Derek Princen harmitus: Adventistit

On uskomatonta, miten erittäin tunnettu kristitty evankelista mollaa adventistit täydellisesti. Tällä kertaa hänen hampaankolossaan on sianlihan syönti ja sapatin pyhittäminen.

Olen itsekin kuunnellut Priceä jonkin verran, mutta juuri tästä syystä en jaksa kuunnella hänen videoitaan, vaan kuuntelen mieluummin Messiaanisten juutalaisten videoita. Näillä kristityillä pakanaevankelistoilla kun pakanaperinteet ovat niin rakkaita. Kyllä Messiaaniset juutalaiset osaavat opettaa Raamattua, ja opetus on aivan tasolla. Sori vaan, mutta Prince on täysin väärässä.

13

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se, että adventistit opettavat sapattia ja Kosher-ruokaa, on täysin vapaehtoista. Se ei liity pelastukseen mitenkään. Kyse on RAKKAUDESTA Jeesukseen, lähimmäisiin ja myös itseensä.

      Laitan tähän videon: https://www.youtube.com/watch?v=UXeeltNq87A

    • <<sianlihan syönti>>

      Korjaus: sianlihan syömättömyys, sillä adventistit eivät syö sianlihaa.

    • <<Sori vaan, mutta Prince on täysin väärässä.>>

      Lisäys: … adventistien suhteen.

    • Advis

      Adventistoteologitkaan eivät ole yksimielisiä sianlihan syöntikiellosta. Osa adventisteista syö sikaa. Juutalaisten käsitystä asiasta on turha ihmetellä, sillä he elävät vielä vanhan liiton aikaa.

      Sapattia taas voi kritisoida vapasti ja adventisteja sen vietosta. Tästä asiasta löytyy kolme eri teologista näkökantaa: sapattia ei kuulu viettää vaan jotakin toista lepopäivää, sapattia ei kuulu viettää eikä mitään erityistä lepopäivää, sapatti kuuluu edelleen Jumalan kansalle. Valitkoon kukin näistä sen, mihin Pyhä Henki itse kutakin johtaa.

      Vain omahyväiset muita huomioimattomat uskovaiset pitävät omaa uskoaan ainoana oikeana totuutena.

      • <<Tästä asiasta löytyy kolme eri teologista näkökantaa: sapattia ei kuulu viettää vaan jotakin toista lepopäivää, sapattia ei kuulu viettää eikä mitään erityistä lepopäivää, sapatti kuuluu edelleen Jumalan kansalle. Valitkoon kukin näistä sen, mihin Pyhä Henki itse kutakin johtaa.>>

        Jätitkö "vahingossa" pois sen oikean vaihtoehdon? Sapattia tulee viettää sekä juutalaisten että ei-juutalaisten. Sapatin viettäminen on osoitus rakkaudesta Jumalaan, Luojaa (sapatinkin Luojaa) kohtaan. Kun vietämme sapattia, kunnioitamme ja rakastamme Jumalaa!


      • <<Adventistoteologitkaan eivät ole yksimielisiä sianlihan syöntikiellosta. Osa adventisteista syö sikaa. Juutalaisten käsitystä asiasta on turha ihmetellä, sillä he elävät vielä vanhan liiton aikaa. >>

        Enpä tunne yhtäkään adventistiteologia, joka puolustaisi sianlihan syöntiä. En tunne myöskään yhtään adventistia, jotka söisivät sikaa. Joten väitteesi vaikuttaa täysin keksityltä. Mitä tulee taas kommenttiisi juutalaista, niin jätit huomioimatta Messiaaniset juutalaiset, jotka eivät syö sikaa, mutta eivät elä vanhan liiton aikaa, vaan täysin tässä uuden liiton ajassa, missä meidänkin pitäisi elää.

        Jotenkin minun on aina vain vaikeampi uskoa sitä, että olet adventisti.


      • Adventistiveli
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Adventistoteologitkaan eivät ole yksimielisiä sianlihan syöntikiellosta. Osa adventisteista syö sikaa. Juutalaisten käsitystä asiasta on turha ihmetellä, sillä he elävät vielä vanhan liiton aikaa. >>

        Enpä tunne yhtäkään adventistiteologia, joka puolustaisi sianlihan syöntiä. En tunne myöskään yhtään adventistia, jotka söisivät sikaa. Joten väitteesi vaikuttaa täysin keksityltä. Mitä tulee taas kommenttiisi juutalaista, niin jätit huomioimatta Messiaaniset juutalaiset, jotka eivät syö sikaa, mutta eivät elä vanhan liiton aikaa, vaan täysin tässä uuden liiton ajassa, missä meidänkin pitäisi elää.

        Jotenkin minun on aina vain vaikeampi uskoa sitä, että olet adventisti.

        Minä olen adventisti ollut jo 25 vuotta ja syön kinkkuleikkeileitä leivän kanssa sekä usein myös kinkku-ananas pizzaa. Pekoni on myös herkkuani. Ei minulle siitä mitään huonoa oloa tule, vaan päinvastoin nautin ruuasta täysin siemauksin.
        Joulun aikaan ostan myös pienen luuttoman kinkun ja paistan sen kypsäksi uunissa. Siitä sitten leikkaan ohuita siivuja leivän päälle tai perunoiden kanssa nautittavaksi. Kyllä on hyvää.


      • Advis
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Adventistoteologitkaan eivät ole yksimielisiä sianlihan syöntikiellosta. Osa adventisteista syö sikaa. Juutalaisten käsitystä asiasta on turha ihmetellä, sillä he elävät vielä vanhan liiton aikaa. >>

        Enpä tunne yhtäkään adventistiteologia, joka puolustaisi sianlihan syöntiä. En tunne myöskään yhtään adventistia, jotka söisivät sikaa. Joten väitteesi vaikuttaa täysin keksityltä. Mitä tulee taas kommenttiisi juutalaista, niin jätit huomioimatta Messiaaniset juutalaiset, jotka eivät syö sikaa, mutta eivät elä vanhan liiton aikaa, vaan täysin tässä uuden liiton ajassa, missä meidänkin pitäisi elää.

        Jotenkin minun on aina vain vaikeampi uskoa sitä, että olet adventisti.

        Se, että sinä et tunne pastoreitamme, jotka haluaisivat julkisesti esimerkiksi sianliha-asiaa sinulle kertoa, ei ole mikään ihme. Ensinnäkään et tunne kaikkia adventistipastoreita. Toiseksi, et tunne niitäkään, jotka tunnet, niin hyvin, että voisit kesksutella heidän kanssaan niin, että he kertoisivat sinulle todellista teologista kantaansa, pastoreita kun ovat. Minä tunnen kaksi sellaisya mutta luonnollisestikaan en heidän nimeään tällä palstalla kerro.

        Lisäksi Raamattu antaa luvan, myöskin juutalaisille, syödä sianlihaa. Kyseessä on sellainen tapaus, jossa sinulle tarjotaan ruokaa ollessasi vierailulla. Tällöin voit Paavalin mukaan syödä saastaisia eläimiä ilman ongelmaa. Tämä todennäköisesti siksi, ettet loukkaisi juhlien isäntää/emäntää. Joten käsky ei voi ola kovin aitovakaan kun siitä näin voidaan lipsua. Tiedän myös pastoreita jotka ovat toimineet näin. Heidänkään nimiänsä en tässä aio kertoa. Lisäksi tunnen useammankin adventistin, jotka syövät sianlihaa. Itsekin sitä syön, jos muuta sopivampaa lihaa ei ole tarjolla. Mutta kuten Paavali sanoo, älkää tuomitko ketään siitä mitä hän syö. Niin en minäkään tuomitse sinua, joka et syö sikaa.

        Messiaaniset "juutalaiset" eivät ole juutalaisia lainkaan. Jos juutalaisuus on syntyperäistä, ei ole olemassa sellaista syntyperäistä kansalaisuutta kuin messiaaninen juutalainen. Jos taas asialla viitatan uskoon, niin menepä esittämään juutalaiselle, että messiaaninen veljeksensä olisi juutalainen, niin saisit aivan takuuvarmasti häneltä kieltävän vastauksen. Siksi jätin mainitsematta tuon uus-sanan.

        Mitä tulee siihen, olenko adventisti vai en, siitä voitaisiin keskustella pitkäkin tovi mutta en koe sitä tarpeelliseksi. Pidän edelleen itseäni adventistina. Joidenkin mielestä olen liian liberaali ollakseni adventisti mutta voiko sellainen olla edes määritelmän mukaan liberaali uskovainen, jolla on tarkat teologiset perusteet uskolleen. Perusteet, jotka perustuvat adventtikirkon perustajien uskoon ja teologiaan. Pidän itseäni lähempänä alkuperäisiä adventisteja kuin nykyisiä. Ja kun jättää KAIKKI Whitestä lähtöisin olevan säännöstön, kirjoitetun tai kirjoittamattoman, pois uskostaan, et tiedäkään mitä adventismista lopulta jää jäljelle.


      • Advis kirjoitti:

        Se, että sinä et tunne pastoreitamme, jotka haluaisivat julkisesti esimerkiksi sianliha-asiaa sinulle kertoa, ei ole mikään ihme. Ensinnäkään et tunne kaikkia adventistipastoreita. Toiseksi, et tunne niitäkään, jotka tunnet, niin hyvin, että voisit kesksutella heidän kanssaan niin, että he kertoisivat sinulle todellista teologista kantaansa, pastoreita kun ovat. Minä tunnen kaksi sellaisya mutta luonnollisestikaan en heidän nimeään tällä palstalla kerro.

        Lisäksi Raamattu antaa luvan, myöskin juutalaisille, syödä sianlihaa. Kyseessä on sellainen tapaus, jossa sinulle tarjotaan ruokaa ollessasi vierailulla. Tällöin voit Paavalin mukaan syödä saastaisia eläimiä ilman ongelmaa. Tämä todennäköisesti siksi, ettet loukkaisi juhlien isäntää/emäntää. Joten käsky ei voi ola kovin aitovakaan kun siitä näin voidaan lipsua. Tiedän myös pastoreita jotka ovat toimineet näin. Heidänkään nimiänsä en tässä aio kertoa. Lisäksi tunnen useammankin adventistin, jotka syövät sianlihaa. Itsekin sitä syön, jos muuta sopivampaa lihaa ei ole tarjolla. Mutta kuten Paavali sanoo, älkää tuomitko ketään siitä mitä hän syö. Niin en minäkään tuomitse sinua, joka et syö sikaa.

        Messiaaniset "juutalaiset" eivät ole juutalaisia lainkaan. Jos juutalaisuus on syntyperäistä, ei ole olemassa sellaista syntyperäistä kansalaisuutta kuin messiaaninen juutalainen. Jos taas asialla viitatan uskoon, niin menepä esittämään juutalaiselle, että messiaaninen veljeksensä olisi juutalainen, niin saisit aivan takuuvarmasti häneltä kieltävän vastauksen. Siksi jätin mainitsematta tuon uus-sanan.

        Mitä tulee siihen, olenko adventisti vai en, siitä voitaisiin keskustella pitkäkin tovi mutta en koe sitä tarpeelliseksi. Pidän edelleen itseäni adventistina. Joidenkin mielestä olen liian liberaali ollakseni adventisti mutta voiko sellainen olla edes määritelmän mukaan liberaali uskovainen, jolla on tarkat teologiset perusteet uskolleen. Perusteet, jotka perustuvat adventtikirkon perustajien uskoon ja teologiaan. Pidän itseäni lähempänä alkuperäisiä adventisteja kuin nykyisiä. Ja kun jättää KAIKKI Whitestä lähtöisin olevan säännöstön, kirjoitetun tai kirjoittamattoman, pois uskostaan, et tiedäkään mitä adventismista lopulta jää jäljelle.

        <<Minä olen adventisti ollut jo 25 vuotta ja syön kinkkuleikkeileitä leivän kanssa sekä usein myös kinkku-ananas pizzaa. Pekoni on myös herkkuani. Ei minulle siitä mitään huonoa oloa tule, vaan päinvastoin nautin ruuasta täysin siemauksin.>>

        Hei oikeesti. Minä olen syntyperäinen luterilainen ja käännynnäinen adventisti, joten tuo ym. on täysin oma asiasi. Minä en syö sikaa.

        <<Se, että sinä et tunne pastoreitamme, jotka haluaisivat julkisesti esimerkiksi sianliha-asiaa sinulle kertoa, ei ole mikään ihme. Ensinnäkään et tunne kaikkia adventistipastoreita. Toiseksi, et tunne niitäkään, jotka tunnet, niin hyvin, että voisit kesksutella heidän kanssaan niin, että he kertoisivat sinulle todellista teologista kantaansa, pastoreita kun ovat. Minä tunnen kaksi sellaisya mutta luonnollisestikaan en heidän nimeään tällä palstalla kerro. >>

        Uskoisin ja luulen tietäväni enemmän adv-pastoreita kuin sinä. Uskoisin tuntevani heidät myös paremmin kuin sinä. Et tunne minua, joten et voi tietää. Luulosi ei pidä alkuunkaan paikkaansa.

        <<Lisäksi Raamattu antaa luvan, myöskin juutalaisille, syödä sianlihaa. Kyseessä on sellainen tapaus, jossa sinulle tarjotaan ruokaa ollessasi vierailulla. Tällöin voit Paavalin mukaan syödä saastaisia eläimiä ilman ongelmaa. Tämä todennäköisesti siksi, ettet loukkaisi juhlien isäntää/emäntää. Joten käsky ei voi ola kovin aitovakaan kun siitä näin voidaan lipsua. Tiedän myös pastoreita jotka ovat toimineet näin. >>

        Minulla ei erilaisia kokemuksia adv-pastoreista. Mutta, jos jotkut näin tekevät, niin se on heidän asiansa. Ruoka ei pelasta ketään, se on selvää kaikille adventisteilla. Sen vuoksi näin voi menetellä. Asia lienee omantunnon kysymys.

        <<Lisäksi tunnen useammankin adventistin, jotka syövät sianlihaa. Itsekin sitä syön, jos muuta sopivampaa lihaa ei ole tarjolla. Mutta kuten Paavali sanoo, älkää tuomitko ketään siitä mitä hän syö. Niin en minäkään tuomitse sinua, joka et syö sikaa.>>

        Edelleen naurettava kommentti. Jos tunnet jonkun adventistit, itsesi lisäksi, jotka syövät sikaa ja nauttivat sian syömisestä, niin onhan se sinun ja heidän ihan oma asiansa. Mitä tuomitsemista siinä olisi, jos valtaosa adventisteista ei syö sikaa???

        <<Messiaaniset "juutalaiset" eivät ole juutalaisia lainkaan. Jos juutalaisuus on syntyperäistä, ei ole olemassa sellaista syntyperäistä kansalaisuutta kuin messiaaninen juutalainen. >>

        Messiaaniset juutalaiset ovat tietenkin juutalaisia. Siitähän on keskusteltu jo aiemmin. Juutalaisia, jotka uskovat Jeshua Messiaaseen.

        <<Jos taas asialla viitatan uskoon, niin menepä esittämään juutalaiselle, että messiaaninen veljeksensä olisi juutalainen, niin saisit aivan takuuvarmasti häneltä kieltävän vastauksen. Siksi jätin mainitsematta tuon uus-sanan.>>

        Ei ole mikään uus-sana, sillä Jeshua itse, opetuslapset, apostolit... olivat Jeshuaan uskovia. He kuuluivat ns. Nasaretilaiseen lahkoon, joka oli osa juutalaisuutta.

        <<Mitä tulee siihen, olenko adventisti vai en, siitä voitaisiin keskustella pitkäkin tovi mutta en koe sitä tarpeelliseksi. Pidän edelleen itseäni adventistina. >>

        Ok. Adventisteja on moneen lähtöön, sillä seurakunta antaa luvan ajatella.


      • Adventistiveli kirjoitti:

        Minä olen adventisti ollut jo 25 vuotta ja syön kinkkuleikkeileitä leivän kanssa sekä usein myös kinkku-ananas pizzaa. Pekoni on myös herkkuani. Ei minulle siitä mitään huonoa oloa tule, vaan päinvastoin nautin ruuasta täysin siemauksin.
        Joulun aikaan ostan myös pienen luuttoman kinkun ja paistan sen kypsäksi uunissa. Siitä sitten leikkaan ohuita siivuja leivän päälle tai perunoiden kanssa nautittavaksi. Kyllä on hyvää.

        <<Minä olen adventisti ollut jo 25 vuotta>>

        25 vuotta ei ole kovin paljon. Mitä vuosiin tulee, niin minä olen ollut adventistina paljon, paljon sinua pidempään.


      • pyhpyh92347923478
        Adventistiveli kirjoitti:

        Minä olen adventisti ollut jo 25 vuotta ja syön kinkkuleikkeileitä leivän kanssa sekä usein myös kinkku-ananas pizzaa. Pekoni on myös herkkuani. Ei minulle siitä mitään huonoa oloa tule, vaan päinvastoin nautin ruuasta täysin siemauksin.
        Joulun aikaan ostan myös pienen luuttoman kinkun ja paistan sen kypsäksi uunissa. Siitä sitten leikkaan ohuita siivuja leivän päälle tai perunoiden kanssa nautittavaksi. Kyllä on hyvää.

        Paitsi että Jumala ei hyväksy sianlihan syömistä. Sillä ei ole merkitystä mitä sinä tai minä ajattelemme.


    • muslimiadventisti

      Sianlihan karttaminen ja sapatin pitäminen osoittaa rakkautta Jeesukseen.
      Ne ovat adventismissa pyhyyden mittareita.

      • Viittaako nimimerkkisi kenties siihen, että rinnastat muslimit ja adventistit jotenkin? Kerron sinulle, että muslimeilla menee taivaspaikka, jos he syövät sikaa, heillä uskonto ei tunne armoa. Sen sijaan adventisteilla pelastus riippuu yksin uskosta Jeshua Messiaaseen. Ainoastaan Jeshuan, synnittömän, veren kautta meillä on pelastus.

        Mitä taas sapatin pyhittämiseen tulee, niin osoitamme rakkautemme Jumalaa, sapatinkin Luojaa, kohtaan, pyhittämällä juuri sen päivän, jonka Luoja (sapatin Luoja) on itse siunannut ja pyhittänyt. Asia on kristallin kirkas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1885
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1640
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      77
      1565
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1422
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      310
      1368
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1192
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1009
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      997
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      894
    Aihe