Mulla on kuva linkkinä. Kuvan ympärille tulee lilat kehykset osotuksena et se on linkki. Mä en haluu niitä siihen! En vaan millään saa toimiin vaik oon kokeillu kaikkee. Täs kohas taitaa olla joku bugi IE:ssa, mutta en saanu kyl edes toimiin mozillalla. Help!
kuva linkkinä
6
446
Vastaukset
- Turkkka
Sinne kuvan linkin jälkeen tagin sisään border="0"
- Hemmo
Joo kiitos vaan, nyt pelittää! Se oli kato hyvä kun laitoit yhellä lauseella sen, niin kun heti ei onnistunut niin jouduin lukeen sitä yhtä lausetta kun tiesin että siinä on se vastaus. En ollut aikasemmin tajunnut sitä kohtaa, että se border="0" pitää laittaa nimen omaan sinne TAGIN sisään, olin automaattisesti aatellut CSS-CSS-CSS... :)
Hemmo kirjoitti:
Joo kiitos vaan, nyt pelittää! Se oli kato hyvä kun laitoit yhellä lauseella sen, niin kun heti ei onnistunut niin jouduin lukeen sitä yhtä lausetta kun tiesin että siinä on se vastaus. En ollut aikasemmin tajunnut sitä kohtaa, että se border="0" pitää laittaa nimen omaan sinne TAGIN sisään, olin automaattisesti aatellut CSS-CSS-CSS... :)
Voit kyllä kirjoittaa CSS:ssä
img { border: none; }
Eri asia on, että sen värillisen reunaviivan poistaminen poistaa _ainoan_ tiedon siitä, että kuva on linkki. Sivun käytöstä tulee arvailua.
Ja toisaalta kuvan tekeminen linkiksi on harvoin hyvä idea.- ruina
Yucca kirjoitti:
Eri asia on, että sen värillisen reunaviivan poistaminen poistaa _ainoan_ tiedon siitä, että kuva on linkki. Sivun käytöstä tulee arvailua.
Ja toisaalta kuvan tekeminen linkiksi on harvoin hyvä idea.tuo nyt on vanha juttu että jos linkin ympärillä ei ole viivaa tai kuvan ympärillä kehyksiä, sitä ei tajuttaisi. Kyllä melkein jokainen käyttäjä tajuaa liikutella sitä hiirtä ympäri sivua ja kokeilla eri vaihtoehtoja, varsinkin kun hiiren kursori muuttuu erilaiseksi ja etenkin jos siinä kuvassa lukee jotain. Älkää tehkö ihmisistä liian tyhmiä kun he eivät sitä ole.
- Liner
Yucca kirjoitti:
Ja toisaalta kuvan tekeminen linkiksi on harvoin hyvä idea.Tuo kuvan laittaminen linkiksi on hieman kiinni siitä, että missä ja minkälainen kuva on. Kyllä jokainen tajuaa esim. valikot ja kuvagallerian pikkukuvat heti linkeiksi, eikä niiden käyttämisessä ole mitään pahaa. Eri asia on tietenkin se, jos laittaa jonkun vasemman yläkulman grafiikkahärpäkkeen aloitussivun linkiksi tms...
- Nestori
Liner kirjoitti:
Tuo kuvan laittaminen linkiksi on hieman kiinni siitä, että missä ja minkälainen kuva on. Kyllä jokainen tajuaa esim. valikot ja kuvagallerian pikkukuvat heti linkeiksi, eikä niiden käyttämisessä ole mitään pahaa. Eri asia on tietenkin se, jos laittaa jonkun vasemman yläkulman grafiikkahärpäkkeen aloitussivun linkiksi tms...
mielestäni jos vasemman yläkulman grafiikkahärpäke on esim. yrityksen logo tai vastaava, niin silloin on varsin tavallista että siitä pääsee etusivulle. Tosin ei ole yhtään häpeä laittaa vielä erikseen linkkiä etusivulle tekstimuodossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 223071
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1922786Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1691775Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2561456- 1101253
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs411088Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta461027- 138924
Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises32914- 43804