon lukenut minun kirjoittamia, kun olet tarttunut jokaiseen mahdolliseen minun käyttämään ilmaisuun.

>> Kuule ihminen; -- >>> Demokratian ehdoin yhdistys-toiminnassa valitaan määräaikaisiin tehtäviin joissa on kyse yhdistystoiminnan käytännön asioiden pyörimisestä, -ohjelman hoitamisesta, ja erilaisista tehtävistä millä yhdistyksen asiat ja rakennuksien huolto kaikki ohjelman veto hoidetaan. Mitään hakupapareita ei käytetä -olen miljoona kertaa sanonut että yhdistys-toiminnan jäsenien itsenäinen toimivalta on äänestyslappu. Äänestyslapuilla valitaan, ja äänestyslappu on itsenäistä toimivaltaa. Muu vallankäyttö kansalaiseen on laitonta -äänestyslapun voit käyttää siis toimielimessä. Yhdistyksien jäsenet eivät eivät valitse itselleen työnjohdollista esimiestä koskaan. Kaikki valinta on kuitenkin äänestyslappu -periaatteella

Kirkon palkkahenkilöstön työpaikat valitaan sen sijaan hakumenetelmälläkin, -tiedollisuuden vaatimukset vaatimuksena -eli pastorin paikkoihin pitää olla teologisen tiedekunnan vaadittu pätevyys. Seurakunnan huoltajien paikkoja valitaan tietyllä hakumenettelyllä palkattuun työhön, ja muitakin ihmisiä- joissa voi olla suositus riittävä, jossa maallikko tiedetään "hyviä tietoja" riittävästi omaavaksi.

>>> Usko nyt kuule että saat tehdä pastorin hommia ja sorvata kynttilän jalkoja, tai putkimies-hommia luulematta että minä olen ryhtynyt Sinun johtajaksi. -Kirkonjohtajaksi, tai yhdistyksen johtajaksi. Yhdistyksen johtajia ei ole olemassakaan.
        Kunnalliselämän luottamushenkilöiden itsenäinen toimivalta on äänestyslappu. Valtionkonttori ei myy rahalla valtaa kansalaisen vähääkään. Näin kunnallisneuvos esim. joutuu edelleenkin hankkimaan sen itsenäisen toimivaltansa -äänestyslapun itsenäisen toimivallan äänestyslappujen turvin.

Eläkeläiseen ei saa esimiesasemaa millään muulla keinolla kuin palkkaamalla työtekijäksi se henkilö jonka haluaa alaisekseen.

>> Usko nyt hyvä ihminen että minä en pidä esimiestä eläkepäivilläni, eikä sellaisia laillisia oikeuksia ole minuun. Saat tehdä putkimies, höyläys, sorvaus, ompelu- työtä ja pastorinkin hommia aivan rauhassa ja käyttää sen laillisen toimivaltasi -oman äänestyslappusi toimielimesi päätöksenteossa -sen toimielimen alaisena jonka alainen olet -jos olet siis yhdistys-toiminnassa joka liittyisi kirkon järjestö-yhdistys-toimintaan.

>>>> Usko hyvä ihminen että en ole eläkeläisenä pyrkinyt tai pyrkimässä johtajaksi, taikka että olisin johtajan paikkoja hakenut organisaatiosta ja sen yhdistystoiminnasta.

Usko vaan ettet pääse johtajaksi yhdellekään yhdistyksen jäsenelle. Toimielimessä päätökset on tehtävä.

Mielivallan intuition alaiseksi ei armaassa oikeusvaltiossa tarvitse kenenkään ryhtyä.

Sinun on turhaa kirjoitella minua lainaten pitkiä kirjeitä. Sorvaa kynttilänjalkoja mieluimmin.

• A.luokanPösilöt
        jarinhotelli3 kirjoitti:

Minä en pidä itselläni opettajan tehtäviä, enkä ole kansalaismielipiteen käyttäjänä kenenkään palveluksessa. (PL 11-12)
        En pidä edes demokratian aiheuttamia määräaikaisia tehtäviäkäön itselläni.
        Tutustu tuohon perustuslain 11-12
        säädöksiin
        Ihmiset kansalaisfoorumilla eivät ole koskaan palveluksessasi eikä kenenkään alaisia, eivät psykologin vastaanotolla eivätkä lääkärissä täällä. Kansalaiset valitsevat itse palvelut, eivät ole Sinun pakkohoidossa tai alaisiasi, taikka alamaisiasi. Alamaiset Suomessa päättyivät viimeiseen keisariin 1918.
        Siitä saakka ei yksikään olevainen voi käyttää autoritaarista valtaa jossa voisi siis päätöksenteossa ohittaa vuorovaikutuksen ja sopimuksellisuuden häneen jota asia koskee.
        Oletko pössölän vahtimestarin kotirouva, hämäläinen kandidaatti, vai organisaatiojohtaja. Organisaatiojohtajalla voi olla alaisia vain organisaation palkkahenkilöstöissä.
        Jos pitää tehdä narsistipäätös niin siitä voit käyttää jäsenien suhteen äänestyslappua toimivaltanasi toimielimessä eli johtokunnassa tai hallituksessa jos on yhdistyksen jäsen. Tämän jälkeen toimielin lähettää subjektille kirjallisen ilmoituksen että toimielin on päättänyt että henkilö on " narsisti."
        Sitten vaan jäätte jännäämään seuraako päätöksestä kunnianloukkaus syyte ja korvausvaatimukset.

"Oletko pössölän vahtimestarin kotirouva, hämäläinen kandidaatti, vai organisaatiojohtaja. Organisaatiojohtajalla voi olla alaisia vain organisaation palkkahenkilöstöissä."

Olen vain keskustelija täällä, joka huomaa, että sinä rikot jatkuvasti palstan sääntöjä kenenkään puuttumatta asiaan. Ilmeisesti pitävät sinua syyntakeettomana ja nauravat jutuillesi sekä adventismille, joka tekee ihmisistä aivan pösilöitä.

Toinen porukka on adventistit, jotka katsovat juttujasi sormien läpi, koska puolustat niin innokkaasti adventismia, mutta he eivät näytä tajuavan, että sinä teet adventismista vieläkin naurettavampaa.

Olet adventismin pahin vihollinen, joten seuraa sekoipääjutuistasi siis jotain hyvääkin. Ainakin on käynyt hyvin selväksi, että Adventtikikko ei ole mikään seurakunta, vaan organisaatio/yritys/firma/yhtiö esimiehineen ja johtajineen kuten mikä tahansa muukin maallisilla säännöillä toimiva pulju.

"Jos pitää tehdä narsistipäätös niin siitä voit käyttää jäsenien suhteen äänestyslappua toimivaltanasi toimielimessä eli johtokunnassa tai hallituksessa jos on yhdistyksen jäsen. Tämän jälkeen toimielin lähettää subjektille kirjallisen ilmoituksen että toimielin on päättänyt että henkilö on " narsisti."

Minulla ei ole mitään tarvetta liittyä jäseneksi mihinkään itseään jalustalle kohottavaan narsistiseen aivopesulahkoon kohottaakseni omaa surkeaa itsetuntoani puhumattakaan siitä, että se organisaatiolahkon narsistinen johto/esimiesporukka saisi päättää jotain minun suhteeni tai minun puolestani.

• vaihda.uuteen.aiheeseen
        jarinhotelli3 kirjoitti:

Tämä sankari on poiminut muutaman narsistilinkin ja pommittaa henkilöön sitten linkkejä suoraan kun hiukan kyrsii.

Olet varmaan käsityöammattilainen joka on pössölän vahtimestarin kotirouvalta kuullut hienon nimityksen jota et itsekään ymmärrä.

"Olet varmaan käsityöammattilainen joka on pössölän vahtimestarin kotirouvalta kuullut hienon nimityksen jota et itsekään ymmärrä."

No siinähän sinulle korkeastikoulutetulle ja paljon lukeneelle olisi opetussarkaa, että voisit alkaa sivistää meitä oppimattomia ja ymmärtämättömiä.

Mitä sinä aina vaan noita vanhoja organisaatio/esimies/johtaja juttuja jauhat, vaikka ne osataan jo ulkoa ja olet lisäksi vielä luvannut lopettaa niiden jauhamisen.

• elävät.mainokset
        Jarinhotellista kirjoitti:

Nyt en saa puhelimellani kirjautumista "Jarinhotelli" tehdyksi menettämättä mitä kirjoitin tässä.

"Olen joitakin omia asioitani kertonut toistellen pitkään siksi että en voi pitää kohtuullisena että minua moralisoitaisiin 1980 luvun nuoruuteni päivistä, joissa tapahtumafaktaltaan on viimeinen tapahtuma tasan 30 vuoden takana."

KUKA sinua täällä palstalla on moralisoinut niistä?

Koko sinä aikana kun olen lukenut tätä palstaa, niin en ole huomannut KENENKÄÄN tekevän niin. Ainoastaan sinua pilkataan räävittömän kirjoitustyylisi ja sopimattomien aiheiden kirjoittelusta. Sinä ITSE annat jatkuvasti aihetta näille kirjoituksille.

On käynyt mielessä, että ehkäpä jopa nautit huomion keskipisteenä olemisesta, eikä väliä, onko se huomio positiivista vai negatiivista... pääasia vaan että huomataan...ja sen vuoksi jatkat näiden jauhamista...

Jos sinä taas "kuulet" näitä moralisointeja, niin kannattaisiko mennä juttelemaan jonkun asiantuntijan kanssa?

Ja vaikka sinua todella moralisoitaisiinkin joistakin vanhoista jutuista, niin oletko sinä joku keskenkasvuinen kakara, joka on tilivelvollinen muille vanhoista jutuistaan ja siten toisten moralisoitavissa?.

Vai oletko vain jäänyt kakaran/teinin henkiselle kehitysasteelle, etkä ole koskaan kasvanut psyykkisesti aikuiseksi? No se pystytissisistä haaveileminen viittaisi vahvasti tähän...

"Ihmisen pitää katsoa uskon asioita oman itsensä ja Kristuksen Jumalan näkökulmasta -ei koskaan uskon asioita ottamalla toisen ihmisen subjektikseen kaiken mahdollisen arvostelussa."

Uskomattomia ja ateisteja ei kiinnosta mitkään "Jumalan tai Kristuksen näkökulmat". He näkevät vain sekopäisiä uskiksia, jotka omalla sekopäisellä käyttäytymisellään todistavat uskonsa naurettavuudesta. Näin ateistitkin vain vahvistuvat entisestään siinä uskossaan, että uskovaisten uskonto on täyttä huuhaata ja uskovaiset itse ovat täysiä pösilöitä.

SINÄ olet oman uskontosi mainos, halusitpa sitä tai et.

• muka.keskustelija
        jarinhotelli3 kirjoitti:

Olet paljon lukenut minun kirjoittamia, kun olet tarttunut jokaiseen mahdolliseen minun käyttämään ilmaisuun.

>> Kuule ihminen; -- >>> Demokratian ehdoin yhdistys-toiminnassa valitaan määräaikaisiin tehtäviin joissa on kyse yhdistystoiminnan käytännön asioiden pyörimisestä, -ohjelman hoitamisesta, ja erilaisista tehtävistä millä yhdistyksen asiat ja rakennuksien huolto kaikki ohjelman veto hoidetaan. Mitään hakupapareita ei käytetä -olen miljoona kertaa sanonut että yhdistys-toiminnan jäsenien itsenäinen toimivalta on äänestyslappu. Äänestyslapuilla valitaan, ja äänestyslappu on itsenäistä toimivaltaa. Muu vallankäyttö kansalaiseen on laitonta -äänestyslapun voit käyttää siis toimielimessä. Yhdistyksien jäsenet eivät eivät valitse itselleen työnjohdollista esimiestä koskaan. Kaikki valinta on kuitenkin äänestyslappu -periaatteella

Kirkon palkkahenkilöstön työpaikat valitaan sen sijaan hakumenetelmälläkin, -tiedollisuuden vaatimukset vaatimuksena -eli pastorin paikkoihin pitää olla teologisen tiedekunnan vaadittu pätevyys. Seurakunnan huoltajien paikkoja valitaan tietyllä hakumenettelyllä palkattuun työhön, ja muitakin ihmisiä- joissa voi olla suositus riittävä, jossa maallikko tiedetään "hyviä tietoja" riittävästi omaavaksi.

>>> Usko nyt kuule että saat tehdä pastorin hommia ja sorvata kynttilän jalkoja, tai putkimies-hommia luulematta että minä olen ryhtynyt Sinun johtajaksi. -Kirkonjohtajaksi, tai yhdistyksen johtajaksi. Yhdistyksen johtajia ei ole olemassakaan.
        Kunnalliselämän luottamushenkilöiden itsenäinen toimivalta on äänestyslappu. Valtionkonttori ei myy rahalla valtaa kansalaisen vähääkään. Näin kunnallisneuvos esim. joutuu edelleenkin hankkimaan sen itsenäisen toimivaltansa -äänestyslapun itsenäisen toimivallan äänestyslappujen turvin.

Eläkeläiseen ei saa esimiesasemaa millään muulla keinolla kuin palkkaamalla työtekijäksi se henkilö jonka haluaa alaisekseen.

>> Usko nyt hyvä ihminen että minä en pidä esimiestä eläkepäivilläni, eikä sellaisia laillisia oikeuksia ole minuun. Saat tehdä putkimies, höyläys, sorvaus, ompelu- työtä ja pastorinkin hommia aivan rauhassa ja käyttää sen laillisen toimivaltasi -oman äänestyslappusi toimielimesi päätöksenteossa -sen toimielimen alaisena jonka alainen olet -jos olet siis yhdistys-toiminnassa joka liittyisi kirkon järjestö-yhdistys-toimintaan.

>>>> Usko hyvä ihminen että en ole eläkeläisenä pyrkinyt tai pyrkimässä johtajaksi, taikka että olisin johtajan paikkoja hakenut organisaatiosta ja sen yhdistystoiminnasta.

Usko vaan ettet pääse johtajaksi yhdellekään yhdistyksen jäsenelle. Toimielimessä päätökset on tehtävä.

Mielivallan intuition alaiseksi ei armaassa oikeusvaltiossa tarvitse kenenkään ryhtyä.

Sinun on turhaa kirjoitella minua lainaten pitkiä kirjeitä. Sorvaa kynttilänjalkoja mieluimmin.

"Olet paljon lukenut minun kirjoittamia, kun olet tarttunut jokaiseen mahdolliseen minun käyttämään ilmaisuun.

>> Kuule ihminen; -- >>> Demokratian ehdoin yhdistys-toiminnassa jne jne blaa blaa blaa...."

Kuule Sinä:

a) Minua ei vähääkään kiinnosta sinun yhdistystoimintasi!

b) Minulla ei ole minkäänlaista halua/hinkua liittyä sinun yhdistystoimintoihisi!

c) Minä en kuulu sinun yhdistystoimintoihisi!

d) kirjoitan ihan ulkopuolisena vain omia mielipiteitäni, joihin minulla lienee yhtä suuri oikeus kuin sinulla tai kenellä muulla tahansa...

"Sinun on turhaa kirjoitella minua lainaten pitkiä kirjeitä. Sorvaa kynttilänjalkoja mieluimmin."

Ai niinkö...??

Minä kun ihan luulin, että tämä on KESKUSTELUpalsta, eikä mikään MONOLOGIpalsta.

Näyttää vahvasti siltä - kuten olen aikaisemminkin päätellyt - että sinua ei kiinnosta keskustella, vaan haluat vain huomiota ja opettaa muita.

Haepa netistä hakusanalla "sosiaalinen vuorovaikutus" sekä "keskusteleminen", että mitä ne oikein tarkoittavat?

Tule sitten sen jälkeen, kun olet sisäistänyt asian, tänne ==> keskustelemaan.

Mikäli sinua ei edelleenkään kiinnosta keskustella, niin mene pitämään monologia omaan blogiisi. Se on oikea paikka sille.

• Pyhitys on erottumista maailmasta Jumalan sanan (Jer 23:9) (Raamattu) ja -Pyhän Hengen avulla uskossa Jeesukseen Kristukseen.. (Joh 16:8, Joh 1:29, 12:47) Kristitty joutuu elämään maailmassa, mutta hän ei saa olla “maailmasta.” (Joh 17:6,11,15-17 Jaak 1:27, 1 Joh 2:15-17, Matt 5:14, Kol 2:20, 2 Piet 1:4, Room 12:2, 1 Kor 6:2, 1 Joh 5:4-5) Oikea pyhitys on Raamatun oppi. (2 Piet 1:21, 2 Tim 3:16)

Jumala on pyhä. (2 Moos 15:11, Jes 57:15, Luuk 1:49, Ps 77:14) Jumalan lasten tulee olla pyhiä, ja vaeltaa pyhyydessä. (Luuk 1:75, 2 Tim 2:21, 2 Piet 3:11, 2 Kor 1:12) Jumalan seurakunta on pyhä. (Room 1:7, 1 Kor 1:2, Ef 2:19, Fil 4:21, 1 Piet 2:9, Hebr 10:10,14, 10:29, 13:12)

Pyhitys on tärkeä asia ihmisen pelastumisessa, sillä ilman pyhitystä kukaan ei näe Herraa. (Hebr 12:10,14, Ef 1:1,4,13,15,18, 4:24) Kristuksen seuraajat muuttuvat jatkuvasti kohti esikuvansa luonnetta. (Joh 15:10, 8:29, Fil 2:12-13, 1 Kor 15:57) Pyhitys on jatkuvaa. (Fil 3:13-14, 2 Piet 1:5-10) Pyhityksessä ihminen luopuu vääryydestä, (2 Kor 6:14-18) ja karttaa pahaa. (1 Tess 5:22, 1 Piet 2:12, 3:13,15) Pyhä ihminen elää kuuliaisesti eli vanhurskaasti. (Tiit 2:11-15, 1 Joh 2:5:3, Ef 3:16-19, 6:12)

Lopun ajan seurakunnan pyhistä Raamattu antaa varsin yksinkertaisenkin ohjeen, johon sisältyy koko Raamatun toiminta-ajatus; “Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä. Niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen.” (Ilm 14:12, 12:17) Pyhitykseen kuuluu siis oleellisesti usko Jeesukseen, sekä Jumalan käskyjen noudattaminen. (Luuk 16:17, Matt 5:17-18, Room 2:13)

Pyhityksen hedelmät näkyvät uskon kuuliaisuutena. Pyhitys ei tule ilman kuuliaisuutta. (Room 3:31, 6:2, 1 Joh 2:1-5, 5:3, Gal 5:22-25, 1 Piet 3:4) Nykyajan herätyksissä ei kiinnitetä huomiota riittävästi vanhurskauteen, ja todellinen kristitty lienee harvinaisuuskin? (Matt 24:12, 2 Tim 3:1-5, Ilm 2:4-5, 3:15-21) Huomio on usein kiinnittynyt tunne-elämyksien ja ihmeiden tavoitteluun. Armon julistamiseen ilman katumusta ja kääntymystä. (Luuk 3:3, 1 Joh 1:9, 1 Tim 1:19, Room 6:4, Apt 24:16) Hurmos ei ole pyhyyttä, vaan tahdon tulee alistua Jumalan tahtoon. Pyhyys on elämistä Jumalan sanasta, ja luottamusta Jumalaan. Paholainen käyttää tilaisuutensa hyväkseen heti siellä missä Jumalan lakia poljetaan. Laissaan Jumala ilmoittaa vanhurskaan luonteensa ja tahtonsa ihmisen suhteen. Kristillinen alennustila johtuukin Jumalan lain hylkäämisestä. “Täydellisyyden laki” (siveyslaki eli10 käskyä) ohjaa pyhään elämään, ja opettaa mikä on syntiä. (Jaak 1:25. 2:10-12, Ilm 13:13-14, Matt 24:4-5, 11-14, 23-24,27, Matt 7:15-23)

Ihmiset omaksuvat mielellään filosofioita, ja ihmisten tekemiä teorioita, sekä tieteestä, että muista kulttuureista tulleita oppeja, (Kol 2:8, Gal 4:9) mutta hylkäävät Jumalan profetian sanan, joka on läpi historian ollut 100% varma. (2 Piet 1:19-21, Ilm 1:3, 19:10, Room 1:16-32, 2 Tess 2:1-12) Raamatulla on lopun ajalle oma sanomansa. (Matt 24:32-33) Silmiemme edessä täyttyvät profetiat parhaillaan, ja osa ennustuksista odottaa toteutumistaan. Maailman uutisotsikot kertovat rikoksista, sodista, moraalittomuudesta, ahneudesta, mutta kristillinen rakkaus, ja kristilliset teot ja ihanteet jäävät medioissa vaille huomiota kokonaan. Lähetystä tarvitaan omassa ympäristössämme aina. (Matt 28:18-20)

Profeetta Jesajakin näki meidän maailmamme tilan, ja kertoi Jes 24 luvussa maailman lopusta. Jesaja kertoo meille myös syyt Jumalan vihaan. (5-6)

• "Miksi adventismissa on pyhyyden mittareita
      esim. sapatti, usko Ellen Whiteen ja raha?" ??

Kysymykseesi voi ottaa useita näkökulmia.

Kuitenkin on niin että ihmisen oma ymmärrys -vilpittömyys omantunonsa kautta Jumalan edessä on se "pyhyyden mittari."

Olet kokenut itse asioita, joita selität että on asetettu "pyhyyden mittareita."

Etene hengellisissä asioissa omantuntosi kanssa Jumalan -Jeesuksen kanssa yhdessä.
      Ihminen vastaa vain tästä Jumalan edessä. Tämä vastuu on yksilöllinen, ja siihen vaikuttaa vain ihmisen omatunto. Ihmisen omaan tuntoon vaikuttaa tieto ja ymmärrys.

" sapatti, "
      - Viikon seitsemäs päivä on ollut 1 Moos 2:1-4 lähtien. Tämä on ollut Raamatun historiassa aina olevainen, vaikka valtaväestö olisi tehnyt muuta. Viikossa on päivä jossa Jumalan omia viettää aikaa levossa, ja Jumalan sekä läheistensä seurassa.
      "Sapatti" on vierasta kieltä ja tuo mieleen mitä tuo ihmisillä ja siksi käytän itse "lepopäivä" "Jumalan palveluspäivä" -joka on suomeikieltä.

"usko Ellen Whiteen?"

- 1 Tess 5:19-23 on tyhjentävä vastaus. Vaatimuksia ei ole Whiten suhteen, ja ohje on tuossa Raamatunjakeissa. Näin Adventtikirkossa menettelee jokainen ajan saatossa.

"raha?"

- Minkäänlainen sosialismi ei pyöri ilman varoja koskaan. Jumalan työn asialla uskonpuhdistuksessa on tarvittu varoja, jotka ovat täysin vapaaehtoista uhrausta mitä itse kukin omaan lompakkoaan kaivaa. Rahastonhoitaja on vaitiolovelvollinen tilisiirroista, ja kolehtihaaviin nimettömänä kirjekuoressa monet laittavat kaiken mahdollisen. Adventtikirkossa voi istua uhraamatta killinkiäkään, ja kukaan ei pääse pröystäämään lahjoituksillaan, ellei itse mainosta lahjoitustaan. Kun kehuu itse itsensä tulee varmasti kehutuksi. Kirkossa ei kukaan kehu koskaan.

• Lisäys;

Yksityisomaisuus ei ole väärin. Jokainen kaivaa omaa lompakkoaan. Kristillinen ajattelu on täsmälleen juridisen ajattelun mukainen että se mikä on omistuksessa on omaa. Monet Raamatun uskonmiehistä olivat varakkaita. (1 Moos 13:2, 24:35, 26:12-14, 32:10, 13:5-6)
        > Kysymys onkin siitä ettei ihmisen sovi kiinnittää sydäntään maalliseen liiaksi ja ensisijaisesti. Rakkaus rahaan on kaiken rahaan ja omaisuuteen kun se on päällimmäisenä on kaiken pahan alku ja juuri. Rahan ja omaisuuden rakastaminen ei pääty ja lopu koskaan jos omaisuuteen asennoituu että raha on elämän tärkein asia. Srn 5:9. Rahan himo on kaiken pahan alku ja juuri. 1 Tim 6:10, 2 Tim 3:2. Viisas taloudenhoitaja saa olla. Kristillisissä seurakunnissa ei ole mitään muuta pakollista maksua olemassa kuin kirkollisvero.

Sydän taipuu mihin taipuu aikanaan Herrassa, ei pidä ajatella ensimmäisenä uhrauksia. Uhraukset tulevat itsellään ajan kanssa kun sydän taipuu Herran asioille. Rakkaus sydämessä säätelee antamishalut aikanaan aina jokaisella uskoon tulleella.

Kristityn tulee antaa sen mukaan mitä hänen sydämensä vaatii, omantunnon mukaan. (2 Kor 9:7) "Iloista antajaa Jumala rakastaa." Paavali puhuikin iloisen uhrimielen puolesta, ei kaiken myymisen tai kaiken lahjoittamisen puolesta. Kristittyjen aarre ja omaisuus -tärkein arvo on ikuisissa asioissa. (Hebr 10:34, 1 Tim 6:17-19)

Jumala on asettanut evankeliumin työn ihmisen tehtäväksi. Jumala on Henkensä välityksellä läsnä, mutta Jumala ei pudota seteleitä taivaasta eivätkä enkelit astu tekemään käytännön työtä. Sellaista henkeä ei ikinä taivaasta alas astu minkäännäköisen "virvoituksen" aikanakaan joka panee tahdottoman ihmisen toimimaan automaattisesti. Seurakunnat eivät voi perustaa omia setelipainoja ja jostakin kaiken rahan on tultava aina kaikkeen yhdistystoimintaankin.

1 kor 9 luku ja 16 luku käsitteleeko. asioita. mm.

• Sivun oikea laita, siellä on 28- kohtaa kun ensin klikkaat linkissä avautuvia.

• tapausjari

"Johtaja" Jari ja "adventtitotuuden" ääniTORVI.
      - mitä itse ymmärrät NARSISMILLA?

• Ymmärrän sen verran "narsisti" nimikkeestä ja narsisti-tittelistä että ihminen joka sanoo toista ihmisistä narsistiksi, on jäänyt siltä toiselta ihmiseltä jotakin vaille. Että olisi toivonut jotakin saavansa mitä ei ole saanut, ja luulee sitten toista "narsistiksi" siksi että ei ole omat toiveet täyttyneet.

Tästä varmaan on kyse.

• jotkutovat

Pihalla kuin lumiukko.
        Puutaheinää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3076
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2493
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2492
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      239
      2161
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      246
      1771
    6. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      462
      1730
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      101
      1719
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1614
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1567
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      22
      1384
    Aihe