Kävin vaihdattamassa pariston rannekelloon kultasepänliikkeessä Siltakadulla.
Liikkeessä toimii pienessä muutaman neliön tilassa kultaseppä,joka työn teki.
Aikaa paristonvaihtoon meni alle 2 minuuttia.Työ maksoi 10 euroa.Jos siitä laskee
kellosepälle paristonvaihdon tuntipalkan on se 300 euroa.
Jotkut tekevät raskasta työtä hiki hatussa ja saavat 15 euroa palkkaa tunnissa.
Kuitissa lukee:"Paristonvaihto,kierrepohj. Hinta 10,00 Alv 24%
Veroton hinta 8,06 Alv 1,94"
Hinnastoa ei ollut missään näkyvissä.
Paristonvaihto kelloon 300 euron tuntipalkalla
44
3255
Vastaukset
- RahhaaSeVain
No halvalla olet päässyt,siitä onnittelut.
Itse käväisin näissä kännykän akkuvaihtoliikkeissä,että jos pistäisitte uuden akun,niin työpalkkio olisi ollut kuulemma 60-80€ muutaman minuutin hommasta.Tosin minun puhelin olisi pitänyt laittaa jonnekin maailmalle jotta vaihto olisi onnistunut.Koska minulla oli itsehommattu akku,niin vaihdoin sen itse enkä perinyt itseltäni mitään.Onnittelut minullekin- halpa.akku
Taitaa olla kaliis puhelin kun akun vaihtokin noin kallista. Mulla on n. 20e puhelin ja akku kestää pitkään.
- Taidetta
Olet laskenut Tuntipalkan väärin, jos olet maksanut 10 Euroa koko hommasta. Oletko huomioinut että ei se Paristokaan ole kellosepälle ilmainen.
- paristottukusta
Olet oikeassa.Katsoin nettikaupan hintoja.Pariston hinta oli keskimäärin
4 euroa.
En sitten tiedä mihin hintaan kellosepät saavat paristot.Eivät varmaan maksa
4 euroa kappale.
Mutta tuntipalkan lasku meni uusiksi. - fdsk
paristottukusta kirjoitti:
Olet oikeassa.Katsoin nettikaupan hintoja.Pariston hinta oli keskimäärin
4 euroa.
En sitten tiedä mihin hintaan kellosepät saavat paristot.Eivät varmaan maksa
4 euroa kappale.
Mutta tuntipalkan lasku meni uusiksi.Ja vielä kerran uusiksi kun ottaa tuon ALVin pois.
- muhhahhahhahhaaa
Osta pelkkä paristo, maksaa n. 3€.
Aika tumpelo pitää olla jos ei itse osaa vaihtaa, maallikoltakin siihen kuluu aikaa n. 3 minuuttia...
Se nyt vaan on tyhmää maksaa turhasta.- neuvostakiitollinen
Millä työkalulla takakansi avataan?
Jos toisessa kädessä on suurennuslasi ja toisessa kädessä paristo niin
eikö teko ole melko vaativa? - uurmaakar
neuvostakiitollinen kirjoitti:
Millä työkalulla takakansi avataan?
Jos toisessa kädessä on suurennuslasi ja toisessa kädessä paristo niin
eikö teko ole melko vaativa?Takakansia on kahdenmallisia. On painamalla lukittuvia jotka aukeavat kampeamalla ohuella veitsen terällä kannen ja rungon välistä, mutta varovasti ettei naarmuja tule!
Sitten on kierteellä olevia takakansia jotka erottaa kannen reunoissa olevista lovista. Nämä lovet on kellosepän työkalua varten, mutta sopivan kokoisten pihtien kärjet loviin asettamalla voi kannen kiertää auki, edelleenkin varovasti.
Tiivisteen uusiminen ei ole välttämätöntä jos vanha tiiviste on ehjä.
Kannen avauduttua itse paristo onkin helppo vaihtaa. - leijonet
uurmaakar kirjoitti:
Takakansia on kahdenmallisia. On painamalla lukittuvia jotka aukeavat kampeamalla ohuella veitsen terällä kannen ja rungon välistä, mutta varovasti ettei naarmuja tule!
Sitten on kierteellä olevia takakansia jotka erottaa kannen reunoissa olevista lovista. Nämä lovet on kellosepän työkalua varten, mutta sopivan kokoisten pihtien kärjet loviin asettamalla voi kannen kiertää auki, edelleenkin varovasti.
Tiivisteen uusiminen ei ole välttämätöntä jos vanha tiiviste on ehjä.
Kannen avauduttua itse paristo onkin helppo vaihtaa.Epäilen helppoutta ilman avaajaa ja luuppia.
- uurmaakar
leijonet kirjoitti:
Epäilen helppoutta ilman avaajaa ja luuppia.
Mikä on kellekin helppoa. Itselleni ei ole koskaan ollut ongelmia vaihtaa kelloihini paristot ihan ite.
Mutta jos ei ole alkeellistakaan tekniikan tajua, kuten naisilla ei yleensä ole, niin silloin en suosittele itse räpeltämään.
- valivalivali
Ja ilmanko se yrittäjän olisi sinulle pitänyt työ tehdä? Näitä valittajia sitä vain riittää.
- Mitäpäs
jos se seuraava paristonvaihdattaja tuleekin parin päivän päästä? Ei se tuntipalkka enää niin kummoinen olekkaan?
Kympin paristonvaihdolla se liike ei hengissä pysy. Kun vähennät tuosta operaatiosta materiaalikulut, työntekijän palkan sivukuluineen, kirjanpitokulut ym. ja voudin osuuden niin saatat oivaltaa, että ihan Klondyke se paristokauppa ei ollut yritykselle. Lähinnä hyvää palvelua diakoniatyön hengessä.
Jos paristonvaihdolla tienaisi esittämiänne summia niin kivijalkamyymälöiden seasta ei muuta kuin kelloliikkeitä löytyisikään. - moneyorshoemaker
Vuosi sitten kävin suutarilla Koskikadulla.Nahkakengän sauma oli
auennut noin 3 cm matkalta.
Nuori nainen tikkasi koneellaan sauman kiinni.Aikaa meni työhön alle minuutti.
Kassalla oleva mies velotti naisen ohjeen mukaan työstä 10 euroa.
Totesin miehelle,että aika hyvä tuntipalkka teillä."On niitä kulujakin" perusteli mies hintaa.
Tuntipalkkana suutari veloitti 600 euroa.- näinsevaanmenee
Eihän näissä ompelu- ja paristovaihtoasioissa makseta siitä ajasta, vaan osaamisesta. Tuskinpa nuori nainen tikkasi seuraavalla minuutilla mitään, joten tuntipalkka saattoi olla vain 10€.
- fdsk
Olisitko kympin säästämiseksi tehnyt homman itse? Tuntipalkkahan on vain laskennallinen, mikäli asiakkaita ei ole jonossa tunniksi.
Saattoi lisäksi hyvinkin olla, että tuo kymppi oli suutarille koko päivän liikevaihto. Tuollaisessa tapauksessa voisin henkilökohtaisesti antaa ylläolevalle tuntipalkan taivastelijalle liikkeeseeni porttikiellon.
Idiootti. - pyyhivaahto
fdsk kirjoitti:
Olisitko kympin säästämiseksi tehnyt homman itse? Tuntipalkkahan on vain laskennallinen, mikäli asiakkaita ei ole jonossa tunniksi.
Saattoi lisäksi hyvinkin olla, että tuo kymppi oli suutarille koko päivän liikevaihto. Tuollaisessa tapauksessa voisin henkilökohtaisesti antaa ylläolevalle tuntipalkan taivastelijalle liikkeeseeni porttikiellon.
Idiootti.Itse ostat kiinalaisia tuotteita,vaikka kotimaisia vastaavia olisi vieressä tarjolla.
Sitten täällä puolustat suu vaahdossa suomalaista yrittäjää.Etkä osaa edes perustella
loogisesti väitteitäsi. - aurinkopaistaakaikille
fdsk kirjoitti:
Idiootti.Olet allekirjoittanut viestisi."Idiootti".Terve piirre,että olet itsekriittinen
mutta kannatttaa olla itselleen armollinen.Elämä on niin helpompaa. - fdsk
pyyhivaahto kirjoitti:
Itse ostat kiinalaisia tuotteita,vaikka kotimaisia vastaavia olisi vieressä tarjolla.
Sitten täällä puolustat suu vaahdossa suomalaista yrittäjää.Etkä osaa edes perustella
loogisesti väitteitäsi."Itse ostat kiinalaisia tuotteita,vaikka kotimaisia vastaavia olisi vieressä tarjolla"
Mistäs tuon olet päähäsi saanut? - fdsk
aurinkopaistaakaikille kirjoitti:
Olet allekirjoittanut viestisi."Idiootti".Terve piirre,että olet itsekriittinen
mutta kannatttaa olla itselleen armollinen.Elämä on niin helpompaa.Kyllä kyllä. Ainoastaan tervejärkinen palstakommunisti laskee kellosepän tai suutarin päiväpalkan kahden minuutin hommasta niin, että voi nimetä pienyrittäjän riistoporvariksi.
Ainoastaan liikkeen nimi jäi aloitusviestistä pois, muuten aivan täydellisen puhdasoppinen maineenpilauskampanja sekä jo mainittua kelloseppää, suutaria, että muitakin tämän maan yksityisiä ammatinharjoittajia kohtaan. Muut kommarit tietysti taputtavat ringissä karvaisia käsiään.
Jatkakaa ihmeessä, idiootit. - häiriöviestikeskuksessa
fdsk kirjoitti:
Kyllä kyllä. Ainoastaan tervejärkinen palstakommunisti laskee kellosepän tai suutarin päiväpalkan kahden minuutin hommasta niin, että voi nimetä pienyrittäjän riistoporvariksi.
Ainoastaan liikkeen nimi jäi aloitusviestistä pois, muuten aivan täydellisen puhdasoppinen maineenpilauskampanja sekä jo mainittua kelloseppää, suutaria, että muitakin tämän maan yksityisiä ammatinharjoittajia kohtaan. Muut kommarit tietysti taputtavat ringissä karvaisia käsiään.
Jatkakaa ihmeessä, idiootit."puhdasoppinen maineenpilauskampanja"
Eikö ole jakomielistä tuomita "maineenpilauskampanja" ja sitten heti perään kehottaa
jatkamaan "maineenpilauskampanjaa. "jatkakaa ihmeessä,idiootit".
Tuliko sinulle nyt ajatusvirhe? - fdsk
häiriöviestikeskuksessa kirjoitti:
"puhdasoppinen maineenpilauskampanja"
Eikö ole jakomielistä tuomita "maineenpilauskampanja" ja sitten heti perään kehottaa
jatkamaan "maineenpilauskampanjaa. "jatkakaa ihmeessä,idiootit".
Tuliko sinulle nyt ajatusvirhe?Luepa vielä uudestaan, ketä kehotettiin jatkamaan kampanjaa. Älä nyt ihan tahallasi ole mikään idiootti.
- returntosender
fdsk kirjoitti:
Luepa vielä uudestaan, ketä kehotettiin jatkamaan kampanjaa. Älä nyt ihan tahallasi ole mikään idiootti.
Luin uudestaan.Kyllä siellä lukee "maineenpilauskampanja".Sitten kehotetaan.
"jatkakaa ihmeessä,idiootit"
Koska on selvästi joku viestintäkeskuksen ongelma päällä,niin palatkoon
sana "idiootti" takaisin viestikeskuksen vastaavan pään päälle. - hytgujifkor
Eli olisi kannattanut tehdä hitaammin paikkaus, niin "tuntipalkka" olisi realistisempi ollut asiakkaalle. Vaikka sen tunnin, mutta eikö mukavampaa saada jalkine heti?
- tagheuer
No eipä ole paha jos ostaa pariston, kannen tiivisteen ja omaa vielä takakannen avauslaitteet ja lähtee kokeilemaan.
Saako takuutyön. - 123d213123f
tuo toimisi vain jos asiakkaita jotka tois uuden rannekkellon ois jatkuva jono.. usein kuitenkin odottelua on työssä paljon mutta siitäki pitää maksaa palkka. eli siis jos vaikka päivässä 3 paristonvaihtoa kelloon niin saa 30euroa vaikka olis sen 8h töissä..
- KaikkiEi.Ymärrrä
Aloittajalla ei oikein ymmärrys halussa.
- ÖhöÖhö
Voitin kerran hedelmäpelistä n. 20 sekunnissa 20 euroa, eli tuntipalkkani olisi ollut 3600 € tunnissa. Eli päivässä 28800 €, kuukaudessa 619 200 €, vuodessa...
Wowww... - ville.veitsi
Amerikoissa tehtaan kone pysähtyi. Tilattiin korjaaja. Hän kopautti jakoavaimella koneen kylkeen. Käyntiin lähti. Kirjoitti sitten laskun: tuhat taalaa. Tehtailija paljoksui laskutusta minuutin työstä. Monttööri laati uuden laskun: kopautus yksi dollari, tieto mihin kohtaan kopauttaa 999 dollaria.
- kellojaon
Minä vaihtan mieluummin kellon kun patterin 300 euron tuntipalkala kun 3 sadalla saapi jo hyvän kellon.
- JormaTeräsmies
Meneppä Laakkoselle auton huoltoon. yli 100€/h vaikka auto saa pelkkää valohoitoa. Onneksi lehmossa on osaavat miehet jotka oikeasti osaavat eivätkä vaan kaiva nenäänsä läppärin ääressä.
- eihintasäännösteltyä
Ostin Prismasta ruisleivän.100% täysjyväruista.Hinta 3,70 euroa.Paino 750 g.
2 minuuttia aikaa vievän patterinvaihdon hinnalla saa kolme ruisleipää.
Leivät on tehty käsityönä alusta loppuun Suomessa,pienessä leipomossa.- TyölleHinta
Käsityönä kelloseppäkin varmaan vaihtoi pariston ja Suomessa ja "pienessä muutaman neliön tilassa".
Ps. Leivänkin toki voi leipoa ja paistaa itse, jos haluaa (osaa).
- Kallistako
Kaikki palvelut maksaa. Esim eläinlääkäri koiran hammasröntgen ja hammashuolto n.30 min vajaa 800€..
- eihyvääpäivää
Jonkun piskin hoidosta 800€...?! Halvempi on pistää kuula kalloon ja monttuun.
- Tuli_mieleen
Joensuun mies meni Laihialle opettelemaan nuukuutta ja mielihyvin häntä siellä opastettiin. Vanhaisäntä neuvoi häntä leivinuunin ääressä halkaisemaan tulitikun kuuteen osaan, hämärissä tietenkin kun valoja ei raaskittu sytyttää. Kun vanhaisäntä sitten malliksi raapaisi yhden tulitikun kuudenneksen niin huomasi että Joensuun mies oli laskenut housunsa puolitankoon ja istui paljaalla takapuolella tuvanpenkillä ettei housut kulu. Siihen vanhaisäntä sitten vaan sanoi, että mene sinä kotiisi, ei sinulle täällä Laihialla ole enää mitään uutta opittavaa.
- dfgdfgdfg
Siitähän ammattimiehelle maksetaan, että hän tekee homman nopeasti. Jos olisit maksanut saman hinnan kaverille, joka tekee työn 15 minuutissa, niin kokisitko saaneesi rahallesi paremmin vastinetta?
- aimiotikut
Suomi on maa, jossa kaikkit riistävät toisiaan. Lääkärit, kirvesmiehet, asianajajat, sähköasentajat
autoala, tietotekniikka, konsultit, kotipalveluyritykset, palvelut puhelimitse, eläinlääkärit,
rakennusyritykset, korjauspalvelut, sairaanhoitajat, hammaslääkärit. Jne, jne, jne.
Ryöstäjät vaativat sitten valtiolta tukitoimia, että ryöstely voisi jatkua.Erilaisia tukitoimia
valtio onkin joutunut kehittämään niin paljon, että se joutuu ottamaan lisää velkaa joka
vuosi, että ryöstely Suomessa voisi jatkua. - Rautaseppä
Tosi törkeetä et ilmaisessa liiketilassa vetää tollasia kiskurihintoja! Porukkaa lappaa 2 min välein ja seppä eikun rahastaa..
- fdsk
Pitääkö hinnoittelun perustua siihen, että palvelu on halpaa vai ettei palveluntarjoaja tienaa liikaa?
- kukaosaa
Siivousyritys tarjoaa nettisivuilla kotisiivousta Joensuussa. Tuntiveloitus on 41,90 euroa
henkilötyötunti. Tuntiveloituksella saa 37 kpl 750 g painavia 100 % täysjyvärukiisia luomuruisleipiä. Molemmat yrittäjät maksavat verot . Onko halpaa vai liikaa tienattu?
Esitettyyn kysymykseen on mahdoton vastata. Mikä on liikaa? - pakkojuodakunonnäinrikas
kukaosaa kirjoitti:
Siivousyritys tarjoaa nettisivuilla kotisiivousta Joensuussa. Tuntiveloitus on 41,90 euroa
henkilötyötunti. Tuntiveloituksella saa 37 kpl 750 g painavia 100 % täysjyvärukiisia luomuruisleipiä. Molemmat yrittäjät maksavat verot . Onko halpaa vai liikaa tienattu?
Esitettyyn kysymykseen on mahdoton vastata. Mikä on liikaa?Minun tuntipalkalla saa kaks isoa pulloa tapioo ja minusta se on ihan liian vähän!
- Itarin
Jos te pohjoiskarjalaiset saiturit joskus pääsette - tietysti toisen kyydissä - Etelä-Pohjanmaalle, niin ottakaa kellonne mukaan ja käykää Alavuden Tuurissa Keskisen kyläkaupalla. Siellä patterinvaihto maksaa vitosen ihan kelloliikkeessä.
- djö
Jos ette halua palvelusta maksaa niin tehkää itse. En ole koskaan ymmärtänyt miksi pikkuhommista pitäisi maksaa jollekin kun voi ilmaiseksi tehdä ihan itse, kuten nyt kellon pariston vaihto, renkaiden vaihto ja auton muut korjaukset ja kodin pikku korjauksetkin. Ei kai sitä nyt joka mutkassa tartte olla apua huutamassa...
- Skodavaicorvette
Sopiva hinta pienestä työstä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559