Voittajia ovat applikaatiopalvelut - kjäh kjäh kjä

zhätzhätzhää

se sitten tulee venäläinenkin toimija suomeen Yandex:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/venalainen-yandex-kaynnistaa-suomessa-kyytipalvelun-lahtohinta-kolme-euroa/ca3c9f40-790c-314c-9ce3-464e567cf3f0?ref=iltalehti:b55a&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_ga=2.261019917.1676018477.1541617076-963267589.1540021581

Aikaisemmassa viestissäni oletin että menisi vielä parisen vuotta kun markkinat ovat tässä ns. "kakkosvaiheessa" mutta olinkin näköjään väärässä, nimittäin jo parin kuukauden päästä ollaankin jo siinä pisteessä.

Eli homman nimi on tämä, markkinat ovat nyt vauhdilla siirtymässä TOISEEN VAIHEESEEN, siis enää eivät kilpaile erilaiset palvelut halvimmilla hinnoillaan, vaan nyt kilpailevat erilaiset applikaatiot, hinta taso kaikilla on jo lähes plus miinus nolla.

Näistä UBER, Taxify, Yandex tulee olemaan voittaja se , jonka applikaatio luo käyttäjälle jo ensimmäisellä käyttökerralla positiivisen käyttäjä kokemuksen, hinta ei olekaan enää se kaikkein tärkein vaan selkein ja toimivin applikaatio.

Eli perinteiset taksit ja puhelin sentraali santra keskukset ovat parin kuukauden päästä historiaa.

Perinteisten suharien kannattais nyt nopeasti alkaa realisoimaan autojaan ja kalustoaan kun mahdollisesti vielä jonkun pennin jenin niistä saa, myöhemmin ei enää mitään.

kjäh kjäh kjäh
näinhän tämä vain menee

31

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhdyssanat

      Yhdyssanat ovat vahvaa osaamisaluettasi. Samoin selkeä ulosanti. Sisältöä kirjoituksessasi ei ole lainkaan.

      • apppplikaattio

        Mun mielestä tää on fiksu kaveri, tuntee taksialaa kansainvälisestikin. Toi "kakkosvaihe" varsinkin oli vakuuttava. Voisin sanoa: Tähän ei eläin pysty :D


    • zhätzhätzhää

      Faktan lukeminen ja erityisesti ymmärtäminen ottavat joskus kovin kipeää.

      kjäh kjäh kjäh
      näin se vain on

      • Kakakakakakkk

        Tuntuu ottavan sinulle koville. Siinä olet oikeassa.


      • kuishuiskuu12

        Eipä tuo kipeää ota, kassat parantuneet näiden uusien appien tulon myötä, huijaavat niin paljon hinnoilla ettei fiksut asiakkaat käytä niitä. Tuo 0,80 senttiä ei toimi tässä maassa ei edes pimeänä ajona. Lisää vain näitä pöljyyksiä tänne maahan niin normi vanhat taksit saa lisää käytttäjiä. Suomalaiset on ajantasalla ja mukavuuden haluisia, eivät ajele millään pilipali välitys apeilla, eilä riitä valitettavasti populaatio edes Hesas. Muutamia huume ja juoppo kaveri huitelee ku on halpaa jää pikkasen enemmän huumeisiin. Tilloon sit kolmosvaihe ja nää apin omistajat selittelevät miks hinnat onkin pilvissä jakallimpaa kuin normi vanhat taksit. Kolmosvaihe alkaa pikkujoulu kauden jälkeen eli valitukset


      • kadjdushhs
        kuishuiskuu12 kirjoitti:

        Eipä tuo kipeää ota, kassat parantuneet näiden uusien appien tulon myötä, huijaavat niin paljon hinnoilla ettei fiksut asiakkaat käytä niitä. Tuo 0,80 senttiä ei toimi tässä maassa ei edes pimeänä ajona. Lisää vain näitä pöljyyksiä tänne maahan niin normi vanhat taksit saa lisää käytttäjiä. Suomalaiset on ajantasalla ja mukavuuden haluisia, eivät ajele millään pilipali välitys apeilla, eilä riitä valitettavasti populaatio edes Hesas. Muutamia huume ja juoppo kaveri huitelee ku on halpaa jää pikkasen enemmän huumeisiin. Tilloon sit kolmosvaihe ja nää apin omistajat selittelevät miks hinnat onkin pilvissä jakallimpaa kuin normi vanhat taksit. Kolmosvaihe alkaa pikkujoulu kauden jälkeen eli valitukset

        Noi se menee Ruotsissakin: Oikeat taksit ovat tyytyväisiä villien taksien touhuihin, koska ne toiminnallaan ajavat asiakkaat käyttämään TaxiStockholm ja TaxiKurir autoja, jotka voivat siis huoletta pitää kovempia hintoja. Paska nakki asiakkaalle, mutta meille oikeille takseille ihan hyvä.
        0,80 euroa on varmaan promohinta, jossa välittäjä pistää omistaan lisää, jotta autoilijalle ees jotain jää.


      • Renginkengin
        kuishuiskuu12 kirjoitti:

        Eipä tuo kipeää ota, kassat parantuneet näiden uusien appien tulon myötä, huijaavat niin paljon hinnoilla ettei fiksut asiakkaat käytä niitä. Tuo 0,80 senttiä ei toimi tässä maassa ei edes pimeänä ajona. Lisää vain näitä pöljyyksiä tänne maahan niin normi vanhat taksit saa lisää käytttäjiä. Suomalaiset on ajantasalla ja mukavuuden haluisia, eivät ajele millään pilipali välitys apeilla, eilä riitä valitettavasti populaatio edes Hesas. Muutamia huume ja juoppo kaveri huitelee ku on halpaa jää pikkasen enemmän huumeisiin. Tilloon sit kolmosvaihe ja nää apin omistajat selittelevät miks hinnat onkin pilvissä jakallimpaa kuin normi vanhat taksit. Kolmosvaihe alkaa pikkujoulu kauden jälkeen eli valitukset

        Pilipaliapit sikseen, mutta vaarallista olisi Helsingin taksin ylenkatsoa kaikkia uusia toimijoita. Etenkään Uber ei ole mikään pilipali, vaan sen kokoluokan firma, että voisi ostaa kaikki Helsingin taksit välittäjineen halutessaan. Tai varmaan koko Suomen autot.
        Monissa miljoonakaupungeissa käsittääkseni Uber markkinajohtaja. En usko, että on mitään elimellistä syytä, etteikö niin voisi käydä Helsingissäkin.

        Toki Helsingin taksilla on vahva asema ja sitä voi povata menestyjäksi jatkossakin. Melkein kyllä suosittelisin sille aggressiivista ja nopeaa laajentumista muualle maahan. Osaamista pitäisi olla ja suuruus on voimaa, oikein toteutettuna. Helsinkiläiset haluavat tilata taksin samasta numerosta muualla maassa käydessäänkin ja jos maalaismarkkinoiden valloittaminen onnistuu, niin samoin maalaiset voisivat jatkossa käyttää samaa firmaa koko maassa.
        Jos taas Helsingin taksi jää puolustamaan vain Helsinkiä, niin saattaa tulevaisuudessa olla edessä tilanne, että on maanlaajuinen markkinajohtaja muualla maassa ja Helsingissä HTD. Ja siitä eteenpäinhän tilanne kehittyy niin, että maanlaajuinen ykkönen nakertaa vähä vähältä Helsinginkin markkinaa. Siinä vaiheessa ei enää HTD:lla liene mahdollisuutta laajentua muualle.


      • Renginkengin
        Renginkengin kirjoitti:

        Pilipaliapit sikseen, mutta vaarallista olisi Helsingin taksin ylenkatsoa kaikkia uusia toimijoita. Etenkään Uber ei ole mikään pilipali, vaan sen kokoluokan firma, että voisi ostaa kaikki Helsingin taksit välittäjineen halutessaan. Tai varmaan koko Suomen autot.
        Monissa miljoonakaupungeissa käsittääkseni Uber markkinajohtaja. En usko, että on mitään elimellistä syytä, etteikö niin voisi käydä Helsingissäkin.

        Toki Helsingin taksilla on vahva asema ja sitä voi povata menestyjäksi jatkossakin. Melkein kyllä suosittelisin sille aggressiivista ja nopeaa laajentumista muualle maahan. Osaamista pitäisi olla ja suuruus on voimaa, oikein toteutettuna. Helsinkiläiset haluavat tilata taksin samasta numerosta muualla maassa käydessäänkin ja jos maalaismarkkinoiden valloittaminen onnistuu, niin samoin maalaiset voisivat jatkossa käyttää samaa firmaa koko maassa.
        Jos taas Helsingin taksi jää puolustamaan vain Helsinkiä, niin saattaa tulevaisuudessa olla edessä tilanne, että on maanlaajuinen markkinajohtaja muualla maassa ja Helsingissä HTD. Ja siitä eteenpäinhän tilanne kehittyy niin, että maanlaajuinen ykkönen nakertaa vähä vähältä Helsinginkin markkinaa. Siinä vaiheessa ei enää HTD:lla liene mahdollisuutta laajentua muualle.

        Ja tällä laajentumisella tarkoitan ensisijaisesti muun Suomen autojen saamista saman välityskeskuksen alle, jotta saa samasta numerosta taksin. Ja samalla taksien toiminta-alue laajenisi koko maahan, jolloin Helsingin taksi voisi ajaa kysynnän mukaan muuallakin ja saada paremmin paluukyytejäkin maalta.
        Tosin Helsingin taksilla on hankala tilanne, kun Lähitaksi ympäröi sen joka puolelta monopolimaisesti. Lähitaksin laajentuminen varmaan luonnollisempaa.


    • Oleskeluneuvos

      Se kun sattuu olemaan niin, etteivät nämä uudet appi ihmisille kunnollisia kuitteja, joissa olisi tarvittavat selvitykset, joita useimmat firmat ja verottaja kaipaavat. Kuiteista selviää päivämäärä, kyydin alkamis- ja päättymisaika, käytetty taksa, kyydin hinta ALV erittelyineen ja kuljettajan nimi ym. Katsos, aika harva maksaa loppupeleissä omalla rahallaan, kuitit menee firmoille ja verottajalle ja heillä on niiden suhteen omat kriteerinsä. Päiväaikaan saa painaa keikkaa sitten entistä enemmän. Yökyydit on selvästi vähentyneet, ne hoitavat nämä villit ilman mittareita, mittareineen, tai erilaisilla apeilla ajavat. Vanhoilla ”normitakseilla” ei ole enää yöajoja entiseen malliin. Toisaalta, yökuljettajia on ollut vaikea saada aiemminkin ainakin PK seudulla, poistui sekin tarve nyt kertaheitolla. Tottakai heille, jolla on useampia autoja jatkuvassa ajossa, yökassat ovat jonkin verran pudonneet, eli liikmiesautoilu ei ole enää niin kannattavaa. Tämä menee ihan samalla tavoin, kuin Ruotsissa v. -90, kun taksi siellä vapautui. Ensin oli paljon kaikenlaista yrittäjää, hinnat poukkoilivat, kunnes tilanne vakiintui ja muutama isompi firma hallinnoi koko Ruotsin taksimarkkinaa. Hinnat olivat kuitenkin selkeästi nousseet, mitä ne olivat ennen vapautumista. Ihan vaan tiedoksesi, siellä se vanhin, eli TaxiStockholm on edelleenkin vahvin brändi, jota eniten suositaan. Uskon, että Helsingin vanhin ja kirkkaasti vahvin brändi, eli Taksihelsinki tulee säilyttämään markkinapaikkansa, sitä suositaan edelleen Helsingissä eniten. Yksin omaa autoaan ajavat Taksihelsingin kuskit saavat nukkua yönsä rauhassa, villit hoitavat juoppokuskaukset appiensa kera. Ovatko nämä villit sitten luotettavia, olemme saaneet aiheesta lukea lehdistöstä ja muusta uutisoinnista. Jokainen päätelköön tuon ihan itse.

      Olen lukenut jonkin aikaa kirjoitteluasi, niistä selviää jonkinmoinen kateus, vahingonilo paistaa, sellaista lapsenomaista lällällällää mentaliteettia, ei ihan normaalin, asiallisen ja aikuisen kirjoittelua se ei ole.

      Minä itse en enää aja, olen ansaituilla oloneuvoksen päivillä jo, ettei taksiasiat enää minua liippaa millään lailla, sinua ne tuntuu liippaavan koko ajan, vaikket ole kuuna päivänä taksia edes ajanut. Mikä ajaa jonkun tuollaiseen jatkuvaan trollailuun, sitä ihmetellään...

      • Renginkengin

        Miksei muka apista saisi ihan niin kattavaa kuittia kuin siihen on koodattu? Toki appeja on monenlaisia, joillain ehkä kuitit huonoja, mutta ei siihen mitään teknistä syytä ole, etteikö appi voisi tarjota kuitissa kaikki maailman tiedot. Pois lukien allekirjoitus, mikä onkin erikoinen piirre taksialalla, eihän nimmareita muutenkaan kuitteihin oteta.

        Yöksikin luulisi jonkunlaista kysyntää olevan kunnon takseille, etenkin lähiöistä keskustaan lähtiessä. Mutta mielenkiintoista tietää, että yökassat kärsineet eniten villeistä. Ei sinänsä yllätys. Mutta noin yrityksen kannalta merkittävä asia kuitenkin, jos autoa ei saa pyörimään kannattavasti kahdessa vuorossa.


    • jehhjehh

      Ootko päässy viikonloppu lomalle osastolta , ja annettu vielä laite mukaan, kai myös lääkkeet sait mukaan.

    • ThanksAnne

      Välistävetäjät tulevat appseineen ja asiakas viime kädessä maksa viulut... Ja perässä tulee MAFIA

    • Jehjeh

      KähKäh eikö nyt jo ole aika palata sinne omien luo turvallisesti ja ennen iltalääkkeitä katsot vähän TV tä ja se on sitten taas siinä, uutisissa voit vaikka nähdä oikean taksi auton .

    • Zeitgeist

      Tzät tzät jätkä täällä koko ajan kehuu,kuinka nykyaikaista apilla tilaaminen on. Niin varmaan, mutta perinteisillä takseilla on SEKÄ puhelulla ETTÄ sovelluksella tilausmahdollisuus. Onhan se nyt tosi hankalaa jos olet vaikka viemässä omaa autoa huoltoon ja haluat taksin valmiiksi noutamaan niin et voi tilata sitä soittamalla vaan pitää alkaa lainvastaisesti räplätä jotain onnetonta Appia auki. Tai kaatosateessa et halua altistaa puhelinta kastumiselle. Tulee mieleen vaikka mitä tilanteita, missä soittaminen on helpointa. Tosi alkeellinen sellainen palvelu, jossa niin ei voi tehdä.

      • Renginkengin

        Se mikä Helsingin taksin apissakin mättää, on se, ettei se toimi kuin Helsingissä.
        Uberin ideana on se, että asiakas voi käyttää samaa appia kaikkialla, tässä on selvä etu.

        Sitä en sitten osaa sanoa, että kuinka suuri osa appien käyttäjistä tilailee taksia usein monilla paikkakunnilla?

        Suomen kaikkien perinteisien toimijoiden kannattaisi harkita appi-yhteistyötä, jotta saisivat luotua koko Suomessa toimivan apin. Niin voisi lyödä kampoihin Uberille ja muille uhkaajille. Ja jos tämä appi oikein menestyisi, olisi sitä mahdollista myydä ulkomaillekin. Koodihan on rajatonta ja jos onnistuu luomaan hyvän järjestelmän, niin se kannattaa hyödyntää maailmanmarkkinoilla.
        Toisaalta kannattaa myös seurata tilannetta maailmalla, sieltä voisi olla saatavissa hyviä appeja otettavaksi käyttöön Suomeenkin.


      • Kuka-sen-tekisi
        Renginkengin kirjoitti:

        Se mikä Helsingin taksin apissakin mättää, on se, ettei se toimi kuin Helsingissä.
        Uberin ideana on se, että asiakas voi käyttää samaa appia kaikkialla, tässä on selvä etu.

        Sitä en sitten osaa sanoa, että kuinka suuri osa appien käyttäjistä tilailee taksia usein monilla paikkakunnilla?

        Suomen kaikkien perinteisien toimijoiden kannattaisi harkita appi-yhteistyötä, jotta saisivat luotua koko Suomessa toimivan apin. Niin voisi lyödä kampoihin Uberille ja muille uhkaajille. Ja jos tämä appi oikein menestyisi, olisi sitä mahdollista myydä ulkomaillekin. Koodihan on rajatonta ja jos onnistuu luomaan hyvän järjestelmän, niin se kannattaa hyödyntää maailmanmarkkinoilla.
        Toisaalta kannattaa myös seurata tilannetta maailmalla, sieltä voisi olla saatavissa hyviä appeja otettavaksi käyttöön Suomeenkin.

        Taksiliitolla oli sellainen appi kuin Valopilkku. Mutta kun olivat niin tyhmiä niin myivät sen pois kilpailutuksella, joka oli perin kummallinen idea.

        Kilpailutuksessa kävi niin hassu juttu, että parhaimman tarjouksen teki Taksi Helsinki joka ei edes kuulunut Taksiliittoon.

        Taksiliiton mukaan tuollainen ohjelma oli turha rönsy kun suurin osa takseista tilataan joka tapauksessa puhelimitse. Eivät yhtään ajatelleet tulevaisuutta. Samoin toinen peruste oli se ettei se tuottanut heille rahaa niin kuin puhelintilaukset.

        Lähitaksihan riemastui kyseisestä tempauksesta sen verran että erosi itsekin sitten Taksiliitossa.

        Eli kuka sen apin sitten nyt tekee jos ei Taksiliitto?

        Nyt sen takana ei ole enää edes Lähitaksi joka on aika suuri toimija uudellamaalla. Aika huonoissa kantimissa on siinä sitten luoda jotain appia jos kaikkien taksien yhteisiä etuja ajavaa Taksiliittoakaan kiinnosta moiset "hömpötykset" (tilausaplikaatiot). Samoin kaikilla uudellamaalla toimivilla taksifirmoilla on jo omat apit, eikä kukaan varmaan enää tässä vaiheessa halua kuopata omaa tilausappia.

        Muu suomi ehkä kaipaisi omaa appia, mutta heidän välillä ei ole toimijaa joka ajaisi yhteistä etua/projektia (kun se ei kiinnosta todella vanhanaikaisesti ajattelevaa Taksiliittoakaan).


      • Renginkengin
        Kuka-sen-tekisi kirjoitti:

        Taksiliitolla oli sellainen appi kuin Valopilkku. Mutta kun olivat niin tyhmiä niin myivät sen pois kilpailutuksella, joka oli perin kummallinen idea.

        Kilpailutuksessa kävi niin hassu juttu, että parhaimman tarjouksen teki Taksi Helsinki joka ei edes kuulunut Taksiliittoon.

        Taksiliiton mukaan tuollainen ohjelma oli turha rönsy kun suurin osa takseista tilataan joka tapauksessa puhelimitse. Eivät yhtään ajatelleet tulevaisuutta. Samoin toinen peruste oli se ettei se tuottanut heille rahaa niin kuin puhelintilaukset.

        Lähitaksihan riemastui kyseisestä tempauksesta sen verran että erosi itsekin sitten Taksiliitossa.

        Eli kuka sen apin sitten nyt tekee jos ei Taksiliitto?

        Nyt sen takana ei ole enää edes Lähitaksi joka on aika suuri toimija uudellamaalla. Aika huonoissa kantimissa on siinä sitten luoda jotain appia jos kaikkien taksien yhteisiä etuja ajavaa Taksiliittoakaan kiinnosta moiset "hömpötykset" (tilausaplikaatiot). Samoin kaikilla uudellamaalla toimivilla taksifirmoilla on jo omat apit, eikä kukaan varmaan enää tässä vaiheessa halua kuopata omaa tilausappia.

        Muu suomi ehkä kaipaisi omaa appia, mutta heidän välillä ei ole toimijaa joka ajaisi yhteistä etua/projektia (kun se ei kiinnosta todella vanhanaikaisesti ajattelevaa Taksiliittoakaan).

        Muun Suomen takseilta lienee paras lähestyä Helsingin herroja (mukaanlukien Lähitaksi) lakki kourassa päästäkseen mukaan appiinsa. Eikä siinä nyt totta puhuen niin nöyränäkään tarvitse olla, jos appien kesken kerran kova kisa ja tarjoajia riittää. Eli yhtälailla Helsingin taksin nyt kannattaisi yrittää myydä Valopilkkua maalaistakseille, siis käyttöoikeuksia. Ei niinkään ajatuksella, että maalaisilta rahat pois, vaan kaapatakseen Suomen markkinat itselleen ennen kuin muut ehtivät.

        Kokonaan uusia appeja maalaisien tuskin kannattaa enää alkaa kehittämään, johan noita markkinoilla on enemmän kuin tarpeeksi valmiina, tuskin toiminnallisuuden puolesta mitään järkeä aloittaa nollasta enää.


    • zhätzhätzhää

      appit on luotu toimimaan siten, että keikan jälkeen automaattisesti generoi asiakkaalle kuitin sähköisesti. Olen itse käyttänyt tätä kuittia mm. uber ajoissa ulkomailta saataessa meidän firman kirjanpidossa, Forwardoin spostin eteenpäin vain kirjanpidolle niin maksavat kuitin automaattisesti tililleni.

      Ilmeisesti voisin myös laittaa cc: kirjapidon uber appiin niin ei tarvitsisi enää edes lähettää heille edelleen vaan saisivat sen kuitin automaattisesti samalla.

      kjäh kjäh kjäh
      näin se vain menee

    • Valtomaksaa

      Vieläkään en ymmärrä miksi vanhat taksit jotka toimivat minusta loistavasti halutaan kortistoon.
      Tilalle saadaan huonosti ajavia mitälie kuskeja. Joista toiset varmaan toimivat ihan ok.
      Taksikusnit ovat melkein kaikki persaukista porukkaa joka tekee pitkää päivää ,mikä näissä herättää ton kateuden.

      • Zhätveks

        Eihän niistä kukaan eroon haluakaan paitsi tuo harhoissaan leijuva zhätzhätti


      • jarmo582
        Zhätveks kirjoitti:

        Eihän niistä kukaan eroon haluakaan paitsi tuo harhoissaan leijuva zhätzhätti

        soon hieno mies...forvardoi ja generoi... kyllä tunnen alemmuutta nyt...tzät


    • sdfgsdfgsdfsdf

      Yandex lupailee 400 € tuloja / päivä! just just....

      • Renginkengin

        Sotkee tulot ja kassan. 400e kassa varmaan mahdollisuuksien rajoissa, jos löytyy asiakaskunta, sopiva määrä autoja ja ajaa pitkää päivää.

        Ylivoimainen reititys tietenkin auttaisi, mutta lieneekö noillakaan mitään taikatemppuja siihen?


    • Yangolla on yksi etu muihin nähden: venäjänkieliset asiakkaat. Stadissa asuu tuhansia sellaisia ja turisteina käy satojatuhansia ellei miljoonia joka vuosi.

      • Kkkkkkkssssdd

        Nojoo, mutta kuinka pitkälle lähinnä vain heidän palvelemisensa kantaa? Ei kovin, sillä mahdollisimman laaja asiakaskunta ja suuri automäärä palvelevat toisiaan. Pieni asiakasmäärä taas ei elätä suurta autojoukkoa. Paitsi toki jos autot ovat toisessa välityksessä muutoin.


      • Kkkkkkkssssdd kirjoitti:

        Nojoo, mutta kuinka pitkälle lähinnä vain heidän palvelemisensa kantaa? Ei kovin, sillä mahdollisimman laaja asiakaskunta ja suuri automäärä palvelevat toisiaan. Pieni asiakasmäärä taas ei elätä suurta autojoukkoa. Paitsi toki jos autot ovat toisessa välityksessä muutoin.

        En tiedä, mutta tuskinpa sinäkään. Venäläisturistien määrä Helsingissä ei kuitenkaan ole mitenkään pieni. Toinen juttu on se, että jos julkisuudessa kerrotut hintatiedot pitävät paikkansa, niin kyllähän tuo suomalaisiakin asiakkaita houkuttelee.
        Asiakkaan näkökulmasta tilanne näyttää siltä, että nämä Yangon ja Uberin kaltaiset systeemit voivat (laillisesti eli niin, ettei yksikään ketjun lenkki fuskaa veroissa yms.) nojautua vain sivutoimisiin kuskeihin. Siitä syntyy mielenkiintoinen dilemma asiakkaankin kannalta: onko asiakkaan edun mukaista, että sivutoimikuskit kevyemmällä kustannusrakenteella työntävät alalta kokopäivätoimijat?


      • Kkkkkkkkkkkkk
        10-14 kirjoitti:

        En tiedä, mutta tuskinpa sinäkään. Venäläisturistien määrä Helsingissä ei kuitenkaan ole mitenkään pieni. Toinen juttu on se, että jos julkisuudessa kerrotut hintatiedot pitävät paikkansa, niin kyllähän tuo suomalaisiakin asiakkaita houkuttelee.
        Asiakkaan näkökulmasta tilanne näyttää siltä, että nämä Yangon ja Uberin kaltaiset systeemit voivat (laillisesti eli niin, ettei yksikään ketjun lenkki fuskaa veroissa yms.) nojautua vain sivutoimisiin kuskeihin. Siitä syntyy mielenkiintoinen dilemma asiakkaankin kannalta: onko asiakkaan edun mukaista, että sivutoimikuskit kevyemmällä kustannusrakenteella työntävät alalta kokopäivätoimijat?

        On se turistien määrä häviävän pieni verrattuna alueen kokonaisuuteen. Hyvä jos joku prosentti väestöstä on venäläisiä. Ja kokemuksesta kerron, että harvoin käyttävät taksia. Turistit asuvat usein keskustassa ja kävelevät siitä keskustan nähtävyyksiin.

        Ja jos haluaa keskittyä venäläisten hyvään palveluun, pitäisi kiskoen osata venäjää, mitä suomalaiset eivät osaa.

        Venäläisillä on yöpymisvuorokausia koko Suomessa puolisen miljoonaa vuodessa, joten ei heitä nyt sentään Helsinkiin miljoonia riitä.

        Yangon hinnoittelu on kyllä todella edullinen.

        Nämä sovelluksethan, ainakaan Yango ei kiellä täysiaikaisia ammattilaisia käyttämästä sitä, mutta perinteiset välittäjät taitavat yleensä kieltää välityksessään olevilta nuo.
        Mutta ehkä joku pääasiassa koulukyytejä tai muuta sopimusajoa ajava voisi käyttää noita appeja, ja jättää perinteiset välittäjät väliin.

        Ei sivutoimikuskeilla mielestäni ole kevyempi kustannusrakenne per kyyti. Mutta toki jos ajavat vain harrastukseksi, eli saavat pääasiassa tulonsa Kelasta tai muista töistä, eivätkä siksi vaadi kuin jotain vitosen tuntipalkkaa, niin onhan se ”kilpailuetu”.

        Asiakas saa itse päättää paljonko on halukas ammattilaiselle maksamaan? Eli en näe dilemmaa. Itsehän saavat päättää onko se osa-aikaisen ajama 15v vanha Corolla säästön väärti? Joillekin on, toisaalta piheimmät kuitenkin kävelevät tai menevät pummilla julkisilla.


    • JepulisJes

      Toihan on hyvä uutinen, muitten ei tarvitse kuunnella sitä ihme molotusta.

    • HaeTaksilupaa

      No, odottakaapa aikaa Tammikuu ja siitä eteenpäin. Miten kaikille uusille apeille, uusille autoilijoille, vanhoille autoilijoille riittää kyytejä? Taloudellinen taantumakin jo kurkkii nurkan takana ja sen mukana yt-neuvottelut, asuntolainojen koronnousu, onko ihmisillä enää varaa taksilla matkusteluun? Ai niin, työttömäksi jääneet voivat hakea taksilupaa. 😉 Senhän saa lähes kuka vaan....

    • JepulisJes

      Jos nämä apit ovat niin ylivoimaisia, niin miten kaveri kerkiää ajamaan edes osan kyydeistä, kun edessä on viisi Anteropuhelinta vakoilemassa kuskin kaikkea toimintaa ja apit pukkaa kyytejä yhtenä solkenaan.

      Jos noilla aikuisten oikeesti tienais jotain niin yksi pitäisi riittää.

      Idiootit on niitä, joita koijataan oikein urakalla. Edes apina ei ole noin tyhmä.

    • MasaMauMau

      Voittajat ovat taksivälityskeskukset ja vakuutusyhtiöt. Kaikki muut häviäjiä, myös asiakkaat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      295
      9576
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      67
      2173
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      41
      1960
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      30
      1810
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1808
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1736
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1308
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1252
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      48
      1175
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      45
      1156
    Aihe