Moikka!
Elikkä mä tossa äsken viiltelin taas.. Ekaa kertaa reisii, koska maanantaina on koulussa liikka ja en haluu näyttää kaikille mun ihan tuoreita viiltoja. Mutta nii..
Tein 7 viiltoi niistä tuli verta, mut ei mitenkää kauheen paljoo. Ja siis nii.. Mun ei pitäny viillellä tänää, mutta repsahin taa.. Tunnen itteni niin heikoks ihmiseks ku en näköjää osaa käsitellä mun paskaa oloo mitenkää muuten ku viiltelyl. Eilenki tein joku 7 ihan pientä.
Mutta siis nii.. Miten mä pääsisin eroo viiltelystä? Alotin just käymää psykiatrisella sairaanhoitajalla ja se sano et siinä kestää kauan et mun mieli saadaa fiksattuu ja et mut saadaa lopettaa viiltely.. Mut mä en haluu et siinä menee kauan.
Se sano kans et saan todennäkösesti mieliala lääkityksen ja siis mulla on enskuus lääkärintapaaminen. En tiiä varmaa diagnosoidaa masennus. Mulla on paljon oireita siihen ja sit kans ahdistuhäiriöö.
Mä en enää ees voi kertoo melkeenpä mun kavereillekkaa et oon taas viilelly ku niille vaa tulee paska olo ja kerran mun kaveri viilteli sen takii ku mä olin ja siitä mulle tuli vaa enemmän paskempi olo et joo..
En tiiä onks tää ihan turha paikka avautuu ja avautuu ylipäätää..
Ja jos jotain kiinnostaa nii oon 14v eli 8lk
Repsahin taas..
3
196
Vastaukset
- Viiltelijä
Sun on tärkeetä tietää, että sä et todellakaan oo tän ongelman kanssa yksin. Mulla on samanlaisia kokemuksia. Lääkärin lähetteellä sä voit Kelan tukemaa psykoterapiaa (kannattaa kysyy lääkäriltä), ja vertaistukea voit hakea netistä. Tässä esimerkkinä yksi blogi, mitä itse oon seurannu, se on aika uus: https://terminaalissa.blogspot.com/
Kiitos tosi paljon! Ja joo se mun psykiatrinen sairaanhoitaja sno et me kyn tutustaa sen kaa ekana ja nii ja sit mut laitetaa varmaa psykologille
- Nuori_ja_masentunut
Toivottavasti se sairaanhoitaja on mukava ja luotettava ja voisit hänelle jutella. Itselläkin on useiden vuosien kokemus viiltelystä. Mutta kannattaa puhua omasta pahasta olostaan. Se auttaa.
Ja sillon kun tekee mieli viiltää, niin tässä muutama juttu joita kannattaa kokeilla ennen sitä:
- Laske kylmää vettä ranteillesi. Tämä tuottaa väliaikaisen kivun tunteen, mutta ei vahingoita sinua.
- Yritä tehdä jotain mikä saa ajatuksesi muualle. Mee vaikka kävelylle tai kuuntele musiikkia.
- Kirjoita tai piirrä tunteistasi. Se helpottaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446