Tyttöjen silpominen on dramaattisesti vähentynyt

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005896307.html
"Tyttöjen sukuelinten silpomiset ovat vähentyneet merkittävässä määrin Afrikassa...."
Hesarin artikkelista voi itse kukin lukaista vähentymisen suuruuksia, mutta noin parissakymmenessä vuodessa silpominen on esimerkiksi Itä-Afrikassa vähentynyt 71% -> 8%.

Ratkaisevassa asemassa on tässäkin naisten koulutus ja naisten terveydenhoito. Tukemalla vapaaehtoisjärjestöjen tekemää työtä ja edistämällä Suomen kehitysapua voimme itse kukin kitkeä tyttöjen silpomista tästä maailmasta.

Onhan tällä palstalla tosin ansiokkaasti paruttu tyttöjen silpomisesta ja huudeltu uusia pykäliä rikoslakiin. En osaa sanoa, onko tämmöisellä parkumisella vaikutusta yhtään mihinkään. Kehitysavulla on vaikutusta, sen näemme omin silmin puolueettomista numeroista. On sitten toinen asian, kenen pää kykenee hyväksymään nämä numerot.

Kun tyhmä valittaa nälkäänsä, viisas näkee kypsyvät taatelit, sanoo Kirja.

65

916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saldo.kasvaa

      Että sellaista kirjoitusta. Melko tyhjänpäiväinen avaus trollilta jälleen.

    • huomiohuorausta

      Taas yksi maahanmuuttoon kuulumaton HS- mainos.

      • "Taas yksi maahanmuuttoon kuulumaton..."

        Mihin sinä, ystävä kallis, unohdat nyt ne kymmenet avaukset, joita itse kirjoitit tyttöjen silpomisesta?


      • huomiohuorausta
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        "Taas yksi maahanmuuttoon kuulumaton..."

        Mihin sinä, ystävä kallis, unohdat nyt ne kymmenet avaukset, joita itse kirjoitit tyttöjen silpomisesta?

        Ja mikähän saa sinut luulemaan minun kirjoittaneen kyseiset avaukset? Olet aika kiemurteleva lieroilija, et osaa pysyä asiassa hetkeäkään, vaan alat syyttelemään mielesi mukaan. Skitsoileva (multi-)
        persoona lienet. En ole ystäväsi.


      • Eiislamille
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        "Taas yksi maahanmuuttoon kuulumaton..."

        Mihin sinä, ystävä kallis, unohdat nyt ne kymmenet avaukset, joita itse kirjoitit tyttöjen silpomisesta?

        Nyt aloittaja puhuu tyttöjen kotimaissa tapahtuvasta silpomisesta! Täällä on "itketty, öyhötetty ,paruttu ja ihmetelty" kuinka voi ns. hyvinvointivaltiossa olla edes yhtä tyttölasta joka sosiaalitoimen kustannuksella kuljetetaan entiseen kotimaahansa silvottavaksi! Eikö olisi aiheellista hoitaa täällä asuvat kidutettavat lapset ihan ensin ja turvata heidän elämänsä ja ruveta sen asian kuntoon saatettuamme ,pätemään maailmanlaajuisesti.


    • vähentynytkö

      Samaan aikaan tyttöjen silpominen on dramaattisesti lisääntynyt Suomessa tai Suomessa asuva tyttö viedään leikattavaksi ulkomaille. Teko ei ole rangaistava jos tekijä ei ole Suomen kansalainen tai teko ei kohdistu Suomen kansalaiseen

      • "Samaan aikaan tyttöjen silpominen on dramaattisesti lisääntynyt Suomessa..."

        Onko sinulla dataa asiasta vai huuteletko ihan lonkalta vaan?
        Anna viite, niin tutkitaan.

        Uskoisin, että koulutuksen ja hyvinvoinnin lisääntyessä vanhemmatkin alkavat tajuat, että tyttöjä silpominen on vaarallista ja sillä voi olla vakavia haittoja myöhemmälle lisääntymisterveydelle. Kun vastaava kehitys näkyy Afrikassa, sen täytyisi myös näkyä Suomeen saapuneiden pakolaisten ryhmässä.


      • jopasjotakintaas
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        "Samaan aikaan tyttöjen silpominen on dramaattisesti lisääntynyt Suomessa..."

        Onko sinulla dataa asiasta vai huuteletko ihan lonkalta vaan?
        Anna viite, niin tutkitaan.

        Uskoisin, että koulutuksen ja hyvinvoinnin lisääntyessä vanhemmatkin alkavat tajuat, että tyttöjä silpominen on vaarallista ja sillä voi olla vakavia haittoja myöhemmälle lisääntymisterveydelle. Kun vastaava kehitys näkyy Afrikassa, sen täytyisi myös näkyä Suomeen saapuneiden pakolaisten ryhmässä.

        Vitsin murjaisit jälleen.


      • höpöhöpöhöpö
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        "Samaan aikaan tyttöjen silpominen on dramaattisesti lisääntynyt Suomessa..."

        Onko sinulla dataa asiasta vai huuteletko ihan lonkalta vaan?
        Anna viite, niin tutkitaan.

        Uskoisin, että koulutuksen ja hyvinvoinnin lisääntyessä vanhemmatkin alkavat tajuat, että tyttöjä silpominen on vaarallista ja sillä voi olla vakavia haittoja myöhemmälle lisääntymisterveydelle. Kun vastaava kehitys näkyy Afrikassa, sen täytyisi myös näkyä Suomeen saapuneiden pakolaisten ryhmässä.

        Kuinkahan paljon on Somaliassa vähentynyt? "Somalian naisista ja tytöistä 98 prosenttia on silvottu." https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005769342.html
        Kaunistele vain. Tuonnehan "lomalle" moni lähtee.


      • eipä.kaunistella

      • ValheidenPesä

        Kuka helvetti katsoo enää YLEn valeuutisia....DDD


    • Jukka-Joensuusta

      "Tutkijat analysoivat 29 maata Afrikassa sekä Länsi-Aasiassa (Irak ja Jemen) kerätyt tiedot vuosien 1990 ja 2017 välillä. Tyttöjen (ympärileikkausten) suurimmat laskut 14 vuoteen asti olivat: Itä-Afrikka, 71 prosenttia vuonna 1995, 8 prosenttiin vuonna 2016. Pohjois-Afrikka, vajaat 58 prosenttia vuonna 1990, hieman yli 14 prosenttia vuonna 2015. Länsi-Afrikka 74 prosenttia vuonna 1996 - 25 prosenttia vuonna 2017.
      Länsi-Aasiassa käytäntö on kuitenkin edelleen kasvanut. Se nousi 1 prosentista vuonna 1997 ja hieman alle 16 prosenttia vuonna 2013. BMJ Global Health -lehdessä 6. marraskuuta julkaistun tutkimuksen mukaan. "
      https://www.webmd.com/women/news/20181107/female-genital-cutting-decreasing-in-afri

      On hieno juttu että tyttöjen elinten silpominen on vähentynyt Afrikassa, mutta miksi "Moktar" jättää kertomatta koko totuuden asiasta?
      Miten paljon silpominen on vähentynyt Somaliassa? Sitä ei tutkimus kerro. Silpomistahan on harjoitettu mm. Keniassa, Tansaniassa ja Tsadissa. https://en.wikipedia.org/wiki/Female_genital_mutilation#/media/File:FGM_prevalence_UNICEF_2016.svg

      Miksi et voi koskaan olla objektiivinen?

    • mnmnmnnmn

      Hyvä merkki, vaikka paljon onkin vielä tekemistä. Kehitysapurahoja voitaisiin enemmänkin ja täsmällisemmin käyttää koulutukseen ja ennenkaikkea valistukseen eikä niinkään väestöräjähdyksen tai korruption ruokkimiseen.
      Islam ja kunniakulttuurit pitäisi jotenkin vielä riisua aseista, työnsarkaa riittänee sadoiksi vuosiksi eteenpäin.

    • bnmbnm

      Tanska ainakin on ottanut kovemmat lait käyttöön mamuille tietyillä alueilla. On vissiinkin keinot muuten vähissä. Mielestäni jokainen sosiopaattisesti ja fanaattisesti suomessa matuileva pitäisi passittaa kotimatkalle armotta, niin ehkä loppuja sitten kiinnostaisi hiukan enemmän integroitua suomalaiseen elämänrytmiin ilman pakkoavioliittoja ja muuta kunniaväkivaltaa.

    • Aavikonopetusministeriö

      Silpominen on dramaattiseti vähentynyt? Kuulostaa siltä että aloittaja on huolissaan uskonnonvapaudesta.

      • oimiksi

        Sama ajatus tuli luettuani tuon trollin keksimän huomionhakuisen otsikon. Mahtaa se huolestuttaa karvahattua hyvinkin paljon moinen. Taitaa alaleukansa väpättää jo.


    • Ammatti_loukkaantuja

      Aina puhutaan tyttöjen silpomiseta vaikka poikia ypärileikataan yhtälailla uskonnon nimissä, mihin on unohtunut tasa-arvo tässäkin asiassa. Mites muuten saako puhua enään tytöistä ja pojista vai pitääkö puhua vain henkilöistä? Aloittaja kuulostaa melko rasistiselta, onkohan sillä menny pyhät kirjat taas sekaisin.

    • hähähähähähähhääää

      Juu, menee perkele ympärileikkaajalta pää sekaisin kun nyt on 32 sukupuolta.
      Ei siinä enää tiedä mistä pitää viillellä.

    • KoskaAllahillaOnSuuri

      Somaliassa 98% yli 15 vuotiaista on silvottu. Suomeen turvaan ”kouluttautumaan” ja ikuisesti ”kotoutumaan” tulleet lähettävät vieläkin tyttöjään silvottavaksi....jotta niistä saadaan siveitä naisia.....

    • EiköTotta

      Taitaaolla suomalaisessa koululaitoksessa jotain pahasti vialla kun täältä lähtee tyttöjä ”lomille” ikuiseen sotaan silvottaviksi....

    • Täällä väitettiin, että Hesarin tietoihin ei voi luottaa. Tässä on originaali tutkimus.
      https://gh.bmj.com/content/3/5/e000549#DC3
      Se lukee, joka osaa. Minä osaan.

      Täällä huudeltiin vastaväitteenä, että miten Somaliassa. Valitettavasti tutkimuksessa Afrikka on jaettu Itä-, Länsi-, Pohjois-ja Keski-Afrikkaa ja vertailuna esitettiin myös Länsi-Aasia. Tutkimuksessa on myös karttoja ja graafeja, joista voi havainnollisesti nähdä, mihin tyttöjen silpominen painottuu ja miten se vähentynyt vuosien saatossa.

      Afrikassa kehitys on myönteistä, eikä sitä pitäisi turhaan vähätellä.

      Poikien ympärileikkauksessa on kyse hieman toisenlaisesta perinteestä. Se ei invalidisoi, ei yleensä vaaranna poikien seksuaaliterveyttä. Toki siinäkin puututaan lapsen ruumiilliseen koskemattomuuteen, joten asiasta on voitava keskustella.

      • Seliseli

        Vai osaat jopa lukea. Kirjoitus ei vain onnistu.


      • Seliseli kirjoitti:

        Vai osaat jopa lukea. Kirjoitus ei vain onnistu.

        Kaksi volttia. Tekniikan Maailma sinulla onkin jo ennestään.


      • Dysleksiakääpiölle
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        Kaksi volttia. Tekniikan Maailma sinulla onkin jo ennestään.

        Hienoa että heitit ne kaksi volttia noinkin sujuvasti. Samaa ei voi sanoa kirjoittamisestasi. Tekniikan Maailma ei auta huonoon kirjoitustaitoosi. Joudut heittämään nyt tusinan verran voltteja, onneksi osaat jo ahkerasti harjoitelleena suorittaa ne helposti.


      • Dysleksiakääpiölle kirjoitti:

        Hienoa että heitit ne kaksi volttia noinkin sujuvasti. Samaa ei voi sanoa kirjoittamisestasi. Tekniikan Maailma ei auta huonoon kirjoitustaitoosi. Joudut heittämään nyt tusinan verran voltteja, onneksi osaat jo ahkerasti harjoitelleena suorittaa ne helposti.

        https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisista-paljastui-yhteinen-piirre-ovat-mantteja/

        Pahoin pelkään, että olet nyt kyllä lopullisesti hukannut tämän niin kovin pätevän viitteen.


      • Dysleksiakääpiölle
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisista-paljastui-yhteinen-piirre-ovat-mantteja/

        Pahoin pelkään, että olet nyt kyllä lopullisesti hukannut tämän niin kovin pätevän viitteen.

        Etkö ole edelleenkään oppinut, että et voi puolustella omaa osaamattomuuttasi tuolla linkillä?
        Ei se niin mene, että aina tehdessäsi virheen tunget lapsellisesti kyseisen linkin palstalle. Hyppää mieluummin niitä volttejasi, aikaahan sinulla laiskalla joutilaalla riittää. Häpeäisit edes, taitamaton.


      • surullista.se.että

      • ei.pojat.noin

      • Dysleksiakääpiölle

        Et sinä minulle ole sellaista koskaan kertonut. Onko sinun kovinkin vaikea hyväksyä faktaa, kun noin rankasti nillität? Teet vain itsestäsi entistä naurettavamman. Hyvinpä tuntuu tosiasiat purevan kun noinkin kovasti parkua palstalle päästät. Ehkä olisi parempi ettet mainitse kyvystä tai älystä mitään, kun noinkin tuntuu päässäsi falskaavan.


      • Dysleksiakääpiölle

        En minä sinun "heikkoa" kohtaasi etsi. Onhan fakta, että olet pelkkä taitamaton sanailija.
        En ole poistattanut vastaustasi. Turhaan koetat kääntää asioita mieleiseksesi. Ei, me emme ole sopineet sellaista, myöskään et ole kyseistä asiaa minulle kirjoittanut. Näin ollen olisi hienoa että lopettaisit tuon vainoharhaisen jankutuksesi. Ihan oman mielenterveytesikin vuoksi. En minä ole hätääntynyt, enkä panikoi. Se kaikki on oman pääsi sisällä olevaa. Voi hyvin.


      • Dysleksiakääpiölle

        Älä huolestu. Saat esiintyä mestarina jos niin kovin sitä mielit. Todellisuudessa et vain osaa.
        Jatka vain kieliopillisia harjoittelujasi. Kyllä se siitä. Muista lukea Kirjaasi.


      • Dysleksiakääpiölle

        Älä nyt mieltäsi osaamattomuutesi vuoksi pahoita. Onhan se mukavaa, että kirjoitat siansaksaa toisinaan. Unohdat kirjaimia sanoista tai lisäät ylimääräisiä. Huvittavaa tuo kielitoimistonohjepankin linkin tyrkyttäminen. Tarvitset sitä itse jatkuvasti, eikä se tunnu auttavan itseäsikään. Opettele uutterammin. Jatka vain kieliopillisia harjoittelujasi.
        "Tämä on ainakin toinen kerta, kun kiistät asiaa." Tottakai kiistän. Et ole minulle väittämääsi asiaa kirjoittanut. Kehoitan edelleen lopettamaan tuon turhan valituksen ja keskittymään siihen, mitä et todellakaan osaa; asialliseen kirjoittamiseen maahanmuuttopalstalle.


      • Voivoitaas

        Hehhee moktaarin tuki ja turva Tekniikan Maailma ja Kielitoimisto? Ei kannattaisi tuolla osaamisen tasolla paljoa rehennellä :)
        Vain itseään korostavat narsistit käyttävät postskriptuumia sähköisessä mediassa. Huono opettajaksikin.


      • osaajalle

        "Turhaan sinä kyttää kirjoitusvirheitä ja yrität nillittää niistä, Se naula ei vaan vedä."

        Löydät virheet helposti yllä olevasta.
        Lyöntivirheitäkö?


      • pikkusielulle

        Kielimestariahan olet itse leikkinyt aina. Silloin sinulta vaaditaan virheetöntä tulosta. Olethan akateemisesti koulutettu lukihäiriöstä kärsivä älykkö. ;)
        Ei mene oikein häävisti, kun itse teet jatkuvasti kovin alkeellisia virheitä.


      • Kuukuppi

        Se aika kuukaudesta?


      • Dysleksiakääpiölle

        On se jännää, ettei oppineeksi itseään kutsuvaa saa arvostella kirjoitusvirheistä, varsinkin kun se olisi eduksi maineellesi, se oppiminen. Huomasin kyllä itsellänikin yllä olevassa (jos enää on esillä) kirjoitusvirheeni, en silti pistä sitä (tai niitä) minkään muun syyksi kuin oman huolimattomuuteni.
        Älä silti kuvittele, että itse niksuttelen omat kirjoitukseni pois. Poistuvat ihan muiden voimin, aiheesta jos niikseen tulee. Takuulla irvailen sinulle, jos syytä löytyy. ;)))
        Nauretaan yhdessä.;)))
        Mihin noinkin oppinut tarvitsee kielitoimiston ohjepankkia tai muutakaan kotimaista kieltä käsittelevää sivustoa? Trollatakseen knoppitiedolla.


      • pikkusielulle

        Pullisteleeko karvahattu nyt äkeissään Lamminpään tyyliin?
        Sitä se vanhuus teettää. Kyllä sinun nyt pitää skarpata opinnoissasi. Eihän tuosta tule mitään. Kielimestari. Hihhiii. ;)


      • "En minä ole poistattanut omia viestejäni..."
        Tässä asiassa - kummallista kyllä - luotan sinuun. Pyydän anteeksi perusteetonta syytöstäni.

        "Teen virheitä kirjoituksissani, se on totta."
        Arvostan rehellisyyttäsi. Me kaikki teemme virheitä. Olisiko järkevää, että lopettaisit tuon kielipoliisina esiintymisen? Teet ihan turhaan itsesi pelleksi.

        En edes pode lukihäiriötä (dysleksia). Yrität kuitenkin pilkata minua dysleksiasta. Pilkkaatko myös änkyttäjiä, MS-sairaita, kuurovammaisia tai näkövammaisia?

        "Lopeta pääsi aukominen ja kirjoita maahanmuutosta...".
        Tuota noin. Ihanko oikeasti sinusta tuntuu, että sinun omat kielipoliisijuttusi käsittelevät maahanmuuttoa? Ehkä kannattaisi katsoa peiliin.

        "Teet vain itsestäsi isomman mu....n kuin omistat."
        Tämäkään ei ole ihan asiallinen ja aikuismainen ilmaisu.

        Sitä saa mitä tilaa, lukee perussuomalaisten puoluetoimiston aulassa. Ehkä sinun kannattaisi siistiä omaakin tekstiäsi ja ainakin lopettaa tuo kielipoliisina esittäminen. Tämä on luonnollisesti vain kaino esitys, päätös on tietysti yksin sinun.

        Tyhmä suuttuu hyvästä neuvosta, viisas kiittää, sanoo Kirja.


      • Dysleksiakääpiölle kirjoitti:

        On se jännää, ettei oppineeksi itseään kutsuvaa saa arvostella kirjoitusvirheistä, varsinkin kun se olisi eduksi maineellesi, se oppiminen. Huomasin kyllä itsellänikin yllä olevassa (jos enää on esillä) kirjoitusvirheeni, en silti pistä sitä (tai niitä) minkään muun syyksi kuin oman huolimattomuuteni.
        Älä silti kuvittele, että itse niksuttelen omat kirjoitukseni pois. Poistuvat ihan muiden voimin, aiheesta jos niikseen tulee. Takuulla irvailen sinulle, jos syytä löytyy. ;)))
        Nauretaan yhdessä.;)))
        Mihin noinkin oppinut tarvitsee kielitoimiston ohjepankkia tai muutakaan kotimaista kieltä käsittelevää sivustoa? Trollatakseen knoppitiedolla.

        "Mihin noinkin oppinut tarvitsee kielitoimiston ohjepankkia..."
        Ymmärsit tämänkin asian väärin.

        Minä en tarvitse. Ne viitteet olen antanut ihan hyvästä sydämestäni teitä varten.


      • Ex-Dysleksiakääpiölle
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        "En minä ole poistattanut omia viestejäni..."
        Tässä asiassa - kummallista kyllä - luotan sinuun. Pyydän anteeksi perusteetonta syytöstäni.

        "Teen virheitä kirjoituksissani, se on totta."
        Arvostan rehellisyyttäsi. Me kaikki teemme virheitä. Olisiko järkevää, että lopettaisit tuon kielipoliisina esiintymisen? Teet ihan turhaan itsesi pelleksi.

        En edes pode lukihäiriötä (dysleksia). Yrität kuitenkin pilkata minua dysleksiasta. Pilkkaatko myös änkyttäjiä, MS-sairaita, kuurovammaisia tai näkövammaisia?

        "Lopeta pääsi aukominen ja kirjoita maahanmuutosta...".
        Tuota noin. Ihanko oikeasti sinusta tuntuu, että sinun omat kielipoliisijuttusi käsittelevät maahanmuuttoa? Ehkä kannattaisi katsoa peiliin.

        "Teet vain itsestäsi isomman mu....n kuin omistat."
        Tämäkään ei ole ihan asiallinen ja aikuismainen ilmaisu.

        Sitä saa mitä tilaa, lukee perussuomalaisten puoluetoimiston aulassa. Ehkä sinun kannattaisi siistiä omaakin tekstiäsi ja ainakin lopettaa tuo kielipoliisina esittäminen. Tämä on luonnollisesti vain kaino esitys, päätös on tietysti yksin sinun.

        Tyhmä suuttuu hyvästä neuvosta, viisas kiittää, sanoo Kirja.

        " Teet ihan turhaan itsesi pelleksi."
        En suinkaan sinun virkaasi havittele.
        Olet takuulla ymmärtänyt lukemasi, joten turhaan siinä jeesustelet. Kirjasi on pelkkää fiktiota.
        Dysleksia tai lukihäiriö, väität ettet kärsi kyseisistä asioista. Silloin selityksenä on ainoastaan ettet vain osaa. Olkoonkin niin, että se tekee sinut vihaiseksi. On se silti fakta.


      • Ex-Dysleksiakääpiölle
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        "Mihin noinkin oppinut tarvitsee kielitoimiston ohjepankkia..."
        Ymmärsit tämänkin asian väärin.

        Minä en tarvitse. Ne viitteet olen antanut ihan hyvästä sydämestäni teitä varten.

        Valetta.


      • Ex-Dysleksiakääpiölle kirjoitti:

        " Teet ihan turhaan itsesi pelleksi."
        En suinkaan sinun virkaasi havittele.
        Olet takuulla ymmärtänyt lukemasi, joten turhaan siinä jeesustelet. Kirjasi on pelkkää fiktiota.
        Dysleksia tai lukihäiriö, väität ettet kärsi kyseisistä asioista. Silloin selityksenä on ainoastaan ettet vain osaa. Olkoonkin niin, että se tekee sinut vihaiseksi. On se silti fakta.

        Jätit vastaamatta kysymykseeni: Pilkkaatko myös änkyttäjiä, MS-sairaita, kuurovammaisia tai näkövammaisia?

        Ihan mielenkiinnosta kyselen. Voisit toki vastata.

        PS "Kirjasi on pelkkää fiktiota."
        Eivätkö kaikki kirjat viime kädessä ole kirjoittajansa luomuksia, siis fiktiivisiä?


      • Ex-Dysleksiakääpiölle
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        Jätit vastaamatta kysymykseeni: Pilkkaatko myös änkyttäjiä, MS-sairaita, kuurovammaisia tai näkövammaisia?

        Ihan mielenkiinnosta kyselen. Voisit toki vastata.

        PS "Kirjasi on pelkkää fiktiota."
        Eivätkö kaikki kirjat viime kädessä ole kirjoittajansa luomuksia, siis fiktiivisiä?

        Vastaan sinulle ilomielin. En pilkkaa muita kuin ainoastaan trollia. Olen aiemminkin kysynyt sinulta syytä huonoon kirjoitustaitoosi. En löytänyt muuta selitystä kuin dysleksian. Jos lukihäiriösi ei ole syynä, saattaa osaamattomuutesi aiheuttaa kyseisen ilmiön. Arvasin sinun ottavan tuon kortin esille, jossa väität minun pilkkaavan vammaisia, koettaen syyllistää minut noihin esille tuomiisi asioihin. Edelleenkään en pilkkaa heitä. Ehkäpä syynä on se, että olet aina käyttäytynyt kaiken osaavana, kaikkien ammattien taitajana, tehden kaiken aina paremmin kuin muut. Olet halveksinut muita kirjoittajia diktaattorimaisella otteellasi kirjoituksissasi. Silti olet tehnyt lapsellisia kirjoitusvirheitä melkeinpä jokaisessa kirjoituksessasi. Eipä paljoakaan ole asiaa auttanut filologin tittelisi, samanlaista kompurointia ammattinimikkeestä huolimatta. Kun kysyin mihin noinkin oppinut tarvitsee kielitoimiston ohjepankkia tai muutakaan kotimaista kieltä käsittelevää sivustoa, en suinkaan tehnyt sitä huvikseni. Jos väität asian olevan niin, että et tarvitse kyseisiä apukeinoja kirjoittamiseesi, voisiko syynä olla se että olet ruotsinkielinen?
        Tai sitten olet paluumuuttaja jenkeistä, kielen unohtaneena. Usko pois, pilkkaan trollia, en vammaisia. Jos olet niin täydellinen omasta mielestäsi muiden ollessa pelkkää kuraa, olet pilkkasi ansainnut. " Kirjasi" on pelkkää huuhaata. Käytät sitä tehosteena kovin mitättömään kirjoitteluusi. Olethan kaikesta huolimatta pelkkä trolli.


      • Ex-Dysleksiakääpiölle
        Ex-Dysleksiakääpiölle kirjoitti:

        Vastaan sinulle ilomielin. En pilkkaa muita kuin ainoastaan trollia. Olen aiemminkin kysynyt sinulta syytä huonoon kirjoitustaitoosi. En löytänyt muuta selitystä kuin dysleksian. Jos lukihäiriösi ei ole syynä, saattaa osaamattomuutesi aiheuttaa kyseisen ilmiön. Arvasin sinun ottavan tuon kortin esille, jossa väität minun pilkkaavan vammaisia, koettaen syyllistää minut noihin esille tuomiisi asioihin. Edelleenkään en pilkkaa heitä. Ehkäpä syynä on se, että olet aina käyttäytynyt kaiken osaavana, kaikkien ammattien taitajana, tehden kaiken aina paremmin kuin muut. Olet halveksinut muita kirjoittajia diktaattorimaisella otteellasi kirjoituksissasi. Silti olet tehnyt lapsellisia kirjoitusvirheitä melkeinpä jokaisessa kirjoituksessasi. Eipä paljoakaan ole asiaa auttanut filologin tittelisi, samanlaista kompurointia ammattinimikkeestä huolimatta. Kun kysyin mihin noinkin oppinut tarvitsee kielitoimiston ohjepankkia tai muutakaan kotimaista kieltä käsittelevää sivustoa, en suinkaan tehnyt sitä huvikseni. Jos väität asian olevan niin, että et tarvitse kyseisiä apukeinoja kirjoittamiseesi, voisiko syynä olla se että olet ruotsinkielinen?
        Tai sitten olet paluumuuttaja jenkeistä, kielen unohtaneena. Usko pois, pilkkaan trollia, en vammaisia. Jos olet niin täydellinen omasta mielestäsi muiden ollessa pelkkää kuraa, olet pilkkasi ansainnut. " Kirjasi" on pelkkää huuhaata. Käytät sitä tehosteena kovin mitättömään kirjoitteluusi. Olethan kaikesta huolimatta pelkkä trolli.

        Jos olisit myöntänyt lukihäiriösi / dysleksian, ymmärtäisin paremmin kirjoituksiasi. Kiistit asian, joten katson töppöilysi syynä olevan osaamattomuutesi.
        Kaiken osaavana pystyt varmaankin selittämään syyn siihen?


      • Ex-Dysleksiakääpiölle kirjoitti:

        Vastaan sinulle ilomielin. En pilkkaa muita kuin ainoastaan trollia. Olen aiemminkin kysynyt sinulta syytä huonoon kirjoitustaitoosi. En löytänyt muuta selitystä kuin dysleksian. Jos lukihäiriösi ei ole syynä, saattaa osaamattomuutesi aiheuttaa kyseisen ilmiön. Arvasin sinun ottavan tuon kortin esille, jossa väität minun pilkkaavan vammaisia, koettaen syyllistää minut noihin esille tuomiisi asioihin. Edelleenkään en pilkkaa heitä. Ehkäpä syynä on se, että olet aina käyttäytynyt kaiken osaavana, kaikkien ammattien taitajana, tehden kaiken aina paremmin kuin muut. Olet halveksinut muita kirjoittajia diktaattorimaisella otteellasi kirjoituksissasi. Silti olet tehnyt lapsellisia kirjoitusvirheitä melkeinpä jokaisessa kirjoituksessasi. Eipä paljoakaan ole asiaa auttanut filologin tittelisi, samanlaista kompurointia ammattinimikkeestä huolimatta. Kun kysyin mihin noinkin oppinut tarvitsee kielitoimiston ohjepankkia tai muutakaan kotimaista kieltä käsittelevää sivustoa, en suinkaan tehnyt sitä huvikseni. Jos väität asian olevan niin, että et tarvitse kyseisiä apukeinoja kirjoittamiseesi, voisiko syynä olla se että olet ruotsinkielinen?
        Tai sitten olet paluumuuttaja jenkeistä, kielen unohtaneena. Usko pois, pilkkaan trollia, en vammaisia. Jos olet niin täydellinen omasta mielestäsi muiden ollessa pelkkää kuraa, olet pilkkasi ansainnut. " Kirjasi" on pelkkää huuhaata. Käytät sitä tehosteena kovin mitättömään kirjoitteluusi. Olethan kaikesta huolimatta pelkkä trolli.

        https://kielipoliisi.wordpress.com/2015/09/15/kappalejako/
        Tässä olisi sinulle mitä sattuvin harjoitustehtävä kappalejaosta. Nyt tekstisi on lähes lukukelvotonta puuroa.

        Sitä saa mitä tilaa, opettaa Putkonen persujen puoluetoimiston sisääntuloaulassa. Ehkä sinun kannattaisi kuitenkin luopua tuosta kielipoliisin toimestasi.


      • Ex-Dysleksiakääpiölle
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        https://kielipoliisi.wordpress.com/2015/09/15/kappalejako/
        Tässä olisi sinulle mitä sattuvin harjoitustehtävä kappalejaosta. Nyt tekstisi on lähes lukukelvotonta puuroa.

        Sitä saa mitä tilaa, opettaa Putkonen persujen puoluetoimiston sisääntuloaulassa. Ehkä sinun kannattaisi kuitenkin luopua tuosta kielipoliisin toimestasi.

        Älä selitä. Tein sinulle selvän kysymyksen. Mistä johtuu useat kirjoitusvirheesi? Et sanojesi mukaan kärsi dysleksiasta. Koeta nyt antaa saivartelematta yksinkertainen selitys vetämättä politiikkaa tähän mukaan. Turha noita linkkejä tyrkyttää. Vastaa nyt reilusti vain itse kysymykseen.


      • Ex-Dysleksiakääpiölle
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        https://kielipoliisi.wordpress.com/2015/09/15/kappalejako/
        Tässä olisi sinulle mitä sattuvin harjoitustehtävä kappalejaosta. Nyt tekstisi on lähes lukukelvotonta puuroa.

        Sitä saa mitä tilaa, opettaa Putkonen persujen puoluetoimiston sisääntuloaulassa. Ehkä sinun kannattaisi kuitenkin luopua tuosta kielipoliisin toimestasi.

        Huono lukutaitosikaan ei ole minun syytäni. Huonostipa argumentoit väistäen kysymyksen.


      • Ex-Dysleksiakääpiölle kirjoitti:

        Huono lukutaitosikaan ei ole minun syytäni. Huonostipa argumentoit väistäen kysymyksen.

        Kuten jo aiemmin sanoin, valintahan on täysin sinun. Jos haluat leikkiä palstalla kielipoliisia, niin leiki toki.


      • Ex-Dysleksiakääpiölle
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        Kuten jo aiemmin sanoin, valintahan on täysin sinun. Jos haluat leikkiä palstalla kielipoliisia, niin leiki toki.

        Taas kerran väistät kysymykseni. Miksi teet niin paljon virheitä kirjoituksissasi?
        Olethan ilmoittanut olevasi sivistynyt, akateemisesti koulutettu ja filologikin.
        Siitä huolimatta tarjoat Kielitoimiston ohjepankin linkkejä muille opetustarkoituksessa. Eihän sellainen temppuilu ole mistään kotoisin.
        Tiesin, ettet halua antaa rehellistä vastausta. Asian sivuuttaminen on pelkuruutta.


      • pikkusielulle
        Ex-Dysleksiakääpiölle kirjoitti:

        Taas kerran väistät kysymykseni. Miksi teet niin paljon virheitä kirjoituksissasi?
        Olethan ilmoittanut olevasi sivistynyt, akateemisesti koulutettu ja filologikin.
        Siitä huolimatta tarjoat Kielitoimiston ohjepankin linkkejä muille opetustarkoituksessa. Eihän sellainen temppuilu ole mistään kotoisin.
        Tiesin, ettet halua antaa rehellistä vastausta. Asian sivuuttaminen on pelkuruutta.

        Tuon minäkin haluaisin tietää.
        Saadaanko arvoitukseen arvoisensa vastaus. :) Nyt otteita kirjasta ja kaikki hyvin. Hihhiii.


    • Jukka-Joensuusta
    • Jukka-Joensuusta

      Minkä ketun takia viestini poistetaan?
      Siksikö että todistin lähdeaineistoon viitaten että Länsi-aasiassa tyttöjen silpominen on lisääntynyt?

      • "Minkä ketun takia viestini poistetaan?"

        Pysy aiheessa, kirjoita asiallisesti, vältä henkilöön menevää pilkkaa tai arvostelua. Näillä ohjeilla pääset pitkälle, rakas poikani.


      • Jukka-Joensuusta

        Pysyn aiheessa, kirjoittan asiallisesti, en herjaa henkilöitä tai kansanryhmiä, enkä ole poikasi.
        Ilmeisesti sensuroinin syy oli hyperlinkki englanninkieliselle WebMD - sivustolle jossa oli aivan asiallinen juttu tyttöjen silpomisen tilanteesta Afrikassa ja Aasiassa. Ilmeisesti kysymys ei ole totuudesta vaan siitä että jotakin loukkaa tieto siitä että mm. Jemenissä tyttöjen ympärileikkaukset ovat lisääntyneet.
        Omituista että sinua ei sensuroitu vaikka liiteenä oli HS:n artikkeli.


      • Jukka-Joensuusta kirjoitti:

        Pysyn aiheessa, kirjoittan asiallisesti, en herjaa henkilöitä tai kansanryhmiä, enkä ole poikasi.
        Ilmeisesti sensuroinin syy oli hyperlinkki englanninkieliselle WebMD - sivustolle jossa oli aivan asiallinen juttu tyttöjen silpomisen tilanteesta Afrikassa ja Aasiassa. Ilmeisesti kysymys ei ole totuudesta vaan siitä että jotakin loukkaa tieto siitä että mm. Jemenissä tyttöjen ympärileikkaukset ovat lisääntyneet.
        Omituista että sinua ei sensuroitu vaikka liiteenä oli HS:n artikkeli.

        "Omituista että sinua ei sensuroitu vaikka liiteenä oli HS:n artikkeli."

        Minä kirjoitankin asiallisesti ja pysyn faktoissa, enkä öyhötä mitä sattuu.


      • valehtelet.aina
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        "Omituista että sinua ei sensuroitu vaikka liiteenä oli HS:n artikkeli."

        Minä kirjoitankin asiallisesti ja pysyn faktoissa, enkä öyhötä mitä sattuu.

        Edelleen viljelet omituista huumoriasi. Muistammehan kaikki, että sinulta on poistettu satamäärin asiattomia öyhötyksiäsi, eikä tuo omakehusi sitä faktaa muuksi muuta. Vieläkö alaleukasi väpättää?
        PS. Nauretaan yhdessä. ;)))


    • HinkuViiltäjä

      Nyt on 32 sukupuolta.
      On siinä veitsiäijällä kummastelemista että mistä leikataan.

    • RobertKinty

      Yhtä kaikki. Kulttuureja on vaan niin erilaisia, ettei niistä kaikista ole yhteiseloon. Nokkelimmat tietää kyllä.

    • Ei.tätä.suomeen

      On se vaan kumma kuinka tuo Moktar Kuppa jaksaa puolustella tuollaista raakalaismaista tyttöjen silpomista.
      Aiemmin puolusteli tällä palstalla 10 vuotiaan tytön raiskannutta maahanmuuttajataustaista roistoa.
      On se vaan outo agenda tuo maahanmuuttajataustaisten rikollisten puolustelu.
      Saapa nähdä kuinka nopeasti Jukka poika niksuttaa tämän viestin.

    • pensselitäti

      On paruttu, minäkin. Mutta vaikka parkuisin äänihuuleni riekaleiksi, en pystyisi parkumaan yhtä kovaa kuin ne lapset parkuvat, joita pidetään väkivalloin monen aikuisen voimin paikoillaan, haarat levällään, ja saastainen noita-akka nirhoo lasinpalalla tai tylsällä partaterällä irti heidän häpyhuuliaan ja klitoristaan sekä kursii ammottavan verisen aukon umpeen, kaikki tämä ilman mitään kivunlievitystä.
      Miksi tätä ei estetä? Kuka nauttii tästä sadistisen pedofilian lajista?

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe